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宇宙船市場 タイプ別(有人宇宙船、無人宇宙船) , エンドユース産業別(商業、政府、軍事) , コンポーネント別(ペイロード、構造・機構、熱制御、電力システム、推進、アビオニクス、ソフトウェア) , 用途別(通信、地球観測・リモートセンシング、ナビゲーション・マッピング、宇宙探査、科学研究、防衛・安全保障) :世界のビジネスチャンス分析と産業予測、2024-2033年

宇宙船市場 タイプ別(有人宇宙船、無人宇宙船) , エンドユース産業別(商業、政府、軍事) , コンポーネント別(ペイロード、構造・機構、熱制御、電力システム、推進、アビオニクス、ソフトウェア) , 用途別(通信、地球観測・リモートセンシング、ナビゲーション・マッピング、宇宙探査、科学研究、防衛・安全保障) :世界のビジネスチャンス分析と産業予測、2024-2033年


Spacecraft Market By Type (Manned Spacecraft, Unmanned Spacecraft) , By End Use Industry (Commercial, Government, Military) By Component (Payload, Structures and Mechanisms, Thermal Control, Power Systems, Propulsion, Avionics, Software) By Application (Communication, Earth Observation and Remote Sensing, Navigation and Mapping, Space Exploration, Scientific Research, Defense and Security) : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

宇宙船市場 宇宙船市場は、2023年には69億ドルと評価され、2024年から2033年までの年平均成長率は5.7%で、2033年には117億ドルに達すると予測されている。 宇宙船は、地球の大気を超えた宇宙空間に人や貨物を運... もっと見る

 

 

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サマリー

宇宙船市場
宇宙船市場は、2023年には69億ドルと評価され、2024年から2033年までの年平均成長率は5.7%で、2033年には117億ドルに達すると予測されている。
宇宙船は、地球の大気を超えた宇宙空間に人や貨物を運ぶために設計された乗り物である。宇宙船の差別化特性には、過酷な環境、真空、高放射線レベルで維持する能力が含まれる。宇宙船には、ロケット、宇宙探査機、人工衛星、宇宙ステーションなど、形状やミッションが異なるさまざまな種類がある。宇宙船を構成する主なコンポーネントには、推進システム、誘導・航法システム、動力システム、通信システム、熱制御システム、生命維持システムなどがある。

宇宙探査プロジェクトの拡大や各国政府による取り組みが、先進的な宇宙船への需要を煽り、市場の発展を後押ししている。さらに、商業宇宙旅行人気の高まりは、宇宙船市場の主要な推進力として機能している。宇宙船市場で脚光を浴びている重要なトレンドは、宇宙事業における持続可能性への需要の急増に対応するためのクリーン燃料の採用である。バイオ燃料や電気飛行技術などの技術革新や代替エネルギー源を取り入れることで、宇宙産業は排出量の抑制に努めている。
しかし、宇宙船の製造と運用には、衛星のライセンス供与からスペースデブリの管理に至るまで、いくつかの規制が厳しく適用される。こうした規制基準はしばしばスケジュールの遅れを引き起こし、市場の成長を妨げる。さらに、宇宙船の開発・運用に伴う高額な初期費用は、新興経済国にとっては制約となり、世界の宇宙船市場の成長を抑制する要因となっている。それとは逆に、宇宙探査と宇宙空間への物体打ち上げが増加の一途をたどっていることから、宇宙船市場は今後数年間でいくつかの有利な機会を目撃することになるだろう。例えば、国連宇宙部の統計によると、2023年に宇宙空間に打ち上げられた物体の数は2664個で、2022年の記録を更新した。

セグメント別レビュー
宇宙船市場は、タイプ、最終用途産業、コンポーネント、用途、地域に区分される。タイプ別では、市場は有人宇宙船と無人宇宙船に二分される。最終使用産業によって、商業、政府、軍事に分けられる。コンポーネント別では、ペイロード、構造・機構、熱制御、パワーシステム、推進力、アビオニクス、ソフトウェアに分類される。用途別では、通信、地球観測&リモートセンシング、ナビゲーション&マッピング、宇宙探査、科学研究、防衛&セキュリティに分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されている。
主な調査結果
タイプ別では、無人宇宙船セグメントが予測期間中に市場を支配すると予想される。
最終用途産業別では、政府セグメントが2033年までに高いシェアを占めると予測されている。
コンポーネント別では、ペイロードセグメントが予測期間を通じて最高シェアになると予測されている。
用途別では、通信分野が予測期間中に高いシェアを獲得すると予測されている。
地域別では、北米が2033年までに最も高い収益を上げると予測されている。
競争分析
世界の宇宙船市場の主要プレーヤーには、エアバスSE、ベルリン・スペース・テクノロジーズGmbH、ブルーオリジンLLC、ロッキード・マーチン・コーポレーション、三菱電機株式会社、ノースロップ・グラマン・コーポレーション、ロスコスモス、シエラネバダ・コーポレーション、スペース・エクスプロレーション・テクノロジーズ・コーポレーション、ボーイング社が含まれる。これらの大手企業は、競争市場における足場を固めるため、事業拡大、新製品の発表、パートナーシップなど、さまざまな主要開発戦略を採用している。

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製品/セグメント別のプレーヤーの市場シェア分析
クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなどを含む、エクセル形式)
SWOT分析
主要市場セグメント
タイプ別
有人宇宙船
無人宇宙船
最終使用産業別
商業用
政府
軍用
コンポーネント別
ペイロード
構造・機構
熱制御
動力システム
推進システム
アビオニクス
ソフトウェア
アプリケーション別
通信
地球観測とリモートセンシング
ナビゲーションとマッピング
宇宙探査
科学研究
防衛・安全保障
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
ロシア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
エアバス SE
ベルリン・スペース・テクノロジー社
ブルーオリジン
ロッキード・マーチン
三菱電機株式会社
ノースロップグラマン株式会社
ロスコスモス
シエラネバダ社
スペース・エクスプロレーション・テクノロジーズ・コーポレーション
ボーイング社

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:要旨
2.1.CXOの視点
第3章 市場環境
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主要投資先
3.2.2.上位の勝ち組戦略
3.3.ポーターのファイブフォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力
3.3.2.新規参入者の脅威
3.3.3.代替品の脅威
3.3.4.競争上のライバル
3.3.5.買い手の交渉力
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.促進要因
3.4.2.阻害要因
3.4.3.機会
第4章:宇宙船市場、タイプ別
4.1.市場概要
4.1.1 タイプ別市場規模と予測
4.2.有人宇宙船
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.市場規模および予測、地域別
4.2.3.市場シェア分析、国別
4.3.無人宇宙船
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.市場規模および予測、地域別
4.3.3.市場シェア分析、国別
第5章 宇宙船市場:最終用途産業別
5.1.市場概要
5.1.1 市場規模および予測、最終用途産業別
5.2.商業用
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.市場規模および予測、地域別
5.2.3.市場シェア分析、国別
5.3.政府機関
5.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
5.3.2.市場規模および予測、地域別
5.3.3.市場シェア分析、国別
5.4.軍事
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.市場規模および予測、地域別
5.4.3.市場シェア分析、国別
第6章 宇宙船市場:コンポーネント別
6.1.市場概要
6.1.1 市場規模および予測、コンポーネント別
6.2.ペイロード
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.市場規模および予測、地域別
6.2.3.市場シェア分析、国別
6.3.構造とメカニズム
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.市場シェア分析、国別
6.4.熱制御
6.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.4.2.市場規模および予測、地域別
6.4.3.市場シェア分析、国別
6.5.電力システム
6.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.5.2.市場規模および予測、地域別
6.5.3.市場シェア分析、国別
6.6.推進力
6.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.6.2.市場規模と予測、地域別
6.6.3.市場シェア分析、国別
6.7.アビオニクス
6.7.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.7.2.市場規模および予測、地域別
6.7.3.市場シェア分析、国別
6.8.ソフトウェア
6.8.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.8.2.市場規模および予測、地域別
6.8.3.市場シェア分析、国別
第7章 宇宙船市場:用途別
7.1.市場概要
7.1.1 市場規模および予測、用途別
7.2.通信
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測、地域別
7.2.3.市場シェア分析、国別
7.3.地球観測とリモートセンシング
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測、地域別
7.3.3.市場シェア分析、国別
7.4.ナビゲーションとマッピング
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測、地域別
7.4.3.市場シェア分析、国別
7.5.宇宙探査
7.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測、地域別
7.5.3.市場シェア分析、国別
7.6.科学研究
7.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.6.2.市場規模および予測、地域別
7.6.3.市場シェア分析、国別
7.7.防衛と安全保障
7.7.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.7.2.市場規模および予測、地域別
7.7.3.市場シェア分析、国別
第8章 宇宙船市場、地域別
8.1.市場概要
8.1.1 市場規模および予測、地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向と機会
8.2.2.市場規模および予測、タイプ別
8.2.3.市場規模・予測:最終用途産業別
8.2.4.市場規模・予測:コンポーネント別
8.2.5.市場規模・予測:用途別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.7.米国の宇宙船市場
8.2.7.1.市場規模および予測、タイプ別
8.2.7.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.2.7.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.2.7.4.市場規模・予測:用途別
8.2.8.カナダの宇宙船市場
8.2.8.1.市場規模・予測、タイプ別
8.2.8.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.2.8.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.2.8.4.市場規模・予測:用途別
8.2.9.メキシコ宇宙船市場
8.2.9.1.市場規模・予測、タイプ別
8.2.9.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.2.9.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.2.9.4.市場規模・予測:用途別
8.3.欧州
8.3.1.主な市場動向と機会
8.3.2.市場規模および予測、タイプ別
8.3.3.市場規模・予測:最終用途産業別
8.3.4.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.5.市場規模・予測:用途別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.7.イギリスの宇宙船市場
8.3.7.1.市場規模・予測、タイプ別
8.3.7.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.3.7.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.7.4.市場規模・予測:用途別
8.3.8.ドイツの宇宙船市場
8.3.8.1.市場規模および予測、タイプ別
8.3.8.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.3.8.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.8.4.市場規模・予測:用途別
8.3.9.フランス宇宙船市場
8.3.9.1.市場規模および予測、タイプ別
8.3.9.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.3.9.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.9.4.市場規模・予測:用途別
8.3.10.ロシアの宇宙船市場
8.3.10.1.市場規模および予測、タイプ別
8.3.10.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.3.10.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.10.4.市場規模・予測:用途別
8.3.11.その他の欧州宇宙船市場
8.3.11.1.市場規模および予測、タイプ別
8.3.11.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.3.11.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.11.4.市場規模・予測:用途別
8.4.アジア太平洋
8.4.1.主な市場動向と機会
8.4.2.市場規模および予測、タイプ別
8.4.3.市場規模および予測:最終用途産業別
8.4.4.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.5.市場規模・予測:用途別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.7.中国宇宙船市場
8.4.7.1.市場規模・予測、タイプ別
8.4.7.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.4.7.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.7.4.市場規模・予測:用途別
8.4.8.日本の宇宙船市場
8.4.8.1.市場規模および予測、タイプ別
8.4.8.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.4.8.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.8.4.市場規模・予測:用途別
8.4.9.インドの宇宙船市場
8.4.9.1.市場規模・予測、タイプ別
8.4.9.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.4.9.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.9.4.市場規模・予測:用途別
8.4.10.韓国の宇宙船市場
8.4.10.1.市場規模および予測、タイプ別
8.4.10.2.市場規模および予測:最終用途産業別
8.4.10.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.10.4.市場規模・予測:用途別
8.4.11.その他のアジア太平洋地域の宇宙船市場
8.4.11.1.市場規模および予測、タイプ別
8.4.11.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.4.11.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.11.4.市場規模・予測:用途別
8.5.ラメア
8.5.1.主な市場動向と機会
8.5.2.市場規模および予測, タイプ別
8.5.3.市場規模および予測:最終用途産業別
8.5.4.市場規模・予測:コンポーネント別
8.5.5.市場規模・予測:用途別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.7.中南米の宇宙船市場
8.5.7.1.市場規模および予測、タイプ別
8.5.7.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.5.7.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.5.7.4.市場規模・予測:用途別
8.5.8.中東宇宙船市場
8.5.8.1.市場規模および予測、タイプ別
8.5.8.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.5.8.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.5.8.4.市場規模・予測:用途別
8.5.9.アフリカ宇宙船市場
8.5.9.1.市場規模および予測、タイプ別
8.5.9.2.市場規模・予測:最終用途産業別
8.5.9.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.5.9.4.市場規模・予測:用途別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング、2023年
第10章 企業プロフィール
10.1.エアバスSE
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.会社概要
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.1.7.主な戦略的動きと展開
10.2.ベルリン・スペース・テクノロジー社
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.会社概要
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.2.7.主な戦略的動きと展開
10.3.ブルーオリジンLLC
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.会社概要
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.業績
10.3.7.主な戦略的動きと展開
10.4.ロッキード・マーチン・コーポレーション
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.会社概要
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.4.7.主な戦略的動きと展開
10.5.三菱電機株式会社
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.会社概要
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.5.7.主な戦略的動きと展開
10.6.ノースロップ・グラマン・コーポレーション
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.会社概要
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.6.6.業績
10.6.7.主な戦略的動きと展開
10.7.ロスコスモス
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.業績
10.7.7.主な戦略的動きと展開
10.8.シエラネバダ・コーポレーション
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.業績
10.8.7.主な戦略的動きと展開
10.9.スペース・エクスプロレーション・テクノロジーズ・コーポレーション
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.9.6.業績
10.9.7.主な戦略的動きと展開
10.10.ボーイング社
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.会社概要
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.業績
10.10.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

Spacecraft Market
The spacecraft market was valued at $6.9 billion in 2023 and is projected to reach $11.7 billion by 2033, growing at a CAGR of 5.7% from 2024 to 2033.
A spacecraft is a vehicle designed to carry people or cargo into outer space, beyond the atmosphere of the Earth. The differentiating attributes of a spacecraft include its capability to sustain in harsh environments, vacuum, and high radiation levels. Different varieties of spacecrafts with distinguished shapes & missions include rockets, space probes, satellites, and space stations. The major components that make up a spacecraft include propulsion, guidance & navigation, power, communication, thermal control, and life-support systems.

Expansion of space exploration projects and initiatives by governments have fueled the demand for advanced spacecrafts, augmenting the development of the market. In addition, rise in popularity of commercial space tourism acts as a key driver of the spacecraft market. A significant trend gaining prominence in the spacecraft market is the adoption of clean fuels to cater to surge in demand for sustainability in space operations. By embracing technological innovations and alternative energy sources such as biofuels & electric flight technology, the space industry is striving to curb its emissions.
However, the manufacturing and operation of spacecrafts are strictly subject to several regulations ranging from satellite licensing to space debris management. These regulatory standards often cause delays in timelines and hamper the growth of the market. Moreover, the high upfront costs associated with the development & operation of spacecrafts act as a constraint for emerging economies and restrain the growth of the global spacecraft market. On the contrary, as the landscape of space exploration and launching of objects into outer space continues to increase, the spacecraft market is poised to witness several lucrative opportunities in coming years. For instance, the statistics of the United Nations Office for Outer Space Affairs state that the number of objects launched into outer space in 2023 was 2664, breaking the set record for 2022.

Segment Review
The spacecraft market is segmented into type, end use industry, component, application, and region. On the basis of type, the market is bifurcated into manned spacecraft and unmanned spacecraft. Depending on end use industry, it is divided into commercial, government, and military. As per component, it is classified into payload, structures & mechanisms, thermal control, power systems, propulsion, avionics, and software. According to application, it is categorized into communication, earth observation & remote sensing, navigation & mapping, space exploration, scientific research, and defense & security. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
Key Findings
On the basis of type, the unmanned spacecraft segment is expected to dominate the market during the forecast duration.
Depending on end use industry, the government segment is projected to account for a high share of the market by 2033.
As per component, the payload segment is anticipated to be the highest shareholder throughout the forecast period.
According to application, the communication segment is predicted to acquire a high share of the market during the forecast period.
Region wise, North America is expected to be the highest revenue generator by 2033.
Competition Analysis
The major players in the global spacecraft market include Airbus SE, Berlin Space Technologies GmbH, Blue Origin LLC, Lockheed Martin Corporation, Mitsubishi Electric Corporation, Northrop Grumman Corporation, Roscosmos, Sierra Nevada Corporation, Space Exploration Technologies Corporation, and The Boeing Company. These major players have adopted various key development strategies such as business expansion, new product launches, and partnerships to strengthen their foothold in the competitive market.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Market share analysis of players by products/segments
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Type
● Manned Spacecraft
● Unmanned Spacecraft
By End Use Industry
● Commercial
● Government
● Military
By Component
● Payload
● Structures and Mechanisms
● Thermal Control
● Power Systems
● Propulsion
● Avionics
● Software
By Application
● Communication
● Earth Observation and Remote Sensing
● Navigation and Mapping
● Space Exploration
● Scientific Research
● Defense and Security
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Russia
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Airbus SE
○ Berlin Space Technologies GmbH
○ Blue Origin LLC
○ Lockheed Martin Corporation
○ Mitsubishi Electric Corporation
○ Northrop Grumman Corporation
○ Roscosmos
○ Sierra Nevada Corporation
○ Space Exploration Technologies Corporation
○ The Boeing Company



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report Description
1.2. Key Market Segments
1.3. Key Benefits
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary Research
1.4.2. Secondary Research
1.4.3. Analyst Tools and Models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET LANDSCAPE
3.1. Market Definition and Scope
3.2. Key Findings
3.2.1. Top Investment Pockets
3.2.2. Top Winning Strategies
3.3. Porter's Five Forces Analysis
3.3.1. Bargaining Power of Suppliers
3.3.2. Threat of New Entrants
3.3.3. Threat of Substitutes
3.3.4. Competitive Rivalry
3.3.5. Bargaining Power among Buyers
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.2. Restraints
3.4.3. Opportunities
CHAPTER 4: SPACECRAFT MARKET, BY TYPE
4.1. Market Overview
4.1.1 Market Size and Forecast, By Type
4.2. Manned Spacecraft
4.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.2.2. Market Size and Forecast, By Region
4.2.3. Market Share Analysis, By Country
4.3. Unmanned Spacecraft
4.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.3.2. Market Size and Forecast, By Region
4.3.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 5: SPACECRAFT MARKET, BY END USE INDUSTRY
5.1. Market Overview
5.1.1 Market Size and Forecast, By End Use Industry
5.2. Commercial
5.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.2.2. Market Size and Forecast, By Region
5.2.3. Market Share Analysis, By Country
5.3. Government
5.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.3.2. Market Size and Forecast, By Region
5.3.3. Market Share Analysis, By Country
5.4. Military
5.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.4.2. Market Size and Forecast, By Region
5.4.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 6: SPACECRAFT MARKET, BY COMPONENT
6.1. Market Overview
6.1.1 Market Size and Forecast, By Component
6.2. Payload
6.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.2.2. Market Size and Forecast, By Region
6.2.3. Market Share Analysis, By Country
6.3. Structures And Mechanisms
6.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.3.2. Market Size and Forecast, By Region
6.3.3. Market Share Analysis, By Country
6.4. Thermal Control
6.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.4.2. Market Size and Forecast, By Region
6.4.3. Market Share Analysis, By Country
6.5. Power Systems
6.5.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.5.2. Market Size and Forecast, By Region
6.5.3. Market Share Analysis, By Country
6.6. Propulsion
6.6.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.6.2. Market Size and Forecast, By Region
6.6.3. Market Share Analysis, By Country
6.7. Avionics
6.7.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.7.2. Market Size and Forecast, By Region
6.7.3. Market Share Analysis, By Country
6.8. Software
6.8.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.8.2. Market Size and Forecast, By Region
6.8.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 7: SPACECRAFT MARKET, BY APPLICATION
7.1. Market Overview
7.1.1 Market Size and Forecast, By Application
7.2. Communication
7.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.2.2. Market Size and Forecast, By Region
7.2.3. Market Share Analysis, By Country
7.3. Earth Observation And Remote Sensing
7.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.3.2. Market Size and Forecast, By Region
7.3.3. Market Share Analysis, By Country
7.4. Navigation And Mapping
7.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.4.2. Market Size and Forecast, By Region
7.4.3. Market Share Analysis, By Country
7.5. Space Exploration
7.5.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.5.2. Market Size and Forecast, By Region
7.5.3. Market Share Analysis, By Country
7.6. Scientific Research
7.6.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.6.2. Market Size and Forecast, By Region
7.6.3. Market Share Analysis, By Country
7.7. Defense And Security
7.7.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.7.2. Market Size and Forecast, By Region
7.7.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 8: SPACECRAFT MARKET, BY REGION
8.1. Market Overview
8.1.1 Market Size and Forecast, By Region
8.2. North America
8.2.1. Key Market Trends and Opportunities
8.2.2. Market Size and Forecast, By Type
8.2.3. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.2.4. Market Size and Forecast, By Component
8.2.5. Market Size and Forecast, By Application
8.2.6. Market Size and Forecast, By Country
8.2.7. U.S. Spacecraft Market
8.2.7.1. Market Size and Forecast, By Type
8.2.7.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.2.7.3. Market Size and Forecast, By Component
8.2.7.4. Market Size and Forecast, By Application
8.2.8. Canada Spacecraft Market
8.2.8.1. Market Size and Forecast, By Type
8.2.8.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.2.8.3. Market Size and Forecast, By Component
8.2.8.4. Market Size and Forecast, By Application
8.2.9. Mexico Spacecraft Market
8.2.9.1. Market Size and Forecast, By Type
8.2.9.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.2.9.3. Market Size and Forecast, By Component
8.2.9.4. Market Size and Forecast, By Application
8.3. Europe
8.3.1. Key Market Trends and Opportunities
8.3.2. Market Size and Forecast, By Type
8.3.3. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.3.4. Market Size and Forecast, By Component
8.3.5. Market Size and Forecast, By Application
8.3.6. Market Size and Forecast, By Country
8.3.7. UK Spacecraft Market
8.3.7.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.7.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.3.7.3. Market Size and Forecast, By Component
8.3.7.4. Market Size and Forecast, By Application
8.3.8. Germany Spacecraft Market
8.3.8.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.8.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.3.8.3. Market Size and Forecast, By Component
8.3.8.4. Market Size and Forecast, By Application
8.3.9. France Spacecraft Market
8.3.9.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.9.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.3.9.3. Market Size and Forecast, By Component
8.3.9.4. Market Size and Forecast, By Application
8.3.10. Russia Spacecraft Market
8.3.10.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.10.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.3.10.3. Market Size and Forecast, By Component
8.3.10.4. Market Size and Forecast, By Application
8.3.11. Rest Of Europe Spacecraft Market
8.3.11.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.11.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.3.11.3. Market Size and Forecast, By Component
8.3.11.4. Market Size and Forecast, By Application
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key Market Trends and Opportunities
8.4.2. Market Size and Forecast, By Type
8.4.3. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.4.4. Market Size and Forecast, By Component
8.4.5. Market Size and Forecast, By Application
8.4.6. Market Size and Forecast, By Country
8.4.7. China Spacecraft Market
8.4.7.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.7.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.4.7.3. Market Size and Forecast, By Component
8.4.7.4. Market Size and Forecast, By Application
8.4.8. Japan Spacecraft Market
8.4.8.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.8.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.4.8.3. Market Size and Forecast, By Component
8.4.8.4. Market Size and Forecast, By Application
8.4.9. India Spacecraft Market
8.4.9.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.9.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.4.9.3. Market Size and Forecast, By Component
8.4.9.4. Market Size and Forecast, By Application
8.4.10. South Korea Spacecraft Market
8.4.10.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.10.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.4.10.3. Market Size and Forecast, By Component
8.4.10.4. Market Size and Forecast, By Application
8.4.11. Rest of Asia-Pacific Spacecraft Market
8.4.11.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.11.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.4.11.3. Market Size and Forecast, By Component
8.4.11.4. Market Size and Forecast, By Application
8.5. LAMEA
8.5.1. Key Market Trends and Opportunities
8.5.2. Market Size and Forecast, By Type
8.5.3. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.5.4. Market Size and Forecast, By Component
8.5.5. Market Size and Forecast, By Application
8.5.6. Market Size and Forecast, By Country
8.5.7. Latin America Spacecraft Market
8.5.7.1. Market Size and Forecast, By Type
8.5.7.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.5.7.3. Market Size and Forecast, By Component
8.5.7.4. Market Size and Forecast, By Application
8.5.8. Middle East Spacecraft Market
8.5.8.1. Market Size and Forecast, By Type
8.5.8.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.5.8.3. Market Size and Forecast, By Component
8.5.8.4. Market Size and Forecast, By Application
8.5.9. Africa Spacecraft Market
8.5.9.1. Market Size and Forecast, By Type
8.5.9.2. Market Size and Forecast, By End Use Industry
8.5.9.3. Market Size and Forecast, By Component
8.5.9.4. Market Size and Forecast, By Application
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top Winning Strategies
9.3. Product Mapping Of Top 10 Player
9.4. Competitive Dashboard
9.5. Competitive Heatmap
9.6. Top Player Positioning, 2023
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. Airbus SE
10.1.1. Company Overview
10.1.2. Key Executives
10.1.3. Company Snapshot
10.1.4. Operating Business Segments
10.1.5. Product Portfolio
10.1.6. Business Performance
10.1.7. Key Strategic Moves and Developments
10.2. Berlin Space Technologies GmbH
10.2.1. Company Overview
10.2.2. Key Executives
10.2.3. Company Snapshot
10.2.4. Operating Business Segments
10.2.5. Product Portfolio
10.2.6. Business Performance
10.2.7. Key Strategic Moves and Developments
10.3. Blue Origin LLC
10.3.1. Company Overview
10.3.2. Key Executives
10.3.3. Company Snapshot
10.3.4. Operating Business Segments
10.3.5. Product Portfolio
10.3.6. Business Performance
10.3.7. Key Strategic Moves and Developments
10.4. Lockheed Martin Corporation
10.4.1. Company Overview
10.4.2. Key Executives
10.4.3. Company Snapshot
10.4.4. Operating Business Segments
10.4.5. Product Portfolio
10.4.6. Business Performance
10.4.7. Key Strategic Moves and Developments
10.5. Mitsubishi Electric Corporation
10.5.1. Company Overview
10.5.2. Key Executives
10.5.3. Company Snapshot
10.5.4. Operating Business Segments
10.5.5. Product Portfolio
10.5.6. Business Performance
10.5.7. Key Strategic Moves and Developments
10.6. Northrop Grumman Corporation
10.6.1. Company Overview
10.6.2. Key Executives
10.6.3. Company Snapshot
10.6.4. Operating Business Segments
10.6.5. Product Portfolio
10.6.6. Business Performance
10.6.7. Key Strategic Moves and Developments
10.7. Roscosmos
10.7.1. Company Overview
10.7.2. Key Executives
10.7.3. Company Snapshot
10.7.4. Operating Business Segments
10.7.5. Product Portfolio
10.7.6. Business Performance
10.7.7. Key Strategic Moves and Developments
10.8. Sierra Nevada Corporation
10.8.1. Company Overview
10.8.2. Key Executives
10.8.3. Company Snapshot
10.8.4. Operating Business Segments
10.8.5. Product Portfolio
10.8.6. Business Performance
10.8.7. Key Strategic Moves and Developments
10.9. Space Exploration Technologies Corporation
10.9.1. Company Overview
10.9.2. Key Executives
10.9.3. Company Snapshot
10.9.4. Operating Business Segments
10.9.5. Product Portfolio
10.9.6. Business Performance
10.9.7. Key Strategic Moves and Developments
10.10. The Boeing Company
10.10.1. Company Overview
10.10.2. Key Executives
10.10.3. Company Snapshot
10.10.4. Operating Business Segments
10.10.5. Product Portfolio
10.10.6. Business Performance
10.10.7. Key Strategic Moves and Developments

 

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