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エストニアの電子商取引市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Estonia E-Commerce Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, And Forecasts (2022 - 2027)

エストニアの電子商取引市場は、2022年から2027年までの予測期間において、年平均成長率9.7%を記録すると予想されています。 主なハイライト Eesti Pankによると、エストニアの人々による電子購入は2021年の... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

エストニアの電子商取引市場は、2022年から2027年までの予測期間において、年平均成長率9.7%を記録すると予想されています。

主なハイライト
Eesti Pankによると、エストニアの人々による電子購入は2021年の最終四半期に月平均600万ユーロ、2021年の総売上高は2億4900万ユーロに達したとのことです。このような統計は、同国におけるeコマースへの関心が高まっていることを示しています。
近年、人々はEストアを好むように、Eショッピングのトレンドは、2021年の最後の四半期に採用が増加しました。Eesti Bankの報告によると、同国では58%の電子購入がEストアで行われているとのことです。また、2021年の最終四半期には、1ヶ月あたり平均1億3800万ユーロがEストアで消費されたと推定されています。Eストアで多様な支払いや分割払いのオプションが採用されたことで、消費者は国内での支出を増やした。2021年最終四半期には、eストアにおいて平均11.6千件の購入が分割払いを支払方法として行われた。
宅配便の機械に送られる商品の量は、爆発的な電子商取引の普及を実証している。エストニア電子商取引協会によると、2021年には1200万個以上の小包が宅配機を通過し、前年比33%増となった。小包の増加は、同国における研究市場の活況を物語っています。
電子商取引市場は、Covid-19の大流行以降、大きな成長を遂げました。パンデミック以前にはほとんどオンラインで購入されなかった食品や医薬品が、オンラインで購入されるようになったのです。また、生活必需品や食品を扱う電子小売業者では、パンデミック時に大量のニーズがある注文が見受けられるようになった。


主な市場動向

デジタルソリューションの採用が進む


エストニア政府は、デジタル化を取り組むべき重要な課題としています。エストニア経済通信省は、「エストニア・デジタル・アジェンダ2020」の実施に責任を持つようになりました。
Estonian Digital Agenda 2020は、優先事項の特定、戦略的目標の設定、関心分野の発見に重点を置いており、これにより、機能的で安全・安心な環境の構築を可能にしています。この環境は、国の社会と経済のために革新的な情報通信技術(ICT)ソリューションを開発・創出することを目的としています。
エストニアは、デジタル経済社会指数(DESI)2021のメンバー21カ国中、7位にランクインしています。DESIによると、エストニアはデジタル公共サービスの採用において主要な競争相手となっています。政府によるデジタル化の推進により、エストニアは電子商取引への関心を高めていくと予想されます。
DESIによると、エストニアの中小企業の16%がオンラインポータルを通じて製品やサービスを販売しており、さらに中小企業の売上高の12%が電子商取引によって生み出されています。


ファッションが大きなシェアを占めると予想される


エストニアのEコマース市場では、ファッション分野が売上高をリードし、エレクトロニクス&メディア分野がそれに続く。アパレル、フットウェア、アクセサリーの売上は、Eコマースで大幅な伸びを記録しています。
ファッション業界の商人が、国内のさまざまな地域で販売や注文をこなすために市場に参入する際のデジタル障壁が低いため、同国ではファッション製品のオンライン小売業者の数が増加しています。
顧客によるパーソナライズが進み、さまざまな製品やアクセサリーが入手可能になったことで、オーダーメイドのオンラインショッピング体験が可能になりました。このため、ファッション業界におけるEコマース導入の競争が激化しています。
国内の多くの企業は、企業の市場シェアを拡大するために、提携や買収に関与しています。例えば、2022年4月、エストニアの衣料品スタートアップである小売EストアのUptyは、フィンランドの同業者であるRekkiを買収した。また、同社は同地域での会社拡大のための資金調達も計画している。


競合他社の状況

エストニアのeコマース市場は、多数のプレーヤーが存在するため、競合のレベルは高い。Eコマース市場におけるローカルおよびグローバルブランドの数は増加しており、高い競争率につながっています。


2021年9月 - ロシアのオンラインファッション市場のプレーヤーであるワイルドベリーは、エストニア、ラトビア、リトアニアのバルト三国でのプレゼンスを拡大した。同社はエストニアでサービスを提供するために270社のパートナーを運営する方針。
2022年4月 - エストニアのタリンに拠点を置くeコマースチェックアウトソリューションのスタートアップ、Montonioは、Index Venturesが主導するシリーズA資金調達で1200万米ドルを調達しました。この資金は、ヨーロッパ全域での同社の拡大を目標としている。


追加のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 MARKET INSIGHTS
2.1 Market Overview
2.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
2.2.1 Bargaining Power of Suppliers
2.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
2.2.3 Threat of New Entrants
2.2.4 Threat of Substitute Products
2.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
2.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
2.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

3 MARKET DYNAMICS
3.1 Market Drivers
3.1.1 Increased adoption of Digital Solutions
3.1.2 Adoption of Omnichannel Innovative Solutions
3.2 Market Challenges
3.2.1 Limited Domestic Market
3.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Country (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
3.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in country (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
3.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in country (Current market value of cross-border & key trends)
3.6 Current positioning of country in the ecommerce industry in region YY

4 Market Segmentation
4.1 By B2C ecommerce
4.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
4.1.2 Market Segmentation - by Application
4.1.2.1 Beauty & Personal Care
4.1.2.2 Consumer Electronics
4.1.2.3 Fashion & Apparel
4.1.2.4 Food & Beverage
4.1.2.5 Furniture & Home
4.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
4.2 By B2B ecommerce
4.2.1 Market size for the period of 2017-2027

5 Competitive Intelligence
5.1 Company Profiles
5.1.1 Euronics
5.1.2 Selver AS
5.1.3 Barbora
5.1.4 DenimDream
5.1.5 Cellebes
5.1.6 Next Germany GMBH
5.1.7 Zalando SE
5.1.8 Alibaba Group
5.1.9 Amazon.com, Inc.
5.1.10 Zara

6 Investment Analysis

7 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Estonia E-commerce market is expected to register a CAGR of 9.7% over the forecast period from 2022 to 2027.

Key Highlights
According to the Eesti Pank, E-purchases by the population in the country have averaged EUR 6 million a month in the last quarter of 2021 with a total turnover of EUR 249 million in 2021. Such statistics indicate to the growing interest in e-commerec in the country.
The trend of E-shopping has increased in adoption as in recent years people prefer e-stores and in the last quarter of 2021. The Eesti Bank reported that 58% of the E-purchases have been done through E-stores in the country. It was also estimated that on an average EUR 138 million per month was spent in e-stores in the last quarter of 2021. With adoption of varied payment and installment options in e-stores, consumers have increased their spending in the country. In the last quarter of 2021, an average of 11.6 thousand purchases were made using installment as payment method in e-stores.
The amount of items sent to parcel machines demonstrates explosive e-commerce adoption. According to the Estonian E-Commerce Association, more than 12 million parcels have passed through parcel machines in 2021 with a year-over-year increase of 33%. Increased parcels hold testimony to the booming nature of the studied market in the country.
The e-commerce market has experienced a significant growth since the Covid-19 pandemic. There has been an increase in online purchase of food and medicines which were rarely bought online prior to the pandemic. Also, e-retailers of essential supplies and food have seen orders with large quantity needs during the pandemic.


Key Market Trends

Increased Adoption of Digital Solutions


The Estonian government has made digitalization a critical agenda to be addressed. The Ministry of Economic Affairs and Communications of Estonia has been made responsible for the implementation of the Estonian Digital Agenda 2020.
The Estonian Digital Agenda 2020 is focused on identifying priorities, setting strategic objectives, and finding the areas of interest, thus enabling the creation of a functioning, safe and secure environment. This environment is aimed at developing and creating innovative information and communication technology (ICT) solutions for the country's society and economy.
Estonia has been ranked 7th out of 21 members of the Digital Economy and Society Index (DESI) 2021. According to DESI Estonia is a major contender in the adoption of digital public services. With increased digitization which can be attributed to the governmnet initiatives, the country is expected to witness surging interest in e-commerce.
According to the DESI, 16% of the SMEs in the country provide sale of their products and services via online portals and further 12% of the SMEs turnover is generated through E-commerce.


Fashion is Expected to Hold a Major Share


The fashion segment is the leading segment for sales in the Estonia E-commerce market followed by Electronics & Media. Sales of apparel, footwear, and accessories have observed a significant increase in e-commerce.
The low digital barrier for merchants in the fashion business to enter the market to sell and fulfill orders across different regions of the country has led to an increase in the number of online retailers of fashion products in the country.
Increased personalization by customers and the availability of various products and accessories enables a tailored online shopping experience. Thus increasing the competition the market for increased adoption of e-commerce in fashion.
Many companies in the country are involving in partnerships and acquisitions in order to increase the market share of the company. For instance, in April 2022, Estonian clothing startup Upty, a retail e-store acquired a Finnish peer, Rekki. Also the company has plans to raise funds for company's expansion in the region.


Competitive Landscape

The level of rivalry in Estonia's e-commerce market is high due to the presence of a large number of market players. The number of local and global brands in the e-commerce market has increased, leading to high competition.


September 2021 - Russia's online fashion market player Wildberries, has expanded its presence in the baltic states of Estonia, Latvia, and Lithuania. The company intends to operate 270 partners in Estonia for providing its services in the country.
April 2022 - Montonio, an e-commerce checkout solution startup based in Tallinn, Estonia, has raised USD 12 million in series A funding led by Index Ventures. These funds are targeted for the expansion of the company across Europe.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 MARKET INSIGHTS
2.1 Market Overview
2.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
2.2.1 Bargaining Power of Suppliers
2.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
2.2.3 Threat of New Entrants
2.2.4 Threat of Substitute Products
2.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
2.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
2.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

3 MARKET DYNAMICS
3.1 Market Drivers
3.1.1 Increased adoption of Digital Solutions
3.1.2 Adoption of Omnichannel Innovative Solutions
3.2 Market Challenges
3.2.1 Limited Domestic Market
3.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Country (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
3.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in country (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
3.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in country (Current market value of cross-border & key trends)
3.6 Current positioning of country in the ecommerce industry in region YY

4 Market Segmentation
4.1 By B2C ecommerce
4.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
4.1.2 Market Segmentation - by Application
4.1.2.1 Beauty & Personal Care
4.1.2.2 Consumer Electronics
4.1.2.3 Fashion & Apparel
4.1.2.4 Food & Beverage
4.1.2.5 Furniture & Home
4.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
4.2 By B2B ecommerce
4.2.1 Market size for the period of 2017-2027

5 Competitive Intelligence
5.1 Company Profiles
5.1.1 Euronics
5.1.2 Selver AS
5.1.3 Barbora
5.1.4 DenimDream
5.1.5 Cellebes
5.1.6 Next Germany GMBH
5.1.7 Zalando SE
5.1.8 Alibaba Group
5.1.9 Amazon.com, Inc.
5.1.10 Zara

6 Investment Analysis

7 Future Outlook of the Market

 

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