世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

キプロスの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年~2027年)


Cyprus E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

キプロスのEコマース市場は、予測期間である2022年から2027年にかけて、約13.87%のCAGRで成長すると予想されています。Eコマース業界は、より多くのEコマース事業者が出現し、インターネットにアクセスできる世界... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
100 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

キプロスのEコマース市場は、予測期間である2022年から2027年にかけて、約13.87%のCAGRで成長すると予想されています。Eコマース業界は、より多くのEコマース事業者が出現し、インターネットにアクセスできる世界の隅々にまで到達しながら、デジタル経済が大幅に拡大しているため、飛躍的な成長を遂げています。Eコマース市場の複数の企業が、オンライン小売の需要拡大をてこに、キプロスでの事業を拡大しています。

主なハイライト
キプロスではインターネットユーザーが増加しており、世界のインターネットサービスプロバイダがキプロスでサービスを拡大する機会にもなっています。例えば、E-commerce Europeが発表した2022年のキプロスのインターネットユーザー数は111万人超で、この数の増加は予測期間中にキプロスのEコマース市場をさらに押し上げると考えられます。
デジタル変革の進行とインターネットの普及に伴い、ソーシャルメディアのユーザー数は増加し、ソーシャルメディア広告やショッピングプラットフォームにより、消費者はさらに多くのオンラインショップにアクセスできるようになっています。例えば、キプロスでは794.3千人のインスタグラムユーザーが記録されています。さらに、キプロスにおけるInstagramの広告リーチは、2022年時点で総人口の65.1%と記録されています。
この地域の企業は、地域の足跡を広げ、より広い顧客層に対応するために、さまざまな戦略的合併や買収を模索しています。例えば、2022年4月、Halo collectiveは、ヨーロッパのウェルネスCBD企業であるPhytocann Holdings SAを買収することを発表しました。この戦略的買収により、Halo collective Inc.に大幅な収益、地域的多様性、CBDベースの製品ラインナップが加わります。
COVID-19の発生と全国的なロックダウンは、世界中の小売業界、特にブリック・アンド・モルタルモデルに大規模な影響を与えました。しかし、Eコマースは、多くのセグメントで消費者の交流が盛んになった数少ない分野の一つです。不要不急の店舗が閉鎖され、全国的なロックダウン命令が出されたため、国内の多くの企業は、変化する消費者の優先順位に迅速に適応し対応することを余儀なくされています。このような状況下でデジタルが新しい手法となったため、キプロスのeコマース部門の一部は大きな成長を目撃しました。


主な市場動向

デジタルトランスフォーメーションにより、Eコマースの大幅な成長が期待される


Covid-19の発生による世界的な影響は、電子商取引市場に関連する様々な産業の停止を引き起こした。この影響は、世界中でデジタル化の採用につながり、電子商取引市場の上昇が観察された。また、ヨーロッパのいくつかの顧客は、順番にキプロスの電子商取引経済に大きな弾みを与えた彼らの商品を購入するためのデジタルメディアに向かって切り替えた。
インターネットの普及率が急速に高まっていることも、予測期間中の市場成長に寄与する重要な要因となっています。例えば、Datareportal社は、キプロスのインターネット普及率は2022年には総人口の91%と記録されていると述べています。
2022年4月、キプロスとギリシャはデジタル開発のための覚書に署名し、このMoUの助けを借りて、デジタルID、オンライン署名が4月から利用可能になり、政府サービスもデジタルでアクセスすることができるようになります。
国は、デジタル世界と接触するために、デジタル接続を改善しています。例えば、2022年3月、キプロス電気通信庁(Cyta)は、世界の他の地域とのデジタル相互接続を強化するため、ARSINOE光ファイバー海底ケーブルシステムの稼働を発表しました。このデジタル相互接続は、キプロスを世界のデジタルエコシステムの不可欠な一部とし、持続可能な成長を促進することに貢献します。
デジタル経済社会指数2021によると、電子通信省と閣僚理事会は、デジタルセキュリティ局によって提案されたサイバーセキュリティ戦略の改訂を承認しました。これにより、同国は企業のデジタル化をさらに加速させることができます。


ファッションが主要なシェアを占めると予想


Eコマースのコンセプトは、ファッション業界に様々な革命を起こしている。バイヤーは、自宅から買い物をすることができますが、彼らはまだ彼らのクローゼットの中に自分の好きなブランドを保つことができることを確認することができます。デジタルショッピングは、キプロスで商品を購入する際の最も好ましい方法です。
同国では、Eコマース市場におけるファッション分野の継続的な成長が期待されているため、世界各地からの新規参入が期待されています。例えば、2022年3月、APPLA Platformの最新ローンチにより、買い物客は商品カテゴリー、様々な店舗、価格を比較することができるようになりました。このプラットフォームでは、1つのプラットフォームで50,000の商品を利用することができます。
消費者行動とショッピング志向の高まりに伴い、多くの企業がキプロスのeコマース市場で新たな消費者を見つけるためにリーチを広げている。例えば、2021年10月、ネオプラザは「楽しみ、食べ物、ファッションのための終日目的地」を目指してキプロスで45店舗の立ち上げを発表し、それはファッション店舗と様々な施設を提供することによって、消費者にエンターテインメントのプラットフォームを与えています。


競合他社の状況

キプロスの電子商取引市場は、企業間の競争力の高まりを目の当たりにしています。市場は、Amazon、Bazaraki、eBayなど、さまざまな主要プレーヤーで構成されています。市場シェアの観点からは、これらの主要プレーヤーが現在キプロスのEコマース市場を支配しています。しかし、Eコマースの技術革新が進むにつれ、多くの企業が新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。


2021年10月、スポーツ、ファッション、アウトドアブランドの小売業者であるJD Fashionは、ギリシャとキプロスにおけるCosmos Sport S.A社の80%の買収を発表しました。この買収により、JDファッションの欧州での事業がさらに強化される。
2022年5月 - スイスのフィンテック企業であるKlarpay AGは、最近、初の外部資金調達ラウンドを完了し、300万スイスフランを調達した。このラウンドは、決済サービス業界の技術革新を加速し、グローバルな決済ソリューションへのアクセスを民主化することを意図して2010年に設立された老舗の決済機関であるpayabl.が主導しています。Payabl.は現在、フランクフルト、ロンドン、キプロスに拠点を置き、eToroやBernstein Bankなど、様々な著名なフィンテック企業にサービスを提供しています。


その他のメリット

エクセル形式のマーケットエスティメイト(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Cyprus (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Cyprus (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Cyprus (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Cyprus in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon
7.1.2 eBay
7.1.3 Bazaraki
7.1.4 Walmart
7.1.5 Asos
7.1.6 Vision Scalper
7.1.7 Epic
7.1.8 Ramon Flip
7.1.9 Euphorique Mode
7.1.10 IKEA.cy

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Cyprus E-commerce market is expected to grow at a CAGR of around 13.87%, during the forecast period, 2022-2027. The ecommerce industry is growing exponentially as more ecommerce businesses are emerging, and the digital economy is significantly expanding while reaching every corner of the world having internet access. Several e-commerce market players are expanding their business in Cyprus to leverage the growing demand for online retailing.

Key Highlights
The high number of internet users in Cyprus is increasing and this is also providing an opportunity for the global internet service providers to expand their services in the country. For instance, In 2022, Cyprus has over 1.11 million internet users as stated by E-commerce Europe and the increase in numbers will further boost the e-commerce market in Cyprus in the forecast period.
With the ongoing digital transformation and internet penetration, the number of users of social media has increased, and the social media ads and shopping platforms are enabling consumers to reach even more online stores. For instance, Cyprus recorded 794.3 thousand Instagram users. Moreover, Instagram's ad reach in Cyprus is recorded at 65.1% of the total population as of 2022.
The companies in the region are looking for various strategic mergers and acquisitions to broaden their regional footprint and cater to a wider customer base. For instance in April 2022, Halo collective announced the acquisition of Phytocann Holdings SA, Europe's wellness CBD company. The strategic acquisition will add substantial revenue, geographic diversification, and a CBD-based product lineup to Halo collective Inc.
The COVID-19 outbreak and the nationwide lockdown have massively affected the retail industry across the world, especially the brick and mortar model. However, e-commerce is one of the few sectors that have witnessed increased consumer interaction in many segments. As non-essential shops have closed and nationwide lockdown orders were issued, many businesses in the country have been forced many businesses to adapt and respond quickly to the changing consumer priorities. As digital has become the new method in these circumstances, some segments of the Cyprus e-commerce sector witnessed significant growth.


Key Market Trends

Significant Growth in E-Commerce is Expected due to digital transformation


The global impact of the Covid-19 outbreak has caused the shutdown of various industries related to the e-commerce market. this impact has led to the adoption of digitalization across the world and the rise in the e-commerce market was observed. Also, several customers in Europe switched towards digital mediums to buy their commodities which in turn gave a huge boost to the e-commerce economy in Cyprus.
The rapidly increasing internet penetration is a key factor contributing to the growth of the market over the forecast period. For instance, Datareportal stated that the internet penetration rate in Cyprus is recorded as 91 % of the total population in 2022.
In April 2022, Cyprus and Greece signed a memorandum of understanding for digital development, with the help of this MoU, digital IDs, and online signatures will be made available from April. and the government services will also be accessed digitally.
The country is improving its digital connection to get in touch with the digital world. For instance, In March 2022, Cyprus Telecommunications Authority (Cyta) has announced the operations of the ARSINOE optical fibre subsea cable system to enhance digital interconnection with the other parts of the world. This digital interconnection will help making Cyprus an integral part of global digital ecosystem and promotes sustainable growth.
According to Digital Economy and Society Index 2021, e-Ministry of Communication and the Council of Ministers (CoM) has approved revised cybersecurity strategy proposed by Digital Security Authority. This will further help the country to accelerate the digitalisation of businesses.


Fashion is Expected to Hold a Major Share


The concepts of e-commerce have revolutionized the fashion industry in multiple ways. The buyers can shop from their homes, but they can also ensure that they can still keep their favored brands in their closets. Digital shopping is the most preferred way of buying goods in Cyprus.
The country is expecting new entrants from different parts of the world as the market expects continuous growth in the fashion sector in the e-commerce market. For instance, In March 2022, the latest launch of the APPLA Platform gives the shoppers to compare product categories, various stores, and prices. This platform offers the availability of 50,000 products on a single platform.
With the growth of consumer behavior and shopping inclination, many companies are expanding their reach to find new consumers in the Cyprus e-commerce market. For instance, in October 2021, Neo plaza announced the launch of 45 stores in Cyprus with the aim of “All day destination for Fun, Food, and Fashion”, it is giving consumers a platform of entertainment by providing various facilities with fashion stores.


Competitive Landscape

Cyprus E-commerce Market is witnessing a rise in competitiveness among companies. The market consists of various major players, such as Amazon, Bazaraki, eBay, and others. In terms of market share, these significant players are presently dominating the e-commerce market in Cyprus. However, with increasing innovations in e-commerce, many companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.


In October 2021, JD Fashion, retailers of sports, fashion, and outdoor brands announced the acquisition of 80 percent of Cosmos Sport S.A in Greece and Cyprus. This acquisition will further boost the business of JD Fashion in Europe.
May 2022 - Klarpay AG, a Swiss fintech company, recently completed its first external financing round, raising CHF 3 million. The round was headed by payabl., a well-established payments institution launched in 2010 intending to accelerate technical innovation in the payment services industry and democratize access to global payment solutions. Payabl. presently services a variety of high-profile fintech customers, including eToro and Bernstein Bank, from locations in Frankfurt, London, and Cyprus.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Cyprus (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Cyprus (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Cyprus (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Cyprus in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon
7.1.2 eBay
7.1.3 Bazaraki
7.1.4 Walmart
7.1.5 Asos
7.1.6 Vision Scalper
7.1.7 Epic
7.1.8 Ramon Flip
7.1.9 Euphorique Mode
7.1.10 IKEA.cy

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(e-commerce)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/20 10:26

155.91 円

165.77 円

200.60 円

ページTOPに戻る