世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ラテンアメリカの電子商取引物流市場:成長、トレンド、Covid-19の影響、予測(2022年~2027年)


LATIN AMERICA E-COMMERCE LOGISTICS MARKET – GROWTH, TRENDS, COVID-19 IMPACT, AND FORECASTS (2022 - 2027)

中南米の電子商取引物流市場は、予測期間(2021年~2026年)に13%以上のCAGRを記録すると予想されています。 COVID-19は、2020年にデジタルの世界での成長を促し、その中でもeコマースは大きな恩恵を受けてい... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
200 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

中南米の電子商取引物流市場は、予測期間(2021年~2026年)に13%以上のCAGRを記録すると予想されています。

COVID-19は、2020年にデジタルの世界での成長を促し、その中でもeコマースは大きな恩恵を受けています。ラテンアメリカ全体でインターネットショッピングが急激に増加し、一部の国ではオンライン購入の大幅な増加が報告されており、これが市場の主要な推進要因の一つとなっています。その結果、ラテンアメリカの電子商取引市場は電子商取引の成長において世界をリードしており、今後5年間で世界平均の11%(2020年報告)を上回る19%のさらなる成長が見込まれており、電子商取引物流市場の成長に計り知れない可能性を提供しています。

この地域のラストマイル配送ソリューションは、COVID-19により、投資の観点からも魅力的になっています。例えば、2020年4月に報道されたように、Engieのコーポレートベンチャー部門であるEngie Factoryが支援するメキシコシティを拠点とするラストマイル配送サービスを提供する99 Minutos社は、地域展開を加速するために1,200万米ドルを調達する見込みである。

主な市場動向

e-commerceブームが物流需要を牽引

3億8,600万人の人口を抱えるこの地域では、Eコマースの成功の可能性が豊富にあります。景気が低迷しているときには、E-コマースの成長は期待できませんが、インターネットやスマートフォンの普及により、これまで手の届かなかった海外の商品にアクセスできるようになったことで、E-コマースが急増しました。

ラテンアメリカでのE-コマースの急成長は、オフラインでは「即日配送」という頑固なボトルネックに直面します。お客様の元へより早く届けるために、投資家は密集した都市の中心部にある倉庫やフルフィルメントセンターに注目しています。しかし、メキシコシティやサンパウロのような巨大都市では、荷物の出し入れがうまくいきません。バンや小型トラックのドライバーは、劣悪な道路とひどい渋滞の中を運転して、広大な郊外にある大型倉庫からの配送を行いますが、到着が遅れることもしばしばです。電子商取引企業は、ここ数年で7〜10日かかっていた配達時間を2〜3日に短縮していますが、目標は即日配達です。

デジタル化とオンライン取引への傾倒

この地域をターゲットにしているEコマースプロバイダーにとって、現金主義社会の物流面での悪夢のような状況の中、マーチャントはこの現実に対処する方法を見つけました。2019年の報告によると、オンライン消費者の約36%がPayPalの利用を好み、35%がCash on Deliveryを利用しています。さらに、インターネットサービスやデータのコストが低下していることに加え、クレジットカードやデジタル決済システムの利用が拡大していることから、オンラインショッピングを導入するためのハードルが低下しています。その結果、この分野はラテンアメリカの総小売売上高の4%から5%のシェアを占めるようになりました(2020年3月の報告)。

ブラジルとメキシコは、ラテンアメリカにおける電子商取引の巨大な可能性を秘めています。ブラジルのEコマースユーザー数は現在6,640万人で、2021年末までにさらに2,820万人がオンラインショッピングをすると予想されています。一方、メキシコのインターネットユーザー数は9,531万人で、人口の半分弱を占めており、大幅な成長の余地があります。

競争状況

ラテンアメリカの電子商取引物流市場はかなり細分化されており、DHL、DB Schenker、Kerry Logisticsなどの国内外の企業が混在しています。

電子商取引の成長に伴い、地方をまたいだ大規模な配送が頻繁に行われるようになり、この地域では電子商取引活動に特化した物流サービスが生まれました。電子商取引のビジネス環境がよりダイナミックで競争的になってきたため、企業は柔軟で費用対効果の高い、より優れた物流サービスを求める傾向にあります。 ドアデリバリー、リアルタイムトラッキングなどの付加価値サービスは、顧客との長期的な関係を構築するために、物流プレーヤーに競争上の優位性を与えています。

その他のメリット

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases Explained

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends and Automation
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Supply Chain/Value Chain Analysis
4.5 Impact of COVID-19 on the Market
4.6 Insights into the E-commerce Market
4.7 Spotlight - Key Hubs for E-commerce Logistics
4.8 Insights into Reverse/Return Logistics

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints/Challenges
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
5.4.2 Bargaining Power of Suppliers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Service
6.1.1 Transportation
6.1.2 Warehousing and Inventory Management
6.1.3 Value-added Services (Labeling, Packaging, etc.)
6.2 By Business
6.2.1 B2B (Business-to-Business)
6.2.2 B2C (Business-to-Customrs)
6.3 By Destination
6.3.1 Domestic
6.3.2 International/Cross-border
6.4 By Product
6.4.1 Fashion and Apparel
6.4.2 Consumer Electronics and Home Appliances
6.4.3 Beauty and Personal Care Products
6.4.4 Other Products (Toys, Food Products, Furniture, etc.)
6.5 By Country
6.5.1 Mexico
6.5.2 Brazil
6.5.3 Colombia
6.5.4 Argentina
6.5.5 Costa Rica
6.5.6 Rest of Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 DHL Express
7.2.2 FedEx Corporation
7.2.3 Gefco Logistics
7.2.4 DB Schenker
7.2.5 Kerry Logistics
7.2.6 CH Robinson Worldwide Inc.
7.2.7 CEVA Logistics
7.2.8 Kuehne Nagel
7.2.9 Nippon Express
7.2.10 Loggi
7.2.11 B2W Digital*
7.3 Other Companies

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX
9.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution by Activity, Contribution of Transport/Courier Industry to Economy)
9.2 Key Statistics Related to Retail and E-commerce Sectors (Such as Sales/Revenue, Consumer Preferences, etc.)

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Latin American e-commerce logistics market is expected to register a CAGR of more than 13% during the forecast period (2021 - 2026).

COVID-19 encouraged growth in the digital world in 2020, with e-commerce being one of the biggest beneficiaries. The exponential growth of internet shopping throughout Latin America, with some countries reporting significant increases in online purchases, is one of the primary drivers of the market. As a result, the Latin American e-commerce market is the world leader in e-commerce growth and is expected to grow further by 19% over the next five years, surpassing the global average of 11% (as reported in 2020), providing immense scope for the growth of e-commerce logistics market.

Last-mile delivery solutions in the region have become more attractive from an investment perspective due to COVID-19. For example, as reported in April 2020, 99 Minutos, a Mexico City-based company that provides last-mile delivery services and backed by Engie’s corporate venture arm Engie Factory, was expected to raise USD 12 million to accelerate its regional expansion.

Key Market Trends

E-commerce boom Spearheading Logistics Demand

With a population of 386 million, there is an abundance of potential opportunities for e-commerce success in the region. While many would not expect growth in e-commerce during economic unrest, this surge mostly came from the rise in internet and smartphone usage, which provided access to goods from abroad that were previously out of reach.

E-commerce’s rapid growth in Latin America faces a stubborn bottleneck offline: same-day deliveries. Reaching a customer’s doorstep faster has drawn investors toward warehouses and fulfillment centers in dense city centers. However, moving goods in and out of mega metropolises like Mexico City or Sao Paulo is sluggish at best. Van and small truck drivers drive on poor roads and terrible traffic jams to make deliveries from large warehouses in the sprawling suburbs, often arriving late. While e-commerce companies have shaved delivery times from 7-10 days to 2-3 over the past few years, the target is to reach same-day deliveries.

Digitization and Inclination toward Online Transactions

Among the logistical nightmare of a cash-based society for e-commerce providers targeting the region, merchants have found ways to manage this reality. About 36% of online consumers prefer to utilize PayPal, and 35% use Cash on Delivery, as reported in 2019. Moreover, declining costs for internet services and data, along with the growing use of credit cards and digital payment systems, have eroded hurdles for adopting online shopping. As a result, the sector now captures a 4% to 5% share of total retail sales in Latin America, as reported in March 2020.

Brazil and Mexico hold enormous potential for e-commerce in Latin America. There are currently 66.4 million e-commerce users in Brazil, with an additional 28.2 million expected to be shopping online by the end of 2021. By comparison, there are 95.31 million internet users in Mexico, accounting for just under half of the population, leaving room for substantial growth.

Competitive Landscape

The Latin American e-commerce logistics market is fairly fragmented in nature, with the presence of a mixture of domestic and international companies in the market, including DHL, DB Schenker, and Kerry Logistics.

Growing e-commerce activities have led to a high frequency of large-scale deliveries across provinces, giving birth to logistics services specific for e-commerce activities in the region. Since the e-commerce business environment has become more dynamic and competitive, companies tend to demand better logistics services that are flexible and cost-effective.​​ Value-added services, such as door delivery, real-time tracking, and others, have given a competitive advantage to logistics players to build a long-lasting relationship with their customers​.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases Explained

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends and Automation
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Supply Chain/Value Chain Analysis
4.5 Impact of COVID-19 on the Market
4.6 Insights into the E-commerce Market
4.7 Spotlight - Key Hubs for E-commerce Logistics
4.8 Insights into Reverse/Return Logistics

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints/Challenges
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
5.4.2 Bargaining Power of Suppliers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Service
6.1.1 Transportation
6.1.2 Warehousing and Inventory Management
6.1.3 Value-added Services (Labeling, Packaging, etc.)
6.2 By Business
6.2.1 B2B (Business-to-Business)
6.2.2 B2C (Business-to-Customrs)
6.3 By Destination
6.3.1 Domestic
6.3.2 International/Cross-border
6.4 By Product
6.4.1 Fashion and Apparel
6.4.2 Consumer Electronics and Home Appliances
6.4.3 Beauty and Personal Care Products
6.4.4 Other Products (Toys, Food Products, Furniture, etc.)
6.5 By Country
6.5.1 Mexico
6.5.2 Brazil
6.5.3 Colombia
6.5.4 Argentina
6.5.5 Costa Rica
6.5.6 Rest of Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 DHL Express
7.2.2 FedEx Corporation
7.2.3 Gefco Logistics
7.2.4 DB Schenker
7.2.5 Kerry Logistics
7.2.6 CH Robinson Worldwide Inc.
7.2.7 CEVA Logistics
7.2.8 Kuehne Nagel
7.2.9 Nippon Express
7.2.10 Loggi
7.2.11 B2W Digital*
7.3 Other Companies

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX
9.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution by Activity, Contribution of Transport/Courier Industry to Economy)
9.2 Key Statistics Related to Retail and E-commerce Sectors (Such as Sales/Revenue, Consumer Preferences, etc.)

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(e-commerce)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/24 10:26

144.74 円

161.12 円

195.86 円

ページTOPに戻る