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モロッコの化粧品市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(スキンケア製品、サンケア製品、メイクアップ&カラー化粧品、フレグランス)、性別(男性、女性)、流通チャネル別(小売、オンライン)、セグメント別予測、2025年~2030年


Morocco Cosmetics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Skin & Sun Care Products, Makeup & Color Cosmetics Products, Fragrances), By Gender (Male, Female), By Distribution Channel (Retail, Online), And Segment Forecasts, 2025 - 2030

モロッコ化粧品市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、モロッコの化粧品市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率7.5%を記録し、2030年には27.9億米ドルに達する見込み... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月26日 US$3,950
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80 英語

 

サマリー

モロッコ化粧品市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、モロッコの化粧品市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率7.5%を記録し、2030年には27.9億米ドルに達する見込みである。この成長は、主に消費者の購買力の増加により、高級化粧品への需要が急増していることに起因している。

国内における西洋化の進展に起因する女性による化粧品消費の増加は、市場を牽引する主要因と推定される。また、男性消費者のパーソナルケアやグルーミング製品に対する需要の高まりも、予測期間中の市場の成長を後押しすると予想される。Eコマースプラットフォームは、消費者に高い利便性を提供することから、モロッコ化粧品市場の成長を支える重要な役割を果たすと予測される。

同産業は男性消費者の増加を記録している。気候条件やライフスタイルの変化により、男性も日常的に化粧品を使用するようになっている。フレグランス、スキンケア、ヘアケア製品は、女性だけでなく男性の使用も増えている。

モロッコは、様々なグローバル小売指数において、常に他のアフリカ諸国を上回っている。国内の政治的雰囲気が比較的安定していることと、中産階級の人口が増加していることが、市場を大きく押し上げている。

同国は近年、インフラ投資に関連し、かなりの進歩を遂げている。タンジェ自由貿易地域のインフラ整備への投資もその一例だ。このような国の発展は、世界中の投資家を惹きつけている。

モロッコ化粧品市場レポートハイライト

- スキンケア&サンケア製品が市場を支配し、2024年の売上シェアは40.6%で最大。皮膚の保護とメンテナンスの重要性に対する意識の高まりから、保湿剤、美容液、アンチエイジングクリームなどのスキンケア製品の需要が高まっている。

- ソーシャルメディアの影響力が高まり、美容インフルエンサーが化粧品に対する意識と関心を高めていることから、2024年には女性が最大の売上シェアを占めた。

- 小売チャネルは、2024年に最大の収益シェアを占めた。百貨店、美容専門店、薬局などの実店舗は、消費者に購入前に製品を試す機会を提供し、これは化粧品にとって特に重要である。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章 モロッコの化粧品市場モロッコ化粧品市場の変数、動向とスコープ
3.1.市場の系譜
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連市場の見通し
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.利益率分析(業界レベル)
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.市場機会
3.3.4.市場の課題
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.購買決定に影響を与える要因
4.4.消費者の製品採用
4.5.考察と提言
第5章.モロッコの化粧品市場製品の推定と動向分析
5.1.モロッコの化粧品市場:製品別主要データ
5.2.製品動向分析と市場シェア、2024年・2030年
5.3.市場予測:製品別、2018年~2030年(百万米ドル)
5.3.1.スキンケア&サンケア製品
5.3.1.1.市場の推定と予測、2018〜2030年(USD Million)
5.3.2.ヘアケア製品
5.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.3.3.デオドラント製品
5.3.3.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.3.4.メイクアップ&カラー化粧品
5.3.4.1.市場の推定と予測、2018〜2030年(USD Million)
5.3.5.フレグランス
5.3.5.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第6章.モロッコの化粧品市場男女別推計と動向分析
6.1.モロッコの化粧品市場:性別主要データ
6.2.男女別動向分析と市場シェア、2024年・2030年
6.3.市場の推定と予測、性別、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.3.1.女性
6.3.1.1.市場の推定と予測、2018年〜2030年 (USD Million)
6.3.2.男性
6.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第7章.モロッコの化粧品市場流通チャネルの推定と動向分析
7.1.モロッコの化粧品市場:流通経路別主要データ
7.2.流通チャネルの動向分析と市場シェア、2024年・2030年
7.3.2018~2030年流通チャンネル別市場推定・予測(百万米ドル)
7.3.1.小売
7.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.2.オンライン
7.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第8章.モロッコの化粧品市場競合分析
8.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
8.2.企業分類
8.3.参加企業の概要
8.4.財務実績
8.5.製品ベンチマーク
8.6.企業市場シェア分析、2024年(%)
8.7.企業ヒートマップ分析
8.8.戦略マッピング
8.9.企業プロフィール
8.9.1.ダブール・インターナショナル
8.9.1.1.会社概要
8.9.1.2.業績
8.9.1.3.製品ポートフォリオ
8.9.1.4.戦略的イニシアティブ
8.9.2.ボタニカ・ナチュラル・プロダクツ
8.9.2.1.会社概要
8.9.2.2.業績
8.9.2.3.製品ポートフォリオ
8.9.2.4.戦略的イニシアティブ
8.9.3.クラランスグループ
8.9.3.1.会社概要
8.9.3.2.業績
8.9.3.3.製品ポートフォリオ
8.9.3.4.戦略的イニシアティブ
8.9.4.ユニリーバ
8.9.4.1.会社概要
8.9.4.2.業績
8.9.4.3.製品ポートフォリオ
8.9.4.4.戦略的イニシアティブ
8.9.5.エイボン社
8.9.5.1.会社概要
8.9.5.2.業績
8.9.5.3.製品ポートフォリオ
8.9.5.4.戦略的イニシアティブ
8.9.6.プロクター・アンド・ギャンブル
8.9.6.1.会社概要
8.9.6.2.業績
8.9.6.3.製品ポートフォリオ
8.9.6.4.戦略的イニシアティブ
8.9.7.オリフレーム コスメティクス グローバル SA
8.9.7.1.会社概要
8.9.7.2.業績
8.9.7.3.製品ポートフォリオ
8.9.7.4.戦略的イニシアティブ
8.9.8.花王株式会社
8.9.8.1.会社概要
8.9.8.2.業績
8.9.8.3.製品ポートフォリオ
8.9.8.4.戦略的イニシアティブ
8.9.9.株式会社資生堂
8.9.9.1.会社概要
8.9.9.2.業績
8.9.9.3.製品ポートフォリオ
8.9.9.4.戦略的イニシアティブ
8.9.10.ロレアル
8.9.10.1.会社概要
8.9.10.2.業績
8.9.10.3.製品ポートフォリオ
8.9.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Morocco Cosmetics Market Growth & Trends

The Morocco cosmetics market size is expected to reach USD 2.79 billion by 2030, registering a CAGR of 7.5% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growth can be attributed to surging demand for premium cosmetic products, majorly driven by the increasing purchasing power of consumers.

Rising consumption of cosmetic products by women owing to increasing westernization in the country is estimated to be a key factor driving the market. Growing demand for personal care and grooming products from male consumers is also anticipated to bolster the growth of the market over the forecast period. E-commerce platforms are projected to play a significant role in supporting the growth of the Morocco cosmetics market owing to the high convenience they offer to consumers.

The industry is registering an increase in the number of male consumers. Changing climatic conditions and lifestyles are prompting men to use cosmetic products in their daily routines. Fragrances, skincare, and hair care products are increasingly being used by both men as well as women.

Morocco has consistently outperformed other African countries in terms of its ranking in various global retail indexes. The relatively stable political atmosphere in the country and the increasing middle-class population are providing a significant push to the market.

The country has made considerable strides in recent years related to investments in infrastructure. One such example is of investments made to improve infrastructure in the Tangier free trade zone. Such developments in the country are attracting investors from across the globe.

Morocco Cosmetics Market Report Highlights

• Skin & sun care products dominated the market with the largest revenue share of 40.6% in 2024. The growing awareness of the importance of skin protection and maintenance has led to a high demand for skin care products, including moisturizers, serums, and anti-aging creams.

• Females dominated the market with the largest revenue share in 2024 due to social media's growing influence, and beauty influencers have heightened awareness and interest in cosmetic products.

• The retail channel dominated the market with the largest revenue share in 2024. Physical retail stores, such as department stores, specialty beauty shops, and pharmacies, provide consumers with the opportunity to try products before purchasing, which is especially important for cosmetics.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Morocco Cosmetics Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Morocco Cosmetics Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Morocco Cosmetics Market, By Product: Key Takeaways
5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.1. Skin & Sun Care Products
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.2. Haircare Products
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.3. Deodorants
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.4. Makeup & Color Cosmetic Products
5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.5. Fragrances
5.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Morocco Cosmetics Market: Gender Estimates & Trend Analysis
6.1. Morocco Cosmetics Market, By Gender: Key Takeaways
6.2. Gender Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
6.3. Market Estimates & Forecasts, By Gender, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.1. Female
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.2. Male
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Morocco Cosmetics Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
7.1. Morocco Cosmetics Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
7.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
7.3. Market Estimates & Forecasts, By Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1. Retail
7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. Online
7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Morocco Cosmetics Market: Competitive Analysis
8.1. Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Product Benchmarking
8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
8.7. Company Heat Map Analysis
8.8. Strategy Mapping
8.9. Company Profiles
8.9.1. Dabur International
8.9.1.1. Company Overview
8.9.1.2. Financial Performance
8.9.1.3. Product Portfolios
8.9.1.4. Strategic Initiatives
8.9.2. Botanica Natural Products
8.9.2.1. Company Overview
8.9.2.2. Financial Performance
8.9.2.3. Product Portfolios
8.9.2.4. Strategic Initiatives
8.9.3. Groupe Clarins
8.9.3.1. Company Overview
8.9.3.2. Financial Performance
8.9.3.3. Product Portfolios
8.9.3.4. Strategic Initiatives
8.9.4. Unilever
8.9.4.1. Company Overview
8.9.4.2. Financial Performance
8.9.4.3. Product Portfolios
8.9.4.4. Strategic Initiatives
8.9.5. The Avon Company
8.9.5.1. Company Overview
8.9.5.2. Financial Performance
8.9.5.3. Product Portfolios
8.9.5.4. Strategic Initiatives
8.9.6. Procter & Gamble
8.9.6.1. Company Overview
8.9.6.2. Financial Performance
8.9.6.3. Product Portfolios
8.9.6.4. Strategic Initiatives
8.9.7. Oriflame Cosmetics Global SA
8.9.7.1. Company Overview
8.9.7.2. Financial Performance
8.9.7.3. Product Portfolios
8.9.7.4. Strategic Initiatives
8.9.8. Kao Corporation
8.9.8.1. Company Overview
8.9.8.2. Financial Performance
8.9.8.3. Product Portfolios
8.9.8.4. Strategic Initiatives
8.9.9. Shiseido Company, Limited
8.9.9.1. Company Overview
8.9.9.2. Financial Performance
8.9.9.3. Product Portfolios
8.9.9.4. Strategic Initiatives
8.9.10. L’Oréal S.A.
8.9.10.1. Company Overview
8.9.10.2. Financial Performance
8.9.10.3. Product Portfolios
8.9.10.4. Strategic Initiatives

 

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