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化粧品オイルの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(アーモンドオイル、オリーブオイル、ココナッツオイル、エッセンシャルオイル、その他)、性質別(オーガニック、従来型)、用途別(ヘアケア、スキンケア、リップケア、その他)、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年


Cosmetic Oil Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Almond Oil, Olive Oil, Coconut Oil, Essential Oil, Others), By Nature (Organic, Conventional), By Application (Hair Care, Skin Care, Lip Care, Others), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

化粧品オイル市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の化粧品オイル市場規模は2030年までに846億3000万米ドルに達し、2024年から2030年までのCAGRは5.2%で成長すると予測さ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月29日 US$3,950
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100 英語

 

サマリー

化粧品オイル市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の化粧品オイル市場規模は2030年までに846億3000万米ドルに達し、2024年から2030年までのCAGRは5.2%で成長すると予測されている。ヘアケアおよびスキンケア産業による美容オイルの使用増加が、市場の成長を促進する主な要因である。美容オイルは、フケ、ニキビ、湿疹、皮膚炎などの様々な髪や皮膚の問題の治療に重要な役割を果たしている。そのようなオイルは、ヘアオイル、フェイシャルオイル、マッサージオイル、その他の化粧品を製造するために使用される天然成分や有機成分を持っています。このような要因が、消費者の間で、毎日のお手入れの一環としての需要を促進している。

さらに、抗菌作用、保湿作用、抗炎症作用があるため、需要はさらに高まるだろう。例えば、ラベンダーオイルは軽い火傷や日焼けを和らげ、ティーツリーオイルは抗炎症作用があり、湿疹やにきびの治療に役立つ。オリーブオイルやココナッツオイルのような人気のある化粧品オイルは、世界中で長く愛用されているパーソナルケア製品であるため、様々な処方のヘアケア製品やスキンケア製品の製造に使用されている。エッセンシャルオイルのようなオーガニック成分のパーソナルケア製品への使用は、化粧品業界の新しいスタンダードとなっているようだ。

エッセンシャルオイル・セグメントは、2023年に25.9%の収益シェアを占め、市場を支配した。欧州は、同地域における製品、特にアーモンドオイルの需要増加により、第2位の市場になると予想されている。アジア太平洋地域は市場で最大のシェアを占めている。韓国などの国々は、洗練された成分と審美的に魅力的なパッケージを特徴とする美容トレンドとイノベーションで知られており、世界市場のほぼ2.9%を占めている。

化粧品オイル市場レポートハイライト

- アジア太平洋地域は2023年に33.7%の売上シェアを占め、市場を支配した。同地域では、人口の可処分所得が増加し、スキンケアやヘアケア製品の採用が増加しており、化粧品オイル市場が台頭している。

- オリーブオイル分野は、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想される。顧客は天然成分やオーガニック成分にシフトしており、合成油よりもオリーブ油を選ぶようになっている。

- 従来型セグメントは2023年の市場を支配した。化粧品業界は、その手頃な価格、入手可能性、確立された製造方法から、ミネラルやココナッツなどの伝統的なオイルに長い間依存してきた。

- 化粧品オイル市場の主要企業は、L'Oreal S.A.、ユニリーバ、資生堂、エイボン・プロダクツ、ブランブルベリーなどである。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章 ケーキミックス市場ケーキミックス市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連市場の見通し
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.販売/小売チャネル分析
3.2.2.利益率分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.業界の課題
3.3.4.産業機会
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.購買決定に影響を与える要因
4.4.消費者の製品採用動向
4.5.考察と提言
第5章.化粧品オイル市場:製品推定と動向分析
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.化粧品オイル市場製品動向分析、2023年および2030年(百万米ドル)
5.3.アーモンドオイル
5.3.1.アーモンドオイル市場の収益予測と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.4.オリーブ油
5.4.1.オリーブ油市場の収益予測および予測、2018~2030年(百万米ドル)
5.5.ココナッツオイル
5.5.1.ココナッツオイル市場の収益予測および予測、2018~2030年(百万米ドル)
5.6.エッセンシャルオイル
5.6.1.エッセンシャルオイルの売上高の推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)
5.7.その他
5.7.1.その他の売上高の推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)
第6章.化粧品オイル市場自然界の推定と動向分析
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.化粧品オイル市場自然界の動き分析、2023年および2030年 (USD Million)
6.3.オーガニック
6.3.1.オーガニックの収益予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.4.従来型
6.4.1.従来型市場の収益予測および予測、2018~2030年(百万米ドル)
第7章.化粧品オイル市場用途別推定と動向分析
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.化粧品オイル市場用途別動向分析、2023年および2030年(百万米ドル)
7.3.ヘアケア
7.3.1.ヘアケア市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.スキンケア
7.4.1.スキンケア市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
7.5.リップケア
7.5.1.リップケア市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
7.6.その他
7.6.1.その他市場の売上高推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
第8章.化粧品オイル市場地域別推定と動向分析
8.1.化粧品用オイル市場シェア、地域別、2023年・2030年(百万米ドル
8.2.北米
8.2.1.北米の化粧品用オイル市場の推定と予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
8.2.2.米国
8.2.2.1.米国の化粧品用オイル市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
8.3.欧州
8.3.1.欧州の化粧品用オイル市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
8.3.2.ドイツ
8.3.2.1.ドイツの化粧品用オイル市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
8.3.3.フランス
8.3.3.1.フランスの化粧品用オイル市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
8.4.アジア太平洋
8.4.1.アジア太平洋地域の化粧品用オイル市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
8.4.2.韓国
8.4.2.1.韓国の化粧品用オイル市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
8.4.3.シンガポール
8.4.3.1.シンガポールの化粧品用オイル市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第9章.競争環境
9.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
9.2.企業の分類
9.3.企業ヒートマップ分析
9.4.企業プロフィール
9.4.1.ロレアルグループ
9.4.1.1.参加企業の概要
9.4.1.2.業績
9.4.1.3.製品ベンチマーク
9.4.1.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
9.4.2.ユニリーバ
9.4.2.1.参加企業の概要
9.4.2.2.業績
9.4.2.3.製品ベンチマーク
9.4.2.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
9.4.3.コティ社
9.4.3.1.参加企業の概要
9.4.3.2.財務パフォーマンス
9.4.3.3.製品ベンチマーク
9.4.3.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
9.4.4.資生堂資生堂
9.4.4.1.会社概要
9.4.4.2.業績
9.4.4.3.製品ベンチマーク
9.4.4.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
9.4.5.イニスフリー社
9.4.5.1.参入企業の概要
9.4.5.2.業績
9.4.5.3.製品ベンチマーク
9.4.5.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
9.4.6.ブランブルベリー社
9.4.6.1.参加企業の概要
9.4.6.2.業績
9.4.6.3.製品ベンチマーク
9.4.6.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
9.4.7.花王株式会社
9.4.7.1.会社概要
9.4.7.2.業績
9.4.7.3.製品ベンチマーク
9.4.7.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
9.4.8.アンクルハリーズ・ナチュラル・プロダクツ
9.4.8.1.参加企業の概要
9.4.8.2.財務実績
9.4.8.3.製品ベンチマーク
9.4.8.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
9.4.9.ファーサリー
9.4.9.1.参加者の概要
9.4.9.2.財務パフォーマンス
9.4.9.3.製品ベンチマーク
9.4.9.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
9.4.10.ソフィム・イベリアS.L.
9.4.10.1.参加企業の概要
9.4.10.2.財務実績
9.4.10.3.製品ベンチマーク
9.4.10.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Cosmetic Oil Market Growth & Trends

The global cosmetic oil market size is expected to reach USD 84.63 billion by 2030, registering to grow at a CAGR of 5.2% from 2024 to 2030 according to a new report by Grand View Research, Inc. Increasing use of beauty oils by the hair and skin care industries is the key factor driving the growth for the market. Cosmetic oils play a vital role in treating various hair and skin problems like dandruff, acne, eczema, and dermatitis. Such oils have natural and organic ingredients used to manufacture hair oils, facial oils, massage oils, and other cosmetic products. These factors are driving their demand among consumers as a part of their daily care regime.

Moreover, several antimicrobial, moisturizing, and anti-inflammatory properties of the product will drive the demand further. For instance lavender oil soothes minor burns and sunburns whereas tea-tree oil carries anti-inflammatory properties and is useful to treat eczema or acne. Some of the popular cosmetic oils, such as olive oil and coconut oil, are long-time personal care favorites worldwide, hence are used to manufacture a number of hair and skin care products with multiple formulation. Increasing usage of organic ingredients, such as essential oils, in personal care products appears to have set a new standard in the cosmetic industry.

The essential oil segment dominated the market with a revenue share of 25.9% in 2023. Europe is expected to be the second largest market due to rising demand for product, especially almond oil, in the region. Asia Pacific occupies the largest share of the market. Countries, such as South Korea, are known for beauty trends and innovations, featuring sophisticated ingredients and aesthetically appealing packaging and represents nearly 2.9% of the global market.

Cosmetic Oil Market Report Highlights

• Asia Pacific dominated the market in 2023 accounting for a revenue share of 33.7%. The region has an emerging cosmetic oil market, with a growing disposable income of the population and increasing adoption of skincare and haircare products.

• The olive oil segment is anticipated to grow at a significant CAGR over the forecast period. Customers are shifting towards natural and organic ingredients and choosing olive oil over synthetic oil.

• The conventional segment dominated the market in 2023. The cosmetics industry has long relied on traditional oils such as mineral and coconut for their affordability, availability, and established production methods.

• Key companies in the cosmetic oil market are L’Oreal S.A.; Unilever; Shiseido Co., Ltd.; Avon Products, Inc.; Bramble Berry etc.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation& Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Cake Mixes Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends & Preferences
4.3. Factors Influencing Buying Decisions
4.4. Consumer Product Adoption Trends
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Cosmetic Oil Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. Cosmetic Oil Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
5.3. Almond Oil
5.3.1. Almond Oil Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Olive Oil
5.4.1. Olive Oil Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Coconut Oil
5.5.1. Coconut Oil Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. Essential Oil
5.6.1. Essential Oil Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.7. Others
5.7.1. Others Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Cosmetic Oil Market: Nature Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Dashboard
6.2. Cosmetic Oil Market: Nature Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
6.3. Organic
6.3.1. Organic Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. Conventional
6.4.1. Conventional Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Cosmetic Oil Market: Application Estimates & Trend Analysis
7.1. Segment Dashboard
7.2. Cosmetic Oil Market: Application Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
7.3. Hair Care
7.3.1. Hair Care Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4. Skin Care
7.4.1. Skin Care Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5. Lip Care
7.5.1. Lip Care Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6. Others
7.6.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Cosmetic Oil Market: Regional Estimates & Trend Analysis
8.1. Cosmetic Oil Market Share, By Region, 2023 & 2030, USD Million
8.2. North America
8.2.1. North America Cosmetic Oil Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
8.2.2. U.S.
8.2.2.1. U.S. Cosmetic Oil Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
8.3. Europe
8.3.1. Europe Cosmetic Oil Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
8.3.2. Germany
8.3.2.1. Germany Cosmetic Oil Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
8.3.3. France
8.3.3.1. France Cosmetic Oil Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
8.4. Asia Pacific
8.4.1. Asia Pacific Cosmetic Oil Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
8.4.2. South Korea
8.4.2.1. South Korea Cosmetic Oil Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
8.4.3. Singapore
8.4.3.1. Singapore Cosmetic Oil Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 9. Competitive Landscape
9.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
9.2. Company Categorization
9.3. Company Heat Map Analysis
9.4. Company Profiles
9.4.1. L’Oreal Group
9.4.1.1. Participant’s Overview
9.4.1.2. Financial Performance
9.4.1.3. Product Benchmarking
9.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
9.4.2. Unilever
9.4.2.1. Participant’s Overview
9.4.2.2. Financial Performance
9.4.2.3. Product Benchmarking
9.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
9.4.3. Coty Inc.
9.4.3.1. Participant’s Overview
9.4.3.2. Financial Performance
9.4.3.3. Product Benchmarking
9.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
9.4.4. Shiseido Co. Ltd.
9.4.4.1. Participant’s Overview
9.4.4.2. Financial Performance
9.4.4.3. Product Benchmarking
9.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
9.4.5. Innisfree Cosmetics Pvt. Ltd.
9.4.5.1. Participant’s Overview
9.4.5.2. Financial Performance
9.4.5.3. Product Benchmarking
9.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
9.4.6. Bramble Berry Inc.
9.4.6.1. Participant’s Overview
9.4.6.2. Financial Performance
9.4.6.3. Product Benchmarking
9.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
9.4.7. Kao Corporation
9.4.7.1. Participant’s Overview
9.4.7.2. Financial Performance
9.4.7.3. Product Benchmarking
9.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
9.4.8. Uncle Harry’s Natural Products
9.4.8.1. Participant’s Overview
9.4.8.2. Financial Performance
9.4.8.3. Product Benchmarking
9.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
9.4.9. FARSALI
9.4.9.1. Participant’s Overview
9.4.9.2. Financial Performance
9.4.9.3. Product Benchmarking
9.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
9.4.10. SOPHIM IBERIA S.L.
9.4.10.1. Participant’s Overview
9.4.10.2. Financial Performance
9.4.10.3. Product Benchmarking
9.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives

 

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