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インドネシアのハラールヘアケア市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(シャンプー、ヘアカラー、コンディショナー、ヘアオイル)、流通チャネル別(オンライン、スーパーマーケット、ハイパーマーケット)、セグメント別予測、2024年~2030年


Indonesia Halal Hair Care Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Shampoo, Hair Color, Conditioners, Hair Oil) By Distribution Channel (Online, Supermarkets & Hypermarkets), And Segment Forecasts, 2024 - 2030

インドネシアのハラールヘアケア市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、インドネシアのハラルヘアケア市場規模は2024年から2030年にかけて年平均成長率6.9%で拡大し、2030年に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月30日 US$5,950
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80 英語

 

サマリー

インドネシアのハラールヘアケア市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、インドネシアのハラルヘアケア市場規模は2024年から2030年にかけて年平均成長率6.9%で拡大し、2030年には16億6000万米ドルに達すると予測されている。美容製品の倫理的消費に関するイスラム教徒の嗜好の高まりが、近年の業界成長に大きく寄与している。

さらに、化学ベースの製品の有害な影響に関する意識の高まりにより、消費者によるオーガニック製品やビーガンフレンドリー製品への需要が高まっていることも、この地域および世界全体でのハラル製品に対する前向きな見通しを後押ししている。

インドネシアはまた、2019年までにすべての製品がハラル認証を受けなければならないとする法律を提案した。これにより、こうしたパーソナルケア製品に大きな可能性が生まれ、数多くの多国籍化粧品ブランドが認証製品を発売するようになった。中産階級の人口が拡大し、彼らが高品質の製品にプレミアム価格を支払う意欲を持つようになったことも、業界の成長に好影響を与えている。

60%以上が若者という人口構成は、ヘアケア製品の輸入業者やメーカーにとって有益であることが証明された。若者は、倫理的信条やライフスタイルの変化をサポートする革新的な製品に魅力を感じている。オーガニック、アニマル・クルーエルティ・フリー、ビーガンといったラベルは、イスラムだけでなく、同国の人口全体にも影響を与えている。

シャンプーは、2015年に33%以上の収益シェアを占め、2015年に支配的な製品カテゴリーであったが、予測期間中に急速なペースで成長すると予想される。ヒジャブを着用する女性は、フケ、抜け毛、コシのない髪、くすんだ髪、生気のない髪などの問題に直面することが多く、天然成分を含む特定のシャンプーを使用することでこれらの問題を解決しようとしている。

インドネシアハラールヘアケア市場レポートハイライト

- 2023年の売上シェアはシャンプーが33.4%で最大。女性は、特定の合併症、頭皮のかゆみ、フケ、抜け毛、コシのない髪、くすんだ髪、生気のない髪などの問題の治療のためにハラルフケ防止シャンプーを広く使用しており、天然成分やハーブ成分を含む特定のシャンプーやブランドシャンプーを使用している。

- コンディショナーのCAGRは7.2%である。コンディショナーは、髪の質感、ボリューム、滑らかさ、栄養を高めることで、髪の問題を克服するメリットを提供する。

- ハイパーマーケットとスーパーマーケットが市場をリードし、2023年には40.6%の最大売上シェアを占めた。ハラル認証ヘアケア製品は、こうした大規模な小売店での露出や入手が増加しているため、顧客が入手しやすくなっている。

- オンライン流通チャネルは、予測される年におけるCAGRが10.6%と成長を遂げている。オンラインでの急増は、プレートの流通方法に大きな影響を与えている。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.調査方法
1.3.1.情報収集
1.3.2.情報またはデータの分析
1.3.3.市場形成とデータの可視化
1.3.4.データの検証・公開
1.4.調査範囲と前提条件
1.4.1.データソース一覧
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場の展望
2.2.セグメントの展望
2.3.競合他社の洞察
第3章 インドネシアのハラールヘアケア市場インドネシアのハラールヘアケア市場の変数、動向、範囲
3.1.市場紹介/ライン展望
3.2.市場規模および成長見通し(百万米ドル)
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.4.インドネシアのハラールヘアケア市場分析ツール
3.4.1.ポーター分析
3.4.1.1.サプライヤーの交渉力
3.4.1.2.買い手の交渉力
3.4.1.3.代替の脅威
3.4.1.4.新規参入による脅威
3.4.1.5.競争上のライバル
3.4.2.PESTEL分析
3.4.2.1.政治情勢
3.4.2.2.経済・社会情勢
3.4.2.3.技術的ランドスケープ
3.4.2.4.環境的ランドスケープ
3.4.2.5.法的景観
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.人口動態分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.購買決定に影響を与える要因
4.4.消費者の製品採用動向
4.5.考察と提言
第5章 インドネシアのハラールヘアケア市場インドネシアのハラールヘアケア市場製品の推定と動向分析
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.インドネシアのハラールヘアケア市場製品動向分析、2023年および2030年(百万米ドル)
5.3.シャンプー
5.3.1.シャンプー市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.4.ヘアカラー
5.4.1.ヘアカラー市場の売上高推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.5.コンディショナー
5.5.1.コンディショナー市場の売上高推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.6.ヘアオイル
5.6.1.ヘアオイル市場の売上高推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.7.スタイリング剤
5.7.1.スタイリング剤市場の売上高推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第6章.インドネシアのハラールヘアケア市場流通チャネルの推定と動向分析
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.インドネシアのハラールヘアケア市場流通チャネルの動向分析、2023年および2030年(百万米ドル)
6.3.オンライン
6.3.1.オンライン市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
6.4.1.ハイパーマーケット・スーパーマーケット市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.5.コンビニエンスストア
6.5.1.コンビニエンスストア市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.6.その他
6.6.1.その他市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
第7章.競争環境
7.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
7.2.企業の分類
7.3.企業ヒートマップ分析
7.4.企業プロフィール
7.4.1.ユニリーバ
7.4.1.1.参加企業の概要
7.4.1.2.業績
7.4.1.3.製品ベンチマーク
7.4.1.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
7.4.2.ロレアル・パリ
7.4.2.1.参加企業の概要
7.4.2.2.業績
7.4.2.3.製品ベンチマーク
7.4.2.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
7.4.3.ワーダー
7.4.3.1.参加者の概要
7.4.3.2.財務パフォーマンス
7.4.3.3.製品ベンチマーク
7.4.3.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
7.4.4.サリアユ化粧品
7.4.4.1.参入企業の概要
7.4.4.2.業績
7.4.4.3.製品ベンチマーク
7.4.4.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
7.4.5.プロクター・アンド・ギャンブル
7.4.5.1.参加企業の概要
7.4.5.2.業績
7.4.5.3.製品ベンチマーク
7.4.5.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
7.4.6.クララ国際美容グループ
7.4.6.1.参加企業の概要
7.4.6.2.業績
7.4.6.3.製品ベンチマーク
7.4.6.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
7.4.7.イバ・ハラル
7.4.7.1.参加企業の概要
7.4.7.2.財務パフォーマンス
7.4.7.3.製品ベンチマーク
7.4.7.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
7.4.8.PHB Ethical Beauty Ltd.
7.4.8.1.参加企業の概要
7.4.8.2.財務パフォーマンス
7.4.8.3.製品ベンチマーク
7.4.8.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
7.4.9.パラゴンの技術と革新
7.4.9.1.参加企業の概要
7.4.9.2.財務実績
7.4.9.3.製品ベンチマーク
7.4.9.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Indonesia Halal Hair Care Market Growth & Trends

The Indonesia halal hair care market size is anticipated to reach USD 1.66 billion by 2030, expanding at a CAGR of 6.9% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Increasing preference among the Islamic population regarding ethical consumption of beauty products has contributed largely to industry growth in recent years.

Additionally, rising demand for organic and vegan-friendly products by the consumers owing to increasing awareness regarding the detrimental impacts of chemical-based products has also driven more positive outlook for halal products in the region and across the globe.

Indonesia also proposed a law stating that all products must be halal certified by 2019. This has created huge potential for these personal care products, encouraging numerous multinational cosmetic brands to launch certified products. Expanding middle-class population and their willingness to pay premium prices for quality products has also had a positive influence on industry growth as well.

The demographic structure of the country, comprising of over 60% youth, has proved beneficial for importers and manufacturers of hair care products. Young people are attracted to innovative products as they support their ethical beliefs & changing lifestyles. Labels such as organic, animal cruelty-free, and vegan are not only influencing the Islamic, but also the overall population in the country.

Shampoos were the dominant product category in 2015, with over 33% of the revenue share in 2015 and expected to grow at a rapid pace over the forecast period. Hijab-wearing women often face issues such as dandruff, hair-fall and limp, dull, lifeless hair, which are being targeted using specific shampoos containing natural ingredients.

Indonesia Halal Hair Care Market Report Highlights

• Shampoo dominated the market with the largest revenue share of 33.4% in 2023. Females widely use halal anti-dandruff shampoo for the treatment of specific complications, itchy scalp, issues such as dandruff, hair-fall, and limp, dull, lifeless hair, are aimed using particular and branded shampoos having natural and herbal ingredients.

• Conditioners are expected to grow at a CAGR of 7.2% over the projected years. They offer benefits to overcome hair issues by enhancing texture, volume, smoothness, and nourishment.

• Hypermarkets & supermarkets led the market and accounted for the largest revenue share of 40.6% in 2023. It is now easier for customers to obtain halal-certified hair care products due to their increased exposure and availability at these sizable retail establishments.

• Online distribution channels have experienced growth with a CAGR of 10.6% in projected years. The surge online has had a significant impact on how plates are distributed.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Indonesia Halal Hair Care Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Drivers Analysis
3.3.2. Market Restraints Analysis
3.4. Indonesia Halal Hair Care Market Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Analysis
3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
3.4.1.3. Threats of substitution
3.4.1.4. Threats from new entrants
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Economic and Social landscape
3.4.2.3. Technological landscape
3.4.2.4. Environmental landscape
3.4.2.5. Legal landscape
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends & Preferences
4.3. Factors Influencing Buying Decisions
4.4. Consumer Product Adoption Trends
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Indonesia Halal Hair Care Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. Indonesia Halal Hair Care Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
5.3. Shampoo
5.3.1. Shampoo Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Hair Color
5.4.1. Hair Color Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Conditioners
5.5.1. Conditioners Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. Hair Oil
5.6.1. Hair Oil Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.7. Styling Products
5.7.1. Styling Products Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Indonesia Halal Hair Care Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Dashboard
6.2. Indonesia Halal Hair Care Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
6.3. Online
6.3.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. Hypermarkets & Supermarkets
6.4.1. Hypermarkets & Supermarkets Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Convenience Stores
6.5.1. Convenience Stores Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6. Others
6.6.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Competitive Landscape
7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
7.2. Company Categorization
7.3. Company Heat Map Analysis
7.4. Company Profiles
7.4.1. Unilever
7.4.1.1. Participant’s Overview
7.4.1.2. Financial Performance
7.4.1.3. Product Benchmarking
7.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.2. L'Oréal Paris
7.4.2.1. Participant’s Overview
7.4.2.2. Financial Performance
7.4.2.3. Product Benchmarking
7.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.3. Wardah
7.4.3.1. Participant’s Overview
7.4.3.2. Financial Performance
7.4.3.3. Product Benchmarking
7.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.4. Sariayu Cosmetics
7.4.4.1. Participant’s Overview
7.4.4.2. Financial Performance
7.4.4.3. Product Benchmarking
7.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.5. Procter & Gamble
7.4.5.1. Participant’s Overview
7.4.5.2. Financial Performance
7.4.5.3. Product Benchmarking
7.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.6. CLARA INTERNATIONAL BEAUTY GROUP
7.4.6.1. Participant’s Overview
7.4.6.2. Financial Performance
7.4.6.3. Product Benchmarking
7.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.7. Iba Halal.
7.4.7.1. Participant’s Overview
7.4.7.2. Financial Performance
7.4.7.3. Product Benchmarking
7.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.8. PHB Ethical Beauty Ltd.
7.4.8.1. Participant’s Overview
7.4.8.2. Financial Performance
7.4.8.3. Product Benchmarking
7.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.9. PT Paragon Technology and Innovation
7.4.9.1. Participant’s Overview
7.4.9.2. Financial Performance
7.4.9.3. Product Benchmarking
7.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives

 

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