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チェコの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Czech Republic E-Commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ヨーロッパの e-コマース市場はここ数年で力強く成長し、様々な業界のオンライン小売業者 にエキサイティングな機会を提供しています。チェコはヨーロッパで最も重要な消費者市場の一つであり、近年着実に成長し... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ヨーロッパの e-コマース市場はここ数年で力強く成長し、様々な業界のオンライン小売業者 にエキサイティングな機会を提供しています。チェコはヨーロッパで最も重要な消費者市場の一つであり、近年着実に成長しており、e-コマースにとっても不可欠な市場です。チェコのeコマース市場は、予測期間中に6.1%のCAGRを記録すると予想されています。

主なハイライト
チェコの消費者は、価格と品質の2つの側面に敏感であると考えられています。価格は通常、品質基準ですが、チェコ人はまだ安価なソリューションを好みます。エコロジーや健康志向の商品と同様に、チェコの地元ブランドはより注目されています。Eコマース・ソリューションに来るのは、国境を越えたショッピングを促進するスマート・ソリューションで、同国の人々は海外市場でより安い代替品を探します。
同国は、電子商取引のダイナミックで新しい分野としての地位を確立しています。国際的な取引業者は、チェコの取引業者よりも確立された電子商取引のインフラを市民に提供することで、自 分を保持することができます。
この市場では、現金決済がまだ不可欠な機能です。これを克服するために、国際商社はカードの提供に力を入れる必要があります。この方法は、2023 年までに現金を追い越すでしょう。チェコ共和国の電子商取引流通市場は急速に発展しています。クリック&コレクトは重要な機能ですが、迅速な宅配便のオプションもあります。安全でシンプルなデジタル決済オプションと迅速で信頼性の高い配送を提供することで、外資系商社は国内の競合他社と差別化することができます。
しかし、適切な電子商取引のインフラを確保することは、国内の加盟店にとって不可欠な問題である。国内の決済ゲートウェイの問題はしばしば見られ、J.P.モルガンの2020年の調査によると、66%の消費者がインターネット接続の低さなど様々な問題により、オンラインショップや決済ゲートウェイに決済データを保存することに問題があったとのことです。
チェコは2020年前半のCOVID-19のパンデミックに迅速に対応しました。それにもかかわらず、商品のオンライン販売は2020年4月に急増し、上期末には横ばいになった。旅行業界の大幅な落ち込みは、COVID-19の規制により、2020年の売上に大きな影響を及ぼした。


主な市場動向

COVID-19によるeコマース需要の急増


COVID-19の発生と全国的な封鎖は、世界中の小売業、特に店舗型モデルに大きな影響を与えた。しかし、Eコマースは多くのセグメントで消費者との交流が増える数少ない分野である。不要不急の店舗の閉鎖や全国的な閉鎖命令の制定により、多くの企業は消費者の優先順位の変化に迅速に適応し、対応することを余儀なくされました。チェコの電子商取引分野では、一部の市場が大きく成長した。
チェコのeコマースで最も成長している市場は食料品で、次いで趣味、化粧品、玩具となっています。COVID-19の危機は、新しい企業、顧客、製品タイプへの電子商取引の拡大を加速させました。これにより、顧客は快適かつ安全に自宅からさまざまな商品にアクセスできるようになり、企業は社会的距離やその他の封鎖の制約にもかかわらず、ビジネスを継続できるようになった。
2021年7月にHeureka Groupが実施した調査によると、The COVID-19の大流行により、チェコの顧客のオンライン上での行動は変化しました。非接触型決済へのタイムリーな切り替えから、より大規模で信頼性の高いオンラインショップで購入する際に信頼する傾向に変わりました。小売店の閉鎖後、新たな販売チャネルとしてオンラインショップが登場し、多くの場合、実店舗を補完している。
バリオンの調査によると、チェコ人の48%がパンデミック前よりもオンラインで買い物をするようになり、66%がカード払いを好むようになった。また、この調査によると、チェコ人の約13%が従来の実店舗を避け、できるだけオンラインで買い物をすることを希望しています。
さらに、COVID-19の大流行により、旅行や観光など一部の分野では業務に支障が出ましたが、2020年以降のここ数ヶ月は、金融や物流など他の分野でも急速に発展しているとのことです。


市場の成長を牽引する食品・パーソナルケア市場


チェコ社会は、情報技術の可能性を受け入れ、活用しています。各個人には、新しいコミュニケーション形態を取り入れるよう、常に大きなプレッシャーがかかっています。デジタル化のブラックホールは、今日、現実のものとなっています。仕事を含む国の基本的なニーズや活動のほとんどが、こうした最新のサービスによって処理される新しい時代が近づいており、おそらく他の選択肢はいずれ消えていくでしょう。新しいテクノロジーは、食料品小売りにIT技術を使い始めることが効率的で価値があり、適切な戦略を持つ地域の様々な商人にとってチャンスであることから、最近の社会的な呼び水になることでしょう。
近年、オンライン食料品の売上が増加しています。Europapropertyが述べるように、チェコ共和国では、このセグメントの売上は過去3年間で年間106%増加しています。欧州の他の地域でも成長率は高く、平均37.3%でした。食料品をオンラインで購入する傾向は、パンデミック以前から始まっていましたが、パンデミックによってそれが加速されました。
食料品を自宅に配送できることが、これまで消極的だった人々にとって魅力的に映るようになったのです。このような買い物の利点が多くの人に理解され、このセグメントは今後も成長すると予想されます。チェコ共和国の食品販売全体に占める割合は、今後数年間で大幅に上昇すると予想されます。
チェコの顧客は、伝統的で保守的、そして料金に敏感であることが広く知られています。しかし、化粧品などの購入については、もはやそのような傾向は通常通りではありません。スタイルにこだわる若い世代が増え、屋外に広く出かけるようになったため、世界のトレンドをより意識するようになったのです。ブランドはショッピングの意思決定において重要な位置を占めており、すでに巨大なグローバルプレーヤーが市場に存在しています。このような大手プレイヤーの存在により、パーソナルケア市場のeコマース市場もまた、この国で大きな力を発揮しています。


競合他社の状況

チェコ共和国のeコマース市場は、大手企業が数社存在するため、競争は緩やかです。また、eコマース業界に新規参入した企業が市場シェアを拡大しようとしているため、競争は激化しています。


2022年3月 - Alza.czは、プラハ近郊のChrastanyにある最新鋭の物流センターの開発に10億CZK以上を投資しました。これは、同社の歴史において最大規模の一回限りの投資となります。既存の面積をさらに15,000 m2拡張することに加え、eショップはここに新しいAutoStore技術を導入します。これにより、倉庫の効率が大幅に改善され、商品をお客様に発送するまでの時間が短縮されます。
2022年4月 - 最大級のオンラインマーケットプレイスであるAukroは、新しいAukro realityサービスを開始しました。このサービスの目的は、公正で透明性が高く、興味深い利益をもたらすことができる、新しく近代化されたオークションシステムで、安全な不動産販売を提供することです。


その他のメリット

市場推定(ME)シートのExcel形式でのご提供
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Czech Republic (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Czech Republic (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Czech Republic (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Czech Republic in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Alza.cz
7.1.2 Mall.cz
7.1.3 Rolik.cz
7.1.4 Notino,SRO
7.1.5 Briv.cz
7.1.6 Camarm
7.1.7 Zalando
7.1.8 Aukro,SRO
7.1.9 Bazar.cz
7.1.10 Sabazar.cz

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The European e-commerce market has grown strongly over the past few years, providing exciting opportunities for online retailers across multiple industries. The Czech Republic is one of Europe's most important consumer markets, has grown steadily in recent years, and is also an essential market for e-commerce. The Czech Republic e-Commerce market is expected to register a CAGR of 6.1% during the forecast period.

Key Highlights
Czech consumers are considered sensitive to two aspects: price and quality. Prices are usually quality standards, but Czechs still prefer cheaper solutions. As with ecological and healthy products, local brands in the country are getting more attention. Coming to e-commerce solutions are smart solutions that facilitate cross-border shopping, and the people in the country look for cheaper alternatives in foreign markets.
The country has established itself as a dynamic and new field of e-commerce. International traders can retain their own by providing citizens with a more established e-commerce infrastructure than Czech traders.
Cash payments are still an essential feature of this market. To overcome this, international merchants must focus on providing cards, as this method will overtake cash by 2023. The Czech Republic's e-commerce distribution market is developing rapidly. Click and collect is an important feature, but there are also options for quick couriers. By providing secure and simple digital payment options and fast and reliable delivery, foreign merchants can be set apart from their domestic competitors.
However, ensuring the proper e-commerce infrastructure is an essential issue for the merchants in the country. Domestic payment gateway issues are often seen, and according to a survey in 2020 by J.P. Morgan, 66% of consumers had problems storing payment data in their online shop or payment gateway due to various issues such as low internet connectivity or more.
The Czech Republic responded swiftly to the COVID-19 pandemic in the first half of 2020. Nonetheless, online sales of merchandise surged in April 2020 and remained flat by end of the first half. The significant decline in the travel industry had a major impact on sales in 2020 due to the COVID-19 restrictions.


Key Market Trends

Surge in demand for ecommerce due to COVID-19


The outbreak of COVID-19 and the nationwide blockade have had a significant impact on retail industries worldwide, especially in-store models. However, e-commerce is one of the few sectors in which consumer interaction increases in many segments. With the closure of non-essential stores and the enactment of national closure orders, many companies were forced to adapt and respond to changing consumer priorities quickly. Some market in the Czech Republic's e-commerce sector has grown significantly.
The fastest growing market of Czech e-commerce is groceries, followed by hobbies, cosmetics and toys. The COVID-19 crisis has accelerated the expansion of e-commerce to new companies, customers and product types. This gave customers access to a variety of products from the comfort and safety of their homes, allowing businesses to continue their business despite social distance and other blockade restrictions.
According to a survey conducted by Heureka Group in July 2021, The COVID-19 pandemic has changed the behavior of Czech customers online. It has changed from a timely switch to contactless payments to a trend of trust when making purchases in larger, more reliable online shops. After the closure of retail stores, new online shops have emerged as new sales channels, often as a complement to physical stores.
According to a survey by Barion, 48% of Czechs shop online more than before the pandemic, while 66% prefer to pay by card. The survey also suggests that about 13% of Czechs prefer to avoid traditional physical stores and shop online as much as possible.
Moreover, due to the COVID-19 pandemic, the operations were hindered in some sectors such as travel and tourism, but in the last few months since 2020, the country has seen rapid development in other areas such as finance and logistics.


Food and Personal Care market to drive the market growth


Czech society embraces and uses the potential of information technology. There is a great deal of constant pressure on each individual to embrace new forms of communication. Digitization black holes are a reality today. A new era is approaching when most of the country's basic needs and activities, including work, are handled by these modern services, and perhaps other options will eventually disappear. New technology will be a recent call for society as it is efficient and valuable to start using information technology in grocery retail, and it is an opportunity for various merchants in the region with the right strategy.
Online grocery sales have increased in recent years. In the Czech Republic, sales in this segment have increased by 106% annually over the last three years, as stated by Europaproperty. Growth was also high in other parts of Europe, averaging 37.3%. The tendency to buy groceries online started before the pandemic, but the pandemic accelerated it.
The ability to deliver groceries home has become appealing to those previously reluctant. This segment is expected to continue to grow, as many appreciate the benefits of this type of shopping. The share of total food sales in the Czech Republic is expected to rise significantly in the coming years.
Czech clients are widely recognized for being traditional, conservative, and fee sensitive. However, those tendencies no longer usually follow about purchasing cosmetics and more. With the more youthful generation that is style aware and travels extensively out of doors, the country has a more consciousness of world trends. Branding plays a critical position in shopping decisions with huge global players already present within the market. With the presence of significant players, the e-Commerce market for personal care market is also leveraged in the country.


Competitive Landscape

The Czech Republic e-Commerce market is moderately competitive with the presence of a few major players in the region. The competition is also increasing with the presence of newcomers in the e-Commerce industry and is trying to expand the market to gain market share.


March 2022 - Alza.cz has invested more than CZK 1 billion in the development of a state-of-the-art logistics center in Chrastany near Prague. This is the largest one-time investment in the history of the company. In addition to expanding the existing area by an additional 15,000 m2, the e-Shop is implementing new AutoStore technology here. This greatly improves the efficiency of the warehouse and reduces the time it takes to ship the goods to the customer.
April 2022 - Aukro, one of the largest online marketplace, has launched a new Aukro reality service. The purpose of this service is to provide secure real estate sales with a new and modernized auction system that is fair, transparent, and can bring interesting benefits.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Czech Republic (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Czech Republic (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Czech Republic (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Czech Republic in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Alza.cz
7.1.2 Mall.cz
7.1.3 Rolik.cz
7.1.4 Notino,SRO
7.1.5 Briv.cz
7.1.6 Camarm
7.1.7 Zalando
7.1.8 Aukro,SRO
7.1.9 Bazar.cz
7.1.10 Sabazar.cz

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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