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エジプト電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Egypt E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

エジプトのEコマース市場は、2022年から2027年の間にCAGR19.43%を記録すると予想されています。エジプトのEコマースビジネスは、主にインターネット普及率の上昇、インフラの改善、オンラインショッピング利用者... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

エジプトのEコマース市場は、2022年から2027年の間にCAGR19.43%を記録すると予想されています。エジプトのEコマースビジネスは、主にインターネット普及率の上昇、インフラの改善、オンラインショッピング利用者の増加によって牽引されています。

主なハイライト
エジプトは地域最大のインターネットユーザー人口を誇ります。エジプトのインターネット普及率は2019年に5,350万人に達すると予測され、そのうち8%が定期的にインターネットを利用しています。電子機器、エンターテインメント、航空券、ファッションが最も一般的なインターネット取引となっています。
2020年には新たな病気が世界を襲い、社会的孤立を余儀なくされたため、ほとんどのビジネスが遠隔操作で行われるようになりました。これにより、デジタルトランスフォーメーションの強化プロセスが加速され、エジプト政府は、スムーズでありながら成功裏に移行し、エジプトを通信とIT産業の地域リーダーに押し上げるための追加措置を講じるよう促しました。
情報技術産業開発庁(ITIDA)は、電子署名の規制当局として活動し、エジプトの情報技術部門を促進するために、2004年のエジプト電子署名法第15条によって設立されました。政府は2009年に電子署名サービスを開始し、公共および民間企業による電子署名認証の提供を可能にしました。
しかし、エジプトにおける電子商取引は、さまざまな課題に直面しています。クレジット/デビットカードの保有者は約1,000万人にとどまっています。そのため、エジプトにおける電子商取引の80%は、現金による配送に依存しています。しかし、クレジットカードの発行枚数は年間約40%のペースで増加しており、現金の必要性は減少している可能性があります。
COVID-19が世界を襲い、社会的孤立を余儀なくされた2020年、ほとんどの企業が遠隔操作を開始しました。これにより、デジタルトランスフォーメーションの強化が加速され、エジプト政府は、スムーズながらも成功裏に移行し、エジプトを通信・IT産業の地域リーダーに押し上げるための追加措置を講じるよう促されています。


主な市場動向

オンライン購買の普及


エジプトのeコマース企業は増加傾向にあり、特に専門分野では現地市場が拡大しています。エジプトのeコマースビジネスは近年活発で、eコマースの新規参入企業も増えてきています。しかし、多くの新興企業の生存率や急速な継続的成長は、時に不安定で、離職率が高くなる傾向があります。
小規模な小売業者は、食料品のオンライン購入に目を向けるようになってきています。2014年に設立されたKnockmartは、エジプト独自のオンライン食料品チェーンで、この種のものとしては地域最大級となるまでに急速に発展しています。食料品、日用品、その他の生活用品を配信し、Cairo17初のオンラインショッピング全体を体験することができます。
パンデミック後、オンラインでの購入パターンはピークに達し、94%増加し、アラブの若者の80%がオンラインで購入しました。パンデミック発生後、エジプトの消費者の 72%がインターネットでの購買を増やしています。消費者は、バーチャル体験により多くのお金を費やすようになっています(54%)。
さらに、通信情報技術省は、エジプトのビジョン2030 "持続可能な開発戦略(SDS)"の一環として、ICT政策を打ち出しました。この計画は、電子商取引と電子政府、電子機器設計とデジタル製造、人材と人材開発などのプロジェクトを推進することで、この分野の成長と経済成長への寄与を促進するものです。
エジプト市場は、地域で最もインターネットユーザー人口が多い市場です。エジプトのインターネット普及率は2019年に5,350万人に達すると予測され、そのうち8%が定期的にインターネットを利用しています。電子機器、エンターテインメント、航空券、ファッションが最も一般的なインターネット取引となっています。エジプトにおけるEコマースは様々な課題に直面しており、クレジット/デビットカードの保有者は約1,000万人に過ぎません。そのため、エジプトにおける電子商取引の80%は現金による配送に頼っている。しかし、クレジットカードの発行枚数は年率約40%のペースで増加しており、現金の必要性は減少している可能性があります。
2020年7月からは、通信情報技術省が民間企業に対して、会社の運営変更、役員の追加、その他必要な変更を含む36の電子サービスを提供する。また、電子署名が認められ、さまざまな投資取引や訴訟提起が円滑かつ迅速に行われるようになる。


競争環境

本レポートでは、エジプトの電子商取引市場で事業を展開している主要な国際企業を取り上げています。市場シェアの観点では、現在いくつかの主要プレイヤーが市場を支配しています。主な主要プレイヤーは、Amazon、Btech、LC Waikiki、Watches Primeなどです。これらの主要プレイヤーは、同地域のオンライン販売のかなりの割合を占めており、より多くの市場シェアを獲得するためにパートナーシップや製品イノベーションに積極的に参加しています。


ブリモアは2022年1月、IFCとEndure Capitalの支援を受け、シリーズA資金調達ラウンドで2500万米ドルを調達したと発表した。同社はこの資金を、物流・業務インフラの拡大、製品カタログの拡充、ベンダーやサプライヤーのネットワーク拡大に充てる意向だ。さらに、2022年1月の投資を利用して、エジプトのソーシャルコマース事業での成功を他のアフリカ市場でも短中期的に再現する意向だ。
また、Taagerは2021年7月に、4DX Venturesを筆頭にシード資金調達ラウンドで640万米ドルを調達したことを発表しています。このラウンドに参加した他の投資家は、Raed Ventures、Beco Capital、Breyer Capital、および一部の個人投資家であった。


その他のメリット

市場推定(ME)シートのExcel形式でのご提供
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Egypt (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Egypt (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Egypt (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Egypt in the ecommerce industry in Africa

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon
7.1.2 Btech
7.1.3 LC Waikiki
7.1.4 Watches Prime
7.1.5 Elaraby Group
7.1.6 Hanimex
7.1.7 ED Store
7.1.8 Okhtein
7.1.9 Manzzeli
7.1.10 Carrefour Egypt

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Egypt e-commerce market is expected to register a CAGR of 19.43% during the period 2022-2027. Egypt's e-commerce business is primarily driven by rising internet penetration, improved infrastructure, and an increased number of online shoppers.

Key Highlights
The Egyptian market boasts the region's highest population of internet users. Egypt's Internet penetration is predicted to reach 53.5 million in 2019, with 8% of them using the Internet on a regular basis. Electronics, entertainment, airline tickets, and fashion are the most common internet transactions.
Most businesses began operating remotely in 2020, as a new disease struck the world and forced social isolation. This has accelerated the process of strengthening the digital transformation and prompted the Egyptian government to take additional steps to ensure a smooth but successful transition and propel Egypt to become a regional leader in the telecommunications and IT industries.
The Information Technology Industry Development Agency (ITIDA) was founded by Egypt's Electronic Signature Law 15 of 2004 to operate as the e-signature regulatory authority and to promote Egypt's information technology sector. The government launched the e-signature service in 2009, allowing both public and private businesses to provide e-signature authentication.
However, e-commerce in Egypt confronts various challenges: there are only about 10 million credit/debit cardholders. Hence 80 percent of e-commerce in Egypt relies on cash for delivery. However, credit card issuance is increasing at a pace of roughly 40% per year, indicating that cash needs may be decreasing.
Most businesses began operating remotely in 2020, as COVID-19 struck the world and forced social isolation. This has accelerated the process of strengthening the digital transformation and prompted the Egyptian government to take additional steps to ensure a smooth but successful transition and propel Egypt to become a regional leader in the telecommunications and IT industries.


Key Market Trends

Adoption of online mode of purchasing


Egyptian e-commerce enterprises are increasing, and the local market is expanding, particularly in specialist areas. The Egyptian e-commerce business has exhibited activity in recent years, with a rising number of new e-commerce start-ups. The survival rate or rapid, continuous growth of many start-ups is sometimes precarious and prone to high turnover.
Small-scale retailers are increasingly turning to online grocery purchasing. Knockmart, founded in 2014, is a unique Egyptian online grocery chain that has quickly evolved to become one of the region's largest of its kind. It is Cairo17's first entire online shopping experience, delivering groceries, household goods, and other lifestyle items.
After the pandemic, online buying patterns peaked, increasing by 94 percent, with 80 percent of young Arabs purchasing online. Since the outbreak, 72 percent of Egyptian consumers have increased their internet buying. Consumers are spending more money on virtual experiences (54%).
Furthermore, the Ministry of Communication and Information Technology has launched an ICT policy as part of Egypt's Vision 2030 "Sustainable Development Strategy (SDS)." This plan promotes the sector's growth and contributions to economic growth by promoting projects such as e-commerce and e-government, electronics design and digital manufacturing, and talent and human resource development, among others.
The Egyptian market has the region's highest population of internet users. Egypt's Internet penetration is predicted to reach 53.5 million in 2019, with 8% of them using the Internet on a regular basis. Electronics, entertainment, airline tickets, and fashion are the most common internet transactions. E-commerce in Egypt confronts various challenges: only about 10 million credit/debit cardholders. Hence 80 percent of e-commerce in Egypt relies on cash for delivery. However, credit card issuance is increasing at a pace of roughly 40% per year, indicating that cash needs may be decreasing.
Starting in July 2020, the Ministry of Communication and Information Technology will provide 36 electronic services to private enterprises, including changing company operations, adding board members, and making other necessary changes. Additionally, e-signatures will be permitted to facilitate and speed up a variety of investment transactions and litigation filings.


Competitive Landscape

The report covers the major international players operating in the Egypt e-commerce market. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market. Key major players include Amazon, Btech, LC Waikiki, and Watches Prime. These major players account for a considerable percentage of online sales in the region and actively participate in partnerships and product innovations to gain more market share.


Brimore announced in January 2022 that it had raised US$25 million in a Series A fundraising round backed by IFC and Endure Capital. The company intends to use the funds to grow its logistics and operational infrastructure, extend its product catalogs, and expand its network of vendors and suppliers. In addition, the company intends to use the January 2022 investment to replicate its success in the Egyptian social commerce business in other African markets in short to medium term.
Taager also announced in July 2021 that the company had raised US$6.4 million in a seed fundraising round headed by 4DX Ventures. Other investors who took part in the round included Raed Ventures, Beco Capital, Breyer Capital, and some private investors.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Egypt (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Egypt (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Egypt (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Egypt in the ecommerce industry in Africa

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon
7.1.2 Btech
7.1.3 LC Waikiki
7.1.4 Watches Prime
7.1.5 Elaraby Group
7.1.6 Hanimex
7.1.7 ED Store
7.1.8 Okhtein
7.1.9 Manzzeli
7.1.10 Carrefour Egypt

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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