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ラトビアの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Latvia E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ラトビアのEコマース市場は、2022年から2027年の間に11.4%のCAGRを記録すると予想されています。ラトビアのEコマース市場は、主に同国のインターネット普及率の上昇とオンラインショッパーの増加によって牽引され... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ラトビアのEコマース市場は、2022年から2027年の間に11.4%のCAGRを記録すると予想されています。ラトビアのEコマース市場は、主に同国のインターネット普及率の上昇とオンラインショッパーの増加によって牽引されています。

主なハイライト
インターネット普及率の向上は、同地域のEコマース市場への道を開くものです。ラトビア公式統計によると、同地域の2018年の86.2%に対し、2021年の世帯インターネットアクセスは91.1%に増加しました。この成長は、同地域における強力なスマートフォンの普及がさらに後押ししています。
ラトビア中央統計局の発表によると、2021年初頭には、ほぼすべての企業でインターネットが利用されていました(99.97%)。中央統計局が毎年行っている企業における情報通信技術(ICT)および電子商取引の利用に関する調査では、68%の企業がウェブサイトを開設していることが示されています。さらに、大企業の95.5%、中企業の87.3%、小企業の63.5%が独自のウェブサイトを持っている。インターネットを仕事に利用している企業は全体の52.5%で、2020年に比べて8.1ポイント増えている。
この地域の多くの企業は、デジタル広告の目的でソーシャルメディアプラットフォームを利用している。例えば、ラトビア中央統計局によると、2021年には、57.7%の企業がソーシャルメディアを利用しています。2019年と比較すると、この指標は16.8%ポイント上昇しています。ソーシャルメディアが提供する機会は、大企業の90.1%が利用していた。中堅企業のグループでは68.4%、小企業のグループでは54.8%が利用していた。
しかし、EU域外の企業が電子的に供給されるサービス(ESS)を販売する場合、EUが付加価値税(VAT)を適用することが、この地域の市場成長を阻害する可能性があります。さらに、同地域の電子商取引企業による表示よりも長い配送期間も、電子商取引市場の発展に影響を与える可能性があります。
COVID-19の大流行により、この地域の新しい企業、消費者、製品の種類に向けたEコマース市場の拡大が加速されました。これにより、消費者は便利で安全な自宅から様々な商品を手に入れることができるようになりました。ラトビアにおける電子商取引は、高級品やサービスから、多くの個人に関連する食料品などの生活必需品に一部移行している。


主な市場動向

Eショッパーの増加によるEコマース市場の拡大が見込まれる


ラトビアでは、ネットショッピング利用者の増加が、同地域の電子商取引市場を牽引すると予想されています。Eurostat によると、ラトビアでは、オンラインで商品やサービスを購入するインターネットユーザーの割合が増加しており、これは COVID-19 の流行が原因であると考えられます。さらに、IMFの報告によると、Eコマースの売上で構成されるGDPの割合は、2018年の0.69%から2021年には1.14%に増加しました。
さらに、同地域では、インターネットを通じた商品やサービスの購入・注文の頻度が急速に高まっています。例えば、ラトビア政府統計局の報告によると、過去3カ月間に3~5回インターネット上で購入を行った個人の割合は、2020年には30.4%だったが、2021年には33.2%に増加した。さらに、6~10回インターネットで注文した個人の割合は、2020年の10.8%に対し、2021年は14.7%であった。同様に、10回以上オンラインで注文した個人は、2020年の9.4%に対し、2021年は17.8%であった。
さらに、ラトビア政府統計局の報告によると、2021年、過去3ヶ月間にインターネット上で10回以上購入した25歳から44歳の個人は47.6%でした。同様に、25歳から44歳の個人の32%が、インターネット上で6回から10回購入しました。オンライン注文の頻度から、ラトビアの25歳から44歳の人々の間でEコマースの人気が高まっていることがわかります。このことは、同地域のEコマース市場を予測期間中にさらに拡大させるものと思われます。
また、ラトビアでは過去数年にわたり、消費者の購買力が徐々に向上しています。消費者は、過去数年と比較して、オンライン購入により多くの支出を行っています。例えば、ラトビア政府統計局の報告によると、2021年の最後の3ヶ月間にインターネット上で購入または注文した商品またはサービスに100~299ユーロを支出した個人は、2020年の23.6%から25.1%に増加しました。同様に、価格帯が300~499ユーロの場合、2021年は9.4%、2020年は8.4%であった。さらに、1,000ユーロ以上の価格帯では、2%から4.4%に増加した。
前述のすべての要因が、予測期間中、同地域のEコマース市場を牽引するものと思われる。


ファッション・アパレル分野が最大の市場シェアを占める


ファッション・アパレル製品分野は、ラトビアのEコマース市場において最も人気のある製品分野であり、近い将来、さらに成長すると予想されています。これは、エアバルティックやほとんどの銀行、保険会社など、ラトビアの多くの企業が、インターネットを通じたサービス利用を奨励するキャンペーンを実施していることが要因となっています。
ラトビア政府統計局の報告によると、2021年の過去3ヶ月間に個人がインターネットで購入した衣料品(スポーツ衣料を含む)、靴、またはアクセサリー ( バッグ、宝飾品など ) は61.1%となり、2021年のその他の商品の中で最大のカテゴリーとなっています。
H&M、Elkor.lvなどのオンラインファッション市場のプレーヤーは、今日の標準的な素材の代替品を模索しており、主要プレーヤーは、最近再発見され、再設計された昔ながらの人気素材や、美観と機能を実現するハイテク素材など、より持続可能な代替品に着目しています。
さらに、スマートフォンの普及率が高く、ソーシャルコマースが盛んなことから、ファッション分野はより速いペースで成長しています。この地域の企業は、顧客に影響を与え、消費者層を拡大するために、ファッション関連製品のデジタル広告にソーシャルメディアを利用しています。これは、ラトビアの人々がFacebookやInstagramなどのソーシャルメディアを利用するようになったことが、さらに後押ししています。
上記の要因により、ラトビアのEコマース市場におけるファッション・アパレル分野の需要は、予測期間中にさらに高まると予想されます。


競合他社の状況

ラトビアのEコマース市場は、プレイヤー間の激しい競争により、断片化されているように見えます。ラトビア電子商取引市場の主要プレーヤーは、同地域でのリーチを拡大するために買収や提携といった戦略を採っています。ラトビアのEコマース市場における主要プレイヤーには、H&M、SportsDirect.com、Euronics、Amazon.com, Incなどが挙げられます。


2022年3月-フェデックス・エクスプレスは、国際的な1日単位のEコマースサービスを欧州24カ国の顧客に提供し、世界の47の市場に接続することを発表した。2021年の市場導入に成功したフェデックス・インターナショナル・コネクト・プラス(FICP)は、新たにチェコ共和国、デンマーク、エストニア、フィンランド、ギリシャ、ハンガリー、アイルランド、ラトビア、リトアニア、ルクセンブルグ、ノルウェー、ルーマニア、スロベニア、スイスの14ヵ国で利用可能になりました。
2022年4月 - タリンに拠点を置くMontonioは、Index Venturesが主導するシリーズA資金調達ラウンドで1200万米ドルを調達し、電子商取引業者と消費者の使命であるワンストップショップ・チェックアウトソリューションに邁進しています。この資金調達に伴い、エストニア、ラトビア、リトアニアに加え、ポーランドでのサービス開始を発表しました。この新しい資金は、今年後半にさらに遠くへの事業拡大を推進するために使われる予定です。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式)の提供
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Number of E-shoppers is Expected to Boost the E-commerce Market
5.1.2 Growing Internet Penetration
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Related to EU Applied Value Added Tax (VAT) to Sales by Non-EU Based Companies of Electronically Supplied Services
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Latvia (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Latvia (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Latvia (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Latvia in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 H&M
7.1.2 Frasers Group (Sports Direct)
7.1.3 Euronics.lv
7.1.4 Amazon.com, Inc.
7.1.5 ASOS.com, Ltd.
7.1.6 About You SE & Co. KG
7.1.7 Elkor
7.1.8 Kurpirkt.lv
7.1.9 Next Germany GmbH
7.1.10 Dormeo

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Latvia E-commerce market is expected to register a CAGR of 11.4% during the period 2022-2027. The Latvia E-commerce market is primarily driven by the growing internet penetration and an increased number of online shoppers in the country.

Key Highlights
The growing internet penetration paved the way for the E-commerce market in the region. As per the Official Statistics of Latvia, household internet access increased to 91.1% in 2021, compared to 86.2% in 2018 in the region. The growth is further supported by strong smartphone penetration in the region.
As per the Central Statistical Bureau of Latvia, at the beginning of 2021 internet was used in almost all enterprises (99.97 %). The Central Statistical Bureau's annual survey on the use of information and communication technologies (ICT) and E-commerce in enterprises shows that 68 % of enterprises had their website. Furthermore, 95.5 % of large enterprises, 87.3 % of medium-sized enterprises, and 63.5 % of small enterprises had their own website. For work internet was used by 52.5 % of all employees of enterprises, which is 8.1 percentage points more than in 2020.
Many enterprises in the region use social media platforms for digital advertising purposes. For instance, as per the Central Statistical Bureau of Latvia, in 2021, 57.7 % of enterprises used social media. In comparison to 2019, this indicator has risen by 16.8% points. The opportunities provided by social media were used by 90.1 % of large enterprises. In the group of medium-sized enterprises, it was used by 68.4 %, and in a group of small enterprises, it was used by 54.8 %.
However, challenges related to EU applied Value Added Tax (VAT) to sales by non-EU-based companies of electronically supplied services (ESS) can hamper the growth of the market in the region. Furthermore, longer than indicated delivery period by E-commerce companies in the region can also affect the development of the E-commerce market.
The COVID-19 pandemic accelerated the expansion of the E-commerce market towards new firms, consumers, and types of products in the region. It has provided consumers with access to a variety of products from the convenience and safety of their homes. E-commerce transactions in Latvia have partly shifted from luxury goods and services to everyday necessities such as groceries, relevant to a large number of individuals.


Key Market Trends

Growing Number of E-shoppers is Expected to Boost the E-commerce Market


The rising number of E-shoppers in the region is expected to drive the E-commerce market in the region. As per Eurostat, the percentage of internet users that bought goods or services online in Latvia has grown which can be attributed to the COVID-19 pandemic. Furthermore, the percentage of GDP comprised of E-commerce sales increased from 0.69% in 2018 to 1.14% in 2021, as reported by IMF.
Moreover, the frequency of buying or ordering goods or services over the internet in the region is rapidly increasing. For instance, as reported by the Official Statistics of Latvia, the percentage of individuals who made purchases over the internet during the last three months 3-5 times was 30.4% in 2020, which increased to 33.2% in 2021. Furthermore, 14.7% of individuals ordered online 6-10 times in 2021, compared to 10.8% in 2020. Similarly, 17.8% of individuals ordered online more than 10 times in 2021, compared to 9.4% in 2020.
Furthermore, as reported by the Official Statistics of Latvia, in 2021, individuals aged between 25 to 44, who made purchases more than ten times over the internet during the last three months, were 47.6%. Similarly, 32% of individuals aged between 25 to 44 made purchases 6-10 times over the internet. The frequency of ordering online indicates the rising popularity of E-commerce among the Latvian population aged between 25 to 44. This is further expected to increase the E-commerce market in the region over the forecast period.
Moreover, the purchasing power of E-commerce consumers is gradually increasing in Latvia over the past few years. Consumers are spending more on online purchases compared to the past years. For instance, as reported by Official Statistics of Latvia, 25.1% of individuals spent EUR 100-299 on goods or services bought or ordered over the internet during the last three months of 2021, compared to 23.6% in 2020. Similarly, the percentage was 9.4% in 2021 and 8.4% in 2020 for the price range EUR 300-499. Furthermore, the percentage increased from 2% to 4.4% for a price of more than EUR 1,000.
All of the aforementioned factors are expected to drive the E-commerce market in the region over the forecast period.


The Fashion and Apparel Segment Accounted for Largest Market Share


The fashion and apparel products segment is the most popular product category in the Latvian E-commerce market and is further expected to grow in the near future. This is further driven by the offers provided by many Latvian companies, such as airBaltic and most of the local banks and insurance companies, which have offered incentives for customers to use their services exclusively through the internet.
As reported by the Official Statistics of Latvia, clothes (including sports clothing), shoes, or accessories ( bags, jewelry, etc.) purchased over the internet by individuals during the last three months in 2021 was 61.1%, which was the largest category of goods purchased by individuals over the internet among all other goods in 2021.
Online fashion market players such as H&M, Elkor.lv, and others are exploring alternatives to today’s standard materials, with key players focused on more sustainable substitutes that include recently rediscovered and re-engineered old favorites as well as high-tech materials that deliver on aesthetics and function.
Furthermore, with high smartphone penetration and rising social commerce, the fashion segment is growing at a faster rate. Enterprises in the region use social media for digital advertising of their fashion-related products to influence the customers and increase the consumer base. This is further supported by the increasing use of social media such as Facebook and Instagram by the Latvian population.
The factors mentioned above are further expected to boost the demand for the fashion and apparel segment in Latvia's E-commerce market over the forecast period.


Competitive Landscape

The Latvia E-commerce market appears to be fragmented because of the intense competitive rivalry among the players. Major players in the Latvia E-commerce market are adopting strategies like acquisitions and partnerships to expand their reach in the region. Some of the major players in Latvia's E-commerce market include H&M, SportsDirect.com, Euronics, Amazon.com, Inc etc.


March 2022 - FedEx Express announced its international, day-definite e-commerce service is now available to customers in 24 European countries with connections to 47 markets worldwide. After a successful market launch in 2021, FedEx International Connect Plus (FICP) is now available in an additional 14 countries: the Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, Greece, Hungary, Ireland, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Norway, Romania, Slovenia, and Switzerland.
April 2022 - Tallinn-based Montonio raised USD 12 million in a Series A funding round led by Index Ventures as it presses forward with its one-stop-shop checkout solution for e-commerce merchants and consumers' mission. In conjunction with the new lining of the coffers, the startup has announced the launch of its services in Poland, adding to the Estonian, Latvian, and Lithuanian collections. The new funds will be used, in part, to drive expansion efforts even further afield later this year.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Number of E-shoppers is Expected to Boost the E-commerce Market
5.1.2 Growing Internet Penetration
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Related to EU Applied Value Added Tax (VAT) to Sales by Non-EU Based Companies of Electronically Supplied Services
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Latvia (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Latvia (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Latvia (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Latvia in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 H&M
7.1.2 Frasers Group (Sports Direct)
7.1.3 Euronics.lv
7.1.4 Amazon.com, Inc.
7.1.5 ASOS.com, Ltd.
7.1.6 About You SE & Co. KG
7.1.7 Elkor
7.1.8 Kurpirkt.lv
7.1.9 Next Germany GmbH
7.1.10 Dormeo

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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