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オーストラリアの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Australia E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

オーストラリアのEコマース市場は、2022年から2027年の間に13.7%のCAGRを記録すると予想されています。オーストラリアのEコマース市場は、主に同国の強力なインターネット普及率、買い物客の信頼感、オンライン購... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

オーストラリアのEコマース市場は、2022年から2027年の間に13.7%のCAGRを記録すると予想されています。オーストラリアのEコマース市場は、主に同国の強力なインターネット普及率、買い物客の信頼感、オンライン購入の快適さによって牽引されています。

主なハイライト
オーストラリアは、世界のEコマースリーダーの多くがパンデミック前にいた場所に近いですが、購入頻度ではまだ遅れをとっています。しかし、ここ数年、同地域ではオンライン消費と高頻度購入の機運が高まっており、今後数年間は市場を牽引すると予想されます。
さらに、消費者の行動やオンライン購入に対する信頼感が、同地域の市場をさらに牽引しています。この地域のEコマース事業者は、消費者を惹きつけるために、商品の細部まで知り、画像や動画、バーチャルリアリティに支えられた徹底した情報を提供する必要があります。また、多様な支払い方法、競争力のある送料、さまざまな配送方法の選択肢は、顧客が求める柔軟性を提供します。
オーストラリア郵便局によると、オンライン決済の48.8%はPayPalで行われています。デビットカードやクレジットカードは、オンライン決済の39.9%を占めています。最も急成長しているのは、Buy Now Pay Later(今すぐ支払う)市場で、オンライン決済の6.7%を占めている。このセグメントで最も有名なプロバイダーはAfterPayです。
モバイルコマースは、オーストラリアのEコマース市場において大きなビジネスチャンスとなっています。モバイルの普及率は100%に近く、モバイル決済や購入はすべてのEコマース・プレーヤーにとって効果的な戦略です。ペイパルの最新レポートによると、電子商取引全体の26.4%が携帯電話経由で行われており、これは前年比28.8%増で、ここ数年縮小傾向にあるラップトップやデスクトップでの取引を凌駕しています。
E コマース市場のプレイヤーは、製品開発から製品使用後のリサイクルまで、サプライチェーン全体にわたって持続可能な手法を取り入れるという課題に直面する必要があります。多くの小売業者が革新的なアプローチをとっています。例えば、ピアツーピアのデザイナー服レンタルサービスであるDesignerexは、ファストファッションによる影響を軽減し、循環型経済を促進するために活動しています。
COVID-19の大流行により、消費者の購買行動は店頭からオンラインショッピングへと恒久的に変化し、この地域のEコマース市場は加速しています。宅配によるEコマースがもたらす利便性は、今後数年間で人気を博し、より多くの人々に届き、小売業者の売上を増加させると予想されます。


主な市場動向

購入頻度とオンラインショッピングの増加


オーストラリアポストの報告によると、より多くのオーストラリア人がオンラインで買い物をしており、5世帯に4世帯、81%が1年のうちにオンラインで何かを買っています。2021年、オーストラリアの買い物客は、オンライン物理的商品に623億米ドルという驚くべき金額を費やしました。このような高いオンライン売上高は、同国のeコマースへの関心の高まりを表しています。
さらに、2021年のオンライン物理的商品への支出の伸びは、前年比23.4%と好調であることが報告されています。この成長は主に、パンデミックの発生以降に形成された新しい習慣によるものです。継続的な規制がこの成長をさらに強化し、買い物客がより頻繁にオンラインで購入し続けることを促しました。
オーストラリアは、少なくとも月に1回はオンラインで買い物をする消費者の数で、他国を上回っています。さらに、ソーシャルメディア・プラットフォームを通じたEコマース企業のデジタル広告の増加により、オンライン消費はさらに増加し、商品の売上も増加しています。ショッピングの経験が豊富で、テクノロジーに精通した消費者は、トレンドに敏感で、知識も豊富です。彼らは効率性を重視し、詳細な商品情報とより良いカスタマーサービスを得るために、デジタルネイティブな小売業者から購入する傾向があります。
オーストラリアポストの報告によると、オンラインショッピングの人気が高まるにつれ、オンライン購入の件数も増加し、2021年には全国で前年比12.3%増となる見込みです。2019年と比較して2021年には73.1%という驚異的な数の購入がオンラインで行われ、過去2年間の買い物客の行動が大きく変化していることがわかります。メトロエリアは、パンデミックによる制約が多く、その結果、地域よりもわずかに高い伸びを示しています。地方都市部の世帯は、オンライン購入の成長に最も貢献しました。
上記のすべての要因が、予測期間中、同地域のEコマース市場をさらに活性化させるものと思われます。


ファッション・アパレル分野が大幅な成長を遂げる見込み


ファッション・アパレル分野は、大幅な成長が見込まれています。この成長は主にアスレジャーとフットウェアの売上に支配されており、これらのサブカテゴリーはいずれも7月と8月にかけて大幅な増加を示しています。
さらに、サイバーウィークでは、クリスマス商戦を控え、パーティーシーズンに向けてバーゲンを行う人々が多く、ファッション・アパレル製品の購入が最も増加しました。ブラックフライデーやプライムデーなどのセールイベントに積極的に参加するほか、一部のオンライン小売業者は、オンラインショッピングを通じてより良い顧客体験を提供するために新しい技術を採用しました。
さらに、スマートフォンやインターネットの普及率が高いため、ソーシャルメディアプラットフォームや短い動画による有料広告でブランド構築を行うことで、この地域の消費者がオンラインチャネルでファッションやアパレル製品を購入することをさらに促しています。
この地域の消費者は、オンラインショッピングの習慣が環境に与える影響についてますます意識するようになっており、二酸化炭素排出量の削減に取り組んでいる小売業者を探すようになってきています。オーストラリアの消費者は、ファッション、アパレル、食料品、美容製品において、主に持続可能な製品を好みます。さらに、この地域の若い世代は、サステナビリティのような社会的・環境的問題に対して強い立場を求めています。この地域の多くの市場関係者が、新たな消費者と市場シェアを獲得するために持続可能な取り組みを始めており、これがEコマース市場をさらに成長させるものと期待されています。
これらの要因により、ファッション・アパレル製品のEコマース売上は予測期間中にさらに増加すると予想されます。


競合他社の状況

オーストラリアのEコマース市場は、主要プレーヤー間の競争が激しいため、断片的な市場となっています。オーストラリアのEコマース市場における主要なプレーヤーは、市場シェアを獲得するために新製品の投入だけでなく、事業拡大やパートナーシップの締結を選択しています。この地域の主要な市場参加者には、eBay Australia Pty Ltd., Amazon Commercial Services Pty, Kogan.com, Woolworthsなどが挙げられます。


2022年3月 - アマゾンオーストラリアは、メルボルンに国内初のソートセンター施設の建設を開始したと発表した。15,600平方メートルのオペレーション施設は、クレイジーバーンにあるグッドマングループの新しいアマルービジネスパークに今年オープンする予定です。メルボルン北部に位置するこの専用ソートセンターは、全国のお客様への配送スピードを向上させます。
2022年3月 - オンライン小売業のMyDealは、オーストラリアで新しいグローバル・アクティビティ・マーケットプレイス「Amazed.com」を立ち上げました。新サイトでは、MyDeal社独自のマーケットプレイス技術と既存の100万人のアクティブな顧客基盤を活用し、現地の人に向けたアクティビティや体験のワンストップショッピング体験を提供する。また、暦年の前半にはニュージーランドに事業を拡大し、その後、英国や米国などのオフショア市場にも進出していく予定です。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rise in Purchase Frequency and Online Spending
5.1.2 Rising Adoption of Click and Collect Services
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges related to the adoption of Sustainable Practices
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Australia (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Australia (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Australia (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Australia in the E-commerce Industry in Asia Pacific

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 eBay Australia Pty Ltd
7.1.2 Amazon Commercial Services Pty
7.1.3 Kogan.com
7.1.4 Woolworths
7.1.5 Coles
7.1.6 MyDeal
7.1.7 JB HI-FI
7.1.8 BigCommerce
7.1.9 Gumutree Australia
7.1.10 Big W
7.1.11 Kmart Australia

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Australia E-commerce market is expected to register a CAGR of 13.7% during the period 2022-2027. The Australia E-commerce market is primarily driven by the strong internet penetration, shoppers’ confidence, and comfort with buying online in the country.

Key Highlights
Australia is closer to where many of the global E-commerce leaders were pre-pandemic but still lags in purchase frequency. However, in the past few years, online spending and high-frequency buying have gained momentum in the region, which is expected to drive the market in the coming years.
Moreover, consumer behavior and confidence in online purchasing are further driving the market in the region. E-commerce players in the region need to know every detail of their products and provide thorough information, supported by images, video, or virtual reality, to attract consumers. A variety of payment options, competitive shipping, and a range of delivery choices also provide customers with the flexibility they’re seeking.
According to Australia Post, 48.8% of all online payments are made via PayPal. Debit and credit cards account for 39.9% of online payments. The fastest-growing segment is the buy now pay later market, accounting for 6.7% of online transactions. The most well-known provider in this segment is AfterPay.
Mobile commerce represents a major opportunity in the Australia E-commerce market. With mobile penetration close to 100%, mobile payments and purchasing are effective strategies for all E-commerce players. As per a recent report by PayPal, 26.4% of all E-commerce transactions occur via mobile phone, representing a 28.8% year-on-year increase and dwarfing transactions made over laptops and desktops, which have been shrinking over the last couple of years.
E-commerce market players need to face the challenge of embedding sustainable practices that span the entire supply chain from product development right through to recycling options at the product’s end of life. Many retailers are taking innovative approaches to this, including Designerex, a peer-to-peer designer clothing rental service, which is working to reduce the impact of fast fashion and facilitate a circular economy.
The COVID-19 pandemic has brought a permanent shift in consumer buying behavior from in-store to online shopping, which has accelerated the E-commerce market in the region. The convenience brought by E-Commerce through home deliveries is expected to gain popularity, reach broader audiences, and increase sales for retailers in the years to come.


Key Market Trends

Rise in Purchase Frequency and Online Spending


As reported by Australia Post, more Aussies are shopping online, with four-in-five households, 81% buying something online at some point during the year. Aussie shoppers spent an incredible USD 62.3 billion on online physical goods in 2021. Such high grossing in online sales indicates the country's rising interest in e-commerce.
Furthermore, the report outlined the growth in spending on online physical goods was strong in 2021, at 23.4% year on year. This growth is primarily due to the new habits that have formed since the onset of the pandemic. Ongoing restrictions further strengthened this growth and encouraged shoppers to continue to buy online more frequently.
Australia outperforms other countries in the number of consumers shopping online at least once a month. Furthermore, the rise in digital advertising by E-commerce companies through social media platforms is further increasing online spending and generating more product sales. With extensive shopping experience, technology-savvy shoppers are on-trend and knowledgeable. They are more likely to value efficiency and purchase from digital native retailers to get detailed product information and better customer service.
As reported by Australia Post, as the popularity of online shopping continues to grow, so too does the number of online purchases made, with national year-on-year growth of 12.3% in 2021. An astounding 73.1% more purchases were made online in 2021 compared to 2019, demonstrating the significant change in shopper behavior over the past two years. Metro areas have experienced more restrictions due to the pandemic and, as a result, have seen slightly higher growth than regional. Households in inner regional areas contributed the most online purchase growth.
All of the aforementioned factors are further expected to fuel the E-commerce market in the region over the forecast period


Fashion and Apparel Segment is Expected to grow significantly


The fashion and apparel segment is anticipated to witness significant growth. This growth is primarily governed by the athleisure and footwear sales, with both of these sub-categories seeing a significant increase through July and August.
Moreover, Cyber Week saw the most significant uplift in purchases of fashion and apparel products as people made a jump start on Christmas shopping and bagged bargains as they prepared for the busy party season. Apart from actively participating in sales events such as Black Friday and Prime Day, some online retailers adopted new technology to provide a better customer experience throughout the online shopping journey.
Moreover, with high smartphone and internet penetration, brand-building over paid ads through social media platforms and short videos further attracts consumers to buy fashion and apparel products through online channels in the region.
Consumers in the region have become increasingly conscious of how their online shopping habits impact the environment; they’re beginning to seek out retailers taking steps to reduce their carbon footprint. Australian shoppers mainly prefer sustainable products in fashion, apparel, grocery, and beauty products. Furthermore, the region's younger generation demands a strong position on social and environmental issues such as sustainability. Many market players in the region started sustainable practices to gain new consumers and market share in the region, which is further expected to grow the E-commerce market.
All mentioned factors are further expected to boost the E-commerce sales of fashion and apparel products over the forecast period.


Competitive Landscape

The Australia E-commerce market is fragmented in nature because of the high competitive rivalry among major market players. Major market players in Australia's E-commerce market are opting for expansion and partnerships as well as launching new products to gain market share. Some of the major market players in the region are eBay Australia Pty Ltd., Amazon Commercial Services Pty, Kogan.com, and Woolworths among others.


March 2022 - Amazon Australia announced the construction of its first sort center facility in the country commenced in Melbourne. The 15,600sqm operations facility will open this year at Goodman Group’s new Amaroo Business Park in Craigieburn. The purpose-built sort center located in the north of Melbourne will enhance the company’s delivery speed for customers across the country.
March 2022 - Online retailer MyDeal launched a new global activities marketplace called Amazed.com in Australia. The new website will utilize MyDeal’s proprietary marketplace technology and existing 1 million active customer base to offer a one-stop shopping experience for activities and experiences for locals. The company also plans to expand operations to New Zealand in the first half of the calendar year and then move to offshore markets like the UK and US.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key Market Trends and Share of E-commerce of Total Retail Sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce Sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rise in Purchase Frequency and Online Spending
5.1.2 Rising Adoption of Click and Collect Services
5.2 Market Challenges
5.2.1 Challenges related to the adoption of Sustainable Practices
5.3 Analysis of Key Demographic Trends and Patterns Related to E-commerce Industry in Australia (Coverage to Include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the Key Modes of Transaction in the E-commerce Industry in Australia (Coverage to Include Prevalent Modes of Payment Such as Cash, Card, Bank Transfer, Wallets, etc.)
5.5 Analysis of Cross-Border E-commerce Industry in Australia (Current Market Value of Cross-border & Key Trends)
5.6 Current Positioning of Australia in the E-commerce Industry in Asia Pacific

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market Size (GMV) for the Period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty and Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion and Apparel
6.1.2.4 Food and Beverages
6.1.2.5 Furniture and Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market Size for the Period of 2017-2027

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 eBay Australia Pty Ltd
7.1.2 Amazon Commercial Services Pty
7.1.3 Kogan.com
7.1.4 Woolworths
7.1.5 Coles
7.1.6 MyDeal
7.1.7 JB HI-FI
7.1.8 BigCommerce
7.1.9 Gumutree Australia
7.1.10 Big W
7.1.11 Kmart Australia

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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