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アラブ首長国連邦の電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


United Arab Emirates E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アラブ首長国連邦の電子商取引業界は、より多くの電子商取引企業が出現しているため、指数関数的に成長しています。デジタル経済は、インターネットにアクセスできる世界の隅々にまで到達しながら、著しく発展し... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

アラブ首長国連邦の電子商取引業界は、より多くの電子商取引企業が出現しているため、指数関数的に成長しています。デジタル経済は、インターネットにアクセスできる世界の隅々にまで到達しながら、著しく発展しています。様々な電子商取引市場のベンダーが、オンライン小売の需要拡大に影響を与えるためにアラブ首長国連邦で事業を拡大しています。

主要なハイライト
COVID-19の大流行が、同国におけるEコマースに優位性を与えています。パンデミック時の社会的距離の制限により、食料品や家電製品などの必須サービスのオンラインモードが推進されました。また、パンデミックは、多くの零細・中小企業(MSME)がデジタルプラットフォームに移行することを促した。例えば、アラブ首長国連邦政府は2021年に3000億作戦を導入しました。この作戦は、UAEの産業部門を発展させ、国家経済を刺激する役割を強化することを目的としています。
アラブ首長国連邦のEコマース市場は、主にバイヤーの間で高まっているオンラインショッピングのニーズが原動力となっています。このため、世界中のEコマース市場ベンダーがこの国に投資しています。例えば、2022年5月、INCは、ドバイでインテリアデザインおよびフィットアウトを行う親会社のINCグループの立ち上げを発表しました。
アラブ首長国連邦のEコマース市場では、様々なキープレイヤーやスタートアップ企業が登場しています。例えば、2021年12月、レバノンを拠点とする天然ピーナッツバターの新興企業であるNutshellは、アラブ首長国連邦にEコマース事業を拡大し、同国の新興Eコマース市場に参入しています。
アラブ首長国連邦のEコマース市場が大きく成長した背景には、多くの要因があります。スマートフォンとインターネットの普及率の向上は、同国のeコマース市場成長の主要な要因の一つです。
小売業者は、顧客の行動を観察することで、ローカライゼーションと言語がUAEのeコマース市場に参入する際に考慮すべき重要な点であることを発見しました。多くの高級ブランドがアラビア語でサイトを開設し、言語の問題からeコマースを敬遠していた地元のバイヤーを引き付けています。


主な市場動向

デジタルトランスフォーメーションにより、Eコマースの大幅な成長が見込まれる


Covid-19の大流行以降、デジタルトランスフォーメーションが浸透しています。パンデミック時に外出の必要性をなくしたことで、さまざまな組織がオンラインビジネスに切り替えたのです。インターネットやスマートフォンの需要増といった要因が、eコマース市場を後押ししています。
Digital Transformation Summit 2022によると、ドバイは世界で最も技術的に進んだ都市の一つである。ドバイ政府は、人工知能、自律走行車、3Dプリンティングなどの新興技術に多大な投資を行っています。こうした先端技術への多大な投資により、アラブ首長国連邦はドバイを世界で最も革新的な都市のひとつにすることで、デジタル変革の青写真を描くことに成功したのです。
アラブ首長国連邦政府は、同国におけるデジタル化のさらなる成長と拡大のために、さまざまな戦略を導入しています。例えば、アブダビ経済ビジョン2030では、ICTインフラの導入と投資を目指しています。これにより、政府はインターネットの普及率をさらに高め、デジタルインフラも後押しすることになるでしょう。
同国は、デジタル変革の分野でいくつかの評価を得ています。例えば、デジタル変革の成熟度を測るWorldBankのGovTech Maturity Index 2021によると、UAEは政府のデジタル変革において世界最高の国の一つにランクインしています。
UAEのデジタル化を加速させるために、多くの組織が力を合わせています。2021年6月、EtisalatはEricssonと提携し、5Gミリ波(mmWave)を商用ネットワークに展開することを発表しました。TDRA(電気通信・デジタル政府規制局)は、全国で初めて5Gミリ波を割り当てる。このようなデジタルトランスフォーメーションの進展により、Eコマース企業はターゲットとする顧客との距離を縮めることができると期待されています。このように、デジタル変革は一般市民により高いアクセスを与え、研究対象市場の成長を促進することが期待されています。


ファッションが主要なシェアを占めると予想


コビド19の発生により、多くの産業が損失を被りましたが、一方でUAE市場のファッション産業は、Eコマースへのシフトにより活況を呈しています。FacebookやInstagramなどのソーシャルメディアプラットフォームの利用増加など、多くの要因がオンラインEコマースプラットフォームの大きな成長に寄与しています。これらのプラットフォームは、自宅にいながらにして商品を購入できる手軽さで、顧客にサービスを提供しています。
多くのソーシャルメディアプラットフォームは、オンラインショッピング市場の機会を捕捉するために、さまざまな戦略を打ち出しています。例えば、2021年8月、TikTokは、ユーザーがベンダーから直接商品を購入できるようにするアプリ内ショッピング機能の導入を発表し、これは、逆に、Eコマースの増加を利用することでプラットフォームの成長に貢献することになる。これに続き、親会社のByteDance Ltdがドバイを拠点とするiMile Deliveryに投資したことは、同社の同国の電子商取引市場への関心の高まりを示唆している。
UAEのEコマース市場には複数の新興企業が参入しており、この地域のEコマース市場をさらに活性化させることが期待されます。例えば、2022年2月、ドバイ在住の起業家が、オンラインアクティブウェアブランド「F5's」のウェブサイトを立ち上げました。このオンラインショップでは、オーガニック、サステナブル、ビーガンのストリートウェアを提供する予定です。コレクションには、ジョガー、パーカー、Tシャツ、その他の関連商品が含まれる予定です。
同様に、様々な市場リーダーが、顧客のショッピング嗜好から利益を得るために、この地域で事業を拡大しています。例えば、2021年11月、ドバイに拠点を置くクイックコマースのスタートアップ、YallaMarketは、アラブ首長国連邦での拡大計画を発表し、来年にはサウジアラビアとカタールに踏み込み、食料品ショッピングを拡大する予定です。
2021年9月には、首長国の持株会社であるMajid Al Futtaimが、UAEのドバイでレジなしコンビニエンスストアを立ち上げた。同店では、飲料、スナック、パッケージ食品、惣菜、生活必需品など1,300品目以上を販売しています。


競合他社の状況

アラブ首長国連邦のEコマース市場は、企業間の競争が激化しています。市場は、Amazon、Namshi、Noonなど、さまざまな主要プレーヤーで構成されています。しかし、Eコマースにおける技術革新が進むにつれ、多くの企業が新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。


2021年2月 - オンラインショッピングストアのNamshiは、U.A.E.市場のカタールにオンラインストアを開設しました。このオンラインストアでは、自宅から簡単に購入できるようにすることで、お客様のご要望にお応えします。Namshiは、カタールでのストア立ち上げのための最初のEコマース市場です。
2021年9月 - イースト・インディア・カンパニーは、アラブ首長国連邦の現地パートナーであるBinhendi Enterprises L.L.P.と共同で、同市場における初の店舗開設を発表。この店舗では、高級紅茶やコーヒー、香ばしいビスケットや職人の菓子、上品なチョコレートシリーズ、風味の良いジャムやマーマレードなどのファインダイニングを提供します。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in United Arab Emirates (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in United Arab Emirates (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in United Arab Emirates (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country United Arab Emirates in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Apple Inc.
7.1.2 Amazon Inc.
7.1.3 Noon AD Holdings Ltd
7.1.4 Sharaf DG LLC.
7.1.5 Namshi General Trading L.L.C
7.1.6 Microless
7.1.7 LuLu Group International
7.1.8 Tryano
7.1.9 Newegg Commerce, Inc.
7.1.10 Dubai Shoppers

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The United Arab Emirates E-commerce industry is growing exponentially as more e-commerce businesses are emerging. The digital economy is significantly developing while reaching every corner of the world with internet access. Various e-commerce market vendors are expanding their business in the United Arab Emirates to influence the growing demand for online retailing.

Key Highlights
The COVID-19 pandemic has given an advantage to e-commerce in the country. The social distancing restrictions during the pandemic have driven the online mode of essential services like food, consumer electronics, and others. The pandemic has also encouraged many micro, small and medium enterprises (MSMEs) to switch to digital platforms. For instance, In 2021, the United Arab Emirates government introduced Operation 300bn. this operation aims to develop the UAE's industrial sector and enhance its role in stimulating the national economy.
The e-commerce market of the United Arab Emirates is primarily driven by the rising need for online shopping among buyers. This has led e-commerce market vendors from across the globe to invest in the country. For instance, in May 2022, INC announced the launch of its parent company, INC Group, an interior design and fit-out firm in Dubai.
Various key players and startups have emerged in the United Arab Emirates E-commerce Market. For instance, in December 2021, Nutshell, a natural peanut butter startup based out of Lebanon, expanded its e-commerce business to the United Arab Emirates to increase its footprint and tap into the emerging e-commerce market of the country.
Many factors have contributed to significant growth in the e-commerce market in the United Arab Emirates. The increase in smartphone and internet penetration are among the primary drivers of its e-commerce growth.
By looking at the customer's behavior, retailers found that localization and language are significantly essential aspects to consider when entering the UAE e-commerce market. Many Luxury brands have launched their site in Arabic to attract local buyers who have sidestepped e-shopping due to language issues.


Key Market Trends

Significant Growth in E-Commerce is Expected due to Digital Transformation


Digital transformation has taken over since the Covid - 19 pandemic. Various organizations switched to online business by eliminating the need to come out of the home during the pandemic. Factors like increased demand for the internet and smartphones have boosted the e-commerce market.
According to Digital Transformation Summit 2022, Dubai is one of the most technologically advanced cities in the world. Dubai's government has significantly invested in emerging technologies such as artificial intelligence, autonomous vehicles, and 3D printing. These significant investments in advanced technologies have helped the United Arab Emirates create a digital transformation blueprint by making Dubai one of the most innovative cities globally.
United Arab Emirates' government has been introducing various strategies for further growth and expansion of digitalization in the country. For instance, Abu Dhabi Economic Vision 2030 aims to adopt and invest in ICT infrastructure. This will further help the government to increase internet penetration and will also boost the digital infrastructure.
The country has gained several recognitions in the field of digital transformation. For instance, according to the WorldBank's GovTech Maturity Index 2021, which measures the maturity levels of digital transformation, the UAE has been ranked among the world's best countries in digital government transformation.
Many organizations are joining forces to accelerate digitalization in the UAE. In June 2021, Etisalat announced the partnership with Ericsson to deploy a 5G millimeter wave (mmWave) across its commercial network. TDRA (Telecommunications and Digital Government Regulatory Authority) is the first to allocate 5G millimeter-wave across the country. Such strides in digital transformation are expected to bring e-commerce companies closer to their targeted audience. Thus, digital transformation is expected to give the common public higher access driving the growth of the studied market.


Fashion is Expected to Hold a Major Share


Despite the covid - 19 outbreak, when many industries suffered a loss, meanwhile, the fashion industry in the UAE market recorded a boom due to a shift towards e-commerce shopping. Many factors, such as the increased use of social media platforms such as Facebook, Instagram, and others, have contributed to a major growth of online e-commerce platforms. These platforms serve their customers with the ease of buying products just by sitting at their homes.
Many social media platforms are coming up with different strategies to capture the opportunity in the online shopping market. For instance, in August 2021, TikTok announced the introduction of in-app shopping features that will enable its users to buy products directly from vendors, which will, in turn, help the platform to grow by taking advantage of the rise in e-commerce. Following it, ByteDance Ltd, its parent company invested in Dubai-based iMile Delivery which points to the company's increasing interest in the e-commerce market of the country.
Several startups are entering the UAE e-commerce market, which is further expected to drive the e-commerce market in the region. For instance, in February 2022, a Dubai-based entrepreneur has launched an online activewear brand, F5's website. The online shop will provide organic, sustainable, and vegan streetwear. The collection will include joggers, hoodies, tees, and other related products.
Similarly, various market leaders are expanding their business in this region so as to derive profit from the customer's shopping preferences. For instance, in November 2021, a Dubai-based quick-commerce startup, YallaMarket, has announced a plan for expansion in the United Arab Emirates and will be stepping into Saudi Arabia and Qatar in the coming year to scale its grocery shopping.
In September 2021, Majid Al Futtaim, an Emirati holding company, launched its checkout-free convenience store in Dubai, UAE. The store sells more than 1,300 items, including beverages, snacks, packaged food, ready meals, and other necessities.


Competitive Landscape

United Arab Emirates E-commerce market is witnessing a rise in competitiveness among companies. The market consists of various major players, such as Amazon, Namshi, Noon, and others. In terms of market share, these significant players are presently dominating the e-commerce market in U.A.E. However, with increasing innovations in e-commerce, many companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.


February 2021 - Namshi, an online shopping store, has launched its online store in Qatar, U.A.E. market. The online store will help meet the customer's demands by making it easier for them to buy from their home. Namshi is the first e-commerce market for launching its store in Qatar.
September 2021 - The East India Company announced the launch of its first store in the United Arab Emirates market in collaboration with local U.A.E. partner Binhendi Enterprises L.L.P. This store will provide Fine dining, including fine teas and coffees; savory biscuits and artisan sweets; an exquisite chocolate range; and flavourful jams and marmalades.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand from Fashion Industry
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Internet Penetration
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in United Arab Emirates (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in United Arab Emirates (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in United Arab Emirates (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country United Arab Emirates in the ecommerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Apple Inc.
7.1.2 Amazon Inc.
7.1.3 Noon AD Holdings Ltd
7.1.4 Sharaf DG LLC.
7.1.5 Namshi General Trading L.L.C
7.1.6 Microless
7.1.7 LuLu Group International
7.1.8 Tryano
7.1.9 Newegg Commerce, Inc.
7.1.10 Dubai Shoppers

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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