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カナダの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響と予測(2022年 - 2027年)


Canada E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2022 - 2027)

カナダ電子商取引市場は、2022年から2027年にかけて年平均成長率14.50%で成長すると予測。先進的なインフラ、高いインターネット普及率、カードベースの決済システムの増加などが市場を牽引しています。 主な... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

カナダ電子商取引市場は、2022年から2027年にかけて年平均成長率14.50%で成長すると予測。先進的なインフラ、高いインターネット普及率、カードベースの決済システムの増加などが市場を牽引しています。

主なハイライト
Amazonは、カナダのコンピュータおよび電子機器カテゴリで確固たる地位を築き、Eコマースおよびショッピング分野全体を支配しています。その成功は主に、電子機器から書籍、ストリーミング、テレビに至るまで、幅広い商品を提供していることに起因しています。つまり、アマゾン・カナダは多様な顧客を惹きつけているのです。
カナダ価格で、アマゾンプライムはシンプルなサービスを提供している。1年間利用する場合は79カナダドル、月々7.99カナダドルで利用できる。米国と同じように価格が上がっているわけではありません。数字を計算するのが好きな人には、年額で月々わずかCA$6.58となる。
Prime Videoは、カナダのAmazon Primeで最も影響力のあるストリーミング機能です。NetflixやHuluに対抗できるライブラリーを持つビデオプラットフォームだが、競合他社に埋もれてしまうこともある。しかし、オリジナル作品のライブラリが増え続け、プレミアムチャンネルも統合され、Prime Videoは増加傾向にあるようです。
より高度で非伝統的な支払い方法の利用を希望するカナダ人の増加。2020年には、カナダの携帯電話ユーザーの43.2%がデジタルウォレットを使用していると回答し、さらに20.4%が金融取引を行うためにPayPalアプリを使用していると回答しています。全体として、カナダ人はEコマースの世界を積極的に受け入れ、新しく革新的な支払い方法を受け入れるようになり、データの保存やオンラインでの購入に慣れてきているようです。
COVID-19が2020年4月に終了した時点で、小売売上高は減少し、オンラインショッピングは増加しました。さらに、家具・インテリア用品店、スポーツ用品店、ホビー・衣料・アクセサリー店など、他の小売業のサブセクターでは、2020年2月から4月にかけて、店頭売上高の減少がより鮮明になっている。これらのサブセクターでは、店頭売上が減少した分、電子商取引の売上が増加した。
COVID-19の大流行は、小売業界に長期的な影響を及ぼしている。小規模な企業では、eコマース・プラットフォームへの移行が進み、斬新な方法で活用されるようになっています。電子商取引を使い続けるか、従来の購買手法に戻るかというカナダ人の行動は、カナダにおける小売商の産業構造を変える可能性を秘めています。小売の風景は間違いなく影響を与えるだろう。


主な市場動向

インターネットユーザーの増加


カナダのEコマース市場は、米国のそれと非常によく似ており、南側の小売業者と同じ傾向をいくつか共有しています。ハイブリッド購入、「クリック&コレクト」、オンラインで商品を注文し実店舗で持ち帰る「オムニチャネル」消費者は、カナダのEコマース市場を形成する2つのトレンドであると思われます。
カナダのEコマース市場では、ソーシャルメディアを利用したマーケティングが一般的ですが、これはソーシャルメディアを利用することによる投資対効果が常に向上しており、小売業者がソーシャルメディア広告にマーケティング費用を投じることが増えているためです。
カナダでは、Apple Pay、Android Pay、Google Payなどの技術を利用したモバイル決済「mPOS(mobile Point-Of-Sale)」への移行が進んでいます。さらに、現在進行中の5Gのカナダ全土への展開も、2020年以降、モバイルコマースを後押しすることになるでしょう。現在、都市部でのカバレッジが優先されている。次のカナダでの5G周波数オークションは、2020年のパンデミック時に既存の接続性を優先するため、2021年6月まで延期されました。
カナダでは、インターネットショッピングで代金を回収する方法はいくつかあり、その中でもクレジットカードを利用した「Interac Online」「MasterPass」「PayPal」などが一般的です。それでも、業者によっては、プリペイドカードやプリペイドバウチャーという選択肢もある。カナダで最も人気のあるクレジットカードはマスターカードで、市場シェアは53.6%である。
消費者の嗜好としては、カナダの若者はモバイルでの購入に積極的で、モバイル広告をより好んで受け入れています。また、カナダでは動画広告も好まれます。コムスコアによると、スマートフォンやタブレット端末のモバイル接続の増加により、モバイルコマース(m-commerce)が増加しているとのことです。デジタル広告はテレビ広告の収入を上回り、カナダで最も好まれる広告媒体となる見込みです。


競合他社の状況

Amazon.caは、カナダのEコマース市場における支配的なプレーヤーです。2021年、同店の売上高は83億ドル(約8,000億円)。次いで、walmart.caが43億ドル、homedepot.caが17億ドルの収入となっています。上位3店舗でカナダの全オンライン収益の40%を占めています。


2022年5月- アマゾンがカナダで最も進んだ技術のサプライチェーンと呼ぶ(新しいウィンドウ)ロボット施設は、1カ月も前にオープンした。4月、同社は2023年にさらに3つのオンタリオ州施設を開設する予定であると発表した。
2022年4月~ ウォルマート・カナダは、音楽、メディア、テクノロジー業界のリーダーであるスティングレイ・リテール・メディア・ネットワークに参加した。スティングレイは、ウォルマート・カナダの全国小売店舗におけるすべての店舗内デジタルオーディオ広告キャンペーンの独占販売代理を担当し、ウォルマート・コネクトの販売チームと協働することになる。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Contactless Forms of Payment
5.1.2 Rise in Cross-Border Online Shopping
5.1.3 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 High Cost of Internet
5.2.2 Security Issues
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to E-commerce industry in Canada (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-commerce industry in Canada (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-commerce industry in Canada (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Canada in the E-commerce industry in region North America

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Walmart
7.1.2 Amazon
7.1.3 Zara
7.1.4 Home Depot
7.1.5 Target
7.1.6 Apple
7.1.7 Costco
7.1.8 Kroger
7.1.9 Best Buy
7.1.10 Wayfair

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

Canada E-commerce Market is estimated to grow at a 14.50 % CAGR From 2022 to 2027. Advanced infrastructure, high internet penetration, and an increasing number of card-based payment systems, among other factors, are driving the market.

Key Highlights
Amazon dominates the entire e-commerce and shopping sector, with a robust presence in Canada's computers and electronics category. Its success is mainly due to its breadth of offerings, ranging from electronics to books, streaming, and television. That is, Amazon Canada attracts a diverse range of customers.
With its Canadian prices, Amazon Prime keeps things simple. If the client wants to use the service for a whole year, it will cost CA$79, or they can pay CA$7.99 per month. Prices have not risen in the same way they have in the United States. For those who like to crunch numbers, the annual rate works out to just CA$6.58 per month.
Prime Video is the most influential streaming feature with Amazon Prime in Canada. It's a video platform with a library that can compete with Netflix and Hulu, but it can get lost in the shuffle of competitors. However, with an ever-expanding library of originals and premium channel integrations, Prime Video appears to be on the rise.
An increase in the number of Canadians willing to use more advanced and non-traditional payment methods. In 2020, 43.2 % of Canadian phone users reported using a digital wallet, while another 20.4 % used the PayPal app to conduct financial transactions. Overall, Canadians are increasingly willing to embrace the world of e-commerce, are becoming more accepting of new and innovative payment methods, and are becoming more comfortable storing data and making purchases online.
As COVID-19 ended in April 2020, retail sales fell while online shopping increased. Furthermore, other retail trade subsectors, such as furniture and home furnishings stores, sporting goods, hobby, clothing, and accessories stores, experienced much sharper declines in in-store sales from February to April 2020. E-commerce sales increased as in-store sales decreased in these subsectors.
The COVID-19 pandemic has had a long-term impact on the retail industry. Small firms are increasingly transforming to e-commerce platforms and utilizing them in novel ways. The action of Canadians to continue using e-commerce or return to traditional purchasing techniques has the potential to change the structure of the retail trade industry in Canada. The retail landscape will undoubtedly influence.


Key Market Trends

Increasing internet users


The Canadian E-commerce market is very similar to that of the United States, and it shares some of the same trends as retailers to the south. Hybrid purchases, "Click and Collect," and "omnichannel" consumers ordering products online and taking them home in a brick-and-mortar store seem to be two trends shaping the Canadian e-commerce market.
The Canadian E-commerce market generally markets through social media because the return on investment by using social media is constantly improving, and retailers are increasingly spending marketing dollars on social media ads.
The transition to mobile payments "mPOS (mobile Point-Of-Sale)" through technologies such as Apple Pay, Android Pay, and Google Pay – is growing in Canada. In addition, the ongoing rollout of 5G across Canada would also boost mobile commerce beyond 2020. Currently, coverage in cities is prioritizing. The following 5G spectrum auction in Canada has been postponed until June 2021 to prioritize existing connectivity during the 2020 pandemic.
In Canada, there are several methods for internet shopping to collect a payment, the most common of which are credit card-based – Interac Online, MasterPass, and PayPal –. Still, some vendors also offer the option of prepaid cards or prepaid vouchers. MasterCard is the most popular credit card in Canada, accounting for a 53.6 % market share.
In terms of consumer preferences, young Canadians are more willing to make mobile purchases and are more receptive to mobile advertisements. Another preference in Canada is for video advertising: according to Com Score, mobile commerce (m-commerce) is rising, owing to smartphones' and tablets' increasing mobile connectivity. Digital advertising has surpassed TV advertising revenues and is poised to become Canada's preferred advertising medium.


Competitive Landscape

Amazon.ca is the dominant player in the Canadian E-commerce market. In 2021, the store's revenue was $8.3 billion. It is followed by walmart.ca, which has a revenue of $4.3 billion, and homedepot.ca, which has an income of $1.7 billion. The top three stores account for 40% of all online revenue in Canada.


May 2022- The robotics facility, which Amazon called (new window) its most advanced technological supply chain in Canada, opened less than a month ago. In April, the company announced that it plans to open three more Ontario facilities in 2023.
April 2022- Walmart Canada has joined the Stingray Retail Media Network, an music, media, and technology industry leader. Stingray would be responsible for exclusive sales representation of all in-store digital audio ad campaigns within the national Walmart Canada retail footprint, collaborating with the Walmart Connect sales team.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Contactless Forms of Payment
5.1.2 Rise in Cross-Border Online Shopping
5.1.3 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 High Cost of Internet
5.2.2 Security Issues
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to E-commerce industry in Canada (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-commerce industry in Canada (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-commerce industry in Canada (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Canada in the E-commerce industry in region North America

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Walmart
7.1.2 Amazon
7.1.3 Zara
7.1.4 Home Depot
7.1.5 Target
7.1.6 Apple
7.1.7 Costco
7.1.8 Kroger
7.1.9 Best Buy
7.1.10 Wayfair

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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