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エジプトの運輸・物流市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


EGYPT FREIGHT AND LOGISTICS MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

エジプトの物流支出は、2024年までに500億米ドルを超えると予想されています。エジプトは主要貿易国の1つとして進化しており、物流サービス事業者に幅広い機会を生み出している。2018年のロジスティック・パフォ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

エジプトの物流支出は、2024年までに500億米ドルを超えると予想されています。エジプトは主要貿易国の1つとして進化しており、物流サービス事業者に幅広い機会を生み出している。2018年のロジスティック・パフォーマンス・インデックスによると、エジプトは67位で、2016年の42位から後退している。激減の主な理由は、追跡・トレース能力の低下と、国際輸送における同国のパフォーマンスの低さです。さらに、政府は同国を欧州や中東・アフリカ向けの生産・流通拠点にすることを目指しています。さらに、エジプト・ビジョン2030では、経済発展を必須項目として掲げており、その中には輸送インフラの整備も含まれています。企業の市場浸透と建設活動の増加は、プロジェクトおよびコントラクトロジスティクスの需要を生み出すと予想されます。

主なハイライト
ムーディーズによると、エジプトはレバント・北アフリカ地域で最も高い成長を記録し、2017年には4.2%、2019年には約5.0%、2021年には5.5%と加速すると予測されています。
建設業は、国内経済や貨物・物流産業に大きく貢献する産業の一つです。2016年の建設部門の生産高は10.3%増加し、過去4年間の平均成長率が5.3%であったことを考えると、大幅な伸びとなった。この成長傾向は2017年も維持され、2016-2017年度の最初の9カ月は7.3%の割合となった。


主な市場動向

エジプトにおける海上輸送はさらなる成長が期待される

エジプトは、地中海と紅海に面し、交通の要衝にある。このため、同国の海事部門はアフリカで最も重要な位置を占めています。同国の国際貿易の流れ(量ベース)のほぼ90%が海上輸送で行われており、同国の経済に大きく貢献している。エジプトは「ビジョン2030」という計画のもと、港湾の取扱能力を1億2千万トンから2030年までに3億7千万トンに増やすことを目指しています。主な開発としては、紅海港湾公社による港湾ターミナルの建設や、サイード港の開発などがある。
さらに、地中海と紅海を結ぶ人工水路であるスエズ運河がある。世界の貿易量の10%以上がスエズ運河を経由して行われている。スエズ運河の通航料は大きな収入源となっている。さらに、スエズ運河地帯は、FDIを通じて約300億米ドルを誘致することが期待されている。

建設業の成長が原動力となる

2016~17年の期間、同国で実施された投資のうち、最も高い割合を占めたのは建設業でした。2016/17年度の第1~3四半期に投資された3917億英ポンド(258億米ドル)のうち、18.5%が建設活動に向けられている。
このことからわかるように、建設支出を継続するための大きな需要要因が存在する。一方、エジプトの人口は1億人を突破した。都市部は特に負担が大きく、大きな建設投資を引き起こしている。2018年初頭時点で、人口の43%強が都市部に居住しているが、毎年1.8%ずつ増加しており、新都市の計画により、さらに増加すると考えられる。首都カイロには1900万人近い住民がおり、同国第二の都市アレキサンドリアも500万人に迫る勢いだ。このような成長に伴い、住宅需要も相当なものになる。
建設業界の成長は、エジプトの貨物・物流部門にとって頼もしい原動力となっている。

競合他社の状況

エジプトの貨物・物流市場は、国際的な大手プレーヤーと多数の地元プレーヤーが存在し、断片化されていると予想されます。本レポートで紹介する企業には、DHL、Kuehne Nagel、Ceva Logistics、DB Schenker、Al-Nasr Service and Maintenance Co.などの企業があります。(Queen Service)、International Freight Group、LATT Trading and Shipping SAEなどです。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMERY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Restraints
4.3 Opportunities
4.4 Current Market Scenario
4.5 Technological Trends
4.6 Government Regulations and Initiatives
4.7 Insights on Freight Rates
4.8 Insights on Impact of E-commerce
4.9 Insights on Free-trade Zone (FTZ)

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Rail
5.1.1.3 Sea and Inland
5.1.1.4 Air
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Courier, Express, and Parcel
5.1.5 Value-added Services
5.1.6 Cold Chain Logistics, Last Mile Logistics, Return Logistics, and Other Emerging Areas
5.2 BY END USER
5.2.1 Construction
5.2.2 Oil and Gas, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Manufacturing and Automotive
5.2.5 Distributive Trade
5.2.6 Other End Users (Pharmaceutical and Healthcare)

6 INVESTMENTS IN THE COUNTRY

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 International Players
7.1.1 DHL
7.1.2 Kuehne Nagel
7.1.3 Ceva Logistics
7.1.4 DB Schenker
7.1.5 DSV
7.1.6 Aramex PJCS
7.1.7 Hapag-Lloyd AG
7.1.8 CMA CGM
7.1.9 Agility
7.1.10 Orient Overseas Container Line Limited*
7.2 Local Players
7.2.1 General Silos and Storage
7.2.2 Al-Nasr Service and Maintenance Co. (Queen Service)
7.2.3 International Freight Group
7.2.4 LATT Trading And Shipping SAE
7.2.5 Egyptair Cargo
7.2.6 El Salam Group
7.2.7 New Trans Shipping Company
7.2.8 Kadmar Shipping
7.2.9 ESG Shipping & Logistics SAE*
7.3 Mergers and Acquisitions

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product

9 DISCLAIMER

 

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Summary

The Egyptian logistics expenditure is expected to cross USD 50 billion by 2024. Egypt is evolving as one of the major trading countries and creates a wide range of opportunities for the logistics service providers. As per Logistic Performance Index for 2018, Egypt, with a rank of 67, has slipped down from its previous position of 42 in 2016. The primary reason for the drastic fall is the reduction of tracking and tracing capabilities and poor performance of the country in international shipments. Moreover, the government aims to make the country a production and distribution hub to serve Europe and the Middle East & Africa. Additionally, Egypt Vision 2030 entitled economic development as an essential section, which includes the development of the transportation infrastructure. The increase in market penetration of companies and construction activities is expected to create a demand for project and contract logistics.

Key Highlights
Egypt is expected to record the highest growth in the Levant and North Africa region, accelerating at a rate of 4.2% in 2017 to around 5.0% by 2019 and 5.5% by 2021, according to Moody’s.
Construction is one of the major contributors to the domestic economy and freight and logistics industry. In 2016, the construction sector’s output increased by 10.3%, a significant increase after growing at an average of 5.3% in the past four years. This growth trend was maintained in 2017, with a rate of 7.3% in the first nine months of FY 2016-2017.


Key Market Trends

Maritime Transportation in Egypt is Expected to Grow Further

Due to the strategic geographical location, Egypt has excellent access to the Mediterranean Sea on one side and the Red Sea on the other. This makes the maritime sector of the country the most important in Africa. Almost 90% of the country’s international trade flow (in terms of volume) occurs through sea transport, which is a significant contribution to the country’s economy. Egypt, under the plan ‘Vision 2030’, aims to increase the handling capacity of ports to 370 million metric ton by 2030, from 120 million metric ton. Major developments include the construction of port terminals by Red Sea Ports Authority and the development of Port Said.
Moreover, the Suez Canal, which is the artificial waterway, connects the Mediterranean Sea with the Red Sea. More than 10% of world trade volume happens through the Suez Canal. The Suez Canal tolls are a significant source of revenue. Furthermore, Suez Canal Zone is expected to attract approximately USD 30 billion through FDI.

Construction Industry Growth Proving to be a Driving Factor

In the 2016-17 period, construction accounted for the highest share of implemented investments in the country. Of the EGP 391.7 billion (USD 25.8 billion) invested in the first three-quarters of FY 2016/17, 18.5% was directed toward construction activities.
As this suggests, there are significant demand drivers for continued construction expenditure. At the same time, the population of Egypt has crossed 100 million. Urban areas are under particular strain, causing significant construction investment. As of early 2018, just over 43% of the population lives in urban areas, but this is growing at 1.8% each year, and this is likely to be further boosted by plans for new cities. The capital, Cairo, has nearly 19 million residents, while Alexandria, the country’s second-largest city, is approaching 5 million. With such growth, there is a substantial demand for housing.
The growth in the construction industry is a reliable driver for the freight and logistics sector in Egypt.

Competitive Landscape

The Egyptian freight and logistics market is expected to be fragmented, with the presence of major international players and a large number of local players. Some of the companies profiled in the report are DHL, Kuehne Nagel, Ceva Logistics, DB Schenker, Al-Nasr Service and Maintenance Co. (Queen Service), International Freight Group, and LATT Trading and Shipping SAE, among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMERY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Restraints
4.3 Opportunities
4.4 Current Market Scenario
4.5 Technological Trends
4.6 Government Regulations and Initiatives
4.7 Insights on Freight Rates
4.8 Insights on Impact of E-commerce
4.9 Insights on Free-trade Zone (FTZ)

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Rail
5.1.1.3 Sea and Inland
5.1.1.4 Air
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Courier, Express, and Parcel
5.1.5 Value-added Services
5.1.6 Cold Chain Logistics, Last Mile Logistics, Return Logistics, and Other Emerging Areas
5.2 BY END USER
5.2.1 Construction
5.2.2 Oil and Gas, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Manufacturing and Automotive
5.2.5 Distributive Trade
5.2.6 Other End Users (Pharmaceutical and Healthcare)

6 INVESTMENTS IN THE COUNTRY

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 International Players
7.1.1 DHL
7.1.2 Kuehne Nagel
7.1.3 Ceva Logistics
7.1.4 DB Schenker
7.1.5 DSV
7.1.6 Aramex PJCS
7.1.7 Hapag-Lloyd AG
7.1.8 CMA CGM
7.1.9 Agility
7.1.10 Orient Overseas Container Line Limited*
7.2 Local Players
7.2.1 General Silos and Storage
7.2.2 Al-Nasr Service and Maintenance Co. (Queen Service)
7.2.3 International Freight Group
7.2.4 LATT Trading And Shipping SAE
7.2.5 Egyptair Cargo
7.2.6 El Salam Group
7.2.7 New Trans Shipping Company
7.2.8 Kadmar Shipping
7.2.9 ESG Shipping & Logistics SAE*
7.3 Mergers and Acquisitions

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product

9 DISCLAIMER

 

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