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スキンケア製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(フェイスクリーム&保湿剤、日焼け止め)、性別(男性、女性)、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年


Skin Care Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Face Creams & Moisturizers, Sunscreen), By Gender (Male, Female), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

スキンケア製品市場の成長と動向 Grand View Research社の最新レポートによると、世界のスキンケア製品市場規模は2030年までに1962億米ドルに達する見込みである。同市場は2023年から2030年にかけて年平均成長... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年7月20日 US$3,950
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サマリー

スキンケア製品市場の成長と動向

Grand View Research社の最新レポートによると、世界のスキンケア製品市場規模は2030年までに1962億米ドルに達する見込みである。同市場は2023年から2030年にかけて年平均成長率4.7%で成長すると予測されている。肌トラブルに関する懸念の高まりがスキンケア製品業界を牽引している。フェイスクリーム、ボディローション、シェービングローション&クリーム、顔用日焼け止めなど、悩みに特化したスキンケア製品への需要の高まりが、全体的な需要を後押ししているようだ。

スキンケア製品の様々な利点に関する意識の高まりが、ここ数年の需要の増加をもたらしている。さらに、ナチュラル・オーガニックスキンケア製品への傾倒が見られ、化粧品・ウェルネス産業の主要分野となっている。オーガニック製品は天然資源に由来し、有害な化学物質を含まないため、盛んな分野となっている。

女性セグメントは2022年に最大の市場シェアを占め、予測期間中も優位性を維持すると予想される。女性は、自信と外見を高めるために、毎日のルーチンにパーソナル・グルーミング製品を加えることが増えている。世界中でフェイスクリーム、日焼け止め、ボディローションの需要が増加しており、市場に好影響を与えると予想される。

スーパーマーケット&ハイパーマーケット部門がシェアの大半を占め、2022年の世界収益の最大部門となった。多くの消費者は、ハイパーマーケットやスーパーマーケットでスキンケア製品を購入することを好む。専門家の支援とともに、これらの製品を物理的に確認できることも、この流通チャネルの成長に寄与する大きな要因である。スキンケア製品市場は、複数の国際的プレーヤーと少数の地域的プレーヤーの存在により、本質的に統合されている。

スキンケア製品市場レポートハイライト

- アジア太平洋地域は、2022年の世界収益の最大部門であった。新製品発売の増加による中国とインドの新興市場と、皮膚の健康、紫外線の有害な影響、皮膚の状態に対する関心の高まりが、アジア太平洋地域のスキンケア製品市場にプラスの影響を与えそうである。

- 製品別では、その他セグメントが2023年から2030年にかけて大幅な成長を遂げると予測されている。その他のセグメントには、フェイスマスクや美容液など様々なタイプのスキンケア製品が含まれる。美容液は一般に、よりみずみずしく若々しい肌の外観を得るために使用される。

- 流通チャネル別では、スーパーマーケット&ハイパーマーケット部門が予測期間中に最速の成長を記録する見込みである。化粧品需要の増加と棚面積の増加により、これらの店舗は化粧品や美容の通路に訓練を受けた専門家を配置し、顧客に専門的な指導や推奨を提供している。

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation& Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third - Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segmental Outlook
2.3. Regional Outlook
Chapter 3. Skin care products Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Raw Material Analysis
3.2.2. Regulatory Trends
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Driver Impact Analysis
3.3.2. Restraint Impact Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s Five Forces
3.4.1.1. Supplier Power
3.4.1.2. Buyer Power
3.4.1.3. Substitution Threat
3.4.1.4. Threat from New Entrant
3.4.1.5. Competitive Rivalry
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Skin care products Market: Gender Estimates & Trend Analysis
5.1. Gender Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2. Skin Care Products Market Estimates & Forecast, By Gender (USD Billion)
5.2.1. Male
5.2.2. Female
Chapter 6. Skin care products Market: Product Estimates & Trend Analysis
6.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2. Skin Care Products Market Estimates & Forecast, By Product (USD Billion)
6.2.1. Face Creams & Moisturizers
6.2.2. Cleansers & Face Wash
6.2.3. Sunscreen
6.2.4. Body Creams & Moisturizers
6.2.5. Shaving Lotions & Creams
6.2.6. Others
Chapter 7. Skin care products Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
7.1. Distribution channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2. Skin Care Products Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Billion)
7.2.1. Supermarkets & Hypermarkets
7.2.2. Convenience Stores
7.2.3. Pharmacy & drugstore
7.2.4. Online
7.2.5. Others
Chapter 8. Skin care products Market: Regional Estimates & Trend Analysis
8.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
8.2. North America
8.2.1. North America skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.2.2. U.S.
8.2.2.1. Key country dynamics
8.2.2.2. U.S. skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.2.3. Canada
8.2.3.1. Key country dynamics
8.2.3.2. Canada skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.2.4. Mexico
8.2.4.1. Key country dynamics
8.2.4.2. Mexico skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3. Europe
8.3.1. Europe skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3.2. UK
8.3.2.1. Key country dynamics
8.3.2.2. UK skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3.3. Germany
8.3.3.1. Key country dynamics
8.3.3.2. Germany skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3.4. France
8.3.4.1. Key country dynamics
8.3.4.2. France skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4. Asia Pacific
8.4.1. Asia Pacific skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4.2. China
8.4.2.1. Key country dynamics
8.4.2.2. China skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4.3. India
8.4.3.1. Key country dynamics
8.4.3.2. India skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4.4. Japan
8.4.4.1. Key country dynamics
8.4.4.2. Japan skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.5. Central & South America
8.5.1. Central & South America skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.5.2. Brazil
8.5.2.1. Key country dynamics
8.5.2.2. Brazil skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.6. Middle East & Africa
8.6.1. Middles East & Africa skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.6.2. Saudi Arabia
8.6.2.1. Key country dynamics
8.6.2.2. Saudi Arabia skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
Chapter 9. Competitive Analysis
9.1. List of key companies analyzed in this section includes:
9.1.1. L’Oréal S.A.
9.1.2. Beiersdorf AG
9.1.3. Shiseido Co., Ltd.
9.1.4. Procter & Gamble (P&G)
9.1.5. Unilever
9.1.6. Johnson & Johnson, Inc.
9.1.7. Avon Products, Inc.
9.1.8. Coty Inc.
9.1.9. Colgate - Palmolive Company
9.1.10. Revlon
9.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
9.3. Company Categorization
9.4. Participant’s Overview
9.5. Financial Performance
9.6. Type Benchmarking
9.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
9.8. Company Heat Map Analysis
9.9. Strategy Mapping

 

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Summary

Skin Care Products Market Growth & Trends

The global skin care products market size is expected to reach USD 196.20 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to grow at a CAGR of 4.7% from 2023 to 2030. The rising concerns regarding skin problems are driving the skin care products industry. The growing demand for concern-specific skin care products such as face creams, body lotions, shaving lotions & creams, and face sunscreens is likely to fuel the overall demand.

Rising awareness regarding the various benefits of skin care products has resulted in a rise in their demand over the last few years. Moreover, an inclination toward natural and organic skin care products is observed, making it a major sector in the cosmetics and wellness industry. Organic products are derived from natural resources and are free of harmful chemicals, and hence it has become a thriving sector.

The female segment held the largest market share in 2022 and is expected to maintain dominance over the forecast period. Women are increasingly adding personal grooming products to their daily routines to enhance their confidence and appearance. The increased demand for face creams, sunscreens, and body lotions across the globe is expected to have a positive impact on the market.

The supermarkets & hypermarkets segment contributed a majority of the share to become the largest division of global revenue in 2022. A large number of consumers prefer buying skin care products from hypermarkets & supermarkets due to the shopping experience offered by these stores. The ability to physically verify these products, along with expert assistance, is another major factor contributing to this distribution channel’s growth. The market for skin care products is consolidated in nature with the presence of several international players and a few regional players.

Skin Care Products Market Report Highlights

• The Asia Pacific region was the largest revenue division for global revenue in 2022. The emerging markets of China and India due to a growing number of new product launches and rising concerns about skin health, harmful effects of UV rays, and skin conditions are likely to positively influence the Asia Pacific market for skin care products

• In terms of product, the others segment is projected to grow at a substantial rate from 2023 to 2030. The other segment includes various types of skin care products such as face masks and serums. Serums are generally used to get a fresher, younger skin appearance

• Based on distribution channel, the supermarkets & hypermarkets segment is expected to register the fastest growth during the forecast period. Owing to the increasing demand for cosmetic products and rising shelf space, these stores have placed trained professionals in the cosmetics and beauty aisles to provide customers with expert guidance and recommendations



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation& Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third - Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segmental Outlook
2.3. Regional Outlook
Chapter 3. Skin care products Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Raw Material Analysis
3.2.2. Regulatory Trends
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Driver Impact Analysis
3.3.2. Restraint Impact Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s Five Forces
3.4.1.1. Supplier Power
3.4.1.2. Buyer Power
3.4.1.3. Substitution Threat
3.4.1.4. Threat from New Entrant
3.4.1.5. Competitive Rivalry
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Skin care products Market: Gender Estimates & Trend Analysis
5.1. Gender Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2. Skin Care Products Market Estimates & Forecast, By Gender (USD Billion)
5.2.1. Male
5.2.2. Female
Chapter 6. Skin care products Market: Product Estimates & Trend Analysis
6.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2. Skin Care Products Market Estimates & Forecast, By Product (USD Billion)
6.2.1. Face Creams & Moisturizers
6.2.2. Cleansers & Face Wash
6.2.3. Sunscreen
6.2.4. Body Creams & Moisturizers
6.2.5. Shaving Lotions & Creams
6.2.6. Others
Chapter 7. Skin care products Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
7.1. Distribution channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2. Skin Care Products Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Billion)
7.2.1. Supermarkets & Hypermarkets
7.2.2. Convenience Stores
7.2.3. Pharmacy & drugstore
7.2.4. Online
7.2.5. Others
Chapter 8. Skin care products Market: Regional Estimates & Trend Analysis
8.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
8.2. North America
8.2.1. North America skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.2.2. U.S.
8.2.2.1. Key country dynamics
8.2.2.2. U.S. skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.2.3. Canada
8.2.3.1. Key country dynamics
8.2.3.2. Canada skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.2.4. Mexico
8.2.4.1. Key country dynamics
8.2.4.2. Mexico skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3. Europe
8.3.1. Europe skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3.2. UK
8.3.2.1. Key country dynamics
8.3.2.2. UK skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3.3. Germany
8.3.3.1. Key country dynamics
8.3.3.2. Germany skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.3.4. France
8.3.4.1. Key country dynamics
8.3.4.2. France skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4. Asia Pacific
8.4.1. Asia Pacific skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4.2. China
8.4.2.1. Key country dynamics
8.4.2.2. China skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4.3. India
8.4.3.1. Key country dynamics
8.4.3.2. India skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.4.4. Japan
8.4.4.1. Key country dynamics
8.4.4.2. Japan skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.5. Central & South America
8.5.1. Central & South America skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.5.2. Brazil
8.5.2.1. Key country dynamics
8.5.2.2. Brazil skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.6. Middle East & Africa
8.6.1. Middles East & Africa skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
8.6.2. Saudi Arabia
8.6.2.1. Key country dynamics
8.6.2.2. Saudi Arabia skin care products market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
Chapter 9. Competitive Analysis
9.1. List of key companies analyzed in this section includes:
9.1.1. L’Oréal S.A.
9.1.2. Beiersdorf AG
9.1.3. Shiseido Co., Ltd.
9.1.4. Procter & Gamble (P&G)
9.1.5. Unilever
9.1.6. Johnson & Johnson, Inc.
9.1.7. Avon Products, Inc.
9.1.8. Coty Inc.
9.1.9. Colgate - Palmolive Company
9.1.10. Revlon
9.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
9.3. Company Categorization
9.4. Participant’s Overview
9.5. Financial Performance
9.6. Type Benchmarking
9.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
9.8. Company Heat Map Analysis
9.9. Strategy Mapping

 

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