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超軽量・軽飛行機市場:推進力(電気/ハイブリッド、従来型)、システム(航空構造、アビオニクス、客室内装)、技術(有人、無人)、飛行運用(CTOL、VTOL)、販売先エンドユース、素材別 - 2029年までの世界予測


Ultralight & Light Aircraft Market by Propulsion (Electric/Hybrid, Conventional), System (Aerostructures, Avionics, Cabin Interiors), Technology (Manned, Unmanned), Flight Operation (CTOL, VTOL), Point of Sale End Use, Material - Global Forecast to 2029

超軽量・軽飛行機市場は、2024年には101.7億米ドルと推定され、予測期間中の年平均成長率は11.2%で、2029年には172.9億米ドルに達すると予測されている。航空機は、観光、キャンプ、釣りなどのレクリエーション飛... もっと見る

 

 

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2024年11月19日 US$4,950
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サマリー

超軽量・軽飛行機市場は、2024年には101.7億米ドルと推定され、予測期間中の年平均成長率は11.2%で、2029年には172.9億米ドルに達すると予測されている。航空機は、観光、キャンプ、釣りなどのレクリエーション飛行に使われることが多くなっている。また、個人的な通勤などの交通手段としても利用されている。超軽量機や軽飛行機は、維持・運用も手ごろである。

"超軽量航空機の低コストの運用・保守が超軽量・軽飛行機市場を牽引している"
低コストでの運用とメンテナンスが、超軽量・軽飛行機市場の2大成長要因である。超軽量・小型航空機は、大型機と比べて設計がシンプルで、燃料消費量が少なく、機械的な複雑さも少ないため、運航コストが大幅に削減される。このため、個人所有者やレクリエーション・パイロットから、飛行学校や小規模な商業オペレーターまで、幅広いユーザーを魅了している。軽飛行機は、訓練や短距離任務に経済的な選択肢を提供することで、航空への幅広いアクセスを可能にしている。より軽量であることに加え、燃費の良いエンジンはメンテナンスの頻度を減らすため、個人・職業を問わず、より多くの人々にアピールしている。

"飛行運用に基づくと、CTOLセグメントが予測期間中最大の市場規模を占める。"
飛行運用に基づき、超軽量・軽飛行機市場は従来型離着陸(CTOL)と垂直離着陸(VTOL)に区分される。CTOL機は、最も発達したインフラを提供し、しかも比較的安価で、さまざまな用途に使用されるため、超軽量・軽飛行機市場の大部分を占めるとも予想される。CTOL機は滑走路を使って着陸または離陸する必要があるため、現在の小規模な地方空港の分布は、特定の独自のインフラを必要とせずに統合するのに適している。VTOL機は通常、特に都市環境での安全な運用のために新たな施設や改造を必要とするため、これはVTOL機に対する利点のひとつである。

CTOL機の開発、生産、運用にかかるコストは、最新のVTOL機に比べて比較的低い。これは、CTOLの操作手順がそれほど複雑でなく、既知の技術基盤が関わっているため、航空機の信頼性が保証され、維持コストが低いためである。このような要因により、CTOLは個人パイロットやレクリエーション・パイロット、フライト・スクール、中小企業にとって魅力的な航空機となっている。


"システムに基づくと、航空機システムセグメントは予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予測されている。"
システムに基づき、超軽量・軽飛行機市場は、航空構造、アビオニクス、航空機システム、客室内装に区分される。航空機システムは、性能、安全性、ユーザーエクスペリエンスの向上に重要な役割を果たすため、超軽量・軽飛行機市場を支配する。自動操縦、安定制御、安全機能などは、デジタル技術と小型化の進展に伴い、より複雑で手の届くものになりつつある。例えば、以前は高級な民間機にしか搭載されていなかったデジタルアビオニクスやグラスコックピットは、今では多くの小型機やウルトラライトプレーンで利用できる。この機能には、ナビゲート、天候、エンジン性能に関する情報を直接視界を通してパイロットに伝えるリアルタイム・フィードが含まれ、以前では考えられなかったほど高い状況認識を提供し、そのためにパイロットの操縦を容易にする。

"技術に基づくと、予測期間中、無人セグメントが最も高いCAGRで成長する。"

超軽量・軽飛行機市場は、技術に基づいて有人セグメントと無人セグメントに区分されている。UAVは安全性、コスト、利便性に関わるすべての用途に関して有人機よりも顕著な利点があるため、無人機セグメントは最も高いCAGRで成長すると予測されている。これらの航空機は、監視、農業監視、捜索救助、環境調査など、人間のパイロットには危険すぎる、あるいは実用的でないような条件下でも作業を行い、活動することができる。そのため、農業作業、インフラ検査、公共安全など、非常に正確で効率的な操作を提供するために、無人航空機の用途が見つかっている。

"アジア太平洋地域は予測期間中、第2位の市場シェアを占めると予測されている。"

アジア太平洋地域は、高い経済成長、可処分所得の増加、航空への関心の高まりなど、いくつかの強力な要因により、第2位の市場シェアを占めると予測されている。これらの国々が経済を拡大し続ければ続けるほど、より多くの人々や企業が手ごろな価格で空の旅のオプションを手に入れたいと考えるようになり、個人的、娯楽的、商業的な目的で使用される軽飛行機の需要を後押ししている。

加えて、多くの島々や遠隔地からなるこの地域の広大な地理は、従来の交通手段が制限される可能性のある地域において、軽飛行機が必要不可欠な接続性を提供するユニークな機会をもたらしている。もう一つの新たなトレンドは、エアタクシーや貨物用ドローンを含む都市型エアモビリティ・ソリューションが人口密度の高い都市で普及し、需要をさらに刺激していることである。

超軽量・軽飛行機市場における主要参入企業のプロファイルの内訳:

- 企業タイプ別:ティア1:49%、ティア2:37%、ティア3:14
- 役職別Cレベル:55%、ディレクターレベル:27%、その他:18
- 地域別北米32%、欧州32%、アジア太平洋地域16%、中東・アフリカ10%、中南米10


超軽量・軽飛行機市場に参入している主な企業は、シーラス・エアクラフト(米国)、Costruzioni Aeronautiche TECNAM SpA(イタリア)、Textron Inc.(米国)、Pilatus Aircraft(米国)、Piper Aircraft, Inc.(米国)、Evektor Aerotechnik(チェコ共和国)、American Legend Aircraft Co.(アメリカ)、Thrust Aircraft Private Limited(インド)、Air Tractor(アメリカ)、P&M Aviation(インド)、Quicksilver Aircraft(アメリカ)、Flight Design General Aviation GmbH(ドイツ)、Aeropro(カナダ)、Autogyro GmbH(ドイツ)、Vulcanair(イタリア)、Honda Aircraft Company(日本)。

調査範囲

この調査レポートは、超軽量・軽飛行機市場を販売地点別(OEMとアフターマーケット)、最終用途別(民間・商業用と軍事用)、飛行運用別(CTOLとVTOL)、技術別(有人と無人)、推進力別(従来型燃料と電気ハイブリッド)に分類しています、材料(アルミニウム、複合材料、その他材料)、システム(航空構造、アビオニクス、客室内装、航空機システム)、これらのセグメントにおける主要地域(北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、中南米)をマッピングした。

主要な業界プレイヤーを詳細に分析し、事業概要、ソリューションとサービス、主要戦略、航空機ヘルスモニタリング市場に関連する合意、提携、新製品発表、契約、拡大、買収、パートナーシップに関する洞察を提供しています。超軽量・軽飛行機市場のエコシステムにおける今後の新興企業の競争分析もカバーしています。


このレポートを購入する理由
本レポートは、超軽量・軽飛行機市場全体およびサブセグメントの収益数の最も近い近似値に関する情報を提供することで、同市場の市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。

本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 推進要因(超軽量航空機の低コスト運用とメンテナンス、様々な軍事作戦におけるUAVの使用拡大、航空学校における軽飛行機の使用拡大、個人飛行とレクリエーション飛行の需要拡大)、阻害要因(航空機納入の遅れ、超軽量・軽量航空機の運航における安全性への配慮)、課題(超軽量・軽量航空機の利点を上回る開発コスト、超軽量航空機の限られた航続距離とペイロード)、機会(従来の航空機推進力の進歩、旅客用ドローンとUAVペイロードの進歩)があり、超軽量・軽量航空機市場の成長に影響を与えている。

- 市場への浸透:市場のトップ企業が提供する超軽量・軽量航空機に関する包括的な情報。

- 製品開発/イノベーション:超軽量・軽飛行機市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・新サービスの発表に関する詳細な洞察

- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、さまざまな地域の航空機ヘルスモニタリング市場を分析しています。

- 市場の多様化:超軽量・軽飛行機市場における新製品・サービス、未開拓地域、最新動向、投資に関する詳細情報

- 競合評価:超軽量・軽飛行機市場における主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス内容を詳細に評価

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目次

1 はじめに 341.1 調査目的 341.2 市場の定義 351.3 調査範囲 351.3.1 対象市場 351.3.2 考慮した年数 361.4 含むものと含まないもの 361.5 考慮した通貨 371.6 利害関係者 381.7 変化の概要 382 調査方法 392.1 調査データ 392.1.1 二次データ 412.1.1 二次情報源からの主要データ 412.1.2 一次データ 422.1.2.1 一次情報源からの主要データ 422.1.2.2 主要な一次情報源 422.2 要因分析 432.2.1 はじめに 432.2.2 需要側指標 432.2.2.1 世界の航空旅客輸送量と貨物輸送量の増加 432.2.3 供給側指標 432.3 市場範囲 442.3.1 超軽量・軽量航空機市場、タイプ別 442.3.2 超軽量・軽量航空機市場:エンドユーザー別 442.3.3 超軽量・軽量航空機市場:推進機別 442.4 研究アプローチと方法 442.4.1 ボトムアップアプローチ 452.4.1.1 地域別超軽量・軽量航空機市場 452.4.1.1 地域別超軽量・軽量航空機市場 452.4.2 地域別超軽量・軽量航空機市場4.1.2 超軽量・小型航空機市場のセグメント規模 452.4.1.3 超軽量・小型航空機市場(最終用途別) 452.4.1.4 超軽量・小型航空機市場(ハイブリッド電動機別) 452.4.2 価格分析 462.4.3 TOP-DOWN APPROACH 462.4.4 従来型超軽量・軽量航空機市場:地域別、国別 47 2.4.5 ハイブリッド電気式超軽量・軽量航空機市場:地域別、国別 472.4.6 超軽量・軽量航空機市場全体:地域別、国別 472.5 市場の内訳とデータの三角測量 482.6 調査の前提 502.6.1 従来型の超軽量・軽飛行機 502.6.2 ハイブリッド電気式の超軽量・軽飛行機 502.6.3 超軽量・軽飛行機のアフターマーケット 502.6.4 その他の前提 502.7 調査の限界 522.8 リスク分析 523 エグゼクティブサマリー 534 プレミアムインサイト 564.1 超軽量・軽飛行機市場におけるプレーヤーの魅力的な機会 564.2 超軽量・軽飛行機市場:OEM別 564.3 超軽量・軽飛行機市場:飛行操作別 574.4 超軽量・軽飛行機市場:素材別 574.5 超軽量・軽飛行機市場:最終用途別 585 市場概要 595.1 はじめに 595.2 市場動態 595.2.1 推進要因 605.2.1.1 超軽量航空機の低コスト運用・保守 605.2.1.2 様々な軍事作戦におけるUAV利用の増加 615.2.1.3 航空学校における軽飛行機の利用の増加 615.2.1.4 個人飛行とレクリエーション飛行の需要の増加 625.2.2 制約事項 625.2.2.1 航空機納入の遅れ 625.2.2.2 超軽量航空機と軽飛行機の運航における安全性への配慮 625.2.3 可能性 635.2.3.1 従来の航空機推進における進歩 635.2.3.2 旅客用ドローンとUAVのペイロードにおける進歩 645.2.4 課題 645.2.4.1 超軽量・軽量航空機の利点よりも開発コストの方が大きい 645.2.4.1 超軽量・軽量航空機の利点よりも開発コストの方が大きい。2.4.2 超軽量航空機の限られた航続距離とペイロード 645.3 バリューチェーン分析 655.4 顧客のビジネスに影響を与えるトレンド/不況 66 5.5 エコシステム分析 665.5.1 有力企業 665.5.2 民間企業および中小企業 675.5.3 エンドユーザー 675.6 ハイブリッドと電気推進における技術動向 685.6.1 燃料電池 685.6.2 リチウム硫黄(LI-S) 685.6.3 分散型電気推進(DEP) 695.6.4 高エネルギー軽量耐荷重貯蔵用多機能構造(Mシェル) 695.6.695.7 価格分析 695.7.1 軽飛行機の平均販売価格 695.7.2 超軽量・軽飛行機の主要メーカーの平均販売価格 705.7.3 超軽量・軽飛行機の地域別平均販売価格 715.8 ケーススタディ分析 725.8.1 ケーススタディ1:VTOLビジネスジェット 725.8.2 ケーススタディ2:VTOLビジネスジェット735.9 貿易分析(2019~2023年) 735.10 主要会議・イベント(2025年) 745.11 規制情勢 755.11.1 北米 755.11.2 欧州 765.11.3 規制機関、政府機関、その他の組織 765.12 購入プロセスにおける主要関係者 785.13 技術分析 795.13.1 主要技術 795.13.1.1 電池とエネルギー貯蔵ソリューション 795.13.1.2 ハイブリッドパワートレイン 795.13.2 補足技術 805.13.2.1 先進コーティングと防錆技術 805.13.2.2 軽量ソーラーパネル 805.14 ビジネスモデル 805.15 投資と資金調達のシナリオ 835.16 ジェネレーティブAI/AIのインパクト 835.16.1 はじめに 835.16.2 民間航空における上位国によるジェネレーティブAIの採用 845.17 部品表 865.18 技術ロードマップ18 技術ロードマップ 885.19 マクロ経済展望 895.19.1 北米 895.19.2 欧州 895.19.3 アジア太平洋 895.19.4 中東 905.19.5 中南米 905.19.6 アフリカ 906 産業動向 916.1 はじめに 916.2 技術分析 916.2.1 旅客用ドローン 916.2.2 戦闘用ドローン 916.2.3 エフトール航空機 926.2.4 都市型エアモビリティ 926.2.5 先進アビオニクス 936.3 メガトレンドの影響 936.3.1 電気推進 936.3.1.1 ハイブリッド電気推進システムの設計 936.3.1.2 全電気推進システムの設計 946.3.2 自動航空機 946.3.3 先進材料と製造 946.3.4 革新と製造 946.3.5 先進材料と製造4 革新と特許登録 957 超軽量・軽量航空機市場、販売拠点別 987.1 はじめに 997.2 OEM 1007.2.1 超軽量航空機 1017.2.1.1 持続可能な航空技術の進歩が市場を牽引する。 1017.1027.2.2.1.2 MTOW 400~600 KG未満 1027.2.1.3 MTOW 400~600 KG未満 1027.2.2.2.1 プライベート航空とビジネス航空の需要増加が市場を牽引する 1027.2.3 MTOW 600~2,500 KG未満 1027.2.4 MTOW 2,500~5,700 KG未満 1037.3 アフターマーケット 1047.3.1 MRO 1057.3.1.1 規制要件の増加が市場を牽引する 1057.3.2.2 MRO3.2 部品交換 1057.3.2.1 最新化と規制遵守の重視が市場を牽引する 105 8 超軽量・軽量航空機市場(システム別) 1068.1 はじめに 1078.2 航空機構造 1088.2.1 軽量材料の需要が市場を牽引する 1088.3 航空電子 1088.1 リアルタイムのデータ収集と状況判断の必要性 1088.3 航空電子 1088.2.1 リアルタイムのデータ収集と状況判断の必要性 1088.1 リアルタイムのデータ収集と状況判断の必要性 1088.2.1 リアルタイムのデータ収集と状況判断の必要性 1088.2.1 リアルタイムのデータ収集と状況判断の必要性 1088.2.1 リアルタイムのデータ収集と状況判断の必要性 1088.3 航空電子3.1088.4 航空機システム 1088.4.1 電気推進における技術進歩が市場を牽引 1088.5 客室インテリア 1088.5.1 ビジネス機の機内エンターテインメント・システム需要の増加が市場を牽引 1089 超軽量・軽飛行機市場(運航方式別) 1099.1 はじめに 1109.2 従来型離着陸(CTOL) 1119.2.1 プライベートジェット、飛行訓練、近距離旅行に適する 1119.3 垂直離着陸(VTOL) 1119.3.1 滑走路インフラのない環境に最適 11110 超軽量・軽飛行機市場:技術別 11210.1 導入 11310.2 有人 11410.2.1 商業・農業用途での需要の増加が市場を牽引 11410.3 無人 11410.3.11410.3 無人 11410.3.1 あらかじめ決められた自動化されたコマンドで動作する 11411 超軽量・小型航空機市場:推進力別 11511.1 はじめに 11611.2 電気-ハイブリッド 11711.2.1 ハイブリッド 11811.2.1.1 太陽電池 11811.2.1.1 ゼロ・エミッション航空機への需要の高まりが市場を牽引 11811.2.1.2 電池 11811.2.1.2.1 ハイブリッド電気航空機モデルの人気の高まりが市場を牽引 11811.2.1.2 太陽電池2.1.3 燃料電池 11811.2.1.3.1 燃料消費と排出を削減する必要性が市場を牽引 11811.2.2 完全電動 11911.2.2.1 研究開発への投資が市場を牽引 11911.3 従来型燃料 11911.3.1 ターボプロップ 12011.3.1.1 従来のジェットエンジンより優れた燃料効率が市場を牽引 12011.3.2 ピストンエンジン 12011.3.2.1 低コストと高性能が市場を牽引 12012 超軽量・小型航空機市場、最終用途別 12112.1 序論 12212.2 民間・商業 12312.2.1 旅客機 12412.2.1.1 軽ビジネス機の運航・保守コストの低減が市場を牽引 12412.2.1.2 使用事例:旅客チャーターサービスにおけるピラタスPC-12 12412.2.2 個人 12412.2.2.1 出張用の軽飛行機の調達が増加し、市場を牽引 12412.2.2.2 ユースケース貨物輸送におけるセスナ208キャラバン 12512.2.4 訓練 12512.2.4.1 市場を牽引するパイロット訓練への一定の需要 12512.2.4.2 使用例:ウェスタンミシガン大学のパイロット訓練用TRAC20 G7 12512.2.5 AGRICULTURE 12612.2.5.1 市場の原動力となる様々な農作業における需要 12612.2.5.2 使用例:農業散布用エアトラクターAT-802 12612.2.6 調査・研究 12612.2.6.1 市場の原動力となる重要なデータ収集の必要性 12612.2.6.2 使用事例:環境調査におけるDornier 228 12612.2.7 MEDICAL 12712.2.7.1 救急サービスでの使用 12712.2.7.2 使用例:Med-Trans CorporationおよびBeechcraft King Air 350 12712.3 MILITARY 12712.3.1 INTELLIGENCE, SURVEILLANCE, AND RECONNAISSANCE(ISR) 12812.3.1.1 監視による戦闘情報の収集 12812.3.1.2 使用例:対テロ作戦におけるISR支援 12812.3.2 捜索・救助 12812.3.2.1 遭難時の援助提供 12812.3.2.2 使用例:山岳地帯での捜索・救助活動 12812.3.3 MILITARY CARGO 12912.3.3.1 機密性の高い軍事拠点への貨物輸送 12912.3.3.2 使用例:12912.3.4 訓練 12912.3.4.1 軍用飛行のためのパイロットの訓練を行う 12912.3.4.2 使用例:米空軍パイロット訓練プログラム 12913 超軽量・軽量航空機市場:素材別 13013.1 はじめに 13113.2 アルミニウム 13213.2.1 軽量かつ高強度素材 13213.3 複合材料 13213.3.1 アルミニウムよりも軽量であることの利点 13213.4 その他の素材4 その他の素材 13214 超軽量・軽量航空機市場(地域別) 13314.1 はじめに 13414.2 北米 13514.2.1 PESTLE分析 13614.2.2 米国 14214.2.2.1 個人向け航空需要の高まりが市場を牽引する 14214.2.3 カナダ 14514.2.3 カナダ 14514.2.3 カナダ 14514.2.4 米国3 カナダ 14514.2.3.1 レクリエーショナル航空への関心の高まりが市場を牽引 14514.3 欧州 14714.3.1 PESTLE ANALYSIS 14714.3.2 イギリス 15514.3.2.1 技術の進歩と持続可能な航空への関心の高まりが市場を牽引 15514.3.3 フランス 15714.3.3.1 グリーン航空機の研究開発が市場を牽引する 15714.3.4 ドイツ 16014.3.4.1 政府の環境政策が市場を牽引する 16014.3.5 ロシア 16214.3.5.1 農村部における軽飛行機の導入が市場を牽引する 16214.3.5.2 日本3.6 イタリア 16414.3.6.1 グリーン航空技術の研究開発に対する政府のインセンティブが市場を牽引 16414.3.7 スペイン 16614.3.7.1 航空研究開発への投資が市場を牽引 16614.3.8 欧州のその他の地域 16914.4 アジア太平洋 17114.4.1 PESTLE ANALYSIS 17114.4.2 中国 17914.4.2.1 規制改革と国内航空宇宙技術への投資増加が市場を牽引する 179 14.4.3 インド 18114.4.3.1 地域航空旅行のためのUDANスキームが市場を牽引する 18114.4.3.2 中国 18114.4.3 インド 18114.4.3.1 地域航空旅行のためのUDANスキームが市場を牽引する4.4 日本 18314.4.4.1 航空宇宙イノベーションが市場を牽引する 18314.4.5 オーストラリア 18514.4.5.1 有利な航空規制が市場を牽引する 18514.4.6 韓国 18814.4.6.1 民間航空への関心の高まりが市場を牽引する 18814.4.7 アジア太平洋地域(その他) 19014.5 中東 19214.5.1 PESTLE ANALYSIS 19814.5.2 GCC 19914.5.2.1 UAE 19914.5.2.1.1 砂漠観光の人気の高まりが市場を牽引する 19914.5.2.2 サウジアラビア 20114.5.2.2.1 航空アクセスの拡大が市場を牽引 20114.5.3 中東その他地域 20314.6 アフリカ 20614.6.1 PESTLE ANALYSIS 21214.6.2 南アフリカ 21314.6.2.1 整備された航空エコシステムが市場を牽引 21314.6.3 アフリカその他地域 21514.7 ラテンアメリカ 21714.7.1 PESTLE ANALYSIS 21814.7.2 ブラジル 22514.7.2.1 遠隔地の接続性を向上させる政府の航空プログラムが市場を牽引する 22514.7.3 メキシコ 22714.7.3.1 活況を呈する観光セクターが市場を牽引する 22714.7.4 その他のラテンアメリカ 22915 競争環境 23215.1 はじめに 23215.2 主要企業の戦略/勝利への権利(2020~2024年) 23215.3 収益分析(2020~2023年) 23415.4 市場シェア分析(2023年) 23515.5 企業評価マトリックス:主要プレイヤー(2023年) 23715.5.1 スター企業 23715.5.2 新興リーダー企業 23715.5.3 浸透型プレイヤー 23715.5.4 参入企業 23715.5.5 企業フットプリント 23915.6 企業評価マトリックス:新興企業/SM(2023年) 24315.6.1 進歩的企業 24315.6.2 反応的企業 24315.6.3 ダイナミック企業 24315.6.4 スターティングブロック 24315.6.5 競合ベンチマーキング 24515.7 企業評価と財務指標 24715.8 ブランド/製品比較 24815.9 競合状況 24815.9.1 製品発表 24815.9.2 取引 24915.9.3 その他の展開 25116 企業プロフィール 25516.1 主要プレーヤー 25516.1.1 CIRRUS AIRCRAFT 25516.1.1.1 事業概要 25516.1.1.2 提供する製品/ソリューション/サービス 25516.1.1.1 事業概要 25516.1.1.2 提供する製品/ソリューション/サービス 25516.1.3 最近の展開1.25616.1.4.1 主要な強み 25616.1.4.2 戦略的な選択 25616.1.4.3 弱点と競争上の脅威 25616.1.2 COSTRUZIONI AERONAUTICHE TECNAM SPA 25716.1.2.1 事業概要 25716.1.2.1 事業概要1.25716.1.2.2 提供する製品/ソリューション/サービス 25716.1.2.3 最近の動向 25716.1.2.4 MnM view 25916.1.2.4.1 主要な強み 25916.1.2.4.2 戦略的選択 25916.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 25916.1.3 TEXTRON INC. 26016.1.3.1 事業概要 26016.1.3.2 提供する製品/ソリューション/サービス 26116.1.3.3 最近の動向 26216.1.3.4 MnMの視点 26516.1.3.4.1 主要な強み 26516.1.3.4.2 戦略的選択 26516.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 26616.1.4 ピラタスエアクラフト 26716.1.4.1 事業概要 26716.1.4.2 提供する製品/ソリューション/サービス 26816.1.4.3 最近の展開 26816.1.4.4 MnMの視点 26916.1.4.4.1 主要な強み 26916.1.4.4.2 戦略的選択 27016.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 27016.1.5 パイパー エアクラフト(PIPER AIRCRAFT, INC. 27116.1.5.1 事業概要 27116.1.5.2 提供する製品/ソリューション/サービス 27116.1.5.3 最近の展開 27216.1.5.4 MnMの視点 27316.1.5.4.1 主要な強み 27316.1.5.4.2 戦略的選択 27316.1.5.4.3 弱点と競争上の脅威 27316.1.6 EVEKTOR AEROTECHNIK 27416.1.6.1 事業概要 27416.1.6.2 提供する製品/ソリューション/サービス 27416.1.6.3 最近の動向 27416.1.7 AMERICAN LEGEND AIRCRAFT CO. 27616.1.7.1 事業概要 27616.1.7.2 提供する製品/ソリューション/サービス 27616.1.8 THRUST AIRCRAFT PRIVATE LIMITED 27716.1.8.1 事業概要 27716.1.8.2 提供する製品/ソリューション/サービス 27716.1.9 AIR TRACTOR 27816.1.9.1 事業概要 27816.1.9.2 提供する製品/ソリューション/サービス 27816.1.9.3 近況 27916.1.10 P&M AVIATION 28016.1.10.1 事業概要 28016.1.10.2 提供する製品/ソリューション/サービス 28016.1.11 QUICKSILVER AIRCRAFT 28116.1.11.1 事業概要 28116.1.11.2 提供する製品/ソリューション/サービス 28116.1.12 FLIGHT DESIGN GENERAL AVIATION GMBH 28216.1.12.1 事業概要 28216.1.12.2 提供する製品/ソリューション/サービス 28216.1.12.1 事業概要 28216.1.12.2 提供する製品/ソリューション/サービス 28216.1.12.1.12.3 最近の動向 28216.1.13 AEROPRO 28316.1.13.1 事業概要 28316.1.13.2 提供する製品/ソリューション/サービス 283 16.1.14 AUTOGYRO GMBH 28416.1.14.1 事業概要 28416.1.14.2 提供する製品/ソリューション/サービス 28416.1.15 VULCANAIR 28516.1.15.1 事業概要 28516.1.15.2 提供する製品/ソリューション/サービス 28516.1.16 ホンダ エアクラフト 28616.1.16.1 事業概要 28616.1.16.2 提供する製品/ソリューション/サービス 28616.2 その他のプレーヤー 28716.2.1 VOLOCOPTER GMBH 28716.2.28716.2.2 リリウムGMBH 28716.2.3 ネバ・エアロスペース 28816.2.4 オープナーエアロ 28816.2.5 ウィスクエアロ 28916.2.6 ジョビーアビエーション 28916.2.7 ウイングアビエーションLC 29016.2.8 カレムエアクラフトInc. 29016.2.9 リフト・エアクラフト 29116.2.10 ックスティエアクラフト 29117 付録 29217.1 ディスカッションガイド 29217.2 Knowledgestore:29517.3 カスタマイズオプション 29717.4 関連レポート 29717.5 著者詳細 298

 

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Summary

The ultralight and light aircraft market is estimated to be USD 10.17 billion in 2024 and is projected to reach USD 17.29 billion by 2029, at a CAGR of 11.2 % during the forecast period. The aircraft is increasingly being used for recreational flying, such as sightseeing, camping, and fishing. They are also used for transportation, such as personal commuting. Ultralight and light aircraft also affordable to maintain and operate.

“Low-cost operation and maintenance of ultralight aircraft are driving the ultralight and light aircraft market.”
Low-cost operations and maintenance are the two main growth drivers in the ultralight and light aircraft market. These have simpler designs, consume lesser fuel, and have less mechanical complexity compared to their larger counterparts, which significantly cuts down on the operating cost. This has attracted wide users, ranging from private owners and recreational pilots to flight schools and small commercial operators. Light aircraft present an economical alternative for training and short-haul missions, thereby allowing wider access to aviation. Being more lightweight plus fuel-efficient engines reduce the frequency of maintenance and thus appeal to more people in both personal and professional sectors.

“Based on flight operation, the CTOL segment accounts for the largest market size during the forecast period.”
Based on flight operation, the ultralight and light aircraft market is segmented into Conventional Take-off and Landing (CTOL) and Vertical Take-off and Landing (VTOL). CTOLs are also expected to capture the bulk of the market for ultralight and light aircraft because they provide an infrastructure that is most well-developed, yet relatively cheaper, and used in different applications. A CTOL aircraft needs to land or take off with a runway, making the current distribution of small regional airports friendly to them to integrate without requiring specific and unique infrastructures. This is one benefit over VTOL aircraft, since those normally require new or modified facilities for safe operation, particularly in urban environments.

The cost is relatively low on development, production, and operations for the CTOL aircraft compared to the newest emerging VTOL models. This is because the operating procedures of the CTOLs are not very complex and involve a known technology base that guarantees the dependability of the aircraft, which is less costly to maintain. Such factors make the aircraft appealing to personal and recreational pilots, flight schools, and small businesses.


“Based on the system, the aircraft systems segment is projected to grow at the highest CAGR during the forecast period.”
Based on system, the ultralight and light aircraft market is segmented into aerostructure, avionics, aircraft systems, and cabin interiors. Aircraft systems will dominate the ultralight and light aircraft market because of their critical role in enhancement of performance, safety, and user experience as this sector attracts a wider range of pilots and applications. The, autopilot, stability controls, and safety features are becoming more complex and reachable with the advancement of digital technology and miniaturization. For example, those formerly only available on higher-up, commercial aircraft—now, digital avionics and glass cockpits are available on many small light and ultralight planes. This capability includes real-time feeds that navigate, weather, or information on engine performance right out to the pilot through direct vision, providing infinitely higher situational awareness than there could be before and ease a pilot's flying for this reason.

“Based on technology , the unmanned segment to grow at the highest CAGR during the forecast period.”

The ultralight and light aircraft market has been segmented on the basis of technology into the manned and unmanned segments. Unmanned segment is projected to grow at the highest CAGR as UAV has more prominent benefits than manned counterparts with respect to all applications pertaining to safety, cost, and convenience. These aircraft can do tasks and operate in conditions that would be too dangerous or impractical for a human pilot, including surveillance, agricultural monitoring, search and rescue, and environmental research. Therefore, agricultural operations, infrastructure inspection, and public safety are all finding a use for unmanned aircraft in order to provide very accurate and efficient operation.

“Asia Pacific is projected to account for the second largest market share during the forecast period.”

The Asia-Pacific region is expected to account for the second largest market share due to several strong factors, such as high economic growth, rising disposable incomes, and a growing interest in aviation. The more these countries continue to expand their economies, more people and businesses are looking at having affordable air travel options, which boost demand for light aircraft to be used for personal, recreational, and commercial purposes.

In addition, the region's vast geography, comprising many islands and remote areas, presents unique opportunities for light aircraft to provide essential connectivity where traditional transportation options may be limited. Another emerging trend is urban air mobility solutions, including air taxis and cargo drones, gaining traction in densely populated cities, stimulating demand further.

The break-up of profile of primary participants in the ultralight and light aircraft market:

• By Company Type: Tier 1 – 49%, Tier 2 – 37%, and Tier 3 – 14%
• By Designation: C Level – 55%, Director Level – 27%, and Others – 18%
• By Region: North America – 32%, Europe – 32%, Asia Pacific – 16%, Middle East & Africa – 10%, Latin America – 10%


Major players operating in the ultralight and light aircraft market are Cirrus Aircraft (US), Costruzioni Aeronautiche TECNAM SpA (Italy) , Textron Inc. (US) , Pilatus Aircraft (US) , Piper Aircraft, Inc. (US) , Evektor Aerotechnik (Czech Republic) , American Legend Aircraft Co. (US) , Thrust Aircraft Private Limited (India) , Air Tractor (US) , P&M Aviation (India) , Quicksilver Aircraft (US) , Flight Design General Aviation GmbH (Germany) , Aeropro (Canada), Autogyro GmbH (Germany) , Vulcanair (Italy), Honda Aircraft Company (Japan).

Research Coverage:

This research report categorizes the ultralight and light aircraft market basis of By Pointt of sale (OEM and Aftermarket) , End Use (Civil and Commercial and Military),Flight Operation (CTOL and VTOL), Technology (Manned and Unmanned), Propulsion (Conventional Fuel and Electric-Hybrid), Material (Aluminium, Composites and Other Materials), System (Aerostructures, Avionics, Cabin Interiors and Aircraft Systems), in these segments have been mapped across major Regions (North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, Latin America).

A detailed analysis of the key industry players has been done to provide insights into their business overviews; solutions and services; key strategies; agreements, collaborations, new product launches, contracts, expansion, acquisitions, and partnerships associated with the aircraft health monitoring market. Competitive analysis of upcoming startups in the ultralight and light aircraft market ecosystem is covered in this report.


Reasons to buy this report:
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall ultralight and light aircraft market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and to plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:
• The scope of the report covers detailed information regarding the major factors, such as drivers ( Low-cost operation and maintenance of ultralight aircraft, Growing use of UAVs in various military operations , Growing use of light aircraft in aviation schools, Growing demand for personal and recreational flying), restraints ( Delay in aircraft deliveries, Safety considerations for operation of ultralight and light aircraft), challenges ( Development costs outweigh benefits of ultralight and light aircraft, Limited range and payload of ultralight aircraft), and opportunities (Advancements in traditional aircraft propulsion, advancements in passenger drones and UAV payload), influencing the growth of the ultralight and light aircraft market.

• Market Penetration: Comprehensive information on ultralight and light aircraft offered by the top players in the market.

• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the ultralight and light aircraft market

• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyzes the aircraft health monitoring market across varied regions

• Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the Ultralight and light aircraft market

• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and service offerings of leading players in the ultralight and light aircraft market



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 341.1 STUDY OBJECTIVES 341.2 MARKET DEFINITION 351.3 STUDY SCOPE 351.3.1 MARKETS COVERED 351.3.2 YEARS CONSIDERED 361.4 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS 361.5 CURRENCY CONSIDERED 371.6 STAKEHOLDERS 381.7 SUMMARY OF CHANGES 382 RESEARCH METHODOLOGY 392.1 RESEARCH DATA 392.1.1 SECONDARY DATA 412.1.1.1 Key data from secondary sources 412.1.2 PRIMARY DATA 422.1.2.1 Key data from primary sources 422.1.2.2 Key primary sources 422.2 FACTOR ANALYSIS 432.2.1 INTRODUCTION 432.2.2 DEMAND-SIDE INDICATORS 432.2.2.1 Rise in global air passenger and cargo traffic 432.2.3 SUPPLY-SIDE INDICATORS 432.3 MARKET SCOPE 442.3.1 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY TYPE 442.3.2 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY END USE 442.3.3 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY PROPULSION 442.4 RESEARCH APPROACH AND METHODOLOGY 442.4.1 BOTTOM-UP APPROACH 452.4.1.1 Regional ultralight and light aircraft market 452.4.1.2 Segment size of ultralight and light aircraft market 452.4.1.3 Ultralight and light aircraft market, by end use 452.4.1.4 Ultralight and light aircraft market, by hybrid-electric 452.4.2 PRICING ANALYSIS 462.4.3 TOP-DOWN APPROACH 462.4.4 CONVENTIONAL ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY REGION AND COUNTRY 47 2.4.5 HYBRID-ELECTRIC ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY REGION AND COUNTRY 472.4.6 OVERALL ULTRALIGHT AND LIGHT MARKET, BY REGION AND COUNTRY 472.5 MARKET BREAKDOWN AND DATA TRIANGULATION 482.6 RESEARCH ASSUMPTIONS 502.6.1 CONVENTIONAL ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT 502.6.2 HYBRID-ELECTRIC ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT 502.6.3 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT AFTERMARKET 502.6.4 OTHER ASSUMPTIONS 502.7 RESEARCH LIMITATIONS 522.8 RISK ANALYSIS 523 EXECUTIVE SUMMARY 534 PREMIUM INSIGHTS 564.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET 564.2 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY OEM 564.3 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY FLIGHT OPERATION 574.4 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY MATERIAL 574.5 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY END USE 585 MARKET OVERVIEW 595.1 INTRODUCTION 595.2 MARKET DYNAMICS 595.2.1 DRIVERS 605.2.1.1 Low-cost operation and maintenance of ultralight aircraft 605.2.1.2 Increasing use of UAVs in various military operations 615.2.1.3 Growing use of light aircraft in aviation schools 615.2.1.4 Rising demand for personal and recreational flying 625.2.2 RESTRAINTS 625.2.2.1 Delay in aircraft deliveries 625.2.2.2 Safety considerations for operation of ultralight and light aircraft 625.2.3 OPPORTUNITIES 635.2.3.1 Advancements in traditional aircraft propulsion 635.2.3.2 Advancements in passenger drones and UAV payload 645.2.4 CHALLENGES 645.2.4.1 Development costs outweigh benefits of ultralight and light aircraft 645.2.4.2 Limited range and payload of ultralight aircraft 645.3 VALUE CHAIN ANALYSIS 655.4 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS 66 5.5 ECOSYSTEM ANALYSIS 665.5.1 PROMINENT COMPANIES 665.5.2 PRIVATE AND SMALL ENTERPRISES 675.5.3 END USERS 675.6 TECHNOLOGY TRENDS IN HYBRID AND ELECTRIC PROPULSION 685.6.1 FUEL CELLS 685.6.2 LITHIUM-SULFUR (LI-S) 685.6.3 DISTRIBUTED ELECTRIC PROPULSION (DEP) 695.6.4 MULTIFUNCTIONAL STRUCTURES FOR HIGH-ENERGY LIGHTWEIGHT LOADBEARING STORAGE (M-SHELLS) 695.6.5 INTEGRATED COMPUTATIONAL-EXPERIMENTAL DEVELOPMENT OF LI-AIR BATTERIES FOR ELECTRIC AIRCRAFT 695.7 PRICING ANALYSIS 695.7.1 AVERAGE SELLING PRICE OF LIGHT AIRCRAFT 695.7.2 AVERAGE SELLING PRICE OF KEY PLAYERS FOR ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT 705.7.3 AVERAGE SELLING PRICE OF ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT, BY REGION 715.8 CASE STUDY ANALYSIS 725.8.1 CASE STUDY 1: VTOL BUSINESS JET 725.8.2 CASE STUDY 2: FIRST MANNED TEST OF EVTOL 725.8.3 CASE STUDY 3: EVTOL FOR AGRICULTURAL APPLICATIONS 735.9 TRADE ANALYSIS, 2019–2023 735.10 KEY CONFERENCES AND EVENTS, 2025 745.11 REGULATORY LANDSCAPE 755.11.1 NORTH AMERICA 755.11.2 EUROPE 765.11.3 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 765.12 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 785.13 TECHNOLOGY ANALYSIS 795.13.1 KEY TECHNOLOGIES 795.13.1.1 Battery and energy storage solutions 795.13.1.2 Hybrid powertrains 795.13.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 805.13.2.1 Advanced coating and anti-corrosion technologies 805.13.2.2 Lightweight solar panels 805.14 BUSINESS MODELS 805.15 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 835.16 IMPACT OF GENERATIVE AI/AI 835.16.1 INTRODUCTION 835.16.2 ADOPTION OF GENERATIVE AI IN COMMERCIAL AVIATION BY TOP COUNTRIES 845.17 BILL OF MATERIALS 865.18 TECHNOLOGY ROADMAP 885.19 MACROECONOMIC OUTLOOK 895.19.1 NORTH AMERICA 895.19.2 EUROPE 895.19.3 ASIA PACIFIC 895.19.4 MIDDLE EAST 905.19.5 LATIN AMERICA 905.19.6 AFRICA 906 INDUSTRY TRENDS 916.1 INTRODUCTION 916.2 TECHNOLOGY ANALYSIS 916.2.1 PASSENGER DRONES 916.2.2 COMBAT DRONES 916.2.3 EVTOL AIRCRAFT 926.2.4 URBAN AIR MOBILITY 926.2.5 ADVANCED AVIONICS 936.3 IMPACT OF MEGATRENDS 936.3.1 ELECTRIC PROPULSION 936.3.1.1 Hybrid electric propulsion system design 936.3.1.2 All-electric propulsion system design 946.3.2 AUTONOMOUS AIRCRAFT 946.3.3 ADVANCED MATERIALS AND MANUFACTURING 946.4 INNOVATIONS AND PATENT REGISTRATIONS 957 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY POINT OF SALE 987.1 INTRODUCTION 997.2 OEM 1007.2.1 ULTRALIGHT AIRCRAFT 1017.2.1.1 Advancement in sustainable aviation technologies to drive market. 1017.2.1.2 <400 KG MTOW 1017.2.1.3 400-600 KG MTOW 1027.2.2 LIGHT AIRCRAFT 1027.2.2.1 Growing demand for private and business aviation to drive market 1027.2.3 600–2,500 KG MTOW 1027.2.4 2,500–5,700 KG MTOW 1037.3 AFTERMARKET 1047.3.1 MRO 1057.3.1.1 increasing regulatory requirements to drive market 1057.3.2 PARTS REPLACEMENTS 1057.3.2.1 Emphasis on modernization and regulatory compliance to drive market 105 8 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY SYSTEM 1068.1 INTRODUCTION 1078.2 AEROSTRUCTURES 1088.2.1 DEMAND FOR LIGHTWEIGHT MATERIALS TO DRIVE MARKET 1088.3 AVIONICS 1088.3.1 NEED FOR REAL-TIME DATA AND SITUATIONAL AWARENESS TO ENSURE PASSENGER SAFETY TO DRIVE MARKET 1088.4 AIRCRAFT SYSTEMS 1088.4.1 TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN ELECTRIC PROPULSION TO DRIVE MARKET 1088.5 CABIN INTERIORS 1088.5.1 INCREASING DEMAND FOR IN-FLIGHT ENTERTAINMENT SYSTEMS FOR BUSINESS AIRCRAFT TO DRIVE MARKET 1089 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY FLIGHT OPERATION 1099.1 INTRODUCTION 1109.2 CONVENTIONAL TAKE-OFF AND LANDING (CTOL) 1119.2.1 SUITABLE FOR PRIVATE JETS, FLIGHT TRAINING, AND SHORT-DISTANCE TRAVEL 1119.3 VERTICAL TAKE-OFF AND LANDING (VTOL) 1119.3.1 IDEAL FOR ENVIRONMENTS WITHOUT RUNWAY INFRASTRUCTURE 11110 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY TECHNOLOGY 11210.1 INTRODUCTION 11310.2 MANNED 11410.2.1 INCREASING DEMAND IN COMMERCIAL AND AGRICULTURAL APPLICATIONS TO DRIVE MARKET 11410.3 UNMANNED 11410.3.1 OPERATES ON PRE-DETERMINED SET OF AUTOMATED COMMANDS 11411 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY PROPULSION 11511.1 INTRODUCTION 11611.2 ELECTRIC-HYBRID 11711.2.1 HYBRID 11811.2.1.1 Solar 11811.2.1.1.1 Rising demand for zero-emission aircraft to drive market 11811.2.1.2 Battery 11811.2.1.2.1 Growing popularity of hybrid electric aircraft models to drive market 11811.2.1.3 Fuel Cell 11811.2.1.3.1 Need to reduce fuel consumption and emissions to drive market 11811.2.2 FULLY ELECTRIC 11911.2.2.1 Heavy investment in R&D to drive market 11911.3 CONVENTIONAL FUEL 11911.3.1 TURBOPROP 12011.3.1.1 Superior fuel efficiency over traditional jet engines to drive market 12011.3.2 PISTON ENGINE 12011.3.2.1 Low cost and high performance to drive market 12012 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY END USE 12112.1 INTRODUCTION 12212.2 CIVIL & COMMERCIAL 12312.2.1 PASSENGER 12412.2.1.1 Lower operating and maintenance costs of light business aircraft to drive market 12412.2.1.2 Use case: Pilatus PC-12 in passenger charter services 12412.2.2 PERSONAL 12412.2.2.1 Increasing procurement of light aircraft for business travel to drive market 12412.2.2.2 Use case: Piper Navajo Chieftain for executive business travel 12412.2.3 COMMERCIAL CARGO 12512.2.3.1 Helps in transfer of cargo to remote areas 12512.2.3.2 Use case: Cessna 208 Caravan in cargo transport 12512.2.4 TRAINING 12512.2.4.1 Constant demand for pilot training to drive market 12512.2.4.2 Use case: TRAC20 G7 at Western Michigan University for pilot training 12512.2.5 AGRICULTURE 12612.2.5.1 Demand in various farming tasks to drive market 12612.2.5.2 Use case: Air Tractor AT-802 for agricultural spraying 12612.2.6 SURVEY & RESEARCH 12612.2.6.1 Need to collect important data to drive market 12612.2.6.2 Use case: Dornier 228 in environmental surveying 12612.2.7 MEDICAL 12712.2.7.1 Usage in emergency services 12712.2.7.2 Use case: Med-Trans Corporation and Beechcraft King Air 350 12712.3 MILITARY 12712.3.1 INTELLIGENCE, SURVEILLANCE, AND RECONNAISSANCE (ISR) 12812.3.1.1 Gathers battle intelligence through surveillance 12812.3.1.2 Use case: ISR support in anti-terrorism operations 12812.3.2 SEARCH & RESCUE 12812.3.2.1 Provides aid during distress situations 12812.3.2.2 Use case: Mountainous search & rescue operation 12812.3.3 MILITARY CARGO 12912.3.3.1 Transfers cargo to sensitive military locations 12912.3.3.2 Use case: Rapid resupply in remote combat outpost 12912.3.4 TRAINING 12912.3.4.1 Conducts training of pilots for military flying 12912.3.4.2 Use case: US Air Force Pilot Training Program 12913 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY MATERIAL 13013.1 INTRODUCTION 13113.2 ALUMINUM 13213.2.1 LIGHTWEIGHT AND HIGH-STRENGTH MATERIAL 13213.3 COMPOSITES 13213.3.1 ADVANTAGE OF BEING LIGHTER THAN ALUMINUM 13213.4 OTHER MATERIALS 13214 ULTRALIGHT AND LIGHT AIRCRAFT MARKET, BY REGION 13314.1 INTRODUCTION 13414.2 NORTH AMERICA 13514.2.1 PESTLE ANALYSIS 13614.2.2 US 14214.2.2.1 Rising demand for personal aviation to drive market 14214.2.3 CANADA 14514.2.3.1 Rising interest in recreational aviation to drive market 14514.3 EUROPE 14714.3.1 PESTLE ANALYSIS 14714.3.2 UK 15514.3.2.1 Technological advancements and increasing interest in sustainable aviation to drive market 15514.3.3 FRANCE 15714.3.3.1 R&D of green aviation to drive market 15714.3.4 GERMANY 16014.3.4.1 Government environmental policies to drive market 16014.3.5 RUSSIA 16214.3.5.1 Increasing adoption of light aircraft in rural areas to drive market 16214.3.6 ITALY 16414.3.6.1 Government incentives for R&D in green aviation technologies to drive market 16414.3.7 SPAIN 16614.3.7.1 Investment in aviation R&D to drive market 16614.3.8 REST OF EUROPE 16914.4 ASIA PACIFIC 17114.4.1 PESTLE ANALYSIS 17114.4.2 CHINA 17914.4.2.1 Regulatory reforms and increasing investments in domestic aerospace technology to drive market 179 14.4.3 INDIA 18114.4.3.1 UDAN scheme for regional air travel to drive market 18114.4.4 JAPAN 18314.4.4.1 Focus on aerospace innovation to drive market 18314.4.5 AUSTRALIA 18514.4.5.1 Favorable aviation regulations to drive market 18514.4.6 SOUTH KOREA 18814.4.6.1 Increasing interest in private aviation to drive market 18814.4.7 REST OF ASIA PACIFIC 19014.5 MIDDLE EAST 19214.5.1 PESTLE ANALYSIS 19814.5.2 GCC 19914.5.2.1 UAE 19914.5.2.1.1 Growing popularity of desert tourism to drive market 19914.5.2.2 Saudi Arabia 20114.5.2.2.1 Expanding aviation accessibility to drive market 20114.5.3 REST OF MIDDLE EAST 20314.6 AFRICA 20614.6.1 PESTLE ANALYSIS 21214.6.2 SOUTH AFRICA 21314.6.2.1 Well-established aviation ecosystem to drive market 21314.6.3 REST OF AFRICA 21514.7 LATIN AMERICA 21714.7.1 PESTLE ANALYSIS 21814.7.2 BRAZIL 22514.7.2.1 Government’s aviation programs to improve connectivity in remote areas to drive market 22514.7.3 MEXICO 22714.7.3.1 Booming tourism sector to drive market 22714.7.4 REST OF LATIN AMERICA 22915 COMPETITIVE LANDSCAPE 23215.1 INTRODUCTION 23215.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN, 2020–2024 23215.3 REVENUE ANALYSIS, 2020–2023 23415.4 MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 23515.5 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 23715.5.1 STARS 23715.5.2 EMERGING LEADERS 23715.5.3 PERVASIVE PLAYERS 23715.5.4 PARTICIPANTS 23715.5.5 COMPANY FOOTPRINT 23915.6 COMPANY EVALUATION MATRIX: START-UPS/SMES, 2023 24315.6.1 PROGRESSIVE COMPANIES 24315.6.2 RESPONSIVE COMPANIES 24315.6.3 DYNAMIC COMPANIES 24315.6.4 STARTING BLOCKS 24315.6.5 COMPETITIVE BENCHMARKING 24515.7 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 24715.8 BRAND/PRODUCT COMPARISON 24815.9 COMPETITIVE SCENARIO 24815.9.1 PRODUCT LAUNCHES 24815.9.2 DEALS 24915.9.3 OTHER DEVELOPMENTS 25116 COMPANY PROFILES 25516.1 KEY PLAYERS 25516.1.1 CIRRUS AIRCRAFT 25516.1.1.1 Business overview 25516.1.1.2 Products/Solutions/Services offered 25516.1.1.3 Recent developments 25616.1.1.4 MnM view 25616.1.1.4.1 Key strengths 25616.1.1.4.2 Strategic choices 25616.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 25616.1.2 COSTRUZIONI AERONAUTICHE TECNAM SPA 25716.1.2.1 Business overview 25716.1.2.2 Products/Solutions/Services offered 25716.1.2.3 Recent developments 25816.1.2.4 MnM view 25916.1.2.4.1 Key strengths 25916.1.2.4.2 Strategic choices 25916.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 25916.1.3 TEXTRON INC. 26016.1.3.1 Business overview 26016.1.3.2 Products/Solutions/Services offered 26116.1.3.3 Recent developments 26216.1.3.4 MnM view 26516.1.3.4.1 Key strengths 26516.1.3.4.2 Strategic choices 26516.1.3.4.3 Weaknesses and competitive threats 26616.1.4 PILATUS AIRCRAFT 26716.1.4.1 Business overview 26716.1.4.2 Products/Solutions/Services offered 26816.1.4.3 Recent developments 26816.1.4.4 MnM view 26916.1.4.4.1 Key strengths 26916.1.4.4.2 Strategic choices 27016.1.4.4.3 Weaknesses and competitive threats 27016.1.5 PIPER AIRCRAFT, INC. 27116.1.5.1 Business overview 27116.1.5.2 Products/Solutions/Services offered 27116.1.5.3 Recent developments 27216.1.5.4 MnM view 27316.1.5.4.1 Key strengths 27316.1.5.4.2 Strategic choices 27316.1.5.4.3 Weaknesses and competitive threats 27316.1.6 EVEKTOR AEROTECHNIK 27416.1.6.1 Business overview 27416.1.6.2 Products/Solutions/Services offered 27416.1.6.3 Recent developments 27416.1.7 AMERICAN LEGEND AIRCRAFT CO. 27616.1.7.1 Business overview 27616.1.7.2 Products/Solutions/Services offered 27616.1.8 THRUST AIRCRAFT PRIVATE LIMITED 27716.1.8.1 Business overview 27716.1.8.2 Products/Solutions/Services offered 27716.1.9 AIR TRACTOR 27816.1.9.1 Business overview 27816.1.9.2 Products/Solutions/Services offered 27816.1.9.3 Recent developments 27916.1.10 P&M AVIATION 28016.1.10.1 Business overview 28016.1.10.2 Products/Solutions/Services offered 28016.1.11 QUICKSILVER AIRCRAFT 28116.1.11.1 Business overview 28116.1.11.2 Products/Solutions/Services offered 28116.1.12 FLIGHT DESIGN GENERAL AVIATION GMBH 28216.1.12.1 Business overview 28216.1.12.2 Products/Solutions/Services offered 28216.1.12.3 Recent developments 28216.1.13 AEROPRO 28316.1.13.1 Business overview 28316.1.13.2 Products/Solutions/Services offered 283 16.1.14 AUTOGYRO GMBH 28416.1.14.1 Business overview 28416.1.14.2 Products/Solutions/Services offered 28416.1.15 VULCANAIR 28516.1.15.1 Business overview 28516.1.15.2 Products/Solutions/Services offered 28516.1.16 HONDA AIRCRAFT COMPANY 28616.1.16.1 Business overview 28616.1.16.2 Products/Solutions/Services offered 28616.2 OTHER PLAYERS 28716.2.1 VOLOCOPTER GMBH 28716.2.2 LILIUM GMBH 28716.2.3 NEVA AEROSPACE 28816.2.4 OPENER AERO 28816.2.5 WISK AERO 28916.2.6 JOBY AVIATION 28916.2.7 WING AVIATION LLC 29016.2.8 KAREM AIRCRAFT INC. 29016.2.9 LIFT AIRCRAFT INC. 29116.2.10 XTI AIRCRAFT 29117 APPENDIX 29217.1 DISCUSSION GUIDE 29217.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 29517.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 29717.4 RELATED REPORTS 29717.5 AUTHOR DETAILS 298

 

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