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アルバニアの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年~2027年)


Albania E-Commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アルバニアでは、電子商取引はまだ黎明期にあります。国内の小売業者はオンラインショッピングの導入を進めており、インターネットユーザー数は近年、再びCOVID-19に後押しされて大幅に増加しているが、アルバニ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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101 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

アルバニアでは、電子商取引はまだ黎明期にあります。国内の小売業者はオンラインショッピングの導入を進めており、インターネットユーザー数は近年、再びCOVID-19に後押しされて大幅に増加しているが、アルバニアの買い物客は一般的に店舗に足を運ぶ。また、電子決済の利用は稀です。予測期間(2022年〜2027年)の年平均成長率は11.9%と予測されています。

主なハイライト
アルバニアは主に現金経済であり、電子商取引の迅速な展開の大きな障害となっています。クレジットカードの利用率が低いこと、購買力が低いこと、輸送コストが高いことなどから、国境を越えた電子商取引はまだ初期段階にあるといえます。さらに、多くの外国のオンライン小売業者はアルバニアに出荷していないか、法外に高い出荷費用を請求している。
国際貿易庁によると、アルバニアの電子商取引は限られた国内業者によって提供されています。クレジットカードの利用は増えているが、大型ホテルやレストラン、デパートなどを除いては、制限されている。携帯電話による決済は未発達であるが、普及していない。現在、携帯電話の利用はモバイルバンキングに限定されている。企業が主に利用しているが、個人ユーザーの限られたプールで公共料金の支払いに利用されているに過ぎない。
アルバニアでは、ここ数年、デジタル取引は「黄金期」を迎えているようです。企業は、デジタル・トレードを、購入者を従来の購入方法から「切り離し」、デジタルの世界を挿入し、すべてを実時間で迅速に提供する方法としてとらえています。これは、金融危機の反動で、サービスや製品を無料で手に入れることができるようになったのだと思われる。現在、変化を経た法律でさえ、それらのサービスへの門戸を「開いて」います。
政府は、行政手続き、税関、企業登録、免許、納税、eサービスなど、貿易を促進し、海外からの直接投資を促すための重要な改革を実施しました。しかし、アルバニアのインフラなど、最近の改善にもかかわらず大きな課題が残っており、さらなる投資と発展が必要です。
COVID-19の大流行により、世界の貿易、サプライチェーン、労働市場が混乱し、消費と投資が抑制され、世界の経済活動が鈍化した。これは、移行国を含むUNECE地域に大きな影響を与えた。国境閉鎖や一部または全部の封鎖は、世界の多くの地域で新たな規範となった。ここで注目されるUNECE地域の移行経済は、パンデミックによる不況で大きな打撃を受けている。これらの経済圏とは、アルバニア、アルメニア、アゼルバイジャン、ベラルーシである。


主な市場動向

ファッションとコンシューマーエレクトロニクスが同国でブームとなる


アルバニアは、EUとの協定を含む、地域市場への妨げのないアクセスを可能にするいくつかの自由貿易協定の恩恵を受けている。アルバニアは、熟練した経験豊富な労働力を背景に、欧州の高品質基準を満たし、イタリアへの革製品・靴の輸出トップ10入りを果たし、他の欧州諸国への市場拡大にも成功しています。
.市場の潜在力と国際的な市場動向に基づき、電子商取引を開始することは、競争力を強化・拡大し、世界市場に参入するための最も有益な戦略の1つであると考えられています。
アルバニアでは、電子商取引は発展途上の段階にあります。この産業を牽引する形で導入・実施することで、企業に優れた可視化ツールやビジネスソリューションを提供することができます。また、売上を生み出し、輸出を増やし、持続可能性を確保し、雇用機会を向上させることができます。
アルバニアでは、ここ数年、家電量販店が大きく発展しています。その発展は、物理的な立地とチェーンのコンセプトの導入から成っています。現在、この業界をリードする企業は、物理的なチャネルを確立しています。店舗でのアプローチは最も重要な販売チャネルであり続け、開発において最大の市場シェアを占めています。海外のオンラインショップとの競合を考慮し、小売業者もオンラインショップに投資することが適切であると考え、特にCovid-19危機の際には、オンラインショップに投資しました。
現在、国内の主要な家電量販店はすべてオンラインショップを持っており、実店舗からオンラインショップへ、あるいはその逆へと顧客を移動させることができる。これらの事業はすべて、技術の進化を考慮する必要がある。小売業者が明確な技術的道筋を示す限り、顧客はオンラインストアと実店舗の間を容易に切り替えることができるだろう。


国内ではデジタル接続とオンライン決済が増加中


アルバニアの多くの都市では、必要なインターネットサービスを比較的手頃な価格で利用することができます。しかし、アルバニアは現在、デジタル接続に関するいくつかの課題に直面しています。例えば、多くの地方都市ではブロードバンドの普及が依然として問題になっています。これらの接続性のギャップを埋めるには、民間と公共部門のソリューションを組み合わせる必要があります。これは、高速接続を必要とする企業にとって、高い実効コストにつながります。
電子商取引は、アルバニア企業に新しい市場へのアクセス、諸経費の削減、低コストでの事業拡大の機会を提供する可能性があります。すでにオンラインの世界を取り入れているものとして、観光分野とビジネス・プロセス・アウトソーシングがあります。アルバニアの多くのホテルでは、eTourismを利用して、オンライン予約サイトを通じて宿泊客を集めています。
2022年4月の世界銀行によると、アルバニアでは政治的刺激と旅行、建設、鉱業活動の復活により、力強い回復がみられたという。民間投資、消費、公共支出が成長を牽引した。さらに、世界銀行と他のパートナーは、政府がこれらの課題に対処し、国の長期的なビジョンを実行するのを支援するために協働しています。これは、同国のデジタル市場を活用したものです。
電子商取引を拡大するためには、金融包摂とデジタル金融サービスの利用が不可欠です。デジタル金融サービスが未発達な市場での電子商取引は、配送を現金に頼らざるを得ず、電子商取引のリスクとコストを増大させます。欧州地域のアルバニアなど一部の国では金融包摂が緩やかであるにもかかわらず、接続性の向上とデジタル化により、近年、電子商取引の成長が加速しています。
さらに、ドイツのニュースが行った調査によると、アルバニアのソーシャルメディアユーザーは約140万人で、その数は常に増え続けているそうです。ここでの勝者はFacebookです。このプラットフォームを介した広告は、広告のリーチに関して約100万人を得ました。次点はInstagramで87万人、Twitterは91,000人と最も低い普及率です。
業界行動規範、認証、啓蒙キャンペーン、消費者保護フレームワーク、オンライン紛争解決メカニズム、電子商取引小包返却サービスの簡素化を通じて、人々の電子商取引ビジネスへの信頼を高める。これにより、デジタル経済に適したビジネス環境を構築する。高速インターネットへのアクセスを向上させる。アルバニアの大部分は光ファイバーケーブルで接続されていますが、インターネットは依然として高価で低速です。オンライン決済へのアクセスを拡大している。これには、すべての国民に簡単な支払い口座とデビットカードを提供し、手数料を透明化することが含まれています。これらの要素はすべて、アルバニアが将来的に電子商取引市場を活用するのに役立つものです。


競合他社の状況

アルバニアの電子商取引市場は、インターネットとスマートフォンの利用需要の増加に加え、電子商取引市場における新しいソリューションの革新を進める重要なプレーヤーによって成長しています。また、新規参入企業は、オンラインショッピングやデジタル決済の選択肢を増やすことで、新しい技術に基づくイノベーションに注力しています。


2022年4月 - ECaaS(eコマース・アズ・ア・サービス)を提供するカートコムは、Google Cloudと提携し、同社のプラットフォームを利用する2,500社に包括的な分析を提供します。2020年に世界的な流行として始まった同社は、世界最大のオンライン小売業者と同じエンドツーエンドの機能を中小企業に提供することで、オンライン小売の民主化を図ることを意図している。同社の製品群は、マーケティング、テクノロジー、フルフィルメント機能を1つのインターフェースに統合し、データの自動化を内蔵しています。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Bulgaria (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Bulgaria (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Bulgaria (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Bulgaria in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Bufalo
7.1.2 Celestino
7.1.3 krienko Jeans
7.1.4 Neptun
7.1.5 Enzo Attini
7.1.6 Cae to Beauty
7.1.7 Siren

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

In Albania, e-commerce is still in its infancy stage. Domestic retailers are increasingly adopting online shopping, and the number of Internet users has increased significantly in recent years, again boosted by COVID-19, but Albanian shoppers generally visit stores. Also, the use of electronic payments is rare. The market is expected to grow at a CAGR of 11.9% during the forecast period (2022 - 2027).

Key Highlights
Albania is primarily a cash economy and is a major impediment to the development of faster e-commerce. Cross-border electronic shopping is still in its infancy due to low credit card usage, low purchasing power, and high shipping costs. In addition, many foreign online retailers do not ship to Albania or charge exorbitantly high shipping costs.
According to the International Trade administration, e-commerce in Albania is offered by a limited number of domestic merchants. Credit card usage is increasing, but it is restricted except in large hotels, restaurants, and department stores. The use of mobile phones to pay for goods and services is underdeveloped but not widespread. Currently, mobile phone use is limited to mobile banking. Businesses primarily use it, but it is only used to pay for utilities in a limited pool of individual users.
In Albania, digital trade seems to have entered a "golden" phase since few years. Businesses are seeing it as a manner to "disconnect" purchasers from the conventional approaches of acquiring, to insert the digital world, to provide the whole lot in actual time and quickly. It is visible as a reaction to the financial disaster to acquire services and products cost-free. Even legislation ,which has currently passed through changes, has "opened" the gates to those services.
The government has implemented significant reforms to promote trade and encourage foreign direct investment, including administrative procedures, customs, business registration, licenses, tax payments, e-services, etc. However, significant challenges remain despite recent improvements, such as Albania's infrastructure, which requires further investment and development.
The COVID-19 pandemic disrupted global trade, supply chains, and labor markets, curtailed consumption and investment, and slowed global economic activity. This significantly impacted the UNECE region, including the transitional countries. Border closures and partial or complete blockades have become new norms in many parts of the world. The transition economy in the UNECE region, which is the focus of attention here, has been hit hard by the recession caused by the pandemic. These economies are Albania, Armenia, Azerbaijan, and Belarus.


Key Market Trends

Fashion and Consumer Electronics to boom in the country


Albania benefits from some free trade agreements that enable unobstructed access to regional markets, including agreements with the EU. With a skilled and experienced workforce, Albania has been able to meet the high-quality standards of Europe, becoming one of the top 10 leather and shoe exports to Italy and successfully expanding its market share to other European countries
. Based on market potential and following international market trends, launching e-commerce is considered one of the most profitable strategies to strengthen and expand its competitiveness and reach the global market.
In Albania, e-commerce is in the developing stages. Its introduction and implementation by driving this industry will provide enterprises with superior visibility tools and business solutions. Also, it generates sales, increases exports, ensures sustainability, and improves employment opportunities.
Consumer electronics retailers have made great strides in Albania over the last few years. The development consisted of implementing the physical location and chain concept. Current leading players in this industry present established physical channels. The in-store approach remains the most important sales channel and holds the largest market share in development. Considering competition with overseas online shops, retailers also thought it appropriate to invest in online shops, especially during the Covid-19 crisis.
Today, all major consumer electronics retailers in the country have online stores that can move customers from physical stores to online stores and vice versa. All of these operations need to take into account technological evolution. As long as retailers provide a clear technical path, customers will find it easier to switch between online and physical stores.


Digital connectivity and Online payments on rise in the country


Broad and relatively affordable access to essential internet services exists in many Albanian cities. However, Albania currently faces a few digital connectivity challenges, such as broadband coverage remains a problem for many rural communities. Private and public sector solutions need to be combined with closing these connectivity gaps. This leads to high effective costs for companies that require high-speed connections.
E-commerce has the potential to provide Albanian companies with access to new markets, lower overhead costs, and the opportunity to expand at lower costs. Some of the things that are already embracing the online world are the tourism sector and business process outsourcing. Many Albanian hotels use eTourism to attract guests through online booking sites.
According to the World Bank in April 2022, there was a strong recovery in Albania due to political stimulus and the resurgence of travel, construction, and mining activities. Private investment, consumption, and public spending drove growth. Further, the World Bank and other partners are working together to help the government address these challenges and implement the country's long-term vision. This leverages the digital market in the country.
Financial inclusion and the use of digital financial services are essential for expanding e-commerce. E-commerce in markets where digital financial services are underdeveloped must rely on cash for delivery, increasing the risks and costs of e-commerce. Despite moderate financial inclusion in some countries such as Albania in the Europe region, increased connectivity and digitalization have accelerated e-commerce growth in recent years.
Moreover, according to a survey conducted by a German news, there are about 1.40 million social media users in Albania, and the number is constantly growing. The winner here is Facebook. Advertising via this platform got about 1 million people regarding ad reach. The next place belongs to Instagram with 870 thousand users and Twitter has the lowest spread, with 91,000 users.
Increase people`s confidence in the e-commerce business through industry codes of conduct, certifications, awareness campaigns, consumer protection frameworks, online dispute resolution mechanisms, and simplified e-commerce parcel return services. This will create a business environment suitable for the digital economy. Increasing accessibility to high-speed internet. While much of Albania is connected through a fiberoptic cable, the internet remains expensive and slow. It is expanding access to online payments. This includes providing all citizens with a simple payment account, debit card, and transparent fees. All these factors help the country to leverage the e-commerce market in the future.


Competitive Landscape

The Albania E-Commerce market is growing with the increased demand for internet and smartphone usage, along with crucial players innovating new solutions in the e-commerce market. New entrants in the market are also focusing on new technology-based innovations by offering more options to customers for online shopping and digital payments.


April 2022 - Cart.com, a provider of e-commerce as a service (ECaaS), has partnered with Google Cloud to deliver comprehensive analytics to the 2,500 firms that use its platform. The company, which began as a global epidemic in 2020, intends to democratize online retail by providing small businesses with the same end-to-end capabilities as the world's largest online retailers. Its product suite integrates marketing, technology, and fulfillment capabilities into one interface with data automation built-in.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Bulgaria (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in Bulgaria (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in Bulgaria (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Bulgaria in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Bufalo
7.1.2 Celestino
7.1.3 krienko Jeans
7.1.4 Neptun
7.1.5 Enzo Attini
7.1.6 Cae to Beauty
7.1.7 Siren

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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