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欧州の代替タンパク質市場(2023年版) - 製品タイプ別、用途別、販売チャネル別、地域別、国別の分析:市場規模、洞察、競争、Covid-19の影響と予測(2023-2028年)


Europe Alternative Protein Market (2023 Edition) - Analysis By Product Type, Application, Sales Channel, By Region, By Country: Market Size, Insights, Competition, Covid-19 Impact and Forecast (2023-2028)

エグゼクティブ・サマリー 欧州の代替タンパク質市場は2021年に1億9,040万米ドルとなり、2023年から2028年の予測期間中に年平均成長率20.2%で成長すると予測されている。同市場は、裕福になるにつれてより多... もっと見る

 

 

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Azoth Analytics
アーゾスアナリティクス
2023年2月28日 US$2,000
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130 英語

 

サマリー

エグゼクティブ・サマリー

欧州の代替タンパク質市場は2021年に1億9,040万米ドルとなり、2023年から2028年の予測期間中に年平均成長率20.2%で成長すると予測されている。同市場は、裕福になるにつれてより多くのタンパク質を消費するようになる大規模かつ拡大する人口に牽引され、2035年までに世界消費の3分の2を占めるようになる。

欧州における代替タンパク質製品の消費に影響を与える主な要因は、環境と健康へのメリットである。顧客は持続可能性と健康に関連する品質を積極的に求めており、植物性タンパク質の摂取を後押ししている。代替タンパク質市場はヨーロッパで最も発展しており、多くの代替タンパク質製品が以前から食料品店の棚に並んでいる。一人当たりのGDPが世界で最も高いのは、今後もヨーロッパである。気候風土と健康を重視する地域社会により、代替タンパク質の採用は急速に増加すると予想される。

各国政府は、タンパク質の多様化を加速させるため、欧州各地で研究・革新プロジェクトに資金を提供している。タンパク質の自給率を高め、持続不可能なサプライチェーンを解体し、タンパク源と最終製品を多様化することは、すべて欧州の食料システムを変える努力の一環である。

消費者が好みの食生活にこうした代替タンパク質を積極的に取り入れることは、代替タンパク質事業の拡大における重要な要因である。さらに、全タンパク質のうち代替タンパク質の占める割合が高まっていくだろう。代替タンパク質のニーズは、環境保護、工場耕作の倫理、健康への懸念など、多くの強力なメガトレンドによって推進されている。

代替タンパク質は、不況や景気循環に特に強い食品産業の一分野に参入しているため、経済全体に影響を及ぼす可能性のある隠れた競合他社に対する確かなヘッジとなり、投資家は代替タンパク質市場に幅広い選択肢を持つことができる。



レポートの範囲

- 本レポートでは、代替タンパク質市場を金額(百万米ドル)別に分析している。

- 本レポートでは、2018-2021年の過去期間、2022年の推定期間、2023-2028年の予測期間における代替タンパク質市場の分析を紹介します。

- 代替タンパク質市場を製品タイプ別(植物性タンパク質、昆虫性タンパク質、微生物性タンパク質)に分析しています。

- 代替タンパク質市場を用途別(食品・飲料、動物飼料・ペットフード、栄養補助食品)に分析しています。

- 代替タンパク質市場を販売チャネル別(Eコマースチャネル、コンビニエンスストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケット)に分析しています。

- 欧州の代替タンパク質市場を国別(イギリス、ドイツ、フランス、イタリア)に分析しています。

- 本レポートの主要な洞察は、SWOTおよびポーターのファイブフォース分析の枠組みを通して提示されている。また、市場の魅力を地域別、製品タイプ別、用途別、販売チャネル別に紹介しています。

- また、業界の主な機会、動向、促進要因、課題についても分析しています。

- 競合の動向、戦略、M&A、新製品開発についても追跡しています。本レポートで分析している企業は、Archer-Daniels-Midland Company Kerry Group plc、Sudzucker AG、Glanbia PLC、Royal FrieslandCampina N.V.、Arla Foods amba、Nomad Foods、Royal DSM N.V.、Ingredion Incorporated、Cargill, Incorporatedなどである。



主な対象者

- 代替タンパク質生産者/ベンダー

- サプライチェーン ディストリビューター

- コンサルティング会社

- 研究開発機関

- 政府および規制当局

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目次

1. Market Background

1.1 Scope and Product Outlook

1.2 Executive Summary

1.3 Research Methodology



2. Strategic Recommendations



3. Global Alternative Protein Market: Historic and Forecast

3.1 Global Alternative Protein Market: Market Value Assessment (By Value, By Volume)



4. Europe Alternative Protein Market: Historic and Forecast (2018-2028)

4.1 Impact Analysis of Macro Economic Factors on the Alternative Protein Market

4.2 Europe Alternative Protein Market: Ecosystem Analysis

4.2.1 Europe Wellness Economy: By Investment Landscape

4.2.2 Europe Wellness Economy: By Competitive Foothold

4.3 Europe Alternative Protein Market: Dashboard

4.4 Europe Alternative Protein Market: Market Value Assessment

4.5 Europe Alternative Protein Market: Volume Sales

4.6 Average Selling Price Analysis of Alternative Protein Market

4.7 Impact of COVID-19 on the Alternative Protein Market

4.8 Europe Alternative Protein Market Segmentation: By Product Type

4.8.1 Europe Alternative Protein Market, By Product Type Overview

4.8.2 Europe Alternative Protein Market Size, By Plant Protein, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.8.3 Europe Alternative Protein Market Size, By Insect Protein, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.8.4 Europe Alternative Protein Market Size, By Microbial Protein, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.9 Europe Alternative Protein Market Segmentation: By Application

4.9.1 Europe Alternative Protein Market, By Application Overview

4.9.2 Europe Alternative Protein Market Size, By Food & Beverages, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.9.3 Europe Alternative Protein Market Size, By Animal Feed and Pet Food, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.9.4 Europe Alternative Protein Market Size, By Nutraceuticals, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.10 Europe Alternative Protein Market Segmentation: By Sales Channel

4.10.1 Europe Alternative Protein Market, By Sales Channel Overview

4.10.2 Europe Alternative Protein Market Size, By E-Commerce Channels, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.10.3 Europe Alternative Protein Market Size, By Convenience Stores, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.10.4 Europe Alternative Protein Market Size, By Supermarkets/Hypermarkets, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)



5. Europe Alternative Protein Market, Country Analysis (2018-2028)

5.1 Country Snapshot

5.2 Europe Alternative Protein Market, By Country Overview



5.2.1 United Kingdom Alternative Protein Market: Market Value Assessment

5.2.1.1 By Product Type

5.2.1.2 By Application

5.2.1.3 By Sales Channel



5.2.2 Germany Alternative Protein Market: Market Value Assessment

5.2.2.1 By Product Type

5.2.2.2 By Application

5.2.2.3 By Sales Channel



5.2.3 France Alternative Protein Market: Market Value Assessment

5.2.3.1 By Product Type

5.2.3.2 By Application

5.2.3.3 By Sales Channel



5.2.4 Italy Alternative Protein Market: Market Value Assessment

5.2.4.1 By Product Type

5.2.4.2 By Application

5.2.4.3 By Sales Channel



5.2.5 Rest of Europe Alternative Protein Market: Market Value Assessment

5.2.5.1 By Product Type

5.2.5.2 By Application

5.2.5.3 By Sales Channel



6. Market Dynamics

6.1 Impact assessment of Market Dynamics on Europe Alternative Protein Market

6.2 Drivers

6.3 Restraints

6.4 Trends



7. Industry Ecosystem Analysis

7.1 Macro-Economic Factor Assessment

7.2 Value Chain Analysis

7.3 Porter Analysis



8. Competitive Positioning

8.1 Companies’ Product Positioning

8.2 Market Position Matrix

8.3 Market Share Analysis of the Alternative Protein Market

8.4 Company Profiles

8.4.1 Archer-Daniels-Midland

8.4.2 Kerry Group plc

8.4.3 Sudzucker AG

8.4.4 Glanbia PLC

8.4.5 Royal FrieslandCampina N.V.

8.4.6 Arla Foods amba

8.4.7 Nomad Foods

8.4.8 Royal DSM N.V.

8.4.9 Ingredion Incorporated

8.4.10 Cargill, Incorporated

 

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Summary

Executive Summary

The European Alternative Protein market was valued at USD 1906.4 Million in 2021 and is expected to grow at a CAGR of 20.2% during the forecast period of 2023-2028. The market will account for two-thirds of worldwide consumption by 2035, driven by a big and expanding population that is consuming more proteins as it becomes wealthier.

The primary factors influencing the consumption of alternative protein products in Europe are the environmental and health benefits. Customers are actively looking for sustainability and health-related qualities, boosting their intake of plant-based proteins. The alternative protein market is most developed in Europe, where a number of these products have been available on grocery store shelves for some time. The highest GDP per person in the world will continue to be in Europe. Due to the climate and communities that value their health, alternative protein adoption is expected to rise quickly.

Governments are funding research and innovation projects all around Europe to accelerate the diversification of proteins. Increasing protein self-sufficiency, dismantling unsustainable supply chains, and diversifying protein sources and end products are all part of Europe's efforts to change its food systems.

The willingness of consumers to adopt these alternatives into their preferred diets is a key factor in the expansion of the alternative-protein business. Moreover, a growing percentage of the total protein will be made up of alternative proteins. The need for alternative proteins is being driven by a number of strong megatrends, including environmental protection, factory farming ethics, and health concerns.

Investors have a wide range of options in the alternative protein market since these proteins are entering a segment of the food industry that is particularly resistant to recession and cyclicality, making them a solid hedge against any hidden competitors that might have an impact on the entire economy.



Scope of the Report

• The report analyses the Alternative Protein Market by Value (USD Million).

• The report presents the analysis of Alternative Protein market for the historical period of 2018-2021, the estimated year 2022 and the forecast period of 2023-2028.

• The report analyses the Alternative Protein Market by Product Type (Plant Protein, Insect Protein, Microbial Protein).

• The report analyses the Alternative Protein Market by Application (Food & Beverages, Animal Feed and Pet Food, Nutraceuticals).

• The report analyses the Alternative Protein Market by Sales Channel (E-commerce Channels, Convenience Store, Supermarket/Hypermarket)

• The Europe Alternative Protein Market has been analysed by countries (United Kingdom, Germany, France, Italy).

• The key insights of the report have been presented through the frameworks of SWOT and Porter’s Five Forces Analysis. Also, the attractiveness of the market has been presented by region, by Product Type, by Application, by Sales Channel.

• Also, the major opportunities, trends, drivers and challenges of the industry has been analysed in the report.

• The report tracks competitive developments, strategies, mergers and acquisitions and new product development. The companies analysed in the report include Archer-Daniels-Midland Company Kerry Group plc, Sudzucker AG, Glanbia PLC, Royal FrieslandCampina N.V., Arla Foods amba, Nomad Foods, Royal DSM N.V., Ingredion Incorporated, Cargill, Incorporated.



Key Target Audience

• Alternative Protein Producers/ Vendors

• Supply chain Distributors

• Consulting and Advisory Firms

• Research and Development Organizations

• Government and Regulatory Authorities



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Table of Contents

1. Market Background

1.1 Scope and Product Outlook

1.2 Executive Summary

1.3 Research Methodology



2. Strategic Recommendations



3. Global Alternative Protein Market: Historic and Forecast

3.1 Global Alternative Protein Market: Market Value Assessment (By Value, By Volume)



4. Europe Alternative Protein Market: Historic and Forecast (2018-2028)

4.1 Impact Analysis of Macro Economic Factors on the Alternative Protein Market

4.2 Europe Alternative Protein Market: Ecosystem Analysis

4.2.1 Europe Wellness Economy: By Investment Landscape

4.2.2 Europe Wellness Economy: By Competitive Foothold

4.3 Europe Alternative Protein Market: Dashboard

4.4 Europe Alternative Protein Market: Market Value Assessment

4.5 Europe Alternative Protein Market: Volume Sales

4.6 Average Selling Price Analysis of Alternative Protein Market

4.7 Impact of COVID-19 on the Alternative Protein Market

4.8 Europe Alternative Protein Market Segmentation: By Product Type

4.8.1 Europe Alternative Protein Market, By Product Type Overview

4.8.2 Europe Alternative Protein Market Size, By Plant Protein, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.8.3 Europe Alternative Protein Market Size, By Insect Protein, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.8.4 Europe Alternative Protein Market Size, By Microbial Protein, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.9 Europe Alternative Protein Market Segmentation: By Application

4.9.1 Europe Alternative Protein Market, By Application Overview

4.9.2 Europe Alternative Protein Market Size, By Food & Beverages, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.9.3 Europe Alternative Protein Market Size, By Animal Feed and Pet Food, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.9.4 Europe Alternative Protein Market Size, By Nutraceuticals, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.10 Europe Alternative Protein Market Segmentation: By Sales Channel

4.10.1 Europe Alternative Protein Market, By Sales Channel Overview

4.10.2 Europe Alternative Protein Market Size, By E-Commerce Channels, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.10.3 Europe Alternative Protein Market Size, By Convenience Stores, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)

4.10.4 Europe Alternative Protein Market Size, By Supermarkets/Hypermarkets, By Value, 2018H-2028F (USD Million & CAGR)



5. Europe Alternative Protein Market, Country Analysis (2018-2028)

5.1 Country Snapshot

5.2 Europe Alternative Protein Market, By Country Overview



5.2.1 United Kingdom Alternative Protein Market: Market Value Assessment

5.2.1.1 By Product Type

5.2.1.2 By Application

5.2.1.3 By Sales Channel



5.2.2 Germany Alternative Protein Market: Market Value Assessment

5.2.2.1 By Product Type

5.2.2.2 By Application

5.2.2.3 By Sales Channel



5.2.3 France Alternative Protein Market: Market Value Assessment

5.2.3.1 By Product Type

5.2.3.2 By Application

5.2.3.3 By Sales Channel



5.2.4 Italy Alternative Protein Market: Market Value Assessment

5.2.4.1 By Product Type

5.2.4.2 By Application

5.2.4.3 By Sales Channel



5.2.5 Rest of Europe Alternative Protein Market: Market Value Assessment

5.2.5.1 By Product Type

5.2.5.2 By Application

5.2.5.3 By Sales Channel



6. Market Dynamics

6.1 Impact assessment of Market Dynamics on Europe Alternative Protein Market

6.2 Drivers

6.3 Restraints

6.4 Trends



7. Industry Ecosystem Analysis

7.1 Macro-Economic Factor Assessment

7.2 Value Chain Analysis

7.3 Porter Analysis



8. Competitive Positioning

8.1 Companies’ Product Positioning

8.2 Market Position Matrix

8.3 Market Share Analysis of the Alternative Protein Market

8.4 Company Profiles

8.4.1 Archer-Daniels-Midland

8.4.2 Kerry Group plc

8.4.3 Sudzucker AG

8.4.4 Glanbia PLC

8.4.5 Royal FrieslandCampina N.V.

8.4.6 Arla Foods amba

8.4.7 Nomad Foods

8.4.8 Royal DSM N.V.

8.4.9 Ingredion Incorporated

8.4.10 Cargill, Incorporated

 

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