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アジア太平洋地域の貨物・物流市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


ASIA-PACIFIC FREIGHT AND LOGSITICS MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アジア太平洋地域の貨物・物流市場は、2020~2025年の予測期間中に6.1%超のCAGRを記録すると予想されています。この市場を牽引するのは、世界的な物流拠点として考えられている地域であることと、電子商取引分野... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域の貨物・物流市場は、2020~2025年の予測期間中に6.1%超のCAGRを記録すると予想されています。この市場を牽引するのは、世界的な物流拠点として考えられている地域であることと、電子商取引分野の急激な成長である。

主なハイライト
貨物・物流市場では、アジア太平洋地域が世界的に最も急速に成長している地域です。これは、ASEAN諸国における物流の増加や、中国、インドといった主要経済国の存在によるものです。さらに、同地域の物流部門に対する政府の高い支援も、業界の成長を後押しする要因となっています。


この地域の主要国では、物流プロセスにおける技術的統合のスピードが速くなっています。インドでは、貨物の80%が陸路で移動しており、トラック輸送業界は業界をリードする追跡技術を採用して、正確な配送時間の追跡と予測に役立てています。タイでは、IBMとマースクのブロックチェーン・プロジェクトを取り入れ、出荷監視プロセスの合理化を図っています。




主な市場動向

製造業と自動車産業の成長がLogsitisc市場を牽引

製造業はASEANの経済成長を牽引する重要な産業の一つである。この分野の需要を促進する重要な要因のひとつは、6億4,000万人の強力な消費者基盤と中間所得者層の増加です。また、所得の増加による消費傾向の変化も、この分野の成長に寄与しています。さらに、この地域の経済は運営コストが低く、大規模な製造拠点から企業を引き寄せています。

ASEAN加盟国は、アジア太平洋地域に向けた自動車生産・輸出のハブとして、すでに戦略的優位性を持っています。タイとインドネシアが先導して、この地域は電気自動車やハイブリッドシステムを搭載した新エネルギー車の費用対効果の高い生産拠点として位置づけられているのです。

さらに、インドの自動車部品産業はここ数年、健全な成長を遂げています。インドの自動車部品産業は10.6%拡大し、19年度には562億米ドルの水準に到達した。自動車部品産業はインドの国内総生産(GDP)の2.3%を占め、それぞれ150万人もの人々を直接・間接的に雇用している。安定した政府の枠組み、購買力の向上、大きな国内市場、そして増え続けるインフラ整備により、インドは投資先として好条件が揃っています。

アジア太平洋地域の多くの国で製造業や自動車産業が成長していることも、物流産業がこの成長の波に乗る要因となっています。また、製造業や自動車産業は、物流業界にとって主要なエンドユーザーであることが確認されています。

コールドチェーンの成長を見守るインド

インドは、コールドチェーン産業において、世界で最も急速に成長している国のひとつです。これは主に、消費または食事パターンの変化、品質バーの全体的な改善、先進国への輸出に耐えうる製品作りのためです。

インドは現在、世界最大の牛乳生産国、世界第2位の果物・野菜生産国、水産品・食肉・鶏肉製品の生産国であり、これらの主要なカテゴリーでは、サプライチェーンの強固で効率的な管理が必要とされています。今後5年間は、肉類、魚介類、バイオ医薬品がコールドチェーン産業の成長を牽引すると予想されています。これらの分野は主に輸出市場向けで、品質要件や規制が厳しいため、組織化されたプレーヤーが好まれます。コールドチェーン業界は、過去5年間の年平均成長率が11〜13%であったのに対し、2022年までの5年間は13〜15%になると予想されています。これにより、2017年度の24,800ルピーから2022年度には47,200ルピーに産業が膨れ上がります。

さらに、バイオメディカルや医薬品製造業界も、温度管理されたサプライチェーンの成長の重要な原動力となっています。政府の政策も、この成長を支援し、活用するために整列されています。インド政府とNational Centre for Cold Chain Development(NCCD)は、インフラ開発プロジェクトに注力しており、135のコールドチェーンプロジェクト、40のメガフードパーク、約7,000ルピーの助成金を提供しています。また、補助金、税制優遇、技術トレーニングなどの政策が、国内のコールドチェーン物流産業の推進に役立っています。

競合他社の状況

アジア太平洋地域の貨物・物流市場は細分化されており、多くの企業が物流分野で競争しています。市場はダイナミックで、大手企業だけでなく、デジタルツールによって市場を破壊しようとする新興企業の存在も確認されています。アジア太平洋地域は世界で最も成長率の高い地域であり、市場シェアの維持と新地域への拡大のために熾烈な競争が繰り広げられています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Technology Innovation and its Impact
4.4 Impact of Ecommerce Growth on the Market
4.5 Impact of Regulations on Logistics Sector
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.7 Freight Rates/Logistics Cost Trends
4.8 Insights on Intermodal Freight Transportation
4.9 Insights on Logistics Integration in ASEAN Region
4.10 Insights on Cross-Border Trade

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Rail
5.1.1.3 Sea and Inland
5.1.1.4 Air
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Courier, Express, and Parcel
5.1.5 Value-added Services
5.1.6 Cold Chain Logistics, Last Mile Logistics, Return Logistics, and Other Emerging Areas
5.2 BY END-USER
5.2.1 Construction
5.2.2 Oil & Gas and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Manufacturing & Automotive
5.2.5 Distributive Trade
5.2.6 Others (Pharmaceutical and Healthcare)
5.3 BY COUNTRY
5.3.1 India
5.3.2 China
5.3.3 Japan
5.3.4 Australia
5.3.5 Malaysia
5.3.6 Korea
5.3.7 Indonesia
5.3.8 Thailand
5.3.9 New Zealand
5.3.10 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 International Players
6.2.1.1 DB Schenker
6.2.1.2 DHL
6.2.1.3 FedEx
6.2.1.4 Rhenus Logistics
6.2.1.5 Agility
6.2.1.6 Thai Airways Internationnal Public Company Limited
6.2.1.7 JAPAN POST CO., LTD.
6.2.1.8 China COSCO Shipping Corporation Limited
6.2.1.9 NIPPON YUSEN KABUSHIKI KAISHA
6.2.1.10 S.F. Holding Co., Ltd.
6.2.1.11 YAMATO TRANSPORT CO., LTD.
6.2.1.12 HITACHI TRANSPORT SYSTEM, LTD.
6.2.1.13 YTO Express Group Co., Ltd.
6.2.1.14 MAINFREIGHT LIMITED
6.2.1.15 CEVA Logistics
6.2.1.16 Kuehne + Nagel
6.2.1.17 FedEx Corporation
6.2.1.18 DSV
6.2.1.19 Hellmann Worldwide Logistics
6.2.2 List of Other Logistics Players

7 APPENDIX
7.1 GDP Distribution, by Activity
7.2 Insights on Capital Flows in the Market
7.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector Contribution to Economy
7.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product

8 DISCLAIMER

 

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Summary

The Asia-Pacific freight and logistics market is expected to witness a CAGR of >6.1% during the forecasted period of 2020-2025. The market is driven by the region considered as a global logistics hub and the exponential growth in the e-commerce segment.

Key Highlights
For the freight and logistics market, Asia-Pacific is the fastest-growing region globally. This is due to the increasing logistics in the ASEAN countries and the presence of major economies like China and India. Additionally, the high government support for logistics sector in the region is also a factor boosting the industry growth.


Leading countries in the region are observing faster technological integration in the logistics process. In India, 80% of freight moves by road and the trucking industry is adopting industry-leading tracking technology to help trace and predict the exact delivery times. Thailand is incorporating IBM and Maersk’s blockchain project to streamline its shipment monitoring processes.




Key Market Trends

Manufacturing and Automotive Industry Growth Driving the Logsitisc Market

The manufacturing sector has been one of ASEAN’s key economic growth drivers. One key factor propelling demand in this sector is a 640 million strong regionwide consumer base with a growing middle-income segment. Rising incomes shifting consumption trends have also contributed to growth in this sector. Besides that, economies in the region have low operating costs which attract businesses from larger manufacturing bases.

ASEAN member states already have an inherent strategic advantage as an automotive production and export hub catering to the wider Asia-Pacific region. With Thailand and Indonesia leading the way, the region is positioning itself as a cost-effective production hub for new energy vehicles powered by electric and hybrid systems.

Furthermore, the Indian auto-components industry has experienced healthy growth over the last few years. The auto-component industry of India has expanded by 10.6% to reach a level of US$ 56.2 billion in FY19. The auto-components industry accounts for 2.3% of India’s Gross Domestic Product (GDP) and employs as many as 1.5 million people directly and indirectly each. A stable government framework increased purchasing power, a large domestic market, and an ever-increasing development in infrastructure have made India a favorable destination for investment.

The growth in the manufacturing and automotive industry in many of the Asia-Pacific countries is a factor the has seen the logistics industry riding this growth wave. Additionally, it is observed that the manufacturing and automotive industry is a major end-user for the logistics industry.

India Observes Cold Chain Growth

India is one of the fastest-growing countries, in terms of the cold chain industry, in the world. This is primarily because of the changing consumption or eating patterns, and overall improvement of the quality bar, and making the products export-worthy to developed countries.

India is currently the world's largest producer of milk, the second-largest producer of fruits and vegetables and has a substantial production of seafood, meat, and poultry products – all major categories demanding robust and efficient management of its supply chain. Meat, seafood, and bio-pharmaceuticals – to buoy growth of the cold chain industry in the next five years. These segments cater mainly to the export markets, where organized players are preferred due to stringent quality requirements and regulations. It is expected that the cold-chain industry will witness a compound annual growth rate of 13-15% in the five fiscals through 2022, compared with 11-13% in the previous five. This will swell the industry to Rs 47,200 crore in fiscal 2022 from Rs 24,800 crore in fiscal 2017.

Additionally, the biomedical and pharmaceutical manufacturing industry is also a key driver for the growth of the temperature-controlled supply chain. Government policies are also aligned to support and leverage this growth. The Indian Government and National Centre for Cold Chain Development (NCCD) are focusing on infrastructure development projects, with 135 cold chain projects, 40 mega food parks, and grants approximating Rs. 7,000 crore, also policies in the form of subsidies, tax benefits, and technical training are helping drive the cold chain logistics industry n the country.

Competitive Landscape

The Asia-Pacific freight and logistics market is fragmented with a large number of players competing in the logistics space. The market is dynamic and observed the presence of major players as well as startups that are trying to disrupt the market by digital tools. With the Asia-Pacific region being the fastest-growing region globally the competition to maintain the market share as well as expand to new regions is fierce.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Technology Innovation and its Impact
4.4 Impact of Ecommerce Growth on the Market
4.5 Impact of Regulations on Logistics Sector
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.7 Freight Rates/Logistics Cost Trends
4.8 Insights on Intermodal Freight Transportation
4.9 Insights on Logistics Integration in ASEAN Region
4.10 Insights on Cross-Border Trade

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Rail
5.1.1.3 Sea and Inland
5.1.1.4 Air
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Courier, Express, and Parcel
5.1.5 Value-added Services
5.1.6 Cold Chain Logistics, Last Mile Logistics, Return Logistics, and Other Emerging Areas
5.2 BY END-USER
5.2.1 Construction
5.2.2 Oil & Gas and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Manufacturing & Automotive
5.2.5 Distributive Trade
5.2.6 Others (Pharmaceutical and Healthcare)
5.3 BY COUNTRY
5.3.1 India
5.3.2 China
5.3.3 Japan
5.3.4 Australia
5.3.5 Malaysia
5.3.6 Korea
5.3.7 Indonesia
5.3.8 Thailand
5.3.9 New Zealand
5.3.10 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 International Players
6.2.1.1 DB Schenker
6.2.1.2 DHL
6.2.1.3 FedEx
6.2.1.4 Rhenus Logistics
6.2.1.5 Agility
6.2.1.6 Thai Airways Internationnal Public Company Limited
6.2.1.7 JAPAN POST CO., LTD.
6.2.1.8 China COSCO Shipping Corporation Limited
6.2.1.9 NIPPON YUSEN KABUSHIKI KAISHA
6.2.1.10 S.F. Holding Co., Ltd.
6.2.1.11 YAMATO TRANSPORT CO., LTD.
6.2.1.12 HITACHI TRANSPORT SYSTEM, LTD.
6.2.1.13 YTO Express Group Co., Ltd.
6.2.1.14 MAINFREIGHT LIMITED
6.2.1.15 CEVA Logistics
6.2.1.16 Kuehne + Nagel
6.2.1.17 FedEx Corporation
6.2.1.18 DSV
6.2.1.19 Hellmann Worldwide Logistics
6.2.2 List of Other Logistics Players

7 APPENDIX
7.1 GDP Distribution, by Activity
7.2 Insights on Capital Flows in the Market
7.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector Contribution to Economy
7.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product

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