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顔用ヘアケアワイプの市場規模、シェア、動向分析レポート:流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ)、セグメント別予測、2025年~2030年


Facial Hair Care Wipes Market Size, Share & Trends Analysis Report By Distribution Channel (Online, Offline), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East & Africa), And Segment Forecasts, 2025 - 2030

顔用ヘアケアワイプ市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の顔用ヘアケアワイプ市場規模は、2025年から2030年にかけてCAGR 6.8%を記録し、2030年には443万米ドルに達すると... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月28日 US$3,950
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80 英語

 

サマリー

顔用ヘアケアワイプ市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の顔用ヘアケアワイプ市場規模は、2025年から2030年にかけてCAGR 6.8%を記録し、2030年には443万米ドルに達すると予測されている。顔毛ケアワイプは、ライフスタイルの変化や、ファッションステートメントとしての髭のスタイリングやメンテナンスに対する認識から、男性消費者の間で牽引力を増している。

男性向けのウェルネスとグルーミング産業は増加傾向にあり、過去数年間の市場成長に大きく貢献している。可処分所得の急増、ファッションとセレブリティの支持、西洋文化の採用が市場を牽引すると予想される。さらに、生活水準の向上と急速な都市化が、男性用パーソナルケア産業の成長に寄与している。

インドの業界団体のひとつであるAssochamが実施した調査によると、インドでは18歳から25歳の年齢層の男性が、女性よりも髭ケア製品などの身だしなみやパーソナルケア製品にお金をかけている。昨今、男性は自分の外見についてより意識するようになり、社会で注目されるために、より良く、肉体的に魅力的に見えることを望むようになっている。

さらに、厳しい環境で働く男性は、顔の毛を毎日ケアする必要がある。スイスのヒルスランデン・クリニックが行った調査によると、ヒゲを生やしている男性は、犬が毛の中に持っているよりも多くの細菌やバクテリアをヒゲの中に持っているという。このことを考慮し、ホホバオイル、アルガンオイル、ココナッツオイルなどのエッセンシャルオイルと抗菌溶液を配合した顔用ヘアワイプが開発された。

オンライン流通チャネルが2019年に最大の市場シェアを占めた。オンラインショッピングの人気上昇とインターネットおよびスマートフォンユーザーの急増が、このセグメントの成長を後押しする主な要因である。さらに、オンライン小売プラットフォームは、キャッシュバックや宅配サービスを提供しているため、予測期間においてオンラインチャネルを通じた顔の毛の拭き取りの販売を推進している。

身だしなみを整え、自分自身をケアすることに対する男性の認識に変化が生じている。ソーシャルメディアの浸透とインフルエンサーマーケティングの台頭が、顔用ヘアワイプを含む男性用グルーミング製品の販売増につながっている。コンビニエンスストア、百貨店、サロンといったオフラインの流通プラットフォームが、顔用ヘア・ケア・ティッシュの販売に貢献している。

顔用ヘアケアワイプ市場レポートハイライト

- オンライン流通チャネルが世界のフェイシャルヘアケアワイプ市場を支配し、2024年には75.9%の最大収益シェアを占めた。この成長は、eコマースの人気の高まりによるものである。

- オフラインの流通チャネルは、消費者に手触りの良い体験を提供することから、2025年から2030年にかけてCAGR 6.9%で成長する見込みである。物理的な小売店では、顧客は製品を直接確認することができ、購入前に期待に沿うことを確認することができる。

- 欧州の顔用ヘアケア・ワイプ市場は世界市場を支配し、2024年には51.1%の最大売上シェアを占めた。この成長は、個人用衛生製品に対する需要の増加に起因している。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章.顔用ヘアケアワイプ市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連市場の見通し
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.利益率分析(業界レベル)
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.市場機会
3.3.4.市場の課題
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章.顔用ヘアケアワイプ市場流通チャネルの推定と動向分析
4.1.顔用ヘアケアワイプ市場:流通チャネル別主要なポイント
4.2.流通チャネルの動向分析と市場シェア、2024年・2030年
4.3.2018〜2030年流通チャネル別市場推定・予測(千米ドル)
4.3.1.オンライン
4.3.1.1.市場推定と予測、2018年~2030年(USD Thousand)
4.3.2.オフライン
4.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Thousand)
第5章.顔用ヘアケアワイプ市場地域別推定と動向分析
5.1.顔用ヘアケアワイプ市場地域別展望
5.2.地域別市場主要なポイント
5.3.2018年~2030年の地域別市場推定と予測(千米ドル)
5.3.1.北米
5.3.1.1.市場推定と予測、2018年~2030年 (千米ドル)
5.3.1.2.米国
5.3.1.2.1.主要国の動向
5.3.1.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.1.3.カナダ
5.3.1.3.1.主要国の動向
5.3.1.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.1.4.メキシコ
5.3.1.4.1.主要国の動向
5.3.1.4.2.市場推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.2.欧州
5.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.2.2.英国
5.3.2.2.1.主要国の動向
5.3.2.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.2.3.ドイツ
5.3.2.3.1.主要国の動向
5.3.2.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.2.4.フランス
5.3.2.4.1.主要国の動向
5.3.2.4.2.市場推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.2.5.イタリア
5.3.2.5.1.主要国の動向
5.3.2.5.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.2.6.スペイン
5.3.2.6.1.主要国の動向
5.3.2.6.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.3.アジア太平洋
5.3.3.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Thousand)
5.3.3.2.中国
5.3.3.2.1.主要国の動向
5.3.3.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.3.3.インド
5.3.3.3.1.主要国の動向
5.3.3.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.3.4.日本
5.3.3.4.1.主要国の動向
5.3.3.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.3.5.オーストラリア・ニュージーランド
5.3.3.5.1.主要国の動向
5.3.3.5.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.4.ラテンアメリカ
5.3.4.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.4.2.ブラジル
5.3.4.2.1.主要国の動向
5.3.4.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.4.3.アルゼンチン
5.3.4.3.1.主要国の動向
5.3.4.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.5.中東・アフリカ
5.3.5.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Thousand)
5.3.5.2.南アフリカ
5.3.5.2.1.主要国の動向
5.3.5.2.2.市場推定と予測、2018年~2030年(千米ドル)
5.3.5.3.アラブ首長国連邦
5.3.5.3.1.主要国の動向
5.3.5.3.2.市場の推定と予測、2018~2030年(千米ドル)
第6章.顔用ヘアケアワイプ市場競合分析
6.1.主要市場参入企業別の最新動向と影響分析
6.2.企業分類
6.3.参加企業の概要
6.4.財務実績
6.5.流通チャネルのベンチマーキング
6.6.企業市場シェア分析、2024年(%)
6.7.企業ヒートマップ分析
6.8.戦略マッピング
6.9.企業プロフィール
6.9.1.プロクター・アンド・ギャンブル(ジレット)
6.9.1.1.会社概要
6.9.1.2.業績
6.9.1.3.流通チャネルのポートフォリオ
6.9.1.4.戦略的イニシアティブ
6.9.2.ヒゲブランド
6.9.2.1.会社概要
6.9.2.2.業績
6.9.2.3.流通チャネルのポートフォリオ
6.9.2.4.戦略的イニシアティブ
6.9.3.マンスケープド
6.9.3.1.会社概要
6.9.3.2.業績
6.9.3.3.流通チャネルのポートフォリオ
6.9.3.4.戦略的イニシアティブ
6.9.4.アート・オブ・シェービング
6.9.4.1.会社概要
6.9.4.2.業績
6.9.4.3.流通チャネルのポートフォリオ
6.9.4.4.戦略的イニシアティブ
6.9.5.オールドスパイス
6.9.5.1.会社概要
6.9.5.2.業績
6.9.5.3.流通チャネルのポートフォリオ
6.9.5.4.戦略的イニシアティブ
6.9.6.ジャック・ブラック
6.9.6.1.会社概要
6.9.6.2.業績
6.9.6.3.流通チャネルのポートフォリオ
6.9.6.4.戦略的イニシアティブ
6.9.7.バーツビーズ
6.9.7.1.会社概要
6.9.7.2.業績
6.9.7.3.流通チャネルのポートフォリオ
6.9.7.4.戦略的イニシアティブ
6.9.8.ニベア
6.9.8.1.会社概要
6.9.8.2.業績
6.9.8.3.流通チャネルのポートフォリオ
6.9.8.4.戦略的イニシアティブ
6.9.9.クレモ社
6.9.9.1.会社概要
6.9.9.2.業績
6.9.9.3.流通チャネルのポートフォリオ
6.9.9.4.戦略的イニシアティブ
6.9.10.ロレアル
6.9.10.1.会社概要
6.9.10.2.業績
6.9.10.3.流通チャネルのポートフォリオ
6.9.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Facial Hair Care Wipes Market Growth & Trends

The global facial hair care wipes market size is expected to reach USD 4.43 million by 2030, registering a CAGR of 6.8% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Facial hair care wipes have been gaining an increasing traction among the male consumers on account of their changing lifestyle and perception towards beard styling and maintenance as a fashion statement.

The wellness and grooming industry for men has been on the rise and contributing significantly to the growth of the market over the past few years. Surge in disposable income, fashion and celebrity endorsement, and adoption of western culture are expected to drive the market. Furthermore, elevated standard of living and rapid urbanization are contributing to the growth of the male personal care industry.

According to a study conducted by Assocham, one of the trade associations in India, men who fall in the age group of 18 to 25 spend more money on grooming and personal care products, such as beard care products, than women in India. Nowadays, men are becoming more conscious about their looks and they want to look better and physically attractive to draw attention in the society.

Furthermore, men working in the rigorous environment need to have daily care for their facial hair. A research conducted by Switzerland’s Hirslanden Clinic stated that men with beard carry more germs and bacteria in their beard than dogs carry in their fur. Taking this into consideration, facial hair care wipes are formulated using combination of essential oils, such as jojoba, argan, and coconut oil, along with anti-bacterial solution, which will keep the beard dirt and bacteria free.

The online distribution channel held the largest market share in 2019. Rising popularity of online shopping and surge in the number of internet and smartphone users are the major factors boosting the segment growth. Moreover, the online retail platform offers cashback and doorstep delivery services, thus drive the sale of facial hair wipes through online channel in the forecast period.

There has been a shift in men’s perception towards grooming and taking care of themselves. Increasing penetration of social media and rise of influencer marketing lead to an increase in the sale of male grooming products, including facial hair wipes. Offline distribution platforms such as convenient stores, departmental stores, and salons contribute to the sales of facial hair care wipes.

Facial Hair Care Wipes Market Report Highlights

• The online distribution channels dominated the global facial hair care wipes market and accounted for the largest revenue share of 75.9% in 2024. This growth is attributed to the increasing popularity of e-commerce.

• Offline distribution channels are expected to grow at a CAGR of 6.9% from 2025 to 2030, owing to the tactile experience they offer consumers. Physical retail stores allow customers to inspect products firsthand, ensuring they meet their expectations before purchase.

• Europe facial Hair Care Wipes market dominated the global market and accounted for the largest revenue share of 51.1% in 2024. This growth is attributed to the increasing demand for personal hygiene products.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Facial Hair Care Wipes Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Facial Hair Care Wipes Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
4.1. Facial Hair Care Wipes Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
4.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
4.3. Market Estimates & Forecasts, By Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Thousand)
4.3.1. Online
4.3.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
4.3.2. Offline
4.3.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
Chapter 5. Facial Hair Care Wipes Market: Regional Estimates & Trend Analysis
5.1. Facial Hair Care Wipes Market: Regional Outlook
5.2. Regional Marketplaces: Key Takeaways
5.3. Market Estimates & Forecasts, by Region, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.1. North America
5.3.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.1.2. U.S.
5.3.1.2.1. Key Country Dynamics
5.3.1.2.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.1.3. Canada
5.3.1.3.1. Key Country Dynamics
5.3.1.3.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.1.4. Mexico
5.3.1.4.1. Key Country Dynamics
5.3.1.4.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.2. Europe
5.3.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.2.2. UK
5.3.2.2.1. Key Country Dynamics
5.3.2.2.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.2.3. Germany
5.3.2.3.1. Key Country Dynamics
5.3.2.3.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.2.4. France
5.3.2.4.1. Key Country Dynamics
5.3.2.4.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.2.5. Italy
5.3.2.5.1. Key Country Dynamics
5.3.2.5.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.2.6. Spain
5.3.2.6.1. Key Country Dynamics
5.3.2.6.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.3. Asia Pacific
5.3.3.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.3.2. China
5.3.3.2.1. Key Country Dynamics
5.3.3.2.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.3.3. India
5.3.3.3.1. Key Country Dynamics
5.3.3.3.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.3.4. Japan
5.3.3.4.1. Key Country Dynamics
5.3.3.4.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.3.5. Australia & New Zealand
5.3.3.5.1. Key Country Dynamics
5.3.3.5.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.4. Latin America
5.3.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.4.2. Brazil
5.3.4.2.1. Key Country Dynamics
5.3.4.2.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.4.3. Argentina
5.3.4.3.1. Key Country Dynamics
5.3.4.3.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.5. Middle East & Africa
5.3.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.5.2. South Africa
5.3.5.2.1. Key Country Dynamics
5.3.5.2.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
5.3.5.3. UAE
5.3.5.3.1. Key Country Dynamics
5.3.5.3.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Thousand)
Chapter 6. Facial Hair Care Wipes Market: Competitive Analysis
6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
6.2. Company Categorization
6.3. Participant’s Overview
6.4. Financial Performance
6.5. Distribution Channel Benchmarking
6.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
6.7. Company Heat Map Analysis
6.8. Strategy Mapping
6.9. Company Profiles
6.9.1. Procter & Gamble (Gillette)
6.9.1.1. Company Overview
6.9.1.2. Financial Performance
6.9.1.3. Distribution Channel Portfolios
6.9.1.4. Strategic Initiatives
6.9.2. Beardbrand
6.9.2.1. Company Overview
6.9.2.2. Financial Performance
6.9.2.3. Distribution Channel Portfolios
6.9.2.4. Strategic Initiatives
6.9.3. Manscaped
6.9.3.1. Company Overview
6.9.3.2. Financial Performance
6.9.3.3. Distribution Channel Portfolios
6.9.3.4. Strategic Initiatives
6.9.4. The Art of Shaving
6.9.4.1. Company Overview
6.9.4.2. Financial Performance
6.9.4.3. Distribution Channel Portfolios
6.9.4.4. Strategic Initiatives
6.9.5. Old Spice
6.9.5.1. Company Overview
6.9.5.2. Financial Performance
6.9.5.3. Distribution Channel Portfolios
6.9.5.4. Strategic Initiatives
6.9.6. Jack Black
6.9.6.1. Company Overview
6.9.6.2. Financial Performance
6.9.6.3. Distribution Channel Portfolios
6.9.6.4. Strategic Initiatives
6.9.7. Burt's Bees
6.9.7.1. Company Overview
6.9.7.2. Financial Performance
6.9.7.3. Distribution Channel Portfolios
6.9.7.4. Strategic Initiatives
6.9.8. Nivea
6.9.8.1. Company Overview
6.9.8.2. Financial Performance
6.9.8.3. Distribution Channel Portfolios
6.9.8.4. Strategic Initiatives
6.9.9. Cremo Company
6.9.9.1. Company Overview
6.9.9.2. Financial Performance
6.9.9.3. Distribution Channel Portfolios
6.9.9.4. Strategic Initiatives
6.9.10. L'Oréal
6.9.10.1. Company Overview
6.9.10.2. Financial Performance
6.9.10.3. Distribution Channel Portfolios
6.9.10.4. Strategic Initiatives

 

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