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アイスランドの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Iceland E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アイスランドのEコマース市場は、2022年から2027年にかけて14.8%のCAGRを記録すると予想されています。同地域の市場成長を促進する主な要因は、高い都市化率と激しいインターネットの普及率などです。 主なハ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

アイスランドのEコマース市場は、2022年から2027年にかけて14.8%のCAGRを記録すると予想されています。同地域の市場成長を促進する主な要因は、高い都市化率と激しいインターネットの普及率などです。

主なハイライト
アイスランド人のインターネット利用率は99%近くと非常に高く、過去2、3年の間に海外と国内の両方でオンラインショッピングが大幅に増加しました。アイスランドでは海外のEコマースプラットフォームが普及しており、低価格の商品を地域全体で提供している。また、アイスランドの消費者は、主にファッション関連商品、ベビー・美容関連商品、電子機器など、アメリカやヨーロッパの小売業者から商品を購入することが多くなっています。
さらに、94%近い高い都市化率(Hootsuite社報告)も、この地域のEコマース企業による商品配送のためのインフラ整備に道を開いています。アイスランドでは、ハイテク産業やIT産業が盛んなため、企業がオンラインでサービスを提供する機会が増えており、Eコマースが急速に成長しています。このことは、同地域のEコマース市場をさらに押し上げると予想されます。
アイスランドでは、デジタルマーケティングが広く活用されています。小規模なEコマース企業の多くは、ソーシャルメディア(主にFacebook)上でのみ広告を出し、商品やサービスのマーケティングにソーシャルメディアのインフルエンサーを利用しています。大規模で実績のあるEコマース企業は、従来のマーケティングと組み合わせてデジタルマーケティングを活用しています。
しかし、アイスランドは欧州の電子商取引に関する規則に従っています。この地域のオンラインビジネスにとって大きな障害となるのは、高い配送料、高い付加価値税(VAT)率、地元の郵便事業が課す手数料で、これがこの地域の電子商取引市場の成長を阻害する可能性があります。
COVID-19の流行時には、ほとんどの実店舗が閉鎖されましたが、食料品、家庭用品、薬局の需要が増加したため、同地域のEコマース市場は成長しました。この地域では、多くの実店舗がショッピングのためのオンラインチャネルを導入しています。


主な市場動向

Eショッパーの増加により、Eコマース市場の拡大が見込まれる


アジア太平洋地域では、インターネットの普及と都市化の進展により、オンラインショッピングを利用する人が急増しています。さらに、パンデミック以降、オフラインショッピングからオンラインショッピングへの消費者の嗜好の変化が、この地域のEショッパー数を押し上げています。
EUROSTATが報告したデータによると、2018年にオンラインで商品またはサービスを購入したインターネットユーザーの割合は76%であり、この割合はCOVID-19パンデミックの間にオンラインショッピングが増加したことにより83%に増加しました。さらに、2021年にはオンラインショッピング利用者の割合が2%増加すると予測されています。
さらに、この地域ではモバイルとインターネットの普及率が高く、特にアイスランド人はスマートフォンから銀行や買い物をすることに熱心であるため、デジタルウォレットはアイスランドのオンラインショッピングで最も人気のあるオンライン決済方法の1つとして人気を集めています。また、この方法による利便性の高さも、同地域のオンラインショッピングを魅了しています。
さらに、STATCOUNTER によると、アイスランドの人口の 75% が Facebook をソーシャル・メディア・プラットフォームとして利用しているとのことです。この地域の多くの企業は、オンラインショッピングの新規消費者を獲得するために、これらのソーシャルメディアプラットフォーム上でデジタル広告を広く行っています。このことは、同地域のEコマース市場をさらに活性化させるものと期待されています。


ファッション・アパレル分野が最大の市場シェアを占める


ファッション分野の重要なトレンドの1つは、ソーシャルメディア上のコンテンツ表示にショッピング機能を直接統合し、顧客の高速コンバージョン、インスパイア、販売を可能にすることです(例:Instagram Checkout)。視聴者はデスクトップからモバイルへの移行が進んでおり、モバイルでのブラウジングやチェックアウト体験の向上が重要となっています。
この地域の衣料品、スポーツ用品、履物のオンライン販売は、同地域のEコマース市場に大きなシェアを生み出しています。また、モバイルコマースはアイスランドのEコマース市場において大きな割合を占めており、今後数年でデスクトップ利用を上回ることが予想されます。この地域のEコマース業者は、同地域でのオンライン購入のために、モバイルの最適化と優れたモバイル購入体験を提供しています。
また、同地域では、衣料品やアパレルなどのファッション分野の需要が高まっていることから、衣料品の家計支出は継続的に増加しています。例えば、アイスランド統計局の報告によると、アイスランドにおける衣料品の年間家計消費支出は、2015年の31,245 ISK millionから2020年の42,268 ISK millionへと劇的に増加しています。
前述のすべての要因が、予測期間中に同地域のEコマース市場を押し上げると予想されます。


競合他社の状況

アイスランドのEコマース市場は、オンライン小売の需要が高まるにつれ、競争が激化しています。アイスランドのEコマース市場は、多数のプレーヤーが存在するため断片的である。主なプレーヤーとしては、Amazon Inc.やEbay Inc.などが挙げられる。


2022年2月- Iceland Foodsは、同社のロイヤルティ制度であるBonus Cardの特典をオンラインショッピングの利用者にも拡大することを発表した。アイスランドのボーナスカードは、ショッピングの支払いカードとして機能する。顧客は、デビットカードやクレジットカードからこのカードにチャージする。これまで、ボーナスカードは店舗での支払いにしか利用できなかったが、今後はIceland.co.ukでのオンラインショッピングでも利用できるようになる。


その他の特典

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Number of E-shoppers is Expected to Boost the E-commerce Market
5.1.2 Strong Internet Penetration to Boost the E-commerce Market
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Related to High shipping Costs and High VAT
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Iceland (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Iceland (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Iceland (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Iceland in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.com, Ltd
7.1.2 Inter IKEA Systems B.V
7.1.3 Elko ehf
7.1.4 eBay Inc.
7.1.5 ASOS.com, Ltd.
7.1.6 AliExpress (Alibaba Group)
7.1.7 EPAL
7.1.8 Heimkaup
7.1.9 Hopkaup
7.1.10 Bland
7.1.11 Lin Design

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Iceland E-commerce market is expected to register a CAGR of 14.8% during the period 2022-2027. The primary factor driving the growth of the market in the region is the high rate of urbanization and intense Internet penetration, among others.

Key Highlights
Icelanders have very high internet usage, close to 99%, and in the past couple of years, online shopping has increased significantly, both from abroad and locally. Foreign E-commerce platforms are prevalent in Iceland, offering low-cost products across the region. The consumers in Iceland are also increasingly purchasing goods from American and European retailers, mainly fashion-related products, baby and beauty products, and electronic equipment.
Furthermore, the high rate of urbanization, close to 94% (as reported by Hootsuite), is also paving the way for better infrastructure for the delivery of products by E-commerce companies in the region. With the high-tech and IT industries flourishing in Iceland, E-commerce is rapidly growing in Iceland as companies are increasingly offering their services online. This is further expected to boost the e-commerce market in the region.
Digital marketing is widely used in Iceland. Many smaller E-commerce companies only advertise on social media, primarily Facebook, and many use social media influencers for marketing their products and services. Larger and more established E-commerce companies use digital marketing with a combination of conventional marketing.
However, Iceland follows European e-commerce rules and regulations. A significant hindrance for online businesses in the region is high shipping costs, a High percentage of Value Added Tax (VAT), and handling fees charged by the local postal services, which can hamper the growth of the E-commerce market in the region.
At the time of the COVID-19 pandemic, when most of the physical and brick and mortar stores were closed, the E-commerce market in the region grew owing to an increase in the strong demand for groceries, home furnishing, and pharmacy products. Many brick-and-mortar businesses introduced online channels for shopping in the region.


Key Market Trends

Growing Number of E-shoppers is Expected to Boost the E-commerce Market


The number of online or E-shoppers is rapidly increasing in the region owing to the intense internet penetration and high rate of urbanization. Furthermore, after the pandemic, consumer preference shift from offline shopping to online shopping boosts the number of E-shoppers in the region.
As per data reported by EUROSTAT, the percentage of internet users that bought goods or services online was 76% in 2018; this percentage grew to 83% owing to the increased online shopping during the COVID-19 pandemic. Furthermore, the rate of online shoppers increased by 2% in 2021.
Moreover, with high mobile and internet penetration in the region, digital wallets are gaining traction as one of the most popular online payment methods for online shopping in Iceland, especially since Icelanders are keen to do their banking and buy from their smartphones. The ease of convenience provided by this method is also attracting online shopping in the region.
Furthermore, as per STATCOUNTER, 75% population in Iceland uses Facebook as a social media platform. Many players in the region are extensively doing digital advertising on these social media platforms to gain new consumers for online shopping. This is further expected to drive the E-commerce market in the region.


The Fashion and Apparel Segment Accounted for Largest Market Share


One of the crucial trends in the Fashion segment is the direct integration of shopping functionality into the content display on social media, enabling high-speed, inspiring, and selling customer conversion (e.g., Instagram Checkout). The audience is increasingly shifting from desktop to mobile, and improving the mobile browsing and checkout experience is crucial.
Clothing, sports goods, and footwear online sales in the region generate a significant amount of share for the E-commerce market in the region. Further supported by Mobile commerce, which makes up a significant proportion of Iceland's E-commerce market and is expected to surpass desktop usage in coming years. E-commerce merchants in the region are offering Mobile optimization and a great mobile buying experience for online purchasing in the region.
Furthermore, the household expenditure of clothing is continuously increasing in the region due to the increasing demand for fashion sector products, including clothing and apparel. For instance, as reported by Statistics Iceland, the annual household consumption expenditure on clothing in Iceland dramatically increased from 31,245 ISK million in 2015 to 42,268 ISK million in 2020.
All of the aforementioned factors are expected to boost the E-commerce market in the region over the forecast period.


Competitive Landscape

Competition intensifies in Iceland’s E-commerce market as demand for online retail grows. The Iceland E-commerce market is fragmented owing to the presence of a large number of players. Major players in the Iceland E-commerce market include Amazon Inc. and Ebay Inc.


February 2022- Iceland Foods announced to extend the benefits of its Bonus Card loyalty scheme to online shoppers. Iceland’s Bonus Card acts as a payment card for shopping. Customers top it up from a debit or credit card. Previously, consumers have only been able to use the Bonus Card to pay in stores, but they can now use it for online shopping at Iceland.co.uk too.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Number of E-shoppers is Expected to Boost the E-commerce Market
5.1.2 Strong Internet Penetration to Boost the E-commerce Market
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges Related to High shipping Costs and High VAT
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Iceland (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Iceland (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Iceland (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Iceland in the E-commerce Industry in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon.com, Ltd
7.1.2 Inter IKEA Systems B.V
7.1.3 Elko ehf
7.1.4 eBay Inc.
7.1.5 ASOS.com, Ltd.
7.1.6 AliExpress (Alibaba Group)
7.1.7 EPAL
7.1.8 Heimkaup
7.1.9 Hopkaup
7.1.10 Bland
7.1.11 Lin Design

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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