日本の小型家電市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)Japan Small Home Appliances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) 小型家電は、半可搬または可搬式の機械で、一般的にはカウンタートップやタブレットトップなどのプラットフォーム上で使用されます。小型家電には、空気清浄機、加湿器・除湿器、ブレンダー、衣類スチーマー・ア... もっと見る
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サマリー小型家電は、半可搬または可搬式の機械で、一般的にはカウンタートップやタブレットトップなどのプラットフォーム上で使用されます。小型家電には、空気清浄機、加湿器・除湿器、ブレンダー、衣類スチーマー・アイロン、電気ケトル・コーヒーメーカーなどがあります。技術の進歩、急速な都市化、住宅産業の成長、一人当たりの所得の増加、生活水準の向上、家事を快適に行うためのニーズの高まり、消費者のライフスタイルの変化、少人数世帯の増加などが、日本の小型家電市場の成長を促進する主な要因となっています。近年、日本では政府によるエネルギー効率の高い家電製品の普及が進んでいます。家庭用電化製品は、時間の節約、作業の簡素化、快適性の向上に役立つため、都市部の家庭では全体的な需要が増加しています。このように、生活水準の向上と可処分所得の増加は、家庭用電化製品の普及を促進し、日本の家庭用電化製品市場の成長を後押しするものと考えられます。コロナウイルス疾患のパンデミック(COVID-19)は、世界のあらゆる地域に影響を及ぼしています。コロナウイルスは、多くの人命を奪っただけでなく、世界の経済構造にも影響を与えています。このウイルスは、あらゆる市場環境を変化させ、日本の小型家電市場の成長を阻害しています。日本では強制的なロックダウンは行われなかったものの、企業や住民はコロナウイルス(COVID-19)の発生に備えて多くの予防措置を講じました。企業の社会人の間で疾病予防を目的とした在宅勤務スタイルの人気が高まっていることが、消費者の様々な調理を行うことへの関心につながっています。消費者がフードサービスの経験を制限する中で、パン焼き器や電気グリルなどの時間節約型の小型調理器具が増加している。 主な市場動向 スマートアプライアンスの利用者の増加が家庭用電化製品の市場を牽引している スマート家電は、家庭内のさまざまな機器に搭載されており、デジタル技術を用いて機能を素早く完了させ、はるかに少ないエネルギーで、はるかに安いコストで利用できるように設計されています。これらの機器は通常、携帯端末やリモコンなどの便利な中央操作システムから操作することができます。これらの機器は、どのような家庭にも利便性と追加のコントロールを提供します。消費者は近代化された機器を利用し、家庭を改善するための技術を導入し始めています。日本の家電市場は、ユーザー数の増加と小型家電の消費量の増加により、収益性の高い成長を遂げています。 オンライン販売の拡大が市場を牽引 予測期間中、オンラインセグメントが最も急速な成長を見せると予想されます。オンライン販売とは、電子商取引プラットフォームを利用した販売のことです。日本の消費者の間で電子商取引が盛んに行われていることは、小型家電市場にとって大きなチャンスとなります。さらに、オンライン決済の銀行ソリューションが消費者にとって容易に利用できるようになったことも、この分野の需要をさらに押し上げると予想されます。COVID-19のパンデミックの際、日本の消費者は支出のかなりの部分をオフラインからオンラインでの購入に移行しています。日本も例外ではありません。 競争状況 本レポートでは、日本の小型家電市場で活動する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアを見ると、現在は一部の大手企業が市場を支配しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は、新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。 その他の特典 エクセル形式の市場推定値(ME)シート アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Industry Value Chain Analysis 4.5 Porters Five Force Analysis 4.5.1 Threat of New Entrants 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers 4.5.4 Threat of Substitute Products 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.6 Impact of COVID-19 on the Market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Product 5.1.1 Tea/Coffee Makers 5.1.2 Vacuum Cleaners 5.1.3 Food Processors 5.1.4 Grills and Toasters 5.1.5 Others 5.2 Distribution Channel 5.2.1 Multi-brand Stores 5.2.2 Exclusive Stores 5.2.3 Online 5.2.4 Other Distribution Channels 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Panasonic Corporation 6.2.2 LG Electronics 6.2.3 Hitachi 6.2.4 Sharp Corporation 6.2.5 Samsung 6.2.6 Mitsubishi Corporation 6.2.7 Toshiba Corporation 6.2.8 Kenwood Corporation 6.2.9 Electrolux AB 6.2.10 Miele* 7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS 8 DISCLAIMER
SummarySmall appliances are semi-portable or portable machines and are generally used on platforms such as counter-tops and tabletops. Some of the small appliances are air purifiers, humidifiers & dehumidifiers, blenders, clothes steamers & iron, electric kettles & coffee machines, and others. Increase in technological advancements, rapid urbanization, growth of the housing sector, rise in per capita income, improvement in living standards, the surge in need for comfort in household chores, changes in consumer lifestyle, and escalation in a number of smaller households are the key factors that drive the growth of the Japan small home appliances market. Factors such as government initiatives for energy-efficient appliances undertaken across Japan are expected to facilitate the adoption of energy-efficient appliances in recent years. The overall demand for home appliances has increased among urban households, as household appliances help save time, simplify work, and increase the comfort level. Thus, improved standard of living and growth in disposable income is projected to boost the penetration of household appliances, thereby driving the Japan home appliances market growth. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Industry Value Chain Analysis 4.5 Porters Five Force Analysis 4.5.1 Threat of New Entrants 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers 4.5.4 Threat of Substitute Products 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.6 Impact of COVID-19 on the Market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Product 5.1.1 Tea/Coffee Makers 5.1.2 Vacuum Cleaners 5.1.3 Food Processors 5.1.4 Grills and Toasters 5.1.5 Others 5.2 Distribution Channel 5.2.1 Multi-brand Stores 5.2.2 Exclusive Stores 5.2.3 Online 5.2.4 Other Distribution Channels 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Panasonic Corporation 6.2.2 LG Electronics 6.2.3 Hitachi 6.2.4 Sharp Corporation 6.2.5 Samsung 6.2.6 Mitsubishi Corporation 6.2.7 Toshiba Corporation 6.2.8 Kenwood Corporation 6.2.9 Electrolux AB 6.2.10 Miele* 7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS 8 DISCLAIMER
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