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フランス家庭用電化製品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


France Home Appliances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

フランスの家電製品市場は、市場を形成するエキサイティングな開発により、著しい成長を示しています。すでにeコマースを利用している同国の大手家電メーカーは、市場を強化するためのフランチャイズ計画を導入し... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

フランスの家電製品市場は、市場を形成するエキサイティングな開発により、著しい成長を示しています。すでにeコマースを利用している同国の大手家電メーカーは、市場を強化するためのフランチャイズ計画を導入しています。消費者は、より少ない支払いでより多くの価値を購入するために、マルチユーティリティ家電を導入することを検討しています。中国メーカーはすでにこの市場で、効率性の向上とエネルギー消費の低減を実現する多機能機器を導入し、進展を遂げています。フランスにおける家庭用電化製品の普及率は、製品タイプによってかなり異質なものとなっています。一般に、小型の機器よりも大型の機器において高い。メーカーは、生産性の向上(リストラ、移転、アウトソーシングの利用拡大)およびブランドの比重の増加(欧州およびグローバルブランドの開発)により、消費者の嗜好の変化に適応するための相当な努力を続けている。

主な市場動向

健康的な食生活を支援する調理家電が好調に推移している

2018年は、消費者がより良い調理と健康的なライフスタイルに熱心に取り組んでいることから、炊飯器、電気グリル、ケトルの販売台数が伸びていました。販売データによると、より健康的な家庭料理を食べたいという消費者の志向が高まり、健康志向の調理家電の販売台数が伸びていることが明らかになりました。キッチンの中心的存在であるマルチクッカーは、この分野で大きな売上シェアを獲得しています。手の込んだ料理を作ることができるため、誰にでも手が届きやすくなっています。小型調理機器の成熟化により、数量ベースでは伸び悩んでいる。さらに、キッチンマシンとも呼ばれるフードプロセッサーが登場し、一般的な調理機器に代わって調理を担うなど、競争環境は変化している。

eコマースの普及により、市場は高成長へ向かう

フランスはEUで第3位、世界で第6位のeコマース市場である。フランスの特徴は、インターネットの普及率が高いこと、消費者層が多様で大きいこと、モバイルサービスの拡大、近代的な配送構造、オンライン販売業者にとって多くの機会があることなどが挙げられます。フランスにおける小売eコマースの売上は、2019年および来年も2桁の増加を続けるでしょう。2020年には小売売上高全体に占めるオンライン販売の割合は推定10.3%、2023年にはその割合は12.5%となる見込みです。フランスの小売業におけるeコマースの普及に関する最近のデータによると、食料品や家電製品など、これまでオンラインでの購入をためらっていた多くの消費者が、より小さなベースからではあるが、最も急速な成長を記録していることが示されている。アマゾンは2019年の市場リーダーとして揺るぎない地位を確立しているようです。CdiscountやFnac/Dartyといった国内大手が強力な競争を繰り広げていないわけではない。アマゾンの継続的な成長は、他の小売業者のそれを上回ると思われます。

競合の状況

フランスの家電市場は細分化されており、少数のプレーヤーが大きなシェアを占めている。Groupe SEBはリーダーシップを維持している。このフランスのメーカーは、2018年にPhilips FranceとBSH Franceを大きく引き離して小型調理家電をリードしました。同国のビジネス環境は、オンライン小売業者の市場シェアの増加によって強化された、異なる流通網の間で非常に競争的である。

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Market Drivers
4.2.2 Market Restraints
4.2.3 Market Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining power of suppliers
4.3.3 Bargaining power of buyers
4.3.4 Threat of substitute products or services
4.3.5 Intensity of the competitive rivalry
4.4 Government regulations and the industrial policies
4.5 Insights on the technological innovation in the household appliances market
4.6 Key developments in the consumption trends of home appliances in the country
4.7 Major advertising strategies employed by the companies to launch a newer product in the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Washing Appliances
5.1.1.1 Washing machines
5.1.1.2 Wash Dryers
5.1.1.3 Dishwashers
5.1.1.4 Others
5.1.2 Refrigerator Appliances
5.1.2.1 Refrigerators
5.1.2.2 Freezer systems
5.1.2.3 Others
5.1.3 Kitchen Appliances
5.1.3.1 Electric Stoves
5.1.3.2 Microwaves
5.1.3.3 Hobs
5.1.3.4 Others
5.1.4 Room Comfort
5.1.4.1 Air conditioners
5.1.4.2 Heaters
5.1.4.3 Ceiling fans
5.1.4.4 Dehumidifiers
5.1.4.5 Others
5.2 By Channels of Distribution
5.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.2.2 Department stores
5.2.3 Speciality stores
5.2.4 Organized kitchens
5.2.5 Online channel
5.2.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Brandt
6.2.2 Whirlpool
6.2.3 Electrolux
6.2.4 Merloni
6.2.5 Bosch Siemens
6.2.6 Candy
6.2.7 Seb
6.2.8 Moulinex
6.2.9 Philips

7 INVESTMENT ANALYSIS
7.1 Recent Mergers and Acquisitions
7.2 Present Investment Scenario and Opportunities

8 FUTURE GROWTH PROSPECTS AND OPPORTUNITIES IN THE MARKET

9 APPENDIX
9.1 Key statistics on the per capita income and its growth
9.2 Growth trend in the demographic dividend in France

 

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Summary

The French home appliances market is showing significant growth owing to the exciting developments that are shaping the market. The leading household appliances in the country that have already used e-commerce have put in place a franchising plan that strengthens the market. Consumers are looking to deploy multi-utility appliances to buy more value by paying less. Chinese manufacturers have already made progress in this market by introducing multifunctional devices that offer increased efficiency and lower energy consumption. The penetration of household appliances in France is quite heterogenous based on the product type. They are generally higher in the larger equipment rather than the smaller devices. Manufacturers continue to make substantial efforts to adapt to the changing consumer preferences by improving their productivity (restructuring, relocations, increased use of outsourcing) and increase the weight of their brands (development of European and global brands).

Key Market Trends

Cooking appliances that aid in healthier eating are faring better than their counterparts

2018 had witnessed a volume growth in the sales of rice cookers, electric grills and kettles as the consumers were keen on better cooking and healthier lifestyles. The sales data has shown that a growing consumer inclination to eat healthier home-cooked meals, driving sales of health-orientated cooking appliances to new heights. One of the kitchen centrepieces, multi-cookers, are gaining a significant share of sales in this segment. They enable the preparation of elaborate meals, making them within the reach of all. The maturity of small cooking appliances is resulting in a stagnant performance in the volume terms. Furthermore, the competitive environment is changing with the emergence of food processors also considered as “kitchen machines”, which have replaced or taken some cooking duties away from the standard cooking equipment.

Market edging towards higher growth with the rising ecommerce penetration

France is the third largest ecommerce market in the EU and 6th in the world. It can be characterized by higher internet penetration, a large and diverse consumer base, growing mobile services, a modern delivery structure and plenty of opportunities for online sellers. Retail ecommerce sales in France will continue rising by double digits in 2019 and in the coming year. In 2020, online sales will account for an estimated 10.3% of total retail sales; in 2023, that share will be 12.5%. Recent data on the retail ecommerce penetration in France suggest that Groceries, household appliances and other items that many consumers who have earlier hesitated to buy online are posting the most rapid growth though from a smaller base. Amazon seems to be unassailable as the market leader in 2019. That’s not to say that major national players such as Cdiscount and Fnac/Darty aren’t mounting robust competition. Amazon’s continuing gains will likely outpace those of other retailers.

Competitive Landscape

The French Home Appliances market is fragmented with very few players taking the larger amount of market share. Groupe SEB maintains its leadership. The French manufacturer led the small cooking appliances in 2018 way ahead of the Philips France and BSH France. The business environment in the country is highly competitive among the different distribution networks, reinforced by the increasing market share of the online retailers.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Market Drivers
4.2.2 Market Restraints
4.2.3 Market Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining power of suppliers
4.3.3 Bargaining power of buyers
4.3.4 Threat of substitute products or services
4.3.5 Intensity of the competitive rivalry
4.4 Government regulations and the industrial policies
4.5 Insights on the technological innovation in the household appliances market
4.6 Key developments in the consumption trends of home appliances in the country
4.7 Major advertising strategies employed by the companies to launch a newer product in the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Washing Appliances
5.1.1.1 Washing machines
5.1.1.2 Wash Dryers
5.1.1.3 Dishwashers
5.1.1.4 Others
5.1.2 Refrigerator Appliances
5.1.2.1 Refrigerators
5.1.2.2 Freezer systems
5.1.2.3 Others
5.1.3 Kitchen Appliances
5.1.3.1 Electric Stoves
5.1.3.2 Microwaves
5.1.3.3 Hobs
5.1.3.4 Others
5.1.4 Room Comfort
5.1.4.1 Air conditioners
5.1.4.2 Heaters
5.1.4.3 Ceiling fans
5.1.4.4 Dehumidifiers
5.1.4.5 Others
5.2 By Channels of Distribution
5.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.2.2 Department stores
5.2.3 Speciality stores
5.2.4 Organized kitchens
5.2.5 Online channel
5.2.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Brandt
6.2.2 Whirlpool
6.2.3 Electrolux
6.2.4 Merloni
6.2.5 Bosch Siemens
6.2.6 Candy
6.2.7 Seb
6.2.8 Moulinex
6.2.9 Philips

7 INVESTMENT ANALYSIS
7.1 Recent Mergers and Acquisitions
7.2 Present Investment Scenario and Opportunities

8 FUTURE GROWTH PROSPECTS AND OPPORTUNITIES IN THE MARKET

9 APPENDIX
9.1 Key statistics on the per capita income and its growth
9.2 Growth trend in the demographic dividend in France

 

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