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食品包装市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Food Packaging Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の食品包装市場は、2021年に3,453億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.85%を示し、2027年までに4,834億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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108 英語

 

サマリー

世界の食品包装市場は、2021年に3,453億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.85%を示し、2027年までに4,834億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

食品包装は、味や品質に影響を与えることなく食品を保存し、目的の場所に輸送するために重要な役割を担っています。湿気や毒素から内容物を保護し、食品の流出や改ざんを防ぎ、形状や品質を保持するのに役立ちます。また、食品包装は、栄養成分、賞味期限、価格、包装された製品の原産地などの情報伝達手段としても人気を集めている。また、販売者にとっては、世界中の消費者を惹きつける最新のマーケティング媒体としても機能しています。

消費者の食の好みが急速に変化していることと、世界的に食品小売業が拡大していることが、市場成長の大きな要因の一つとなっています。また、労働人口の急増、可処分所得の増加、多忙なライフスタイルにより、ファーストフードや調理済み製品の消費量が増加しています。こうした背景から、大手企業は研究開発(R&D)事業に投資し、製品の保存性を高め、抗菌性包装材料を開発しています。また、輸送コストと関連排出物を削減するために、軽量化ソリューションの導入も進めています。さらに、環境への関心が高まる中、メーカーは生分解性またはリサイクル、再利用、再生が容易な材料を使用した、環境に優しい食品包装を採用しています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の食品包装市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの世界レベルおよび地域レベルの予測を提供しています。当レポートでは、パッケージングタイプとアプリケーションに基づいて市場を分類しています。

包装形態別内訳。

フレキシブル
紙・板紙
硬質プラスチック
ガラス
金属
その他
現在、最も普及しているのは軟包装で、世界シェアの大半を占めています。

アプリケーション別の内訳。

ベーカリー、製菓、パスタ、麺類
乳製品
ソース、ドレッシング、調味料
スナック・サイドディッシュ
コンビニエンスフーズ
肉類・魚類・家禽類
野菜・果物
その他
中でも、ベーカリー、製菓、パスタ、麺類は最大のシェアを占め、市場を席巻しています。

地域別の洞察。

アジア太平洋地域
北アメリカ
ヨーロッパ
中東・アフリカ
ラテンアメリカ
地域別では、北米が世界最大の食品包装材市場を形成しており、この地域の食品加工産業が確立されていることが要因となっています。

競合の状況

市場の競争環境は、多数の大小メーカーが存在し、価格と品質で競争していることが特徴である。主な参入企業は以下の通りです。

Amcor PLC
クラウン・ホールディングス・インコーポレイテッド
オーエンス・イリノイ・インク
テトラパック社
アメリカン・パッケージング・コーポレーション
ボールコーポレーション 本レポートで回答した主な質問事項。

食品包装の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
主要な地域市場はどこか?
市場の主要なアプリケーション区分は何か?
COVID-19は世界の食品包装市場にどのような影響を与えたか?
市場で使用されている主な包装タイプは何ですか?
世界の食品包装市場のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
世界の食品包装市場における主要な推進要因と課題は何か?
世界の食品包装市場の構造と主要プレイヤーは?
食品包装の世界市場における競争の度合いとは?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Food Packaging Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Margin Analysis
5.5 Market Breakup by Packaging Type
5.6 Market Breakup by Application
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.11 Porters Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Competition
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Packaging Type
6.1 Flexible Packaging
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Paper and Paperboard Packaging
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Rigid Plastic Packaging
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Glass Packaging
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Metal Packaging
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Bakery, Confectionery, Pasta, and Noodles
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Dairy Products
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Sauces, Dressings, and Condiments
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Snacks and Side Dishes
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Convenience Foods
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Meat, Fish, and Poultry
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Fruits and Vegetables
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
7.8 Others
7.8.1 Market Trends
7.8.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Europe
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Asia Pacific
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Competitive Landscape
9.1 Market Structure
9.2 Key Players
9.3 Profiles of Key Players
9.3.1 Amcor PLC
9.3.2 Crown Holdings Incorporated
9.3.3 Owens-Illinois Inc.
9.3.4 Tetra Pak Ltd.
9.3.5 American Packaging Corporation
9.3.6 Ball Corporation

 

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Summary

The global food packaging market reached a value of US$ 345.3 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 483.4 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.85% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Food packaging plays a vital role in preserving and transporting food items to their desired location without affecting the taste or quality. It protects the contents from moisture and toxins, prevents the food products from spillage and tampering, and helps retain their shape and quality. Food packaging has also gained traction as a means of information transmission, such as the nutritional content, expiry date, price and origin of the packaged products. It also acts as a modern marketing medium for sellers to attract consumers worldwide.

A rapid change in the food preferences of consumers, coupled with the expanding food retail sector across the globe, is one of the major factors catalyzing the growth of the market. In addition, the surging working population, rising disposable incomes and hectic lifestyles have led to the rising consumption of fast food and ready-to-eat products. Owing to this, the leading companies are investing in research and development (R&D) operations to enhance product shelf-life and develop anti-microbial packaging materials. They are also introducing lightweight solutions to reduce transportation costs and related emissions. Moreover, with the rising environmental concerns, manufacturers are adopting eco-friendly food packaging made using materials that are biodegradable or can be easily recycled, reused and renewed.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global food packaging market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on packaging type and application.

Breakup by Packaging Type:

Flexible
Paper and Paperboard
Rigid Plastic
Glass
Metal
Others
Currently, flexible packaging is the most popular type, accounting for the majority of the global market share.

Breakup by Application:

Bakery, Confectionery, Pasta, and Noodles
Dairy Products
Sauces, Dressings, and Condiments
Snacks and Side Dishes
Convenience Foods
Meat, Fish, and Poultry
Fruits and Vegetables
Others
Amongst these, the bakery, confectionery, pasta, and noodles segment dominates the market, holding the largest market share.

Regional Insights:

Asia Pacific
North America
Europe
Middle East and Africa
Latin America
On the geographical front, North America represents the largest food packaging market globally, on account of the well-established food processing industry in the region

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market characterized by the presence of numerous small and large manufacturers who compete in terms of prices and quality. Some of the leading players operating in the market are:

Amcor PLC
Crown Holdings Incorporated
Owens-Illinois Inc.
Tetra Pak Ltd.
American Packaging Corporation
Ball Corporation Key Questions Answered in This Report:

How has the global food packaging market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What are the leading application segments in the market?
What has been the impact of COVID-19 on the global food packaging market?
What are the major packaging types used in the market?
What are the various stages in the value chain of the global food packaging market?
What are the key driving factors and challenges in the global food packaging market?
What is the structure of the global food packaging market and who are the key players?
What is the degree of competition in the global food packaging market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Food Packaging Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Margin Analysis
5.5 Market Breakup by Packaging Type
5.6 Market Breakup by Application
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.11 Porters Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Competition
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Packaging Type
6.1 Flexible Packaging
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Paper and Paperboard Packaging
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Rigid Plastic Packaging
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Glass Packaging
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Metal Packaging
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Bakery, Confectionery, Pasta, and Noodles
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Dairy Products
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Sauces, Dressings, and Condiments
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Snacks and Side Dishes
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Convenience Foods
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Meat, Fish, and Poultry
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Fruits and Vegetables
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
7.8 Others
7.8.1 Market Trends
7.8.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Europe
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Asia Pacific
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Competitive Landscape
9.1 Market Structure
9.2 Key Players
9.3 Profiles of Key Players
9.3.1 Amcor PLC
9.3.2 Crown Holdings Incorporated
9.3.3 Owens-Illinois Inc.
9.3.4 Tetra Pak Ltd.
9.3.5 American Packaging Corporation
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