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インドの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


India E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インドの電子商取引市場は、予測期間中(2022年〜2027年)に年平均成長率21.5%で成長すると予測されています。市場成長の主な要因の1つは、急速な都市化です。また、インターネット普及率の上昇や、スマートフォ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

インドの電子商取引市場は、予測期間中(2022年〜2027年)に年平均成長率21.5%で成長すると予測されています。市場成長の主な要因の1つは、急速な都市化です。また、インターネット普及率の上昇や、スマートフォン、ラップトップ、タブレットなどのデバイスによるeコマースサイトへのアクセスも、市場の成長を後押ししています。Eコマースにより、企業は物理的な拠点を持たずにビジネスを行うことができ、インフラや通信、諸経費を節約することができます。

主なハイライト
インド政府が導入した政策には、B2B電子商取引への00% FDIや、B2C電子商取引のマーケットプレイスモデルへの自動ルートによる100% FDIなどがあり、この分野の成長を後押しすると予測されます。新しい FDI 政策によると、外資によるオンライン事業者は、出資している小売業者が販売する商品を提供することはできない。
India Brand Equity Foundation (IBEF) によると、インド政府の Digital India の取り組みは、2025 年までに数兆円規模のオンライン経済にすることを目的としています。そのため、政府の電子商取引プラットフォームの開発を検討・分析するための新しい運営グループが結成されました。
商務省は、Open Network for Digital Commerce(ONDC)戦略を見直すための新しい委員会を発足させた。ONDCは、政府が支援する電子商取引プラットフォームで、FlipkartやAmazonのような最終的なショップのインフラを提供することを目指しています。このような動きは、研究された市場を牽引することが期待されます。
さらに、IBEFによると、2024年までにオンライン小売の普及率は、2019年の4.7%から10.7%に達する。同様に、2025年には、インドのインターネット購入者は2億2,000万人に達するでしょう。Payoneerのレポートによると、インドのEコマース部門は、クロスボーダーの成長率で世界第9位にランクされています。インドのEコマースは、2020年には食品・食料品、ファッション、家電の小売総額の4%から、2025年には8%に成長すると予想されています。
電子商取引の拡大は、小売市場における競争を激化させ、消費者の選択肢を増やし、製品流通の革新を促し、促進させることができます。しかし、いくつかの競争当局による最近の執行や提言活動により、インターネットに関連する反競争的行為の可能性が明らかにされています。したがって、潜在的な市場の断片化に関する懸念は、電子商取引の競争というトピックについて調べてきた多くの組織の間で重要な懸念となっています。
パンデミックによる封鎖と移動の制限は、インドのeコマースにとって重要なポイントであり、需要を新たな高みに導き、新しい買い物客と売り手をデジタルプラットフォームに呼び込み、プレーヤーに長期的な成長をもたらしました。封鎖措置により、人々はオンライン購入の利便性を知り、オンライン購入経験者はさらに購入意欲を高め、インドのeコマースビジネスはパンデミックから大きな恩恵を受けた1つとなっています。


主な市場動向

インターネットが市場成長に重要な役割を果たす


IBEFによると、インターネットとスマートフォンの利用急増が、業界の拡大の大部分を後押ししている。Digital India」キャンペーンにより、インターネット接続数は2021年には8億3,000万に劇的に拡大した。大都市圏では、インターネット接続の55%がワイヤレスで、そのうちの97%がワイヤレスであった。
TRAIによると、2021年半ばには、インドの無線携帯電話加入者は10億人を超えた。その年のトラフィックの大部分は、4Gデータペイロードによるものでした。2020年中、同国の4G普及率は44%と推定される。2020年12月時点で4億1,000万件以上の契約数を誇るReliance Jioは、サービスプロバイダーとしてトップであった。
インターネット決済に対する信頼性の低さやセキュリティ上の懸念から、インドでは従来、現金決済が好まれてきました。しかし、インドではスマートフォンを利用できる若年層が多いことから、2025年にはデジタル決済が全取引の8割を占めると予測されています。ASSOCHAM(The Associated Chambers of Commerce and Industry)によると、インド市場では、米国、英国、中国よりも早くデジタルeウォレットが採用されているとのことです。
現在、5Gは市場のいくつかのエンドユーザー産業が最も投資している技術の1つです。5G接続は、さまざまな分野の効率性を向上させるためのさまざまなユースケースをさらに広げます。スマートフォンにおける技術の普及に伴い、消費者はデジタルエンゲージメントとパーソナライズされた体験にますます期待を寄せています。


コンシューマーエレクトロニクスは、市場の成長に強く寄与しています。


インド・ブランド・エクイティ財団によると、2021年10月と11月、ホリデーシーズンにおける購買の増加により、eコマース企業はプラットフォーム間で家電製品の大幅な売上高を記録しました。Flipkartグループは、同国の祝祭シーズンを通してアマゾンとの競争が激化する中、有力なプレイヤーの一角として台頭しています。
さらに、インドの冷蔵庫、洗濯機、エアコン市場は大きなシェアを占めており、洗濯機がこのカテゴリーをリードしています。India Cellular & Electronics Association(ICEA)によると、インドのノートパソコンやタブレット端末の製造業は2025年までに1000億米ドル規模になる可能性があるとのことです。このような家電市場の大規模な増加は、インドのeコマース・プレーヤーがオンライン製品ラインを増やすことを可能にするかもしれない。家電市場に特化した新しいオンラインサイトが開設されるかもしれません。
2021年11月、フリップカートとインド政府農村開発省(MoRD)は、地元の企業や自助グループ(SHG)をeコマースの仲間入りをさせ、力をつけることを目的とした意欲的なプログラム「Deendayal Antyodaya Yojana - National Rural Livelihood Mission (DAY-NRLM) 」の覚書(MoU)を締結しました。
インドに電子部品の製造拠点を作り、輸出を増やすことで、IT 企業はインドの家電市場への参入に力を注いでいます。家電メーカーは、インドのスマート・ウェアラブル分野に注力している。政権は、農村部の電力と低コストの住宅に多額の投資を行う意向である。電子製品は2000年4月から2021年12月の間に31億9000万米ドルのFDIを誘致した。
インドは、サウンドバー分野で顕著な成長を示すと予想される。可処分所得の増加や、Netflix、Amazon Prime、YouTubeなどのオンラインストリーミングチャンネルに接続するための高解像度(HD)、Wi-Fi内蔵のスマートTVなどの機能は、これらのデバイスに対する消費者支出の増加に大きな役割を果たしている。このようなトレンドは、調査対象市場を牽引する可能性があります。


競合他社の状況

インドでは、顧客がオンライン販売チャネルを採用するようになったため、Eコマース市場の競争は激化しています。この成長は、インターネットの普及率の上昇に助けられています。また、AmazonやFlipkartをはじめとする多くのブランドが、顧客のオンラインショッピング体験を向上させる顧客中心のサービスを提供することで、その裾野を広げています。


2022年1月 - インドのネイティブeコマースプラットフォームであるFlipkartは、Ajmer、Amritsar、Bhuj、Bokaro Daman & Diu、Dehradun、KanyakumariなどのTier 2およびTier 3+都市で顧客にサービスを提供するために食料品事業を拡大したと述べている。Flipkart Groceryは現在、全国23州、1,800都市、10,000PINで利用可能です。これらの都市の消費者は、6,000以上のアイテムの中から食料品を購入することができるようになりました。
2021年9月- インドの中古自動車ECサイトトップのCARS24が、複数の金融機関から3億4000万ドルのシリーズF株式ラウンドと1億1000万ドルの借入金を含む4億5000万ドルの資金調達を実施。アマゾンは、2021年9月にインドでPrime Video Channelsを導入した。Prime Video Channelsは、プライム会員に一貫した体験を提供し、幅広い人気ビデオストリーミングプロバイダーへのアクセスを可能にする。


追加の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Internet Penetration Across the Country
5.1.2 Supportive government policies and regulatory framework
5.2 Market Challenges
5.2.1 High rate of return of merchandise, especially in B2C segment
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in India (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in India (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-border E-commerce Industry in India (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current Positioning of India in the E-commerce Industry in Asia Pacific

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the Period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.com, Inc.
7.1.2 Flipkart Private Limited
7.1.3 eBay, Inc.
7.1.4 Alibaba Group Holding Limited
7.1.5 Nykaa
7.1.6 Snapdeal
7.1.7 Ajio
7.1.8 Grofers
7.1.9 Purplle
7.1.10 Apple, Inc.

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The India E-Commerce Market is anticipated to grow with a CAGR of 21.5 % during the forecast period (2022- 2027). One of the primary factors driving the market's growth is rapid urbanization. Additionally, rising internet penetration and devices such as smartphones, laptops, and tablets to access e-commerce websites boost the market growth. E-commerce allows businesses to conduct business without maintaining a physical presence, saving money on infrastructure, communication, and overhead.

Key Highlights
The policies introduced by the Government of India, which includes the likes of 00 % FDI in B2B E-commerce and 100 % FDI through the automatic route in the marketplace model of B2C E-commerce, is projected to boost the sector's growth. As per the new FDI policy, online entities through foreign investment cannot offer the products sold by retailers in which they hold an equity stake.
According to India Brand Equity Foundation (IBEF), the Indian government's Digital India effort aims to drive it into an online economy worth trillions by 2025. It has led to the formation of a new steering group to review and analyze the development of an e-commerce platform for the government.
The Commerce Ministry has started a new committee to review the Open Network for Digital Commerce (ONDC) strategy. ONDC is an e-commerce platform that the government is supporting and aims to provide the final shop's infrastructure, which will resemble Flipkart and Amazon. Such developments are expected to drive the studied market.
Furthermore, according to IBEF, by 2024, online retail penetration will reach 10.7%, up from 4.7% in 2019. Likewise, by 2025, India's internet buyers will number 220 million. According to a Payoneer report, India's e-commerce sector is ranked 9th in the world for cross-border growth. E-commerce in India is expected to grow from 4% of total food and groceries, fashion, and consumer electronics retail sales in 2020 to 8% by 2025.
Expansion of E-commerce can raise competition in retail markets, increase consumer choice, and motivate and expedite product distribution innovation. However, several competition agencies' recent enforcement and advocacy work have revealed the possibility of anticompetitive behavior in the internet context. Concerns about potential market fragmentation are thus a significant concern among many organizations that have looked into the topic of e-commerce competition.
The pandemic-induced lockdown and mobility restrictions represented a significant point for e-commerce in India, driving demand to new highs, bringing new shoppers and sellers into digital platforms, and offering players long-term growth. Containment efforts introduced people to the convenience of online buying and motivated seasoned online buyers to buy more, making the Indian e-commerce business one of the significant beneficiaries of the pandemic.


Key Market Trends

Internet Plays a Significant Role in Market Growth


As per IBEF, a surge in internet and smartphone usage has fueled most of the industry's expansion. Because of the 'Digital India' campaign, the number of internet connections expanded dramatically to 830 million in 2021. In metropolitan areas, 55% of internet connections were made, 97% of them being wireless.
According to TRAI, in the middle of 2021, India had over one billion wireless mobile subscribers. The majority of traffic that year came from 4G data payload. During 2020, the country's 4G penetration rate was estimated to be at 44%. With over 410 million subscriptions as of December 2020, Reliance Jio was the top service provider.
Due to a lack of confidence and security concerns with internet payments, cash payments have traditionally been the favored payment method in India. However, digital payments are predicted to account for 80% of all transactions in India by 2025, due to a large young population with access to smartphones. The Indian market has been adopting digital eWallets quicker than the US, the UK, and China, according to ASSOCHAM (The Associated Chambers of Commerce and Industry).
Presently, 5G is one of the most invested technologies by several end-user industries in the market. 5G connectivity is further opening up various use cases in increasing the efficiency of varied sectors. With the growing proliferation of technology in smartphones, consumers are increasingly expecting digital engagement and personalized experiences overall.


Consumer Electronics is a strong contributor to the growth of the market


According to the Indian Brand Equity Foundation, in October and November 2021, e-commerce companies recorded significant-high sales of consumer electronics across platforms, owing to increased buying during the holiday season. Flipkart Group emerged as one of the prominent players with intensifying competition from Amazon throughout the festive season in the country.
Furthermore, India's refrigerator, washing machine, and air conditioner markets held a significant market share, with washing machines leading the category. According to the India Cellular & Electronics Association (ICEA), India's laptop and tablet manufacturing industry could be worth USD100 billion by 2025. Such a massive increase in the consumer electronics market may allow Indian e-commerce players to increase their online product line. It may open new online sites specific to the consumer electronic market.
In November 2021, Flipkart and the Ministry of Rural Development of the Government of India (MoRD) signed a Memorandum of Understanding (MoU) for their ambitious Deendayal Antyodaya Yojana – National Rural Livelihood Mission (DAY-NRLM) program, which aims to empower local businesses and self-help groups (SHGs) by bringing them into the e-commerce fold.
By creating an electronic components manufacturing base in India and boosting exports, IT companies focus on entering the Indian consumer electronics market. Consumer electronics companies are focusing on the smart wearables sector in India. The administration intends to invest heavily in rural electricity and low-cost housing. Electronic goods attracted USD 3.19 billion in FDI between April 2000 and December 2021.
India is expected to exhibit remarkable growth in the soundbar segment. Factors such as increasing disposable income, and features, such as high-definition (HD), smart TVs with built-in Wi-Fi for connectivity to Netflix, Amazon Prime, and YouTube, among other online streaming channels, play a significant role in increasing the consumer spending on these devices. Such trends may drive the studied market.


Competitive Landscape

In India, the competition in the E-commerce market has increased as the customer's adoption of online sales channels has grown. This growth is aided by an increase in internet penetration. Further, brands such as Amazon, Flipkart, and many more expand their reach by providing customer-centric services that enhance customers' online shopping experience.


Januray 2022 - Flipkart, India's native e-commerce platform, stated that it had expanded its grocery operations to serve customers in Tier 2 and Tier 3+ cities such as Ajmer, Amritsar, Bhuj, and Bokaro Daman & Diu, Dehradun, Kanyakumari, and others. Flipkart Grocery is now accessible in 23 states throughout the country, with 1,800 cities and 10,000 PINs. Consumers in these cities will now shop for groceries from a range of more than 6,000 items.
September 2021- CARS24, India's top used automobile e-commerce site, has raised USD 450 million in capital from several financial institutions, including a USD 340 million Series F equity round and USD 110 million in debt. Amazon introduced Prime Video Channels in India in September 2021. Prime Video Channels will provide Prime members with a consistent experience and access to a wide range of popular video streaming providers.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Internet Penetration Across the Country
5.1.2 Supportive government policies and regulatory framework
5.2 Market Challenges
5.2.1 High rate of return of merchandise, especially in B2C segment
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in India (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in India (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-border E-commerce Industry in India (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current Positioning of India in the E-commerce Industry in Asia Pacific

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the Period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.com, Inc.
7.1.2 Flipkart Private Limited
7.1.3 eBay, Inc.
7.1.4 Alibaba Group Holding Limited
7.1.5 Nykaa
7.1.6 Snapdeal
7.1.7 Ajio
7.1.8 Grofers
7.1.9 Purplle
7.1.10 Apple, Inc.

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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