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衛星通信(SATCOM)機器市場:ソリューション(製品(アンテナ、トランシーバ、パワーアンプ、コンバータ)、サービス(エンジニアリング))、プラットフォーム、タイプ、分野、周波数、接続性、地域別-2029年までの世界予測


Satellite Communication (SATCOM) Equipment Market by Solution (Product (Antennas, Transceivers, Power Amplifiers, Converters), Service (Engineering)), Platform, Type, Vertical, Frequency, Connectivity, and Region- Global Forecast to 2029

SATCOM機器市場の2024年の市場規模は242.7億ドルで、2024年から2029年までの年平均成長率は11.3%で、2029年には415.1億ドルに達すると予測されている。SATCOMはここ2~3年、技術的進歩だけでなく市場需要の変化と... もっと見る

 

 

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2024年11月14日 US$4,950
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サマリー

SATCOM機器市場の2024年の市場規模は242.7億ドルで、2024年から2029年までの年平均成長率は11.3%で、2029年には415.1億ドルに達すると予測されている。SATCOMはここ2~3年、技術的進歩だけでなく市場需要の変化という点でも大きな発展を遂げている。例えば、LEOコンステレーションは、低遅延と広帯域で接続性に革命をもたらした。高スループットの衛星とフェーズドアレイアンテナは、データ通信だけでなく、エンドユーザー体験にも革命をもたらした。
衛星は、20世紀には不可能だった音声、データ、放送ソリューションのホストを提供する。このコンバージェンスにより、中断のない可用性、信頼性、セキュリティを提供するネットワークへの要求が高まっています。そして、より多くのミッションクリティカルなアプリケーションがネットワークに依存するようになり、ネットワークの問題に対する許容度はゼロに近づいています。
ブロードバンド接続に対する需要の増加、セルラーネットワークによるカバレッジの拡大、IoT接続の必要性、衛星通信関連インフラへの政府投資の増加などが市場を牽引している。これらの要因を総合すると、複数の周波数帯で動作し、より高いデータレート、効率、信頼性を持つ、より高度な衛星通信機器が顧客にとって魅力的なものとなる。HTSは、従来の衛星に適用されていた技術に革命をもたらし、衛星通信機器市場を大幅に高いデータ・レートと大容量へと変えるだろう。HTSは、ブロードバンドインターネットからビデオストリーミングや企業ネットワークに至るまで、広範なアプリケーションやサービスを提供するために、特定の地理的エリアに帯域幅を集中させるスポットビームを使用する。
5Gや6Gなどの地上ネットワークと統合された衛星通信機器も、注目すべき市場動向のひとつである。統合によってシームレスな接続性が強化され、衛星通信と地上通信の両方の強みを生かすことで、より耐障害性の高いネットワークが実現する。衛星通信機器市場のトップ企業は、性能効率と信頼性を高めるため、GaAsやガリウムRF技術のような最先端技術を革新する研究開発に多くの投資を行っている。トップ企業はまた、このチャンスを生かし、顧客の要求を満たすソリューションを提供するために、戦略的パートナーシップやコラボレーションを模索している。
"周波数別では、マルチバンド周波数が予測期間2024-2029年に最高を記録すると予測されている。"
周波数ベースでは、SATCOM機器市場はCバンド、L&Sバンド、Xバンド、Kaバンド、Kuバンド、VHF/UHFバンド、EHF/SHFバンド、マルチバンド、Qバンドにセグメント化されている。周波数別では、マルチバンド周波数が予測期間2024-2029年に最も高いCAGRを記録すると予測されている。マルチバンド周波数は、ネットワークとグリッド間のシームレスで確実な接続の必要性から、ますます使用されるようになっている。
「接続性に基づくと、MEO/GEO軌道セグメントが予測期間2024-2029年に市場をリードする。
SATCOM機器市場は、接続性に基づいてLEOとMEO/GEO軌道にセグメント化されている。MEO/GEO軌道セグメントが予測期間2024-2029年に市場をリードする。MEOの高スループット衛星は、ビット当たりのコストと全体的な運用効率でGEO衛星に挑戦している。著名なコンステレーションで使用される小型衛星の製造コストの低さなど、いくつかの利点が、通信用の大型GEO衛星に実行可能な商業的選択肢を提供している。さらに、より地表に近い位置にあるため、これらの衛星はデータ接続のカバレッジにおいて効果的である。2023年2月、マーリンクはフランス領ギアナの都市部と農村部の両方をカバーする衛星ネットワークによるブロードバンドインターネットと4G/5Gサービスを展開する公共サービス委任契約を獲得した。15年間の契約で、マーリンクとSESはSESのマルチ軌道静止衛星(GEO)と中軌道衛星(MEO)ネットワークを活用し、フランス地域全体で3万人以上のユーザーに高速サービスを提供する。

"SATCOM機器市場では、2024年から2029年にかけて北米市場が最も大きなシェアを占めると予測されている。"
北米は、2024年から2029年にかけてSATCOM機器市場を地域別に支配すると予測されている。北米、特に米国は、SATCOM機器に対して非常にやりがいのある需要を有している。米国政府は、衛星通信の品質と効率を向上させる目的で、SATCOMに継続的に投資している。SATCOM機器への投資の増加は、主に軍隊の防衛と監視をアップグレードし、軍事プラットフォームの通信システムの近代化を改善し、重要なインフラと法執行機関をサポートするためである。このような要因が北米SATCOM機器市場の成長に大きく寄与している。この地域の注目すべきプレーヤーには、L3Harris Technologies(米国)、Honeywell International Inc.(米国)、EchoStar Corporation(米国)、Viasat, Inc.(米国)などがある。この地域の著名なプレーヤーには、L3Harris Technologies社(米国)、Honeywell International Inc.社(米国)、EchoStar Corporation社(米国)、Viasat, Inc.社(米国)などがあります。
SATCOM機器市場における主要参入企業のプロフィール:

- 企業タイプ別:ティア1:49%、ティア2:37%、ティア3:14
- 役職別Cレベル:55%、管理職:27%、その他:18
- 地域別北米32%、欧州32%、アジア太平洋地域16%、中東・アフリカ10%、中南米10

本レポートに掲載されている主な企業は、Echostar Corporation(米国)、L3Harris Technologies, Inc.(米国)、Thales(フランス)、RTX(米国)、General Dynamics Corporation(米国)、Cobham Satcom(デンマーク)、Honeywell International Inc.(米国)、Viasat, Inc.(米国)、Gilat Satellite Networks(イスラエル)、Aselsan A.S.(トルコ)、Iridium Communication Inc.(米国)、Intellian Technologies Inc.(韓国)、ST Engineering(シンガポール)、SpaceX(米国)、Elbit Systems Ltd. (イスラエル)、Campbell Scientific, Inc.(イスラエル)、キャンベル・サイエンティフィック社(米国)などがある。

調査対象範囲
この調査レポートは、さまざまなセグメントおよびサブセグメントにわたるSATCOM機器市場を対象としています。ソリューション(製品、サービス)分野(商用、政府・防衛)、タイプ(SATCOM-on-the-Move、SATCOM-on-the-Pause)、接続性(LEO、MEO/GEO)、周波数(Cバンド、L&Sバンド、Xバンド、Kaバンド、Kuバンド、VHF/UHFバンド、EHF/SHFバンド、マルチバンド、Qバンド)、プラットフォーム(ポータブル、陸上固定、陸上移動、海上、空中)、地域(北米、欧州、アジア太平洋、中東&アフリカ、中南米)。また、市場主要企業の詳細な競合分析、企業プロフィール、製品および事業内容に関する主な考察、最近の動向、採用した主要市場戦略も含まれています。
本レポートを購入する理由
本レポートは、SATCOM機器市場全体の収益数に最も近い近似値に関する情報を提供し、市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、市場脈拍を理解し、主要な市場促進要因(電子制御フェーズドアンテナの大規模な採用 LEO衛星打ち上げの増加、無人地上車両へのSOTMソリューションの統合、地球観測画像と分析へのニーズ、航空および海運セクターからの高速データおよび音声サービスへの需要の急増、コネクテッドデバイスとIoTへの嗜好の高まり)に関する情報を提供します。
阻害要因(SATCOMインフラの開発・維持コストの高さ、政府の厳しい規制・政策) , 課題(遠隔地における高速・高信頼性通信ネットワークの必要性、クラウドベースのサービスの急速な普及、地上戦闘車両向け超小型SATCOM端末の開発、小売消費者による携帯型SATCOM端末の幅広い利用、医療・緊急対応分野におけるSATCOMシステムの展開) , および機会(衛星に関連する電磁適合性関連の課題、サイバーセキュリティ攻撃の脅威) 。同市場の成長は、低軌道(LEO)衛星や通信アプリケーション用衛星群の打ち上げの増加、ESPAアンテナの使用の増加、無人地上車両向けにカスタマイズされたSATCOM-on-the-Moveソリューションの需要の増加などに起因している。
本レポートでは、以下の点について考察している:
民間航空におけるSATCOM機器需要の高まりが市場を牽引
- 市場への浸透:市場のトップ企業が提供するSATCOM機器に関する包括的な情報

- 製品開発/イノベーション:SATCOM機器市場における今後の技術、研究開発活動、新製品発売に関する詳細な洞察

- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、さまざまな地域のSATCOM機器市場を分析しています。

- 市場の多様化:SATCOM機器市場における新製品、未開拓地域、最近の開発、投資に関する詳細情報

- 競合評価:SATCOM機器市場における主要企業の市場シェア、成長戦略、製品、製造能力に関する詳細な評価

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目次

1 はじめに 30
1.1 調査目的
1.2 市場の定義 30
1.2.1 対象と除外 31
1.3 調査範囲 32
1.3.1 対象市場 32
1.3.2 考慮した年数 33
1.4 考慮した通貨 33
1.5 利害関係者 34
1.6 変化のまとめ 34
2 調査方法 35
2.1 調査データ 35
2.1.1 二次データ 37
2.1.1.1 二次資料からの主要データ 37
2.1.2 一次データ 38
2.1.2.1 一次回答者 38
2.1.2.2 一次資料からの主要データ 38
2.1.2.3 一次インタビューの内訳 39
2.1.2.4 業界専門家からの洞察 39
2.2 要因分析 40
2.2.1 はじめに 40
2.2.2 需要側指標 40
2.2.3 供給側指標 40
2.3 市場規模の推定 41
2.3.1 ボトムアップ・アプローチ 41
2.3.2 トップダウン・アプローチ
2.4 データの三角測量 43
2.5 リサーチの前提 44
2.6 リサーチの限界 44
2.7 リスク評価
3 エグゼクティブ・サマリー
4 プレミアムインサイト 50
4.1 衛星通信機器市場におけるプレーヤーにとっての魅力的な機会 50
4.2 衛星通信機器市場:プラットフォーム別 50
4.3 衛星通信機器市場:航空機セグメント別 51

4.4 衛星通信機器市場:商用分野別 51
4.5 衛星通信機器市場:技術別 52
5 市場の概要
5.1 はじめに
5.2 市場ダイナミクス
5.2.1 推進要因 54
5.2.1.1 電子制御フェーズドアンテナの大規模採用 54
5.2.1.2 LEO 衛星打ち上げの増加 54
5.2.1.3 無人地上車両への SOTM ソリューションの統合 55
5.2.1.4 地球観測画像と分析へのニーズ 55
5.2.1.5 航空・海運分野における高速データ・音声サービスの需要急増 55
5.2.1.6 コネクテッドデバイスとIoTへの嗜好の高まり 56
5.2.2 阻害要因 56
5.2.2.1 SATCOMインフラの開発・維持コストの高さ 56
5.2.2.2 政府の厳しい規制と政策 57
5.2.3 機会 57
5.2.3.1 遠隔地における高速・高信頼性通信ネットワークのニーズ 57
5.2.3.2 クラウドベースのサービスの急速な普及 57
5.2.3.3 地上戦闘車両向け超小型SATCOM端末の開発 58
5.2.3.4 小売消費者による携帯型SATCOM端末の普及 58
5.2.3.5 ヘルスケア、緊急対応分野におけるSATCOMシステムの展開 58
5.2.4 課題 58
5.2.4.1 人工衛星の電磁適合性に関する課題 58
5.2.4.2 サイバーセキュリティ攻撃の脅威 59
5.3 バリューチェーン分析 59
5.4 顧客ビジネスに影響を与えるトレンドと混乱 60
5.5 エコシステム分析
5.5.1 著名企業 61
5.5.2 民間企業および中小企業 61
5.5.3 エンドユーザー
5.6 ビジネスモデル 63
5.7 総所有コスト 65
5.8 部品表 67
5.9 テクノロジー・ロードマップ 71
5.10 ボリュームデータ 73

5.11 価格分析
5.11.1 携帯型衛星通信機器の価格分析 73
5.11.2 海上衛星通信機器の価格指標分析 74
5.11.3 陸上移動式衛星通信機器の指標価格分析 75
5.12 ケーススタディ分析
5.12.1 マルチリンクルーティング 76
5.12.2 メタマテリアルアンテナ
5.12.3 衛星ベースのiotネットワーク
5.77 12.4 海上ネットワーク接続
5.13 規制の状況 78
5.14 主要ステークホルダーと購買基準 81
5.14.1 購入プロセスにおける主要ステークホルダー 81
5.14.2 購入基準 82
5.15 貿易分析 83
5.15.1 輸入データ 83
5.15.2 輸出データ 84
5.16 主要会議とイベント(2024~2025年) 85
5.17 投資と資金調達のシナリオ 86
5.18 技術分析 87
5.18.1 主要技術 87
5.18.1.1 パワーアンプ 87
5.18.1.2 低ノイズ・ブロック・ダウンコンバーター 87
5.18.2 補完技術 87
5.18.2.1 ビームフォーミング 87
5.18.2.2 複数入力複数出力 87
5.19 マクロ経済見通し 88
5.19.1 はじめに 88
5.19.2 北米 88
5.19.3 ヨーロッパ 88
5.19.4 アジア太平洋地域 89
5.19.5 中東 89
5.19.6 ラテンアメリカ・アフリカ 89
6 業界動向 90
6.1 はじめに
6.2 技術動向 90
6.2.1 地上波ネットワーク 90
6.2.2 高スループット衛星 91
6.2.3 移動端末 91
6.2.4 アクティブ電子走査アレイ 92
6.2.5 ガリウムヒ素と窒化ガリウムRF技術 92

6.2.6 衛星通信ペイロードのデジタル化技術 92
6.2.7 フラットアンテナ技術 93
6.3 メガトレンドの影響 93
6.3.1 レオ/ミオ・ミッション用アンテナ 93
6.3.2 マルチバンド・マルチミッションアンテナ 93
6.3.3 スマートアンテナ 94
6.3.4 ハイブリッドビームフォーミング 94
6.3.5 5G 94
6.3.6 モノのインターネット 94
6.4 サプライチェーン分析 95
6.5 特許分析 96
6.6 ジェネレーティブAIのインパクト 99
6.6.1 はじめに
6.6.2 上位国による宇宙でのAIの採用 99
6.6.3 AIが衛星通信機器のユースケースに与える影響 101
6.6.4 AIが衛星通信機器市場に与える影響 102
7 衛星通信機器市場、接続性別 104
7.1 はじめに 105
7.2 LEO 106
7.2.1 従来の静止衛星よりも高速・低遅延が市場を牽引 106
7.3 MEO/GEO 106
7.3.1 高スループット衛星の進歩が市場を牽引 106
8 衛星通信機器市場:周波数別 107
8.1 はじめに 108
8.2 C-BAND 109
8.2.1 中・高速データ通信アプリケーションの普及が市場を牽引する 109
8.3 L & S バンド 109
8.3.1 重要インフラ向け衛星通信サービスへのシフトが市場を牽引 109
8.4 X バンド 110
8.4.1 国家安全保障の重視が市場を牽引する 110
8.5 KA バンド 110
8.5.1 高速通信需要の高まりが市場を牽引 110
8.6 KU-BAND 110
8.6.1 KAバンドより速い伝送速度が市場を牽引する 110
8.7 VHF/UHFバンド 111
8.7.1 デジタルオーディオやFMラジオ放送での大規模利用が市場を牽引 111

8.8 EHF/SHFバンド 111
8.8.1 データ集約型アプリケーションにおける超高速インターネットが市場を牽引 111
8.9 マルチバンド 111
8.9.1 シームレスな接続性を求める消費者ニーズの高まりが需要を牽引 111
8.10 Q バンド 112
8.10.1 信号フェージングの軽減が市場を牽引 112
9 衛星通信機器市場:タイプ別 113
9.1 はじめに 114
9.2 移動する衛星通信 115
9.2.1 防衛・輸送分野での統合の増加が市場を牽引 115
9.3 サットコム・オン・ザ・ポーズ 115
9.3.1 災害の多い場所や厳しい地形での利用が市場を牽引 115
10 衛星通信機器市場:産業別 116
10.1 はじめに 117
10.2 業務用 118
10.2.1 通信・セルラーバックホール 119
10.2.1.1 信頼性の高い無線接続に対する需要の急増が市場を牽引 119
10.2.2 メディア・娯楽 119
10.2.2.1 衛星通信への依存度の高まりが市場を牽引 119
10.2.3 ビジネス&エンタープライズ 120
10.2.3.1 小型衛星への資金投入の増加が市場を牽引 120
10.2.4 運輸・物流 120
10.2.4.1 リアルタイムの追跡・通信ソリューションへのニーズが
が市場を牽引する 120
10.2.5 科学研究開発 120
10.2.5.1 SATCOM機器の小型化が市場を牽引する 120
10.2.6 航空産業 120
10.2.6.1 機内接続に対する需要の高まりが市場を牽引 120
10.2.7 海上 121
10.2.7.1 超小口径端末の採用増加が市場を牽引 121
10.2.8 小売・消費者 121
10.2.8.1 eコマースの成長が市場を牽引 121
10.2.9 その他 121

10.3 政府・防衛 122
10.3.1 軍事 123
10.3.1.1 ISR機能に対する高い需要が市場を牽引する 123
10.3.2 国土安全保障と緊急事態管理 123
10.3.2.1 緊急シナリオにおけるSATCOM機器の迅速な展開が市場を牽引 123
11 衛星通信機器市場:ソリューション別 124
11.1 はじめに
11.2 製品 126
11.2.1 衛星インフラへの投資拡大が市場を牽引 126
11.2.2 アンテナ 127
11.2.2.1 フェーズドアレイ 128
11.2.2.1.1 パッシブフェーズドアレイ 128
11.2.2.1.2 アクティブ電子制御アレイ 128
11.2.2.1.3 ハイブリッドビームフォーミング 128
11.2.2.1.4 デジタルビームフォーミング 128
11.2.2.2 多入力多出力アレイ 129
11.2.2.3 その他 129
11.2.3 トランシーバ 129
11.2.3.1 受信機 130
11.2.3.2 送信機 130
11.2.4 パワーアンプ 130
11.2.5 コンバータ 130
11.2.6 ジャイロ・スタビライザー 131
11.2.7 モデム&ルーター 131
11.2.8 ラジオ 131
11.2.9 ラジオーム 132
11.2.10 その他の製品 132
11.3 サービス 132
11.3.1 レオ衛星打ち上げの増加が市場を牽引 132
11.3.2 エンジニアリング&インテグレーション 133
11.3.3 設置 133
11.3.4 ロジスティクス&メンテナンス 133
12 衛星通信機器市場:プラットフォーム別 134
12.1 はじめに 135
12.2 ポータブル 136
12.2.1 マンパック 137
12.2.2 ハンドヘルド型 137
12.2.3 展開型/飛行型 138

12.3 陸上移動式 138
12.3.1 商用車 139
12.3.2 軍用車両 140
12.3.3 緊急車両
12.3.4 無人地上車両
12.3.5 電車 141
12.4 陸上固定 141
12.4.1 コマンド&コントロール・センター 142
12.4.2 地球/地上局 142
12.4.3 ダイレクト・トゥ・ホーム(DTH)/衛星テレビ 142
12.4.4 エンタープライズ・システム 143
12.5 航空機 143
12.5.1 民間航空機 144
12.5.2 軍用機 144
12.5.3 ビジネスジェット機 145
12.5.4 無人航空機 145
12.6 海洋 145
12.6.1 民間船舶 146
12.6.2 軍用船 147
12.6.3 潜水艦 147
12.6.4 無人海上車両 147
13 衛星通信機器市場(端末別) 148
13.1 はじめに 148
13.2 LTEベース 148
13.3 非LTEベース 148
14 衛星通信機器市場:技術別 149
14.1 導入 149
14.2 次世代 149
14.3 レガシー 149
15 衛星通信機器市場:地域別 150
15.1 はじめに 151
15.2 北米 152
15.2.1 ペストル分析 152
15.2.2 米国 156
15.2.2.1 著名なSATCOM機器メーカーの存在
市場を牽引する 156
15.2.3 カナダ 158
15.2.3.1 SATCOM機器開発に対する政府の積極的な取り組みが市場を牽引 158

15.3 欧州 160
15.3.1 ペストル分析 160
15.3.2 ロシア 164
15.3.2.1 無線放送、ナビゲーション、リモートセンシング技術の開発が進む、
リモートセンシング技術が市場を牽引する 164
15.3.3 ドイツ 165
15.3.3.1 活況を呈する衛星産業が市場を牽引する 165
15.3.4 フランス 167
15.3.4.1 地上SATCOMシステムの進歩が市場を牽引 167
15.3.5 イギリス 169
15.3.5.1 LEOコンステレーションの増加と高スループット衛星が市場を牽引 169
15.3.6 イタリア 170
15.3.6.1 安全なSATCOMシステムの開発が市場を牽引 170
15.3.7 スペイン 172
15.3.7.1 SATCOMインフラへの政府投資の増加
市場を牽引する 172
15.3.8 その他のヨーロッパ 174
15.4 アジア太平洋地域 176
15.4.1 ペストル分析 176
15.4.2 中国 180
15.4.2.1 軍事用途におけるSATCOM端末の広範な使用
市場を牽引する 180
15.4.3 インド 182
15.4.3.1 遠隔地における高い衛星通信需要
市場を牽引する 182
15.4.4 日本 184
15.4.4.1 監視活動における衛星ニーズが市場を牽引 184
15.4.5 韓国 186
15.4.5.1 政府による衛星通信機器の国産化支援が市場を牽引 186
15.4.6 オーストラリア 188
15.4.6.1 地上ネットワーク用SATCOMアンテナシステムの設置が
が市場を牽引する 188
15.4.7 その他のアジア太平洋地域 189
15.5 中東・アフリカ 191
15.5.1 ペストル分析 192
15.5.2 湾岸協力会議(GCC) 195
15.5.2.1 サウジアラビア 196
15.5.2.1.1 テロ攻撃対策としての先進SATCOM機器の使用増加が市場を牽引 196
15.5.2.2 UAE 198
15.5.2.2.1 先進SATCOM機器の調達増加が市場を牽引 198

15.5.3 イスラエル 200
15.5.3.1 SATCOM機器製造における最新技術の導入が市場を牽引 200
15.5.4 トルコ 202
15.5.4.1 通信システムの定期的な更新が市場を牽引 202
15.5.5 アフリカ 204
15.5.5.1 通信インフラの充実が市場を牽引 204
15.6 ラテンアメリカ 205
15.6.1 ペストル分析 206
15.6.2 ブラジル 210
15.6.2.1 通信サービスの拡大が市場を牽引 210
15.6.3 メキシコ 212
15.6.3.1 国家安全保障の向上が市場を牽引 212
15.6.4 アルゼンチン 214
15.6.4.1 革新的な地上システムを備えた近代的衛星インフラが市場を牽引 214
16 競争環境 216
16.1 はじめに 216
16.2 主要プレイヤーの戦略/勝利への権利(2020~2024年) 216
16.3 収益分析(2020~2023年) 219
16.4 市場シェア分析(2023年) 220
16.5 企業評価と財務指標 222
16.6 企業評価マトリックス:主要プレーヤー、2023年 223
16.6.1 スター企業 223
16.6.2 新興リーダー 223
16.6.3 浸透型プレーヤー 223
16.6.4 参加企業 223
16.6.5 企業フットプリント 225
16.6.5.1 企業フットプリント 225
16.6.5.2 ソリューションのフットプリント 226
16.6.5.3 バーティカル・フットプリント 227
16.6.5.4 プラットフォームフットプリント 228
16.6.5.5 地域別フットプリント 229
16.7 企業評価マトリクス:新興企業/SM(2023年) 229
16.7.1 進歩的企業 229
16.7.2 反応する企業 230
16.7.3 ダイナミックな企業 230
16.7.4 スタートアップ・ブロック 230
16.7.5 競争ベンチマーキング 231
16.7.5.1 新興企業/中小企業のリスト 231
16.7.5.2 ベンチャー企業/中小企業の競争ベンチマーキング 232

16.8 ブランド/製品の比較 233
16.9 競争シナリオ 234
16.9.1 製品/サービスの発売 234
16.9.2 取引 238
16.9.3 その他 247
17 企業プロフィール 260
17.1 主要プレーヤー 260
17.1.1 エコスター・コーポレーション 260
17.1.1.1 事業概要 260
17.1.1.2 提供する製品/ソリューション/サービス 261
17.1.1.3 最近の動向 263
17.1.1.3.1 製品/サービスの発売 263
17.1.1.3.2 取引 264
17.1.1.3.3 その他 265
17.1.1.4 MnMビュー 266
17.1.1.4.1 勝利への権利 266
17.1.1.4.2 戦略的選択 266
17.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 266
17.1.2 L3Harris Technologies, Inc.267
17.1.2.1 事業概要 267
17.1.2.2 提供する製品/ソリューション/サービス 268
17.1.2.3 最近の動向 270
17.1.2.3.1 製品/サービスの発売 270
17.1.2.3.2 取引 271
17.1.2.3.3 その他 272
17.1.2.4 MnMビュー 273
17.1.2.4.1 勝利への権利 273
17.1.2.4.2 戦略的選択 273
17.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 273
17.1.3 THALES 274
17.1.3.1 事業概要 274
17.1.3.2 提供する製品/ソリューション/サービス 275
17.1.3.3 最近の動向 276
17.1.3.3.1 取引 276
17.1.3.3.2 その他 277
17.1.3.4 MnMの見解 278
17.1.3.4.1 勝利への権利 278
17.1.3.4.2 戦略的選択 278
17.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 278

17.1.4 RTX 279
17.1.4.1 事業概要 279
17.1.4.2 提供する製品/ソリューション/サービス 281
17.1.4.3 最近の動向 282
17.1.4.3.1 その他 282
17.1.4.4 MnMの見解 283
17.1.4.4.1 勝利への権利 283
17.1.4.4.2 戦略的選択 283
17.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 283
17.1.5 ジェネラル・ダイナミクス・コーポレーション 284
17.1.5.1 事業概要 284
17.1.5.2 提供する製品/ソリューション/サービス 285
17.1.5.3 最近の動向 285
17.1.5.3.1 その他
17.1.5.4 MnMの見解 286
17.1.5.4.1 勝利への権利 286
17.1.5.4.2 戦略的選択 286
17.1.5.4.3 弱点と競争上の脅威 286
17.1.6 コブハム・サットコム 287
17.1.6.1 事業概要 287
17.1.6.2 提供する製品/ソリューション/サービス 287
17.1.6.3 最近の動向 289
17.1.6.3.1 製品/サービスの発売 289
17.1.6.3.2 取引 289
17.1.6.3.3 その他 292
17.1.7 ハネウェル・インターナショナル293
17.1.7.1 事業概要 293
17.1.7.2 提供する製品/ソリューション/サービス 294
17.1.7.3 最近の動向 296
17.1.7.3.1 製品/サービスの発売 296
17.1.7.3.2 取引 296
17.1.7.3.3 その他 297
17.1.8 ヴィアサット298
17.1.8.1 事業概要 298
17.1.8.2 提供する製品/ソリューション/サービス 299
17.1.8.3 最近の動向 300
17.1.8.3.1 取引 300
17.1.8.3.2 その他 302

17.1.9 ギラット・サテライト・ネットワークス 303
17.1.9.1 事業概要 303
17.1.9.2 提供する製品/ソリューション/サービス 304
17.1.9.3 最近の動き 306
17.1.9.3.1 取引 306
17.1.9.3.2 その他 307
17.1.10 イリジウム・コミュニケーションズ309
17.1.10.1 事業概要 309
17.1.10.2 提供する製品/ソリューション/サービス 310
17.1.10.3 最近の動向 311
17.1.10.3.1 製品/サービスの発売 311
17.1.10.3.2 取引 311
17.1.10.3.3 その他 312
17.1.11 アゼルサン 313
17.1.11.1 事業概要 313
17.1.11.2 提供する製品/ソリューション/サービス 314
17.1.11.3 最近の動向 316
17.1.11.3.1 製品/サービスの発売 316
17.1.11.3.2 その他 316
17.1.12 インテリアン・テクノロジーズ・インク317
17.1.12.1 事業概要 317
17.1.12.2 提供する製品/ソリューション/サービス 318
17.1.12.3 最近の動向 319
17.1.12.3.1 製品/サービスの発売 319
17.1.12.3.2 取引 320
17.1.12.3.3 その他 321
17.1.13 セント・エンジニアリング 322
17.1.13.1 事業概要 322
17.1.13.2 提供する製品/ソリューション/サービス 323
17.1.13.3 最近の動向 324
17.1.13.3.1 製品/サービスの発売 324
17.1.13.3.2 取引 325
17.1.13.3.3 その他 325
17.1.14 スペースX 326
17.1.14.1 事業概要 326
17.1.14.2 提供する製品/ソリューション/サービス 326
17.1.14.3 最近の動向 327
17.1.14.3.1 製品/サービスの立ち上げ 327

17.1.15 エルビット・システムズ328
17.1.15.1 事業概要 328
17.1.15.2 提供する製品/ソリューション/サービス 329
17.1.15.3 最近の動向 330
17.1.15.3.1 製品/サービスの立ち上げ 330
17.1.15.3.2 取引 331
17.1.15.3.3 その他 331
17.2 その他のプレーヤー 332
17.2.1 キャンベル・サイエンティフィック・インク332
17.2.2 ND サットコム 333
17.2.3 サットコムグローバル 334
17.2.4 ホルカーク・コミュニケーションズ(HOLKIRK COMMUNICATIONS LTD.335
17.2.5 アヴル・テクノロジーズ 336
17.2.6 ワンウェブ 337
17.2.7 シンコム・ソリューションズ338
17.2.8 バイキング・サットコム 339
17.2.9 ノーサット・インターナショナル340
17.2.10 セシウマストロ社341
18 付録 342
18.1 ディスカッションガイド 342
18.2 付録A:その他のマッピングされた企業 343
18.3 付録B:防衛プログラムマッピング 344
18.4 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 346
18.5 カスタマイズオプション 348
18.6 関連レポート 348
18.7 著者の詳細 349

 

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Summary

The SATCOM equipment market is valued at USD 24.27 billion in 2024 and is projected to reach USD 41.51 billion by 2029, at a CAGR of 11.3% from 2024 to 2029. SATCOM has witnessed significant development in the last two-three years, both in the arena of technological advancement as well as the changing nature of market demand. For instance, LEO constellations have revolutionized connectivity with lower latency and more bandwidth. High throughput satellites and phased array antennas have revolutionized data transmissions as well as the end user experience.
Satellites provide a host of voice, data, and broadcast solutions that wouldn’t have been possible in the 20th century. This convergence drives increased network demands to deliver uninterrupted availability, reliability, and security. And, as more mission-critical applications become dependent on the network, tolerance for network problems approaches zero.
The increasing demand for broadband connectivity, extension of coverage by cellular networks, the need for IoT connectivity, and increasing government investment in satellite communication-related infrastructure drive the market. In total, these factors make more sophisticated satcom equipment to work at multiple frequency bands, have higher data rates, efficiency, and reliability appealing to customers. HTS will change the satcom equipment market to significantly higher data rates and capacity, revolutionizing the technology as applied to traditional satellites. It uses spot beams that concentrate bandwidth over particular geographic areas for delivering broad applications and services, from broadband internet to video streaming and enterprise networks.
Satcom equipment integrated with terrestrial networks, such as 5G and 6G, is another notable market trend. Integration will enhance seamless connectivity, with a much more resilient network by exploiting both strengths in satellite and terrestrial communications. Top companies in the satcom equipment market invest a lot in R&D to innovate the most advanced technologies like GaAs and Gallium RF technology to enhance performance efficiency and reliability. The top players are also scouting for strategic partnerships and collaborations to capitalize on this opportunity and provide solutions which meet the requirements of the customers.
“Based on frequency, the multiband frequency is projected to register the highest during the forecast period 2024-2029.”
Based on frequency, the SATCOM equipment market has been segmented into C band, L&S band, X band, Ka band, Ku band, VHF/UHF band, EHF/SHF band, Multiband, and Q band. Based on frequency, the multiband frequency is projected to register the highest CAGR during the forecast period 2024-2029. Multi-band frequency is being increasingly used due to the need for seamless, assured connectivity between the network and grid.
“Based on connectivity, MEO/GEO orbit segment is to lead the market during the forecast period 2024-2029.”
The SATCOM equipment market has been segmented based on connectivity into LEO and MEO/GEO orbit. MEO/GEO orbit segment to lead the market during the forecast period 2024-2029. MEO high throughput satellites are challenging GEO satellites in cost per bit and overall operational efficiency. Several advantages, including the low manufacturing cost of smaller satellites used in prominent constellations, provide a viable commercial option for large GEO satellites for communication. Moreover, closer positioning to Earth’s surface makes these satellites effective in the coverage of data connections. In February 2023, Marlink was awarded a Public Service Delegation contract to deploy broadband Internet and 4G/5G services via satellite networks, covering both urban and rural areas in French Guiana. In a 15-year agreement, Marlink and SES will leverage SES's multi-orbit geostationary (GEO) and Medium Earth Orbit (MEO) satellite network to provide high-speed services to over 30,000 users across the French region.

“The North American market is projected to contribute the most significant share from 2024 to 2029 in the SATCOM equipment market.”
North America is projected to dominate the SATCOM equipment market from 2024 to 2029 by region. The North American segment, particularly the US, possesses a highly rewarding demand for SATCOM equipment. The US government has been continually investing in SATCOM with the intention of improving the quality and efficiency of satellite communication. The increasing investment in SATCOM equipment is mainly for upgrading the defense and surveillance of the armed forces, improving the modernization of military platforms' communication systems, and supporting critical infrastructure and law enforcement agencies. Such factors are significantly responsible for the growth of the North American SATCOM equipment market. Some of the notable players from this region are L3Harris Technologies (US), Honeywell International Inc. (US), EchoStar Corporation (US), Viasat, Inc. (US), and so on. Prominent players from this region include L3Harris Technologies (US), Honeywell International Inc. (US), EchoStar Corporation (US), Viasat, Inc. (US), and others.
The break-up of the profile of primary participants in the SATCOM equipment market:

• By Company Type: Tier 1 – 49%, Tier 2 – 37%, and Tier 3 – 14%
• By Designation: C Level – 55%, Managers – 27%, and Others – 18%
• By Region: North America – 32%, Europe – 32%, Asia Pacific – 16%, Middle East & Africa – 10%, Latin America – 10%

Major companies profiled in the report include Echostar Corporation (US), L3Harris Technologies, Inc. (US), Thales (France), RTX (US), General Dynamics Corporation (US), Cobham Satcom (Denmark), Honeywell International Inc. (US), Viasat, Inc. (US), Gilat Satellite Networks (Israel), Aselsan A.S (Turkey), Iridium Communication Inc. (US), Intellian Technologies Inc. ( South Korea), ST Engineering (Singapore), SpaceX (US), Elbit Systems Ltd. (Israel), Campbell Scientific, Inc. (US), among others.

Research Coverage:
This market study covers the SATCOM equipment market across various segments and subsegments. It aims to estimate this market's size and growth potential across different parts based on Solutions (Products, Services) Verticals ( Commercial, Government & Defense), Type ( SATCOM-on-the-Move, SATCOM-on-the-Pause), Connectivity (LEO, MEO/GEO), Frequency (C-Band, L&S-Band, X-Band, Ka-Band, Ku-Band, VHF/UHF-Band, EHF/SHF-Band, Multi-Band, Q-Band) , Platform( Portable, Land Fixed, land Mobile, Maritime, Airborne) and Region (North America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, Latin America). This study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, their company profiles, key observations related to their product and business offerings, recent developments, and key market strategies they adopted.
Reasons to buy this report:
The report will help the market leaders/new entrants with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall SATCOM equipment market. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the market pulse and provides information on key market Drivers (Large-scale adoption of electronically steered phased antennas Increased LEO Satellite launches,Integration of SOTM solutions into unmanned ground vehicles, Need for Earth observation imagery and analytics, Surge in demand for high-speed data and voice services from aviation and maritime sectors, Growing preference for connected devices and IoT)
, Restraints ( High development and maintenance cost of SATCOM infrastructure, Stringent government regulations and policies) , Challenges (Need for high-speed, reliable communications networks in remote locations, Rapid adoption of cloud-based services ,Development of ultra-compact SATCOM terminals for ground combat vehicles, Extensive use of portable SATCOM terminals by retail consumers, Deployment of SATCOM systems in healthcare and emergency response sectors) , and opportunities (Electromagnetic compatibility-related challenges associated with satellites, Threat of cybersecurity attacks) . The growth of the market can be attributed to the increasing launch of low earth orbit (LEO) satellites and constellations of satellites for communications applications, increasing usage of ESPA Antenna, and Increasing demand for customized SATCOM-on-the-Move solutions for unmanned ground vehicles.
The report provides insights on the following pointers:
Rising demand for SATCOM equipment in commercial aviation drive the market.
• Market Penetration: Comprehensive information on SATCOM equipment offered by the top players in the market

• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product launches in the SATCOM equipment market

• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the SATCOM equipment market across varied regions

• Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped geographies, recent developments, and investments in the SATCOM equipment market

• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, products, and manufacturing capabilities of leading players in the SATCOM equipment market



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 30
1.1 STUDY OBJECTIVES 30
1.2 MARKET DEFINITION 30
1.2.1 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS 31
1.3 STUDY SCOPE 32
1.3.1 MARKETS COVERED 32
1.3.2 YEARS CONSIDERED 33
1.4 CURRENCY CONSIDERED 33
1.5 STAKEHOLDERS 34
1.6 SUMMARY OF CHANGES 34
2 RESEARCH METHODOLOGY 35
2.1 RESEARCH DATA 35
2.1.1 SECONDARY DATA 37
2.1.1.1 Key data from secondary sources 37
2.1.2 PRIMARY DATA 38
2.1.2.1 Primary respondents 38
2.1.2.2 Key data from primary sources 38
2.1.2.3 Breakdown of primary interviews 39
2.1.2.4 Insights from industry experts 39
2.2 FACTOR ANALYSIS 40
2.2.1 INTRODUCTION 40
2.2.2 DEMAND-SIDE INDICATORS 40
2.2.3 SUPPLY-SIDE INDICATORS 40
2.3 MARKET SIZE ESTIMATION 41
2.3.1 BOTTOM-UP APPROACH 41
2.3.2 TOP-DOWN APPROACH 42
2.4 DATA TRIANGULATION 43
2.5 RESEARCH ASSUMPTIONS 44
2.6 RESEARCH LIMITATIONS 44
2.7 RISK ASSESSMENT 44
3 EXECUTIVE SUMMARY 45
4 PREMIUM INSIGHTS 50
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN SATCOM EQUIPMENT MARKET 50
4.2 SATCOM EQUIPMENT MARKET, BY PLATFORM 50
4.3 SATCOM EQUIPMENT MARKET, BY AIRBORNE SEGMENT 51

4.4 SATCOM EQUIPMENT MARKET, BY COMMERCIAL VERTICAL 51
4.5 SATCOM EQUIPMENT MARKET, BY TECHNOLOGY 52
5 MARKET OVERVIEW 53
5.1 INTRODUCTION 53
5.2 MARKET DYNAMICS 53
5.2.1 DRIVERS 54
5.2.1.1 Large-scale adoption of electronically steered phased antennas 54
5.2.1.2 Increasing LEO satellite launches 54
5.2.1.3 Integration of SOTM solutions into unmanned ground vehicles 55
5.2.1.4 Need for Earth observation imagery and analytics 55
5.2.1.5 Surge in demand for high-speed data and voice services from aviation and maritime sectors 55
5.2.1.6 Growing preference for connected devices and IoT 56
5.2.2 RESTRAINTS 56
5.2.2.1 High development and maintenance cost of SATCOM infrastructure 56
5.2.2.2 Stringent government regulations and policies 57
5.2.3 OPPORTUNITIES 57
5.2.3.1 Need for high-speed, reliable communication networks in remote locations 57
5.2.3.2 Rapid adoption of cloud-based services 57
5.2.3.3 Development of ultra-compact SATCOM terminals for ground combat vehicles 58
5.2.3.4 Extensive use of portable SATCOM terminals by retail consumers 58
5.2.3.5 Deployment of SATCOM systems in healthcare and emergency response sectors 58
5.2.4 CHALLENGES 58
5.2.4.1 Electromagnetic compatibility-related challenges associated with satellites 58
5.2.4.2 Threat of cybersecurity attacks 59
5.3 VALUE CHAIN ANALYSIS 59
5.4 TRENDS AND DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS 60
5.5 ECOSYSTEM ANALYSIS 61
5.5.1 PROMINENT COMPANIES 61
5.5.2 PRIVATE AND SMALL ENTERPRISES 61
5.5.3 END USERS 61
5.6 BUSINESS MODELS 63
5.7 TOTAL COST OF OWNERSHIP 65
5.8 BILL OF MATERIALS 67
5.9 TECHNOLOGY ROADMAP 71
5.10 VOLUME DATA 73

5.11 PRICING ANALYSIS 73
5.11.1 INDICATIVE PRICING ANALYSIS OF PORTABLE SATCOM EQUIPMENT 73
5.11.2 INDICATIVE PRICING ANALYSIS OF MARITIME SATCOM EQUIPMENT 74
5.11.3 INDICATIVE PRICING ANALYSIS OF LAND MOBILE SATCOM EQUIPMENT 75
5.12 CASE STUDY ANALYSIS 76
5.12.1 MULTI-LINK ROUTING 76
5.12.2 METAMATERIAL ANTENNA 76
5.12.3 SATELLITE-BASED IOT NETWORK 77
5.12.4 MARITIME NETWORK CONNECTION 77
5.13 REGULATORY LANDSCAPE 78
5.14 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 81
5.14.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 81
5.14.2 BUYING CRITERIA 82
5.15 TRADE ANALYSIS 83
5.15.1 IMPORT DATA 83
5.15.2 EXPORT DATA 84
5.16 KEY CONFERENCES AND EVENTS, 2024–2025 85
5.17 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 86
5.18 TECHNOLOGY ANALYSIS 87
5.18.1 KEY TECHNOLOGIES 87
5.18.1.1 Power amplifiers 87
5.18.1.2 Low-noise block downconverters 87
5.18.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 87
5.18.2.1 Beamforming 87
5.18.2.2 Multiple input multiple output 87
5.19 MACROECONOMIC OUTLOOK 88
5.19.1 INTRODUCTION 88
5.19.2 NORTH AMERICA 88
5.19.3 EUROPE 88
5.19.4 ASIA PACIFIC 89
5.19.5 MIDDLE EAST 89
5.19.6 LATIN AMERICA AND AFRICA 89
6 INDUSTRY TRENDS 90
6.1 INTRODUCTION 90
6.2 TECHNOLOGY TRENDS 90
6.2.1 TERRESTRIAL NETWORKS 90
6.2.2 HIGH-THROUGHPUT SATELLITES 91
6.2.3 ON-THE-MOVE TERMINALS 91
6.2.4 ACTIVE ELECTRONICALLY SCANNED ARRAYS 92
6.2.5 GALLIUM ARSENIDE AND GALLIUM NITRIDE RF TECHNOLOGY 92

6.2.6 DIGITALIZED SATELLITE COMMUNICATION PAYLOAD TECHNOLOGY 92
6.2.7 FLAT ANTENNA TECHNOLOGY 93
6.3 IMPACT OF MEGATRENDS 93
6.3.1 LEO/MEO MISSION ANTENNAS 93
6.3.2 MULTI-BAND MULTI-MISSION ANTENNAS 93
6.3.3 SMART ANTENNAS 94
6.3.4 HYBRID BEAMFORMING 94
6.3.5 5G 94
6.3.6 INTERNET OF THINGS 94
6.4 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 95
6.5 PATENT ANALYSIS 96
6.6 IMPACT OF GENERATIVE AI 99
6.6.1 INTRODUCTION 99
6.6.2 ADOPTION OF AI IN SPACE BY TOP COUNTRIES 99
6.6.3 IMPACT OF AI ON SATCOM EQUIPMENT USE CASES 101
6.6.4 IMPACT OF AI ON SATCOM EQUIPMENT MARKET 102
7 SATCOM EQUIPMENT MARKET, BY CONNECTIVITY 104
7.1 INTRODUCTION 105
7.2 LEO 106
7.2.1 FASTER SPEED AND LOWER LATENCY THAN TRADITIONAL GEOSTATIONARY SATELLITES TO DRIVE MARKET 106
7.3 MEO/GEO 106
7.3.1 ADVANCEMENTS IN HIGH-THROUGHPUT SATELLITES TO DRIVE MARKET 106
8 SATCOM EQUIPMENT MARKET, BY FREQUENCY 107
8.1 INTRODUCTION 108
8.2 C-BAND 109
8.2.1 PREVALENCE IN MODERATE- TO HIGH-SPEED DATA TRANSMISSION APPLICATIONS TO DRIVE MARKET 109
8.3 L & S-BAND 109
8.3.1 SHIFT TOWARD SATELLITE-BASED SERVICES FOR CRITICAL INFRASTRUCTURE TO DRIVE MARKET 109
8.4 X-BAND 110
8.4.1 EMPHASIS ON NATIONAL SECURITY TO DRIVE MARKET 110
8.5 KA-BAND 110
8.5.1 ELEVATED DEMAND FOR HIGH-SPEED COMMUNICATION TO DRIVE MARKET 110
8.6 KU-BAND 110
8.6.1 FASTER TRANSMISSION SPEED THAN KA-BAND TO DRIVE MARKET 110
8.7 VHF/UHF-BAND 111
8.7.1 LARGE-SCALE USE IN DIGITAL AUDIO AND FM RADIO BROADCASTING TO DRIVE MARKET 111

8.8 EHF/SHF-BAND 111
8.8.1 NEED FOR ULTRA-FAST INTERNET IN DATA-INTENSIVE APPLICATIONS TO DRIVE MARKET 111
8.9 MULTI-BAND 111
8.9.1 GROWING CONSUMER DEMAND FOR SEAMLESS CONNECTIVITY TO DRIVE DEMAND 111
8.10 Q-BAND 112
8.10.1 FOCUS ON MITIGATING SIGNAL FADING TO DRIVE MARKET 112
9 SATCOM EQUIPMENT MARKET, BY TYPE 113
9.1 INTRODUCTION 114
9.2 SATCOM-ON-THE-MOVE 115
9.2.1 INCREASING INTEGRATION IN DEFENSE AND TRANSPORTATION SECTORS TO DRIVE MARKET 115
9.3 SATCOM-ON-THE-PAUSE 115
9.3.1 EXTENSIVE USE IN DISASTER-PRONE AND TOUGH TERRAIN LOCATIONS TO DRIVE MARKET 115
10 SATCOM EQUIPMENT MARKET, BY VERTICAL 116
10.1 INTRODUCTION 117
10.2 COMMERCIAL 118
10.2.1 TELECOMMUNICATIONS & CELLULAR BACKHAUL 119
10.2.1.1 Surge in demand for reliable wireless connections to drive market 119
10.2.2 MEDIA & ENTERTAINMENT 119
10.2.2.1 Growing reliance on satellite communication to drive market 119
10.2.3 BUSINESS & ENTERPRISE 120
10.2.3.1 Increased funding in small satellites to drive market 120
10.2.4 TRANSPORTATION & LOGISTICS 120
10.2.4.1 Need for real-time tracking and communication solutions
to drive market 120
10.2.5 SCIENTIFIC RESEARCH & DEVELOPMENT 120
10.2.5.1 Miniaturization of SATCOM equipment to drive market 120
10.2.6 AVIATION 120
10.2.6.1 Escalating demand for in-flight connectivity to drive market 120
10.2.7 MARINE 121
10.2.7.1 Rising adoption of very small aperture terminals to drive market 121
10.2.8 RETAIL & CONSUMER 121
10.2.8.1 Growth in e-commerce to drive market 121
10.2.9 OTHERS 121

10.3 GOVERNMENT & DEFENSE 122
10.3.1 MILITARY 123
10.3.1.1 High demand for ISR capabilities to drive market 123
10.3.2 HOMELAND SECURITY & EMERGENCY MANAGEMENT 123
10.3.2.1 Rapid deployment of SATCOM equipment in emergency scenarios to drive market 123
11 SATCOM EQUIPMENT MARKET, BY SOLUTION 124
11.1 INTRODUCTION 125
11.2 PRODUCT 126
11.2.1 GROWING INVESTMENTS IN SATELLITE INFRASTRUCTURE TO DRIVE MARKET 126
11.2.2 ANTENNA 127
11.2.2.1 Phased array 128
11.2.2.1.1 Passive phased array 128
11.2.2.1.2 Active electronically steered array 128
11.2.2.1.3 Hybrid beamforming 128
11.2.2.1.4 Digital beamforming 128
11.2.2.2 Multiple input and multiple output array 129
11.2.2.3 Others 129
11.2.3 TRANSCEIVER 129
11.2.3.1 Receiver 130
11.2.3.2 Transmitter 130
11.2.4 POWER AMPLIFIER 130
11.2.5 CONVERTER 130
11.2.6 GYRO STABILIZER 131
11.2.7 MODEM & ROUTER 131
11.2.8 RADIO 131
11.2.9 RADOME 132
11.2.10 OTHER PRODUCTS 132
11.3 SERVICE 132
11.3.1 INCREASING LEO SATELLITE LAUNCHES TO DRIVE MARKET 132
11.3.2 ENGINEERING & INTEGRATION 133
11.3.3 INSTALLATION 133
11.3.4 LOGISTICS & MAINTENANCE 133
12 SATCOM EQUIPMENT MARKET, BY PLATFORM 134
12.1 INTRODUCTION 135
12.2 PORTABLE 136
12.2.1 MANPACK 137
12.2.2 HANDHELD 137
12.2.3 DEPLOYABLE/FLYAWAY 138

12.3 LAND MOBILE 138
12.3.1 COMMERCIAL VEHICLE 139
12.3.2 MILITARY VEHICLE 140
12.3.3 EMERGENCY VEHICLE 140
12.3.4 UNMANNED GROUND VEHICLE 140
12.3.5 TRAIN 141
12.4 LAND FIXED 141
12.4.1 COMMAND & CONTROL CENTER 142
12.4.2 EARTH/GROUND STATION 142
12.4.3 DIRECT-TO-HOME (DTH)/SATELLITE TV 142
12.4.4 ENTERPRISE SYSTEM 143
12.5 AIRBORNE 143
12.5.1 COMMERCIAL AIRCRAFT 144
12.5.2 MILITARY AIRCRAFT 144
12.5.3 BUSINESS JET 145
12.5.4 UNMANNED AERIAL VEHICLE 145
12.6 MARITIME 145
12.6.1 COMMERCIAL SHIP 146
12.6.2 MILITARY SHIP 147
12.6.3 SUBMARINE 147
12.6.4 UNMANNED MARITIME VEHICLE 147
13 SATCOM EQUIPMENT MARKET, BY TERMINAL 148
13.1 INTRODUCTION 148
13.2 LTE-BASED 148
13.3 NON-LTE-BASED 148
14 SATCOM EQUIPMENT MARKET, BY TECHNOLOGY 149
14.1 INTRODUCTION 149
14.2 NEXT-GENERATION 149
14.3 LEGACY 149
15 SATCOM EQUIPMENT MARKET, BY REGION 150
15.1 INTRODUCTION 151
15.2 NORTH AMERICA 152
15.2.1 PESTLE ANALYSIS 152
15.2.2 US 156
15.2.2.1 Presence of prominent SATCOM equipment manufacturers
to drive market 156
15.2.3 CANADA 158
15.2.3.1 Favorable government initiatives for development of SATCOM equipment to drive market 158

15.3 EUROPE 160
15.3.1 PESTLE ANALYSIS 160
15.3.2 RUSSIA 164
15.3.2.1 Ongoing development of radio broadcasting, navigation,
and remote sensing technologies to drive market 164
15.3.3 GERMANY 165
15.3.3.1 Booming satellite industry to drive market 165
15.3.4 FRANCE 167
15.3.4.1 Advancements in ground SATCOM systems to drive market 167
15.3.5 UK 169
15.3.5.1 Rising number of LEO constellations and high-throughput satellites to drive market 169
15.3.6 ITALY 170
15.3.6.1 Development of secure SATCOM systems to drive market 170
15.3.7 SPAIN 172
15.3.7.1 Increasing government investments in SATCOM infrastructure
to drive market 172
15.3.8 REST OF EUROPE 174
15.4 ASIA PACIFIC 176
15.4.1 PESTLE ANALYSIS 176
15.4.2 CHINA 180
15.4.2.1 Extensive use of SATCOM terminals in military applications
to drive market 180
15.4.3 INDIA 182
15.4.3.1 High demand for satellite communication in remote areas
to drive market 182
15.4.4 JAPAN 184
15.4.4.1 Need for satellites for surveillance activities to drive market 184
15.4.5 SOUTH KOREA 186
15.4.5.1 Government support for domestic production of SATCOM equipment to drive market 186
15.4.6 AUSTRALIA 188
15.4.6.1 Installation of SATCOM antenna systems for ground network
to drive market 188
15.4.7 REST OF ASIA PACIFIC 189
15.5 MIDDLE EAST & AFRICA 191
15.5.1 PESTLE ANALYSIS 192
15.5.2 GULF COOPERATION COUNCIL (GCC) 195
15.5.2.1 Saudi Arabia 196
15.5.2.1.1 Rising use of advanced SATCOM equipment as countermeasures for terror attacks to drive market 196
15.5.2.2 UAE 198
15.5.2.2.1 Increasing procurement of advanced SATCOM equipment to drive market 198

15.5.3 ISRAEL 200
15.5.3.1 Incorporation of latest technologies in SATCOM equipment manufacturing to drive market 200
15.5.4 TURKEY 202
15.5.4.1 Regular updates of communication systems to drive market 202
15.5.5 AFRICA 204
15.5.5.1 Flourishing telecommunications infrastructure to drive market 204
15.6 LATIN AMERICA 205
15.6.1 PESTLE ANALYSIS 206
15.6.2 BRAZIL 210
15.6.2.1 Expansion of telecommunications services to drive market 210
15.6.3 MEXICO 212
15.6.3.1 Focus on improving national security to drive market 212
15.6.4 ARGENTINA 214
15.6.4.1 Development of modern satellite infrastructure with innovative ground systems to drive market 214
16 COMPETITIVE LANDSCAPE 216
16.1 INTRODUCTION 216
16.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN, 2020–2024 216
16.3 REVENUE ANALYSIS, 2020–2023 219
16.4 MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 220
16.5 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 222
16.6 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 223
16.6.1 STARS 223
16.6.2 EMERGING LEADERS 223
16.6.3 PERVASIVE PLAYERS 223
16.6.4 PARTICIPANTS 223
16.6.5 COMPANY FOOTPRINT 225
16.6.5.1 Company footprint 225
16.6.5.2 Solution footprint 226
16.6.5.3 Vertical footprint 227
16.6.5.4 Platform footprint 228
16.6.5.5 Region footprint 229
16.7 COMPANY EVALUATION MATRIX: START-UPS/SMES, 2023 229
16.7.1 PROGRESSIVE COMPANIES 229
16.7.2 RESPONSIVE COMPANIES 230
16.7.3 DYNAMIC COMPANIES 230
16.7.4 STARTING BLOCKS 230
16.7.5 COMPETITIVE BENCHMARKING 231
16.7.5.1 List of start-ups/SMEs 231
16.7.5.2 Competitive benchmarking of start-ups/SMEs 232

16.8 BRAND/PRODUCT COMPARISON 233
16.9 COMPETITIVE SCENARIO 234
16.9.1 PRODUCT/SERVICE LAUNCHES 234
16.9.2 DEALS 238
16.9.3 OTHERS 247
17 COMPANY PROFILES 260
17.1 KEY PLAYERS 260
17.1.1 ECHOSTAR CORPORATION 260
17.1.1.1 Business overview 260
17.1.1.2 Products/Solutions/Services offered 261
17.1.1.3 Recent developments 263
17.1.1.3.1 Product/Service launches 263
17.1.1.3.2 Deals 264
17.1.1.3.3 Others 265
17.1.1.4 MnM view 266
17.1.1.4.1 Right to win 266
17.1.1.4.2 Strategic choices 266
17.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 266
17.1.2 L3HARRIS TECHNOLOGIES, INC. 267
17.1.2.1 Business overview 267
17.1.2.2 Products/Solutions/Services offered 268
17.1.2.3 Recent developments 270
17.1.2.3.1 Product/Service launches 270
17.1.2.3.2 Deals 271
17.1.2.3.3 Others 272
17.1.2.4 MnM view 273
17.1.2.4.1 Right to win 273
17.1.2.4.2 Strategic choices 273
17.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 273
17.1.3 THALES 274
17.1.3.1 Business overview 274
17.1.3.2 Products/Solutions/Services offered 275
17.1.3.3 Recent developments 276
17.1.3.3.1 Deals 276
17.1.3.3.2 Others 277
17.1.3.4 MnM view 278
17.1.3.4.1 Right to win 278
17.1.3.4.2 Strategic choices 278
17.1.3.4.3 Weaknesses and competitive threats 278

17.1.4 RTX 279
17.1.4.1 Business overview 279
17.1.4.2 Products/Solutions/Services offered 281
17.1.4.3 Recent developments 282
17.1.4.3.1 Others 282
17.1.4.4 MnM view 283
17.1.4.4.1 Right to win 283
17.1.4.4.2 Strategic choices 283
17.1.4.4.3 Weaknesses and competitive threats 283
17.1.5 GENERAL DYNAMICS CORPORATION 284
17.1.5.1 Business overview 284
17.1.5.2 Products/Solutions/Services offered 285
17.1.5.3 Recent developments 285
17.1.5.3.1 Others 285
17.1.5.4 MnM view 286
17.1.5.4.1 Right to win 286
17.1.5.4.2 Strategic choices 286
17.1.5.4.3 Weaknesses and competitive threats 286
17.1.6 COBHAM SATCOM 287
17.1.6.1 Business overview 287
17.1.6.2 Products/Solutions/Services offered 287
17.1.6.3 Recent developments 289
17.1.6.3.1 Product/Service launches 289
17.1.6.3.2 Deals 290
17.1.6.3.3 Others 292
17.1.7 HONEYWELL INTERNATIONAL INC. 293
17.1.7.1 Business overview 293
17.1.7.2 Products/Solutions/Services offered 294
17.1.7.3 Recent developments 296
17.1.7.3.1 Product/Service launches 296
17.1.7.3.2 Deals 296
17.1.7.3.3 Others 297
17.1.8 VIASAT, INC. 298
17.1.8.1 Business overview 298
17.1.8.2 Products/Solutions/Services offered 299
17.1.8.3 Recent developments 300
17.1.8.3.1 Deals 300
17.1.8.3.2 Others 302

17.1.9 GILAT SATELLITE NETWORKS 303
17.1.9.1 Business overview 303
17.1.9.2 Products/Solutions/Services offered 304
17.1.9.3 Recent developments 306
17.1.9.3.1 Deals 306
17.1.9.3.2 Others 307
17.1.10 IRIDIUM COMMUNICATIONS INC. 309
17.1.10.1 Business overview 309
17.1.10.2 Products/Solutions/Services offered 310
17.1.10.3 Recent developments 311
17.1.10.3.1 Product/Service launches 311
17.1.10.3.2 Deals 311
17.1.10.3.3 Others 312
17.1.11 ASELSAN A.S. 313
17.1.11.1 Business overview 313
17.1.11.2 Products/Solutions/Services offered 314
17.1.11.3 Recent developments 316
17.1.11.3.1 Product/Service launches 316
17.1.11.3.2 Others 316
17.1.12 INTELLIAN TECHNOLOGIES, INC. 317
17.1.12.1 Business overview 317
17.1.12.2 Products/Solutions/Services offered 318
17.1.12.3 Recent developments 319
17.1.12.3.1 Product/Service launches 319
17.1.12.3.2 Deals 320
17.1.12.3.3 Others 321
17.1.13 ST ENGINEERING 322
17.1.13.1 Business overview 322
17.1.13.2 Products/Solutions/Services offered 323
17.1.13.3 Recent developments 324
17.1.13.3.1 Product/Service launches 324
17.1.13.3.2 Deals 325
17.1.13.3.3 Others 325
17.1.14 SPACEX 326
17.1.14.1 Business overview 326
17.1.14.2 Products/Solutions/Services offered 326
17.1.14.3 Recent developments 327
17.1.14.3.1 Product/Service launches 327

17.1.15 ELBIT SYSTEMS LTD. 328
17.1.15.1 Business overview 328
17.1.15.2 Products/Solutions/Services offered 329
17.1.15.3 Recent developments 330
17.1.15.3.1 Product/Service launches 330
17.1.15.3.2 Deals 331
17.1.15.3.3 Others 331
17.2 OTHER PLAYERS 332
17.2.1 CAMPBELL SCIENTIFIC, INC. 332
17.2.2 ND SATCOM GMBH 333
17.2.3 SATCOM GLOBAL 334
17.2.4 HOLKIRK COMMUNICATIONS LTD. 335
17.2.5 AVL TECHNOLOGIES 336
17.2.6 ONEWEB 337
17.2.7 THINKOM SOLUTIONS INC. 338
17.2.8 VIKING SATCOM 339
17.2.9 NORSAT INTERNATIONAL INC. 340
17.2.10 CESIUMASTRO, INC. 341
18 APPENDIX 342
18.1 DISCUSSION GUIDE 342
18.2 ANNEXURE A: OTHER MAPPED COMPANIES 343
18.3 ANNEXURE B: DEFENSE PROGRAM MAPPING 344
18.4 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 346
18.5 CUSTOMIZATION OPTIONS 348
18.6 RELATED REPORTS 348
18.7 AUTHOR DETAILS 349

 

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