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メキシコの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Mexico E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

メキシコのeコマース市場は、2022年から2027年の間に16.8%のCAGRを記録すると予想されています。ラテンアメリカのeコマース市場はここ数年、力強い成長を記録しており、それによって様々な分野のオンライン小売業... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

メキシコのeコマース市場は、2022年から2027年の間に16.8%のCAGRを記録すると予想されています。ラテンアメリカのeコマース市場はここ数年、力強い成長を記録しており、それによって様々な分野のオンライン小売業者にエキサイティングな機会を提供しています。メキシコはラテンアメリカの主要な消費者市場の1つであり、重要なeコマース市場でもあります。

主なハイライト
メキシコでは、ソーシャルメディアが広く利用されています。最も人気のあるソーシャルメディアはFacebookで、WhatsAppとInstagramがこれに続く。購入の際、メキシコの買い物客はソーシャルメディアの影響を強く受けています。2025年までに、C-コマース(FacebookやWhatsApp経由の販売)は、メキシコのeコマース売上全体の40%を占めると予測されています。
メキシコのeコマース市場は2021年に18%成長し、世界の成長率29%に貢献しています。eコマースの売上は増え続けています。新しい市場が形成され、既存の市場もさらに成長する可能性を秘めています。今後数年間は、世界的な成長が続くでしょう。
決済手段としては、デビットカードや個人のクレジットカードが主流です。一方、多くのオンラインビジネスでは、コンビニエンスストアで現金購入するなどの支払い方法が用意されています。メキシコオンライン販売協会によると、サイバーセキュリティの脅威がeコマース利用拡大の障害となっており、eコマース利用者の80%が電子詐欺を懸念し、74%がオンラインで財務情報を提供することをためらっているといいます。
メキシコでは、COVID-19の大流行が電子商取引の普及を加速させています。メキシコオンライン販売協会は、2020年の国内eコマース事業の規模は、2019年比81%増の158億米ドルになると推定しています。2020年、メキシコのeコマースユーザーは5,070万人で、2019年から9%増加しました。


主な市場動向

オンライン購入モードの採用


メキシコでは、www.mercadolibre.com.mx や www.amazon.com.mx などのオンラインマーケットプレイスが人気です。月間閲覧数1億2800万件のMercado Libreは、2020年に最も人気のあるEコマースサイトであり、月間閲覧数6400万件のAmazonがそれに続いています(Statista)。
さらに、いくつかの実店舗の小売業者は、eコマースの売上を伸ばすことに大きな成功を収めています。ウォルマート・メキシコのインターネット売上は2020年に13%増加したが、リバプールのネット売上は26%急増した。アマゾンは2020年に1億米ドルを投資し、eコマース拡大によりメキシコに2つの配送センターと12の配送ステーションを新設すると発表した。
メキシコの市場拡大は今後も続くと思われる。メキシコでの製品販売は、ハードウェア、化粧品、ゲームなどのカテゴリーを中心に増加しています。また、市場飽和の兆候として、メキシコのオンライン普及率は36%となっており、2021年にはメキシコの人口の36%が少なくとも1つの製品をオンラインで購入していることになります。
国際的な企業は、グローバルな拠点を増やし、拡大するメキシコのeコマース業界に食い込もうと、ますますメキシコをターゲットにするようになっています。中国の電子商取引大手のアリババもその一つです。アリババは、オンライン消費を拡大するために、メキシコの32の州それぞれに「デジタル・コミュニティ」の創設に投資しています。


競合他社の状況

メキシコのeコマース市場は、適度に細分化されています。主な主要プレーヤーは、Amazon、Shein、Walmart、Zegnaなどです。これらの大手企業は、同地域のオンライン販売のかなりの割合を占めており、市場シェアを拡大するためにパートナーシップや製品イノベーションに積極的に参加しています。


2022年1月 - Walmart de México y Centroaméricaは、取締役会を通じて、エルサルバドル、ホンジュラス、ニカラグアの事業に関して、主要事業と地域に努力と資本を集中し、戦略的選択肢を検討していることを発表しました。これらの選択肢には、合弁事業、パートナーシップや戦略的提携、売却、その他の取引の可能性が含まれますが、これらに限定されるものではありません。
2021年12月 - Walmart de México y Centroaméricaは、バハカリフォルニア州メヒカリにある新しい物流センター(セディス)を落成させました。986百万ペソを投資した新セディスは、Bodega Aurrera(24)、Mi Bodega Aurrera(10)、Walmart Supercenterの店舗に供給するための月間約500万箱の入出庫処理を行う能力を有します。(15)に供給し、バハ・カリフォルニア州とソノラ州のオムニチャネルの購買注文に対応します。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Adoption of online mode of purchasing
5.2 Market Challenges
5.2.1 Rise in Cybercrime
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Mexico (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Mexico (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Mexico (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Mexico in the ecommerce industry in Latin America region

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon
7.1.2 Walmart
7.1.3 Shein
7.1.4 Zegna
7.1.5 Coppel
7.1.6 Liverpool
7.1.7 Costco
7.1.8 Sam's club
7.1.9 El Palacio de Hierro
7.1.10 Grainger

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Mexico e-commerce market is expected to register a CAGR of 16.8% during the period 2022-2027. The Latin American e-commerce market has been recording robust growth over the last few years, thereby offering exciting opportunities for online retailers across various sectors. Mexicoance is one of the major consumer markets in Latin America, and it is also an important e-commerce market.

Key Highlights
In Mexico, social media is widely used. The most popular social media platform is Facebook, which WhatsApp and Instagram follow. When it comes to making purchases, Mexican shoppers are heavily influenced by social media. By 2025, Conversational Commerce, or C-commerce (sales via Facebook or WhatsApp), is predicted to account for 40% of all eCommerce sales in Mexico.
The Mexican eCommerce market grew by 18 percent in 2021, contributing to a global growth rate of 29 percent. eCommerce sales are continuing to rise. New markets are forming, and established markets have the potential to grow even more. Over the next few years, global growth will continue.
Debit cards and personal credit cards are the most popular payment methods. On the other hand, many online businesses provide payment options such as cash purchases at convenience stores. According to the Mexican Online Sales Association, cybersecurity threats are barriers to expanding eCommerce usage, with 80 percent of eCommerce users concerned about electronic fraud and 74 percent hesitant to provide financial information online.
In Mexico, the COVID-19 pandemic has accelerated the adoption of eCommerce. The Mexican Online Sales Association estimates that the domestic eCommerce business will be worth USD 15.8 billion in 2020, up 81% from 2019. In 2020, Mexico had 50.7 million eCommerce users, up 9% from 2019.


Key Market Trends

Adoption of online mode of purchasing


In Mexico, online marketplaces such as www.mercadolibre.com.mx and www.amazon.com.mx are popular. With 128 million monthly views, Mercado Libre was the most popular e-commerce site in 2020, followed by Amazon with 64 million monthly visits (Statista).
Furthermore, several brick-and-mortar retailers have had great success growing their e-commerce sales. Walmart Mexico's internet sales increased by 13% in 2020, whereas Liverpool's online sales soared by 26%. Amazon announced a USD 100 million investment in 2020 to establish two new distribution centers and 12 delivery stations in Mexico as a result of e-commerce expansion.
Mexico's market expansion is likely to continue in the coming years. Product sales in Mexico have increased, particularly in categories such as hardware, cosmetics, and video games. Another sign of market saturation is Mexico's 36 percent online penetration, which means that in 2021, 36 percent of the Mexican population will have purchased at least one product online.
International companies seek to increase their global footprint and stake a claim in the expanding Mexican e-commerce industry, increasingly targeting Mexico. Alibaba, the Chinese e-commerce powerhouse, is one such example. It is investing in the creation of 'digital communities' in each of Mexico's 32 states in order to increase online spending.


Competitive Landscape

Mexico's e-commerce market is moderately fragmented in nature. Key major players include ZAmazon, Shein, Walmart, and Zegna. These major players account for a considerable percentage of online sales in the region and actively participate in partnerships and product innovations to gain more market share.


January 2022 - Walmart de México y Centroamérica, through its Board of Directors, announced that it is considering strategic alternatives regarding its operations in El Salvador, Honduras, and Nicaragua, focusing efforts and capital on its main businesses and geographies. These alternatives could include but are not limited to possible joint ventures, partnerships or strategic alliances, a sale, or other transactions.
December 2021 - Walmart de México y Centroamérica inaugurated a new Distribution Center (Cedis) located in Mexicali, Baja California. With an investment of 986 million pesos, the new Cedis will have the capacity to process the entry and exit of nearly 5 million boxes per month to supply Bodega Aurrera (24), Mi Bodega Aurrera (10), and Walmart Supercenter stores. (15), and thus meet omnichannel purchase orders in the states of Baja California and Sonora.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Adoption of online mode of purchasing
5.2 Market Challenges
5.2.1 Rise in Cybercrime
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Mexico (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Mexico (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Mexico (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Mexico in the ecommerce industry in Latin America region

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon
7.1.2 Walmart
7.1.3 Shein
7.1.4 Zegna
7.1.5 Coppel
7.1.6 Liverpool
7.1.7 Costco
7.1.8 Sam's club
7.1.9 El Palacio de Hierro
7.1.10 Grainger

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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