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ミャンマーの貨物・物流市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Myanmar Freight and Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ミャンマーの貨物・物流市場は、予測期間中にCAGR7%以上で成長すると予想されています。2020年の市場規模は43億2,000万米ドル(約4,000億円)です。同国の物流部門は、貿易活動の増加、接続性の向上、主要な国際... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ミャンマーの貨物・物流市場は、予測期間中にCAGR7%以上で成長すると予想されています。2020年の市場規模は43億2,000万米ドル(約4,000億円)です。同国の物流部門は、貿易活動の増加、接続性の向上、主要な国際的プレイヤーの参入などを背景に、変革期を迎えています。

コビット19は、物流を含む経済の多くのセクターに影響を与えています。製造業、物流、小売業は、世界的なサプライチェーンが破壊されたため、主に需要と供給のショックの組み合わせによって大きな影響を受けています。さらに、同国での軍事クーデターは、航空便の運航停止や運賃の上昇など、同国の物流部門にも影響を及ぼしました。

適切な輸送インフラの欠如は、長年にわたり同国の物流セクターの成長を妨げてきました。しかし、現在進行中の同国の開発は、物流事業者に多くの機会を提供しています。同国の戦略的な地理的位置は、投資を誘致する上で重要な要素です。中国とインドという二大経済大国を結ぶこの国の立地は、アジア太平洋地域において特別な意味を持っています。南アジア、東アジア、東南アジアの各地域を結ぶ大陸の橋のような役割を担っている。

同国の物流事業者のうち、4分の3以上が荷揚げ、荷積み、通関、フォワーディングサービスなどの共通サービスの提供に携わり、残りの企業はラベル付け、貨物追跡、冷蔵倉庫などの付加価値サービスを提供しているのが特徴です。これらのサービスに対する需要が高まるにつれ、既存の事業ポートフォリオにこれらのサービスを追加する企業が増えています。

主な市場動向

輸送モードは道路輸送部門が圧倒的に多い

近年、道路貨物輸送は、海運、内陸水運と並んで貨物輸送の主要な手段として台頭してきている。道路輸送は国内輸送の主流であり、地方を結び、地域や国際貿易を支えている。

ミャンマーの道路網はASEAN諸国の中でも比較的脆弱で整備されておらず、半分以上が未舗装路である。このようなインフラの不備と、東南アジアで最も低い自動車普及率が相まって、高い輸送コストと長い移動時間が発生しています。そのため、ASEANの他の国々と比べても、トラック輸送のコストが高くなっています。

ミャンマーの持続可能な開発政策2018-30の一環として、交通インフラ整備は優先的に取り組むべき分野です。報告書の3番目の目標は、民間セクターの力を借りて雇用を創出し、経済を活性化させることに関するものです。

国境を越えた貿易は、東南アジア地域全体でより重要性を増しており、貿易活動の活発化と経済発展のカギを握る存在になっています。この地域のすべての国が手を結び、競争力を高めるための協力的な開発を全面的に行っています。このような背景から、国境を越えた貿易はミャンマーのトラック輸送産業の主要な推進力となることが期待されています。

接続性を向上させ、物流市場を牽引する交通インフラの開発

ミャンマーでは、運輸関連省庁を運輸省に一本化し、輸送網の拡充による輸送コストの削減、エーヤワディー川とチンドウィン川の水運改善、ヤンゴンとマンダレーの国際空港をPPP(パブリック・プライベート・パートナーシップ)方式で民間企業が運営できるようにするなど、大きな改革が行われています。

貨物輸送の効率を上げ、この分野への投資を最大化するために、物流回廊開発戦略が検討されている。この戦略の下では、大規模な産業集積地と国境ゲートや港を結ぶ道路や河川などの主要な輸送・貨物システムを含む6つのいわゆる物流回廊内に投資を集中させる予定である。

計画の基本である国内を縦断する6つの物流回廊の設置は、ヤンゴンと中国南部を結ぶ南北物流回廊、タイへの南東物流回廊、ラカイン州のキャウピューとシャン州のタチレックを結ぶミャンマー横断物流回廊、ミャンマー・インド物流回廊、本川物流回廊、沿岸海洋物流回廊のことである。

競合他社の状況

ミャンマーの貨物・物流市場は、多数の企業が存在し、細分化されています。貨物輸送・物流サービスの主要プレーヤーは民間企業であり、ミャンマー鉄道(MR)による鉄道貨物輸送と内水面輸送(IWT)による1000重量トン前後の大型船による内水面輸送を除いては、民間企業によるものである。

同国の物流分野で事業を展開する企業の多くは、中小企業である。郵船ロジスティクス、DB シェンカー、DHL、CEA プロジェクトロジスティクス、EFR グループなどが、この市場で活躍する著名な物流企業である。この市場には世界中から有力なプレーヤーが参入しているが、支配的なプレーヤーはおらず、断片的な市場である。

現地プレイヤーの大半は、荷揚げ、荷積み、通関、フォワーディングなどのサービスを提供しています。拡大期にある同国の変貌する物流部門は、接続性の向上を目指した貿易活動の高まりによって広く牽引されています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on the E-commerce Industry (Domestic and Cross-border E-commerce)
4.8 Insights on Intermodal Transportation and Dry Ports
4.9 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates in Myanmar
4.10 Spotlight - Special Economic Zones (SEZs) in Myanmar
4.11 Elaboration on E-Commerce Logistics in Myanmar
4.12 Brief on Transport Corridors
4.13 Insights on Cold Chain Logistics in Myanmar
4.14 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Shipping and Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Others
5.2 BY END USER
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
5.2.6 Other End Users (Telecommunications, Food and Beverage, Pharmaceuticals)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles, including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (Yusen Logistics Co. Ltd.)
6.2.2 DB Schenker
6.2.3 Deutsche Post DHL Group
6.2.4 Yamato Holdings Co. Ltd
6.2.5 Advantis
6.2.6 Phee Group
6.2.7 E.F.R Group of Companies
6.2.8 CEA Projects Co. Ltd
6.2.9 Damco
6.2.10 Sojitz Logistics Corporation/ Premium Sojitz Logistics (PSL)
6.2.11 Magnate Group Logistics Company Limited
6.2.12 KOSPA Limited
6.2.13 CJ Logistics Corporation
6.2.14 Elan Logistics
6.2.15 Bollore Logistics*
6.3 Other companies (Key Information/Overview)
6.3.1 Dextra Group, Kargo, DKSH, Tigers Logistics, Indo Trans Logistics Corporation, Hellmann Worldwide Logistics, Bee Logistics Corp., SUZUE Corporation, SECURE Shipping Services Co.,Ltd., Rhenus Logistics, Srithai Logistics, Global Gifts Logistics Myanmar, Hercules Logistics, Daizen*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.5 Insights on Key Export Destinations
8.6 Insights on Key Import Origin Countries
8.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers

 

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Summary

The Myanmar freight and logistics market is anticipated to grow at a CAGR of more than 7% during the forecast period. The market is valued at USD 4.32 billion in 2020. The logistics sector in the country is under transformation, driven by the increasing trade activity, improving connectivity, and entry of major international players.

The covid-19 has impacted many sectors of the economy including logistics. Manufacturing, logistics, and retail sectors have witnessed the high impact primarily driven by a combination of demand and supply shocks as supply chains globally were disrupted. In addition, the military coup in the country has also impacted the logistics sector in the country with the suspension of flights and causing freight rates to increase.

Lack of proper transport infrastructure has hindered the growth of the logistics sector in the country for many years. However, the ongoing developments in the country present a lot of opportunities for the logistics players. The strategic geographical location of the country is an important factor in attracting investments. The location of the country has a special significance in the Asia-Pacific region, connecting the two major economies of China and India. The country acts like a continental bridge connecting the regions of South Asia, East Asia, and Southeast Asia.

Most of the logistics players in the country, more than three-fourths of them are involved in provision of common services, such as unloading, loading, customs clearance, and forwarding services, while the remaining companies provide value-added services, such as labeling, shipment tracking, and cold storage. As the demand for these services is growing, more number of companies are adding these kind of services to their existing business portfolio.

Key Market Trends

Road Transport Sector is the Dominant Mode of Transportation

Road freight transportation has been emerging as a leading mode of freight transportation in the recent years along with shipping and inland water transport. Road transport is the dominant mode of domestic transportation, helping connect rural areas and support regional and international trade.

The road network in Myanmar is comparatively weak and underdeveloped among the ASEAN nations, with more than half of the road network being unpaved. The improper infrastructure coupled with the lowest motor vehicle penetration in Southeast Asia results in high transportation costs and long travel times. This makes the trucking costs in the country comparatively higher than other countries in ASEAN.

As part of Myanmar’s Sustainable Development Policy 2018-30, transport infrastructure development is a prioritized area. The third goal in the report relates to creating jobs and boosting the economy with the help of the private sector.

Cross-border trade has been gaining more importance across the Southeast Asian region and has become the key for increasing trade activity and economic development. All the countries in the region have joined hands and created a cooperative development to increase competitiveness altogether. In this context, the cross-border trade is expected to be a major driver of the Myanmar trucking industry.

Developments in transport infrastructure to improve the connectivity and to drive the logistics market

Myanmar’s significant reforms include merging of the ministries related to transportation as a single Ministry of Transport, expanding transport networks to reduce transportation costs, improving water transport along the Ayeyarwady and the Chindwin rivers, and allowing private companies to manage Yangon and Mandalay international airports under the PPP (public-private partnership) scheme.

In order to increase the freight transport efficiency and maximize investments in the sector, a logistics corridor development strategy has been considered. Under this strategy, investments will be concentrated within six so-called logistics corridors, which include major transport and cargo systems, such as roads and rivers linking large industrial clusters to border gates and ports.

The establishment of six logistics corridors that run through the country, which is fundamental to the plan, includes North-South Logistics Corridor between Yangon and Southern China, South-East Logistics Corridor to Thailand, Trans-Myanmar Logistics Corridor connecting Kyaukphyu in Rakhine State with Tachileik in Shan State, Myanmar-India Logistics Corridor, Main River Logistics Corridor, and Coastal Marine Logistics Corridor.

Competitive Landscape

The freight and logistics market in Myanmar is fragmented with a large number of enterprises. The major players for freight transport and logistics services are private companies, except the railway freight operation undertaken by Myanmar Rail (MR) and the inland waterway transport operation undertaken by large-sized vessels of around 1,000 DWT by the Inland Waterway Transport (IWT).

Most of the companies operating in the logistics sector of the country are small and medium-sized enterprises. Yusen Logistics, DB Schenker, DHL, CEA Project Logistics, EFR Group are some of the prominent logistics players active in the market. Though the market has a presence of several leading players from all over the world, it is still a fragmented market without any dominant players.

The majority of the local players are offering services, such as unloading, loading, customs clearance, and forwarding services. The transforming logistics sector of the country, which is at an expansion phase, is widely driven by the rising trade activity that aims to improve connectivity.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on the E-commerce Industry (Domestic and Cross-border E-commerce)
4.8 Insights on Intermodal Transportation and Dry Ports
4.9 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates in Myanmar
4.10 Spotlight - Special Economic Zones (SEZs) in Myanmar
4.11 Elaboration on E-Commerce Logistics in Myanmar
4.12 Brief on Transport Corridors
4.13 Insights on Cold Chain Logistics in Myanmar
4.14 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Shipping and Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Others
5.2 BY END USER
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
5.2.6 Other End Users (Telecommunications, Food and Beverage, Pharmaceuticals)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles, including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (Yusen Logistics Co. Ltd.)
6.2.2 DB Schenker
6.2.3 Deutsche Post DHL Group
6.2.4 Yamato Holdings Co. Ltd
6.2.5 Advantis
6.2.6 Phee Group
6.2.7 E.F.R Group of Companies
6.2.8 CEA Projects Co. Ltd
6.2.9 Damco
6.2.10 Sojitz Logistics Corporation/ Premium Sojitz Logistics (PSL)
6.2.11 Magnate Group Logistics Company Limited
6.2.12 KOSPA Limited
6.2.13 CJ Logistics Corporation
6.2.14 Elan Logistics
6.2.15 Bollore Logistics*
6.3 Other companies (Key Information/Overview)
6.3.1 Dextra Group, Kargo, DKSH, Tigers Logistics, Indo Trans Logistics Corporation, Hellmann Worldwide Logistics, Bee Logistics Corp., SUZUE Corporation, SECURE Shipping Services Co.,Ltd., Rhenus Logistics, Srithai Logistics, Global Gifts Logistics Myanmar, Hercules Logistics, Daizen*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.5 Insights on Key Export Destinations
8.6 Insights on Key Import Origin Countries
8.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers

 

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