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米国ウェットティッシュ市場:タイプ別(ベビーワイプ、フェイシャル&コスメティックワイプ、ハンド&ボディワイプ、インティメイトワイプ、流せるウェットティッシュ、家庭用/消毒/クリーニングワイプ、その他)、素材別(不織布、織布)、流通チャネル別(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、薬局&ドラッグストア、オンライン、その他)、地域別&競合別、予測&機会、2020-2030F

米国ウェットティッシュ市場:タイプ別(ベビーワイプ、フェイシャル&コスメティックワイプ、ハンド&ボディワイプ、インティメイトワイプ、流せるウェットティッシュ、家庭用/消毒/クリーニングワイプ、その他)、素材別(不織布、織布)、流通チャネル別(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、薬局&ドラッグストア、オンライン、その他)、地域別&競合別、予測&機会、2020-2030F


United States Wet Wipes Market, By Type (Baby Wipes, Facial & Cosmetic Wipes, Hand & Body Wipes, Intimate Wipes, Flushable Wet Wipe, Household/Disinfectant/Cleaning Wipes, Others), By Material (Non-Woven, Woven), By Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Convenience Stores, Pharmacies and Drug Stores, Online, Others), By Region & Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F

米国のウェットティッシュ市場は、2024年に71億2000万米ドルと評価され、予測期間中に年平均成長率(CAGR)2.8%で拡大し、2030年には84億1000万米ドルに達すると予測されている。市場成長の主な要因は、個人の衛... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年4月11日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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PDF:2営業日程度 87 英語

 

サマリー

米国のウェットティッシュ市場は、2024年に71億2000万米ドルと評価され、予測期間中に年平均成長率(CAGR)2.8%で拡大し、2030年には84億1000万米ドルに達すると予測されている。市場成長の主な要因は、個人の衛生意識の高まり、便利な洗浄ソリューションに対する需要の増加、パーソナルケアおよび家庭用洗浄分野におけるウェットティッシュの普及である。
主な市場促進要因
衛生および外出先でのソリューションへの嗜好の高まり
米国の消費者の間で衛生と利便性を優先する傾向が強まっていることは、ウェットティッシュ市場の重要な促進要因である。現代のライフスタイルでは、迅速かつ効果的な衛生ソリューションが求められており、使い捨てウェットティッシュは、特に従来の洗浄方法が実用的でない場合に好まれる選択肢となっている。COVID-19の大流行はこのシフトを加速させ、手や表面、持ち物の消毒に使われる消毒・抗菌ウェットティッシュの需要を増大させた。
ベビーワイプは、その使いやすさと親にとっての必要性から引き続き支配的な地位を占めており、顔用・化粧用ワイプはスキンケアに敏感な消費者に支持されている。さらに、消費者がより環境に配慮した選択肢を求める中、水に流せるおしりふきへの関心が高まっている。衛生意識が高まり続ける中、市場も連動して成長すると予想される。
主な市場課題
環境への影響と規制上の制約
米国のウェットティッシュ市場における主な課題のひとつは、非生分解性・非流動性ウェットティッシュに伴う環境への影響である。これらの製品の多くは、ポリエステルやポリプロピレンなどの合成繊維を含んでおり、分解されにくく、下水道の閉塞や海洋汚染の原因となっている。
規制当局や環境保護団体は、特に「水に流せる」として販売されている製品について、表示基準や製品構成ガイドラインの厳格化を求める声が高まっている。全米清浄水機関協会(2023年)によると、流せないおしりふきは全米の下水道詰まりの90%に関与しており、ニューヨーク市やサンフランシスコ市などの自治体は、誤解を招く「流せる」という謳い文句の禁止を制定するよう促している。
一部の地域ではすでに、流せないおしりふきの販売を制限する法律が制定されており、メーカー各社はより持続可能な代替品を模索する必要に迫られている。しかし、性能、手頃な価格、耐久性を維持しながら環境にやさしい製品を開発することは、依然として大きな課題である。持続可能性に対する消費者の期待に応えつつ、法規制の遵守を乗り切ることは、業界各社に責任ある技術革新を求めるプレッシャーとなっている。
主な市場動向
持続可能な生分解性製品へのシフト
環境への関心の高まりは、ウェットティッシュ市場における消費者の嗜好を変化させ、持続可能で生分解性のある代替品への需要を促進している。合成繊維で作られた従来のウェットティッシュは、プラスチック汚染や下水システムの問題に大きく寄与しており、その結果、規制当局の監視の目が厳しくなっている。
これに対し、メーカーは竹、綿、木材パルプなど、より生分解性の高い植物由来の素材で革新を進めている。INDA/EDANAの "Fine to Flush "認証のような公認基準に準拠した流せるおしりふきは、環境的に安全な選択肢として人気を集めている。さらに、水性で化学物質を含まない処方の使用が増加し、生態系への影響を最小限に抑えている。
リサイクル可能な素材やプラスチック使用量の削減など、パッケージングの革新もまた、より広範な持続可能性の傾向と一致している。消費者のエコ意識が高まり続ける中、環境に優しいウェットティッシュの需要は加速し、企業は製品設計と企業戦略の両面で持続可能性を優先するようになると予想される。
主要市場プレイヤー
- ニースパック
- キンバリー・クラーク・コーポレーション
- クロロックス・カンパニー
- プロクター・アンド・ギャンブル
- S.C.ジョンソン&サン
- ダイヤモンド・ワイプ・インターナショナル
- ジョージア・パシフィック
- エシティ
- ドムター・コーポレーション
- セブンス・ジェネレーション
レポートの範囲
本レポートでは、米国のウェットティッシュ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 米国のウェットティッシュ市場、タイプ別
o ベビーワイプ
顔・化粧用ワイプ
o ハンド&ボディワイプ
o 親密用ウェットティッシュ
o 流せるウェットティッシュ
o 家庭用/消毒用/クリーニングワイプ
o その他
- 米国のウェットティッシュ市場、素材別
o 不織布
o 不織布
- 米国のウェットティッシュ市場:流通経路別
o スーパーマーケット&ハイパーマーケット
o コンビニエンスストア
o 薬局・ドラッグストア
o オンライン
o その他
- 米国のウェットティッシュ市場、地域別
o 南部
o 中西部
o 西部
o 北東部
競合状況
企業プロフィール:米国のウェットティッシュ市場における主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社の米国ウェットティッシュ市場レポートは、所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.方法論の風景
2.2.研究の目的
2.3.ベースライン手法
2.4.調査範囲の設定
2.5.仮定と限界
2.6.調査の情報源
2.7.市場調査のアプローチ
2.8.市場規模・市場シェアの算出方法
2.9.予測方法
3.エグゼクティブサマリー
3.1.市場の概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主要市場プレーヤーの概要
3.4.主要地域の概要
3.5.市場促進要因、課題、トレンドの概要
4.顧客の声
4.1.ブランド認知度
4.2.購入決定に影響を与える要因
5.米国のウェットティッシュ市場展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.タイプ別市場シェア分析(ベビーワイプ、フェイシャル&コスメティックワイプ、ハンド&ボディワイプ、インティメイトワイプ、流せるウェットティッシュ、家庭用/消毒/クリーニングワイプ、その他)
5.2.2.素材別市場シェア分析(不織布、織布)
5.2.3.流通チャネル別市場シェア分析(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、薬局&ドラッグストア、オンライン、その他)
5.2.4.地域別市場シェア分析
5.2.4.1.南部市場シェア分析
5.2.4.2.中西部市場シェア分析
5.2.4.3.北東部市場シェア分析
5.2.4.4.西部市場シェア分析
5.2.5.上位5社別市場シェア分析、その他(2024年)
5.3.アメリカのウェットティッシュ市場マッピングと機会評価
5.3.1.タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.2.素材別市場マッピングと機会評価
5.3.3.流通チャネル別市場マッピングと機会評価
5.3.4.地域別市場マッピングと機会評価
6.米国のベビーワイプ市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.素材別市場シェア分析
6.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
7.米国顔・化粧品用ワイプ市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.素材別市場シェア分析
7.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
8.米国手・体拭き用ウェットティッシュ市場展望
8.1.市場規模・予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.素材別市場シェア分析
8.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
9.米国のインティメイトワイプ市場展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.素材別市場シェア分析
9.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
10.米国の流せるウェットティッシュ市場展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.素材別市場シェア分析
10.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
11.米国の家庭用/消毒用/クリーニングワイプ市場展望
11.1.市場規模と予測
11.1.1.金額ベース
11.2.市場シェアと予測
11.2.1.素材別市場シェア分析
11.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
12.市場ダイナミクス
12.1.促進要因
12.2.課題
13.市場動向
13.1.合併と買収(もしあれば)
13.2.タイプ上市(もしあれば)
13.3.最近の動向
14.ポーターズファイブフォース分析
14.1.業界内の競争
14.2.新規参入の可能性
14.3.サプライヤーの力
14.4.顧客の力
14.5.代替品種の脅威
15.米国経済プロフィール
16.政策と規制
17.競争環境
17.1.企業プロフィール
17.1.1.ニースパック
17.1.1.1.事業概要
17.1.1.2.会社概要
17.1.1.3.種類とサービス
17.1.1.4.財務(入手可能な限り)
17.1.1.5.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
17.1.1.6.最近の動向
17.1.1.7.主要経営陣
17.1.2.キンバリー・クラーク・コーポレーション
17.1.3.ザ・クロロックス・カンパニー
17.1.4.プロクター・アンド・ギャンブル
17.1.5.S.C.ジョンソン&サン
17.1.6.ダイヤモンド・ワイプ・インターナショナル
17.1.7.ジョージア・パシフィック
17.1.8.エシティ
17.1.9.ドムター・コーポレーション
17.1.10.セブンス・ジェネレーション
18.戦略的提言
18.1.重点分野
18.1.1.ターゲット・タイプ
18.1.2.ターゲット流通チャネル
18.1.3.対象地域
19.会社概要・免責事項

 

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Summary

The United States wet wipes market was valued at USD 7.12 billion in 2024 and is projected to reach USD 8.41 billion by 2030, expanding at a compound annual growth rate (CAGR) of 2.8% over the forecast period. Market growth is primarily fueled by heightened awareness of personal hygiene, increasing demand for convenient cleaning solutions, and the widespread use of wet wipes across personal care and household cleaning segments.
Key Market Drivers
Growing Preference for Hygiene and On-the-Go Solutions
The increasing prioritization of hygiene and convenience among U.S. consumers is a significant driver for the wet wipes market. With modern lifestyles demanding quick and effective hygiene solutions, disposable wipes have become a preferred choice, especially when traditional cleaning methods are impractical. The COVID-19 pandemic accelerated this shift, amplifying demand for disinfectant and antibacterial wipes used to sanitize hands, surfaces, and personal belongings.
Baby wipes continue to hold a dominant position due to their ease of use and necessity for parents, while facial and cosmetic wipes are favored by skincare-conscious consumers. Additionally, there is a growing interest in flushable wipes as consumers seek more environmentally responsible options. As hygiene awareness continues to rise, the market is expected to grow in tandem.
Key Market Challenges
Environmental Impact and Regulatory Constraints
One of the primary challenges in the U.S. wet wipes market is the environmental impact associated with non-biodegradable and non-flushable wipes. Many of these products contain synthetic fibers such as polyester and polypropylene, which resist decomposition and contribute to sewer blockages and marine pollution.
Regulatory authorities and environmental advocates are increasingly calling for stricter labeling standards and product composition guidelines—especially for products marketed as "flushable." According to the National Association of Clean Water Agencies (2023), non-flushable wipes are implicated in 90% of sewer blockages across the U.S., prompting municipalities like New York City and San Francisco to enact bans on misleading "flushable" claims.
Some regions have already introduced legislation restricting the sale of non-flushable wipes, compelling manufacturers to explore more sustainable alternatives. However, developing eco-friendly products that maintain performance, affordability, and durability remains a significant challenge. Navigating regulatory compliance while meeting consumer expectations for sustainability puts added pressure on industry players to innovate responsibly.
Key Market Trends
Shift Toward Sustainable and Biodegradable Products
Rising environmental concerns are reshaping consumer preferences in the wet wipes market, driving demand for sustainable and biodegradable alternatives. Traditional wipes made with synthetic fibers contribute significantly to plastic pollution and sewage system issues, resulting in heightened regulatory scrutiny.
In response, manufacturers are innovating with plant-based materials such as bamboo, cotton, and wood pulp, which are more readily biodegradable. Flushable wipes adhering to recognized standards, such as the INDA/EDANA "Fine to Flush" certification, are gaining popularity as environmentally safer options. Additionally, the use of water-based and chemical-free formulations is on the rise, minimizing ecological impact.
Packaging innovations—including recyclable materials and reduced plastic usage—also align with the broader sustainability trend. As consumer eco-consciousness continues to grow, demand for environmentally friendly wet wipes is expected to accelerate, pushing companies to prioritize sustainability in both product design and corporate strategy.
Key Market Players
• Nice-Pak
• Kimberly-Clark Corporation
• The Clorox Company
• Procter & Gamble
• S.C. Johnson & Son
• Diamond Wipes International Inc.
• Georgia-Pacific
• Essity
• Domtar Corporation
• Seventh Generation.
Report Scope:
In this report, the United States wet wipes market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• United States Wet Wipes Market, By Type:
o Baby Wipes
o Facial & Cosmetic Wipes
o Hand & Body Wipes
o Intimate Wipes
o Flushable Wet Wipe
o Household/Disinfectant/Cleaning Wipes
o Others
• United States Wet Wipes Market, By Material:
o Non-Woven
o Woven
• United States Wet Wipes Market, By Distribution Channel:
o Supermarkets & Hypermarkets
o Convenience Stores
o Pharmacies and Drug Stores
o Online
o Others
• United States Wet Wipes Market, By Region:
o South
o Midwest
o West
o Northeast
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the United States wet wipes market.
Available Customizations:
United States wet wipes market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Methodology Landscape
2.2. Objective of the Study
2.3. Baseline Methodology
2.4. Formulation of the Scope
2.5. Assumptions and Limitations
2.6. Sources of Research
2.7. Approach for the Market Study
2.8. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.9. Forecasting Methodology
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4. Voice of Customer
4.1. Brand Awareness
4.2. Factor Influencing Availing Decision
5. United States Wet Wipes Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type Market Share Analysis (Baby Wipes, Facial & Cosmetic Wipes, Hand & Body Wipes, Intimate Wipes, Flushable Wet Wipe, Household/Disinfectant/Cleaning Wipes, Others)
5.2.2. By Material Market Share Analysis (Non-Woven, Woven)
5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets & Hypermarkets, Convenience Stores, Pharmacies and Drug Stores, Online, Others)
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. South Market Share Analysis
5.2.4.2. Midwest Market Share Analysis
5.2.4.3. Northeast Market Share Analysis
5.2.4.4. West Market Share Analysis
5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2024)
5.3. United States Wet Wipes Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Material Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. United States Baby Wipes Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Material Market Share Analysis
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. United States Facial & Cosmetic Wipes Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Material Market Share Analysis
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. United States Hand & Body Wipes Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Material Market Share Analysis
8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9. United States Intimate Wipes Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Material Market Share Analysis
9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
10. United States Flushable Wet Wipes Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Material Market Share Analysis
10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
11. United States Household/Disinfectant/Cleaning Wipes Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Material Market Share Analysis
11.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
13.1. Merger & Acquisition (If Any)
13.2. Type Launches (If Any)
13.3. Recent Developments
14. Porters Five Forces Analysis
14.1. Competition in the Industry
14.2. Potential of New Entrants
14.3. Power of Suppliers
14.4. Power of Customers
14.5. Threat of Substitute Types
15. United States Economic Profile
16. Policy and Regulatory Landscape
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles
17.1.1. Nice-Pak.
17.1.1.1. Business Overview
17.1.1.2. Company Snapshot
17.1.1.3. Types & Services
17.1.1.4. Financials (As Per Availability)
17.1.1.5. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.1.6. Recent Developments
17.1.1.7. Key Management Personnel
17.1.2. Kimberly-Clark Corporation
17.1.3. The Clorox Company
17.1.4. Procter & Gamble
17.1.5. S.C. Johnson & Son
17.1.6. Diamond Wipes International Inc.
17.1.7. Georgia-Pacific
17.1.8. Essity
17.1.9. Domtar Corporation
17.1.10. Seventh Generation.
18. Strategic Recommendations
18.1. Key Focus Areas
18.1.1. Target Type
18.1.2. Target Distribution Channel
18.1.3. Target Region
19. About Us & Disclaimer

 

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