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アイルランドの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Ireland E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アイルランドのeコマース市場は、2022年から2027年の間にCAGR8.2%を記録すると予想されています。同地域のEコマース市場の成長を促す主な要因は、強力な家庭用インターネットアクセス、国境を越えた高い消費、ス... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

アイルランドのeコマース市場は、2022年から2027年の間にCAGR8.2%を記録すると予想されています。同地域のEコマース市場の成長を促す主な要因は、強力な家庭用インターネットアクセス、国境を越えた高い消費、スマートフォンの利用率の上昇などです。

主なハイライト
アイルランドのeコマース市場の成長に影響を与える主な要因としては、決済方法の簡便性、利便性、安全性の向上、オンライン小売業者が自社ウェブサイトの魅力と使いやすさを高めるために投資を行っていることなどが挙げられます。また、代替決済手段の著しい成長も、同地域のeコマース市場の成長を後押ししています。銀行振り込みとデジタルウォレットは、アイルランドの顧客がオンライン販売で最も利用する決済方法のひとつです。さらに、スマートフォンの普及率の上昇と高度なデジタルウォレットソリューションの登場により、同地域の電子商取引市場はさらに成長すると予想されます。
さらに、アイルランド中央統計局の発表によると、すべての小売事業者のオンラインによる小売売上高の割合は、2020年12月の5.8%に対し、2021年12月には6.5%、2021年11月には6.0%となりました。さらに、2019年12月、All Retail Businessesのオンラインで取引された小売売上高の割合は4.1%でした。2020年1月は3.2%、2020年2月は3.5%、2020年3月は4.5%と、オンライン発生売上比率の拡大が続いており、2020年11月のオンライン売上比率は12.4%、2021年1月は11.0%、2021年2月は11.8%となった。
さらに、同地域のEコマース市場は拡大を続けており、特にモバイルインターネット通販の存在感が大きくなっています。この地域の小売業者は専用のモバイルアプリを立ち上げる一方、店舗型の小売業者はマルチチャネルのオプションを急速に活用しています。クリック&コレクトサービスがより広く利用できるようになり、小売業者は配送料を負担することなく、小売の可能性を最大限に高めることができるようになりました。一方、消費者は、配送を計画することなく、ほとんど即座に購入することができます。
オンラインショッピング中に消費者が抱くセキュリティ上の疑念やリスクは、消費者やオンラインでの商品・サービス購入の動機にマイナスの影響を与える可能性があります。消費者が最も懸念するのは、クレジットカード情報を盗まれることです。この要因は、この地域の電子商取引市場にマイナスの影響を与える可能性があります。
COVID-19の発生により、多数の事業体(公共、企業、民間)が、パンデミックの間、電子商取引を主に指向することを急速に余儀なくされました。さらに、パンデミックは、アイルランドの消費者のデジタルへの移行を加速させました。経済・社会状況の悪化にもかかわらず、パンデミックはアイルランドの電子商取引の範囲を拡大し、サービスの幅を広げました。


主な市場動向

カード決済とMコマースの普及が進む


この地域の市場参加者は、モバイル端末向けにサイトを最適化し、シームレスなカード決済を提供することで、Mコマースの増加に対応しています。この地域の消費者は、外出先で取引を完結させる傾向が強く、カード決済が圧倒的に多く採用されています。
この地域の決済の普及を促進している要因は、政府によるカード決済のサポートです。アイルランド政府は、デビットカードのインターチェンジフィー上限を0.1%とし、EU標準の上限である0.2%から50%削減することを実施しました。クレジットカードのインターチェンジフィー上限は、EU標準の0.3%を維持した。
銀行振り込みや現金など、オンラインショッピングにおけるその他の支払い方法は、今後利用が縮小していくものと思われます。アイルランドは、カード決済の急成長に牽引され、デジタルウォレットもMコマースやスマートフォンの利用増加に伴い、重要なEコマース市場となることが予想されます。
モバイルコマースへのアクセスや利用はますます高速化しています。5Gモバイルアクセスの速度は、アイルランド全土に徐々に展開されており、都市や主要会場から始まり、地方に到達しています。スマートフォンの普及と使いやすさの向上とともに、同地域のMコマース市場は成長すると予想されます。
アイルランド中央銀行の発表によると、2022年3月の店舗での総支出は36億ユーロで、2022年2月に比べて15%増加し、2021年3月に比べて34%(9億500万ユーロ)の増加となっています。オンライン支出総額は、2022年2月と比較して11%増の31億ユーロ、昨年3月と比較して9%増となった。さらに、3月のPOS支出全体に占めるオンライン支出の割合は47%で、2月と比較して1%減少している。


ファッション・アパレル部門が最大のシェアを占める


ファッション分野の主要トレンドの1つは、ソーシャルメディア上のコンテンツ表示にショッピング機能を直接統合し、顧客の高速コンバージョン、インスパイア、販売を可能にしたことです。この地域のオーディエンスは、デスクトップからモバイルへの移行が進んでおり、Mコマースの増加により、このトレンドは今後さらに拡大すると予想されます。
アイルランド中央統計局の発表によると、衣類、履物、繊維のオンライン小売販売による売上高の割合は、2021年9月には8.1%でしたが、2022年1月には14.1%に増加しました。
使い捨ての服と呼ばれる安価なファッション性の高い服を販売するEコマース企業に集まる消費者が増えている。裁量支出の減少にもかかわらず、消費者は毎月服を購入していますが、Dunnes Stores、Tesco Ireland、ディスカウントストアなどのeコマース企業の使い捨て商品を選んでいます。
アイルランドのファッション業界は、ファッションブロガー、スタイリスト、インフルエンサーの増加により、年々拡大しています。ソーシャルメディアやソーシャルコマースは、売上の伸びや認知度、ブランド認知、富の面で大きな役割を果たします。さらに、インターネットやスマートフォンの普及率の上昇も、この地域のEコマース市場を後押ししています。


競合他社の状況

アイルランドのeコマース市場は、Amazon.co.uk、Tesco Ireland、Argos Ireland Limitedなど、複数の企業が参入しており、大きな競争力を誇っています。この地域の企業は、新しい決済システムや新しいサービスを導入したり、戦略的パートナーシップや企業買収を行うことで、市場での存在感を高めています。


2022年3月 - PlantX Life Inc.は、完全子会社であるBloomboxclub Limitedがアイルランドで室内植物販売のEコマースプラットフォームを立ち上げたと発表した。アイルランドのEコマースプラットフォームで購入された注文は、ヨーロッパにおける他のBloombox Club事業と同じ集中フルフィルメントと物流システムを使って、オランダの代理店から出荷される予定です。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Adoption of Card Payments and M-commerce
5.1.2 Significant Household Internet Access and High Cross-border Spending
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Related to Brexit and New EU VAT Rules
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Ireland (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Ireland (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Ireland (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Ireland in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.co.uk
7.1.2 Argos.ie
7.1.3 Tesco.ie
7.1.4 Currys Ireland Limited
7.1.5 Littlewoods Ireland
7.1.6 Next.ie
7.1.7 Woodies.ie
7.1.8 Harveynorman.ie
7.1.9 Jdsports.ie
7.1.10 Screwfix.ie

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Ireland e-commerce market is expected to register a CAGR of 8.2% during the period of 2022-2027. The primary factor driving the growth of the e-commerce market in the region are strong household internet access, high cross-border spending, and rising smartphone usage, among others.

Key Highlights
The key factors influencing the growth of e-commerce in Ireland include the growing ease, convenience, and security of the payment methods and online retailers investing in making their websites more appealing and user-friendly. The significant growth of alternate payment methods is also boosting the growth of the e-commerce market in the region. Bank transfers and digital wallets are among the two most used payment methods by Irish customers for online sales. Moreover, increasing smartphone penetration and the arrival of advanced digital wallet solution is further expected to grow the e-commerce market in the region.
Furthermore, as per Central Statistics Office, Ireland, the proportion of retail sales generated online for All Retail Businesses was 6.5% in December 2021 and 6.0% in November 2021, compared to 5.8% in December 2020. Moreover, in December 2019, the proportion of retail sales transacted online for All Retail Businesses was 4.1%. The share of online generated sales continued to grow at 3.2% in January 2020, 3.5% in February 2020, and 4.5% in March 2020. the share of online sales in November 2020 was 12.4%, 11.0% in January 2021, and 11.8% in February 2021.
Furthermore, the e-commerce market in the region continues to expand at a faster rate, with mobile internet retailing becoming especially significant. Retailers in the region are launching dedicated mobile apps while store-based retailers rapidly utilize multi-channel options. Click and collect services have become more widely available, allowing retailers to maximize retail potential without incurring delivery fees. In contrast, the consumer has almost immediate access to purchases without planning for deliveries.
Any security doubt or risk in the minds of consumers while shopping online can negatively affect consumers and their motives to purchase products or services online. Their main concern is the stealing of their credit card information. This factor can negatively impact the e-commerce market in the region.
The COVID-19 outbreak has rapidly forced numerous entities (public, business, and private) to become predominantly oriented to e-commerce during the pandemic. Moreover, the pandemic accelerated the move to digital for Irish consumers. The pandemic has increased the scope of e-commerce and the range of services in Ireland despite the deteriorating economic and social situation.


Key Market Trends

Rising Adoption of Card Payments and M-commerce


Market players in the region are optimizing their sites for mobile devices and offer seamless card payments owing to the increase in m-commerce. Consumers in the region are more likely to close a transaction on the go, and card payment is by far the most popular choice for completing the payment.
The factor driving the region's payment acceptance is the government's support for card payments. The Irish government has implemented a debit card interchange fee cap of 0.1%, a 50% reduction on the standard EU cap of 0.2 percent. The interchange fee cap on credit cards was maintained at the EU level of 0.3%.
Other payment methods for online shopping, such as bank transfers and cash, are set to shrink in use. Ireland looks set to become a significant e-commerce market driven by rapid growth in card payments, with digital wallets also growing in line with rising m-commerce and smartphone use.
Mobile commerce is becoming increasingly faster to access and use. 5G mobile access speeds are slowly being rolled out across Ireland, starting in cities and major venues before reaching rural areas. Along with growing smartphone penetration and ease of use, the m-commerce market in the region is expected to grow.
As per the Central Bank of Ireland, total in-store spending amounted to EUR 3.6 billion in March 2022, 15% higher than February 2022, and represented an increase of 34%, or EUR 905 million, compared to March 2021. Total online expenditure increased by 11% compared to February 2022 to EUR 3.1 billion and by 9% compared to March last year. Moreover, Online spending accounted for 47% of overall PoS spending in March, a decrease of 1% compared to February.


The Fashion and Apparel Segment Accounted for Largest Market Share


One of the leading trends in the fashion segment is the direct integration of shopping functionality to the content display on social media, enabling high-speed, inspiring, and selling customer conversion. The audience in the region is increasingly shifting from desktop to mobile, and with increasing m-commerce, the trend is expected to grow further over the years.
As per the Central Statistics Office, Ireland, the percentage of turnover generated by online retail sales of clothing, footwear, and textile was 8.1% in September 2021, and it increased to 14.1% in January 2022.
More consumers flock to e-commerce companies that sell cheap fashionable clothes, referred to as disposable clothes. Despite a drop in discretionary spending, consumers are still purchasing clothes monthly but are opting for disposable items from e-commerce companies, including Dunnes Stores, Tesco Ireland, and discounters.
The fashion industry in Ireland is expanding every year with the increasing number of fashion bloggers, stylists, and influencers. Social media or social commerce plays a huge role in terms of sales growth, recognition, brand recognition, and wealth. Moreover, the rising internet and smartphone penetration also boosts the e-commerce market in the region.


Competitive Landscape

The Ireland e-commerce market is significantly competitive with the presence of several players such as Amazon.co.uk, Tesco Ireland, Argos Ireland Limited, etc. The companies in the region are increasing their presence in the market by introducing new payment systems and new offerings or entering into strategic partnerships or acquisitions.


March 2022 - PlantX Life Inc. announced that its wholly-owned subsidiary, Bloomboxclub Limited, has launched its indoor plant selling e-commerce platform in Ireland. For purchases made through the Irish e-commerce platform, orders will be shipped from a distributor in the Netherlands using the same centralized fulfillment and distribution system as other Bloombox Club operations in Europe.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Adoption of Card Payments and M-commerce
5.1.2 Significant Household Internet Access and High Cross-border Spending
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Related to Brexit and New EU VAT Rules
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Ireland (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Ireland (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Ireland (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Ireland in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.co.uk
7.1.2 Argos.ie
7.1.3 Tesco.ie
7.1.4 Currys Ireland Limited
7.1.5 Littlewoods Ireland
7.1.6 Next.ie
7.1.7 Woodies.ie
7.1.8 Harveynorman.ie
7.1.9 Jdsports.ie
7.1.10 Screwfix.ie

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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