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インドの貨物・物流市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


India Freight and Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インドの貨物・物流市場は、予測期間中に約4.37%のCAGRで成長すると予測されています。貨物分野では、輸送需要に関して短期的には様々な効果が見られましたが、必需品の輸送におけるトラックドライバーの需要が急... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

インドの貨物・物流市場は、予測期間中に約4.37%のCAGRで成長すると予測されています。貨物分野では、輸送需要に関して短期的には様々な効果が見られましたが、必需品の輸送におけるトラックドライバーの需要が急増しています。しかし、中期的には、サプライチェーンの混乱や景気減速が貨物需要を押し下げると予想されます。倉庫需要は、メーカーが原材料の搬入を行えない製品で急増。しかし、物流業界は活力と準備力をもって機能し、スタッフと顧客を守りながら需要のピークと落ち込みのバランスを取った。

Make in India "イニシアティブで想定される製造業の力強い成長には、高いレベルの物流効率が求められます。つまり、商品を生産し、効率的に市場へ適正価格で輸送することが必要なのです。マルチモーダル物流パーク政策(MMLP)は、インド政府が国内の物流セクターを改善するための重要な政策構想です。この取り組みにより、運賃の引き下げ、車両汚染や渋滞の緩和、倉庫コストの削減が図られ、国内および世界貿易の促進が期待されます。また、政府は、競争、運賃や障壁の削減、技術開発などの面で市場の強化に力を入れています。農業、小売業、製造業は、同国の貨物・物流業界を後押しする重要なセクターである。

インドの道路貨物市場は、COVID-19の第2波を受け、困難に直面していますが、国内のインフラ整備やマルチモーダルな接続性を支援する政府の取り組みを受けて、成長も期待されています。インド市場の自由化と産業・経済政策の方向転換により、すべてのセクターが近代技術や世界各国との情報・意見交換に対応しようとしている。オンデマンド経済における消費財、温度に敏感な医薬品、衣料品、生鮮品に重点が置かれていることから、国際倉庫・物流部門は予測期間中に道路輸送市場全体におけるシェアを拡大すると予想される。

インドの物流セクターは、貨物輸送市場が最も高いシェアを占め、倉庫、宅配便・エクスプレス市場、付加価値サービス市場がそれに続くという力強い成長を遂げている。道路貨物は、国内のフローコリドーと近隣の国際諸国への輸送手段として支配的である。インドスペース、ロゴスインディア、ESRなど多くの不動産デベロッパーが、グルガオン、チェンナイ、ムンバイの倉庫市場に一定の投資を行なっている。Amazon Pay、Paytm、Gpayなどのオンライン決済や、新たに人気のデリバリーアプリが登場し、Eコマース分野が非常に盛んになっています。小規模なフリートのオーナーが業界を支配し(全フリートの70%)、マージンは8~12%、平均取引日数は月12~15日で運営されています。Bhratamala PariyojanaやSagarmalaプロジェクト、東部・西部専用貨物回廊の開発により、業界の活性化が期待されています。

主な市場動向

道路インフラの増加

道路・運輸・海運担当の連邦大臣は、政府が道路や海運分野への企業の投資を促進し、収益性と効果的なプロジェクトの実行を両立させる、ビジネスに適した戦略を導入することを目指していると述べています。産業内需政策推進局(DPIIT)のデータによると、建設開発部門は2000年4月から2020年12月の間に259億3000万米ドル相当の外国直接投資(FDI)流入を実現した。インドの高速道路建設は、16年度~21年度の間にCAGR17.00%で増加した。パンデミックやロックダウンにもかかわらず、インドは21年度に13,298kmの高速道路を建設した。2020年10月、トリプラ州で総延長約262km、3億7113万米ドル相当の9つの国道プロジェクトの礎石が設立された。

インド政府は、2019~25年度の国家インフラ・パイプラインの下で、1.4兆米ドルを割り当てています。2019~25年度の設備投資のうち、道路部門は18%を占めるとみられる。2020年10月、国家投資・インフラファンド(NIIF)は、道路・高速道路ポートフォリオの統合に向けて前進した。NIIFは、NIIFマスターファンドを通じて、Issel Devanahalli TollwayとEssel Dichpally Tollwayを取得した。これらの道路インフラプロジェクトは、NIIF独自の道路ネットワークであるAthaang Infrastructureと、交通分野の多様な専門知識を持つ定評あるプロフェッショナルチームによって支援されます。政府は、一連の取り組みを通じて、投資家の大きな関心を集めるための政策に取り組んでいます。2022年までに、合計20万kmの国道が完成する予定です。

Eコマースが物流業界を牽引する

インドの電子商取引市場は、2020年時点の462億米ドルから2025年には1114億米ドルに成長すると予想されている。2030年には3,500億ドルに達すると予想される。この産業の成長の多くは、インターネットとスマートフォンの普及率の上昇が引き金となっている。2021年7月現在、インドのインターネット接続数は、「デジタルインディア」プログラムの推進により、7億8,459万に大幅に増加した。インターネット接続のうち、~61%が都市部での接続で、そのうち97%が無線接続であった。インドのEコマース受注量は2020年最終四半期に36%増加し、パーソナルケア、ビューティー、ウェルネス(PCB&W)分野が最大の恩恵を受けた。

2021年10月11日現在、政府電子市場(GeM)ポータルは、292万人の登録売り手とサービスプロバイダーから54,962人の買い手に対し、192億9000万米ドル相当の778万件の注文を提供しました。Eコマース・プラットフォームへの小売業者の乗り込みプロセスをシステム化するために、産業・国内貿易促進局(DPIIT)は、デジタル商取引のためのオープンネットワーク(ONDC)を利用して、カタログ、業者検索、価格検索のプロトコルを設定する計画だと言われています。同省は、国と国民のより大きな利益のために電子商取引のエコシステムを最適に利用するために、すべての市場関係者に平等な機会を提供することを目指しています。電子商取引業界は、資金調達、技術、トレーニングの手段を提供することで、インドの零細・中小企業(MSME)に直接影響を与え、他の産業にも好ましい連鎖的効果をもたらしています。

インドの電子商取引業界は上昇基調にあり、2034年には米国を抜いて世界第2位の電子商取引市場になると予想されています。デジタル決済、ハイパーローカル・ロジスティクス、分析主導の顧客エンゲージメント、デジタル広告など、テクノロジーを駆使したイノベーションが、この分野の成長を支えることになりそうです。

競合他社の状況

インドの貨物・物流市場は断片的であり、国際的なプレーヤーと地元のプレーヤーの両方が市場に存在しています。政府によるインフラ整備への巨額投資やEコマースの急成長など、多くの要因が市場を牽引しており、予測期間中の市場拡大が見込まれています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Technological Trends
4.7 Government Regulations and Initiatives
4.8 Insights on the E-commerce Industry
4.9 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates in India
4.10 Insights on Courier, Express, Parcel Industry (CEP)
4.11 Imapct of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Function
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Other Functions
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
5.2.6 Pharmaceutical and Healthcare
5.2.7 Others End Users (Chemicals, Telecommunications, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.3 Company Profiles
6.3.1 International Players
6.3.1.1 Deutsche Post DHL Group
6.3.1.2 Fedex Trade Networks Transport and Brokerage Private Limited
6.3.1.3 Kuehne + Nagel Private Limited
6.3.1.4 Expeditors International (India) Private Limited
6.3.1.5 Agility Logistics Private Limited
6.3.1.6 Ceva Logistics
6.3.1.7 Nippon Express (India) Private Limited
6.3.1.8 Hellmann Worldwide Logistics India Private Limited
6.3.1.9 CH Robinson Worldwide Freight India Private Limited
6.3.1.10 DSV Air and Sea Private Limited
6.3.2 Local Players
6.3.2.1 Container Corp. of India Ltd
6.3.2.2 Allcargo Logistics Ltd
6.3.2.3 Aegis Logistics Ltd
6.3.2.4 Gati
6.3.2.5 DTDC Express Limited
6.3.2.6 Safexpress Pvt Ltd
6.3.2.7 Snowman Logistics
6.3.2.8 Mahindra Logistics
6.3.2.9 VRL Logistics
6.3.2.10 Future Supply Chain (FSC)*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Economic Statistics-Transport and Storage Sector, Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics-Export and Import, by Product
8.5 Insights on Key Export Destinations
8.6 Insights on Key Import Origin Countries

 

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Summary

The India Freight and Logistics Market is estimated to grow at a CAGR of approximately 4.37% during the forecast period. The freight segment witnessed a mixed short-term effect in terms of the transportation demand, but there is a surge in demand for truck drivers in the transportation of essential goods. However, the supply chain disruption and the slowdown are expected to pull down the freight demand in the medium term. Warehousing demand shot up for products where the manufacturers could not take delivery of raw materials in the pipeline. However, the logistics industry functioned with energy and readiness, balancing the peaks and drops in the demand while protecting its staff and customers.

The robust growth in manufacturing envisioned through the “Make in India” initiative will demand high levels of logistical efficiency, which means that goods must be produced and efficiently transported to markets at reasonable prices. The Multi-Modal Logistics Parks Policy (MMLPs) is a key policy initiative of the Government of India to improve the country’s logistics sector. This initiative will lower freight costs, reduce vehicular pollution and congestion, and cut warehouse costs to promote domestic and global trade. The government is also focusing on strengthening the market in terms of competition, reduced freight rates and barriers, and technological developments. The agricultural, retail, and manufacturing sectors are key sectors boosting the country's freight and logistics industry.

The road freight market in India is facing challenges given the second wave of COVID-19, however, it is also expected to grow in response to the government initiatives supporting the infrastructural developments and multimodal connectivity in the country. With the liberalization of the Indian market and the reorientation of the industrial and economic policies, all the sectors are trying to keep pace with the modern technologies and exchange of information and ideas with other countries of the world. Given the focus on consumer goods in an on-demand economy, temperature-sensitive pharmaceutical goods, garments, and perishables - the international warehousing and logistics segment is expected to increase its share in the total road transport market during the forecast period.

India logistics sector has witnessed a robust growth with the highest share to freight forwarding market followed by warehousing, courier parcel and express market and value added services market. road freight is the dominant mode of transportation to domestic flow corridors and neighboring international countries. Many real estate developers such as Indospace, Logos India, ESR, etc., are making constant investments in the warehousing market in Gurgaon, Chennai, and Mumbai. The e-commerce sector is becoming extremely popular with the introduction of online payments such as Amazon Pay, Paytm, Gpay, and new popular delivery apps. Small fleet owners dominated the industry (70% of all fleet), operating at a margin of 8-12% and average transaction days of 12-15 per month. The developments of Bhratamala Pariyojana and the Sagarmala projects and the Eastern and Western Dedicated Freight Corridors are expected to boost the industry.

Key Market Trends

Increase in Road Infrastructure:

The Union Minister of State for Road, Transport, and Shipping has stated that the government aims to boost corporate investment in the roads and shipping sector and introduce business-friendly strategies, which will balance profitability with effective project execution. According to the Department for Promotion of Industry and Internal Trade Policy (DPIIT) data, the construction development sector attracted Foreign Direct Investment (FDI) inflow worth USD 25.93 billion between April 2000 and December 2020. Highway construction in India increased at 17.00% CAGR between FY16-FY21. Despite pandemic and lockdown, India constructed 13,298 km of highways in FY21. In October 2020, the foundation stone was established for nine National Highway projects, with a total length of approximately 262 km worth USD 371.13 million in Tripura.

The government of India has allocated USD 1.4 trillion under the National Infrastructure Pipeline for FY 2019-25. The roads sector is likely to account for 18% of capital expenditure over FY 2019-25. In October 2020, the National Investment and Infrastructure Fund (NIIF) made progress toward integrating its road and highway portfolio. The NIIF has acquired Issel Devanahalli Tollway and Essel Dichpally Tollway through the NIIF master fund. These road infra-projects will be supported by Athaang Infrastructure, NIIF's proprietary road network, assisted by a team of established professionals with diverse domain expertise in the transport field. The government, through a series of initiatives, is working on policies to attract significant investor interest. A total of 200,000 km of national highways is expected to be completed by 2022.

E-commerce driving the logistics Industry:

The Indian E-commerce market is expected to grow to USD 111.40 billion by 2025 from USD 46.2 billion as of 2020. By 2030, it is expected to reach USD 350 billion. Much of the growth for the industry has been triggered by an increase in internet and smartphone penetration. As of July 2021, the number of internet connections in India significantly increased to 784.59 million, driven by the ‘Digital India’ Programme. Out of the total internet connections, ~61% of connections were in urban areas, of which 97% connections were wireless. India's e-commerce orders volume increased by 36% in the last quarter of 2020, with the personal care, beauty, and wellness (PCB&W) segment being the largest beneficiary.

As of October 11, 2021, the Government e-Marketplace (GeM) portal served 7.78 million orders worth USD 19.29 billion to 54,962 buyers from 2.92 million registered sellers and service providers. In a bid to systematize the onboarding process of retailers on e-commerce platforms, the Department for Promotion of Industry and Internal Trade (DPIIT) is reportedly planning to utilize the Open Network for Digital Commerce (ONDC) to set protocols for cataloging, vendor discovery, and price discovery. The department aims to provide equal opportunities to all marketplace players to make optimum use of the e-commerce ecosystem in the larger interest of the country and its citizen. The E-commerce industry has been directly impacting micro, small & medium enterprises (MSME) in India by providing means of financing, technology, and training and has a favorable cascading effect on other industries as well.

Indian E-commerce industry has been on an upward growth trajectory and is expected to surpass the US to become the second-largest E-commerce market in the world by 2034. Technology-enabled innovations like digital payments, hyper-local logistics, analytics-driven customer engagement, and digital advertisements will likely support the growth in the sector.

Competitive Landscape

The India freight and logistics market is fragmented, both international and local players are present in the market. The market is expected to grow during the forecast period due to huge investments are pouring for the infrastructure sector from the government and e-commerce is rapidly growing in the country and many other factors are driving the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Technological Trends
4.7 Government Regulations and Initiatives
4.8 Insights on the E-commerce Industry
4.9 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates in India
4.10 Insights on Courier, Express, Parcel Industry (CEP)
4.11 Imapct of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Function
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Other Functions
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
5.2.6 Pharmaceutical and Healthcare
5.2.7 Others End Users (Chemicals, Telecommunications, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.3 Company Profiles
6.3.1 International Players
6.3.1.1 Deutsche Post DHL Group
6.3.1.2 Fedex Trade Networks Transport and Brokerage Private Limited
6.3.1.3 Kuehne + Nagel Private Limited
6.3.1.4 Expeditors International (India) Private Limited
6.3.1.5 Agility Logistics Private Limited
6.3.1.6 Ceva Logistics
6.3.1.7 Nippon Express (India) Private Limited
6.3.1.8 Hellmann Worldwide Logistics India Private Limited
6.3.1.9 CH Robinson Worldwide Freight India Private Limited
6.3.1.10 DSV Air and Sea Private Limited
6.3.2 Local Players
6.3.2.1 Container Corp. of India Ltd
6.3.2.2 Allcargo Logistics Ltd
6.3.2.3 Aegis Logistics Ltd
6.3.2.4 Gati
6.3.2.5 DTDC Express Limited
6.3.2.6 Safexpress Pvt Ltd
6.3.2.7 Snowman Logistics
6.3.2.8 Mahindra Logistics
6.3.2.9 VRL Logistics
6.3.2.10 Future Supply Chain (FSC)*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Economic Statistics-Transport and Storage Sector, Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics-Export and Import, by Product
8.5 Insights on Key Export Destinations
8.6 Insights on Key Import Origin Countries

 

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