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日本の小型家電市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)


Japan Small Home Appliances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

小型家電は、半可搬または可搬式の機械で、一般的にはカウンタートップやタブレットトップなどのプラットフォーム上で使用されます。小型家電には、空気清浄機、加湿器・除湿器、ブレンダー、衣類スチーマー・ア... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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130 英語

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サマリー

小型家電は、半可搬または可搬式の機械で、一般的にはカウンタートップやタブレットトップなどのプラットフォーム上で使用されます。小型家電には、空気清浄機、加湿器・除湿器、ブレンダー、衣類スチーマー・アイロン、電気ケトル・コーヒーメーカーなどがあります。技術の進歩、急速な都市化、住宅産業の成長、一人当たりの所得の増加、生活水準の向上、家事を快適に行うためのニーズの高まり、消費者のライフスタイルの変化、少人数世帯の増加などが、日本の小型家電市場の成長を促進する主な要因となっています。近年、日本では政府によるエネルギー効率の高い家電製品の普及が進んでいます。家庭用電化製品は、時間の節約、作業の簡素化、快適性の向上に役立つため、都市部の家庭では全体的な需要が増加しています。このように、生活水準の向上と可処分所得の増加は、家庭用電化製品の普及を促進し、日本の家庭用電化製品市場の成長を後押しするものと考えられます。

コロナウイルス疾患のパンデミック(COVID-19)は、世界のあらゆる地域に影響を及ぼしています。コロナウイルスは、多くの人命を奪っただけでなく、世界の経済構造にも影響を与えています。このウイルスは、あらゆる市場環境を変化させ、日本の小型家電市場の成長を阻害しています。日本では強制的なロックダウンは行われなかったものの、企業や住民はコロナウイルス(COVID-19)の発生に備えて多くの予防措置を講じました。企業の社会人の間で疾病予防を目的とした在宅勤務スタイルの人気が高まっていることが、消費者の様々な調理を行うことへの関心につながっています。消費者がフードサービスの経験を制限する中で、パン焼き器や電気グリルなどの時間節約型の小型調理器具が増加している。

主な市場動向

スマートアプライアンスの利用者の増加が家庭用電化製品の市場を牽引している

スマート家電は、家庭内のさまざまな機器に搭載されており、デジタル技術を用いて機能を素早く完了させ、はるかに少ないエネルギーで、はるかに安いコストで利用できるように設計されています。これらの機器は通常、携帯端末やリモコンなどの便利な中央操作システムから操作することができます。これらの機器は、どのような家庭にも利便性と追加のコントロールを提供します。消費者は近代化された機器を利用し、家庭を改善するための技術を導入し始めています。日本の家電市場は、ユーザー数の増加と小型家電の消費量の増加により、収益性の高い成長を遂げています。

オンライン販売の拡大が市場を牽引

予測期間中、オンラインセグメントが最も急速な成長を見せると予想されます。オンライン販売とは、電子商取引プラットフォームを利用した販売のことです。日本の消費者の間で電子商取引が盛んに行われていることは、小型家電市場にとって大きなチャンスとなります。さらに、オンライン決済の銀行ソリューションが消費者にとって容易に利用できるようになったことも、この分野の需要をさらに押し上げると予想されます。COVID-19のパンデミックの際、日本の消費者は支出のかなりの部分をオフラインからオンラインでの購入に移行しています。日本も例外ではありません。

競争状況

本レポートでは、日本の小型家電市場で活動する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアを見ると、現在は一部の大手企業が市場を支配しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は、新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。

その他の特典

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Porters Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 Tea/Coffee Makers
5.1.2 Vacuum Cleaners
5.1.3 Food Processors
5.1.4 Grills and Toasters
5.1.5 Others
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Multi-brand Stores
5.2.2 Exclusive Stores
5.2.3 Online
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Panasonic Corporation
6.2.2 LG Electronics
6.2.3 Hitachi
6.2.4 Sharp Corporation
6.2.5 Samsung
6.2.6 Mitsubishi Corporation
6.2.7 Toshiba Corporation
6.2.8 Kenwood Corporation
6.2.9 Electrolux AB
6.2.10 Miele*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

 

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Summary

Small appliances are semi-portable or portable machines and are generally used on platforms such as counter-tops and tabletops. Some of the small appliances are air purifiers, humidifiers & dehumidifiers, blenders, clothes steamers & iron, electric kettles & coffee machines, and others. Increase in technological advancements, rapid urbanization, growth of the housing sector, rise in per capita income, improvement in living standards, the surge in need for comfort in household chores, changes in consumer lifestyle, and escalation in a number of smaller households are the key factors that drive the growth of the Japan small home appliances market. Factors such as government initiatives for energy-efficient appliances undertaken across Japan are expected to facilitate the adoption of energy-efficient appliances in recent years. The overall demand for home appliances has increased among urban households, as household appliances help save time, simplify work, and increase the comfort level. Thus, improved standard of living and growth in disposable income is projected to boost the penetration of household appliances, thereby driving the Japan home appliances market growth.

The Coronavirus Disease Pandemic (COVID-19) has affected all parts of the world. The coronavirus has not only taken several lives but has also affected the global economic structure. This virus has changed all the market conditions and hampers the growth of the Japan small home appliance market. Despite no compulsory lockdown in Japan, businesses and residents took many precautionary measures to safeguard against the Coronavirus (COVID-19) outbreak. The growing popularity of the work-from-home style of working among corporate professionals for disease prevention purposes has gained traction in the consumer's interest in doing various cooking activities. Time-saving small cooking appliances such as bread makers and electric grills have been on the rise as consumers limit their foodservice experiences.

Key Market Trends

Increasing Users of Smart Appliances is Driving the Market for Home Appliances

Smart appliances come in a wide range of domestic devices and are designed to use digital technology to complete their functions quickly, using much less energy at a much cheaper cost. These machines can typically be operated from a convenient, central operating system such as a mobile device or a remote. Overall, they provide convenience and additional control to any house. Consumers have started utilizing modernized devices and adopting technologies to improve the household. Japan's home appliance market is experiencing profitable growth due to increasing users and increasing consumption of small home appliances.

Growing Online Sales is Driving the Market

The online segment is anticipated to showcase the fastest growth during the forecast period. Online sales channels involve sales through e-commerce platforms. Given the increased spending power, e-commerce’s growing popularity among the Japanese population creates a distinctive opportunity for the small home appliances market. Additionally, easy accessibility of the online payment banking solutions to the consumers is expected to further fuel the segment demand. During the COVID-19 pandemic, consumers in Japan are transferring a significant amount of their spending from offline to online purchases. Japan is no exception.

Competitive Landscape

The report covers major international players operating in the Japan Small Home Appliances Market. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Porters Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 Tea/Coffee Makers
5.1.2 Vacuum Cleaners
5.1.3 Food Processors
5.1.4 Grills and Toasters
5.1.5 Others
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Multi-brand Stores
5.2.2 Exclusive Stores
5.2.3 Online
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Panasonic Corporation
6.2.2 LG Electronics
6.2.3 Hitachi
6.2.4 Sharp Corporation
6.2.5 Samsung
6.2.6 Mitsubishi Corporation
6.2.7 Toshiba Corporation
6.2.8 Kenwood Corporation
6.2.9 Electrolux AB
6.2.10 Miele*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

 

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2024/11/25 10:26

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