日本のベビーフードBaby Food in Japan 2024年には、乳原料、包装、エネルギーコストの上昇によって2023年に見られた価格上昇が2024年も続いているため、日本の粉ミルクは小売現行金額ベースで伸びると予想される。例えば、株式会社明治は2022年後半に... もっと見る
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サマリー2024年には、乳原料、包装、エネルギーコストの上昇によって2023年に見られた価格上昇が2024年も続いているため、日本の粉ミルクは小売現行金額ベースで伸びると予想される。例えば、株式会社明治は2022年後半に、森永乳業は2023年に価格を引き上げた。カテゴリーリーダーの明治は、11月にメーカー出荷価格を7~8%引き上げ、次いで2023年5月に約8%の引き上げを行った。価格改定は今後も影響を与え...ユーロモニター・インターナショナルの『日本のベビーフード』レポートは、全国レベルの市場に関する詳細な知識を提供し、他では得られない地域の洞察と理解を提供する。最新の小売販売データ2019-2023年に加え、主要企業、ブランド、小売店舗を特定し、消費者需要と販売成長の背景にある主要トレンドと人口動態の変化を評価しています。健康とウェルネス、持続可能性、パンデミックからの回復などの主要トレンドが、どのように市場を形成しているか<|Year|>は、2028年までの予測に直接役立ち、市場がどのように変化すると予想されるかを明確に示している:製品範囲:乾燥ベビーフード、粉ミルク、その他のベビーフード、調理済みベビーフード。データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ本レポートを購入する理由:* ベビーフード市場の詳細な全体像を把握する;* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;* 競争環境、市場の主要企業、主要ブランドを理解する;* 5年間の予測を使用して、市場がどのように発展すると予測されるかを評価するユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。目次Baby Food in JapanEuromonitor International August 2024 List Of Contents And Tables BABY FOOD IN JAPAN KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Price rises and increased activity outside the home benefit value sales of milk formula Demand for baby food remains strong due to convenience and nutritional value Significant expansion of liquid milk formula thanks to Meiji's new product PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Declining birth rate set to negatively affect milk formula Changing perception of baby-raising will benefit some categories Liquid standard milk formula set to continue expanding CATEGORY DATA Table 1 Sales of Baby Food by Category: Volume 2019-2024 Table 2 Sales of Baby Food by Category: Value 2019-2024 Table 3 Sales of Baby Food by Category: % Volume Growth 2019-2024 Table 4 Sales of Baby Food by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 5 Sales of Growing-Up Milk Formula by Age: % Value 2019-2024 Table 6 NBO Company Shares of Baby Food: % Value 2020-2024 Table 7 LBN Brand Shares of Baby Food: % Value 2021-2024 Table 8 Distribution of Baby Food by Format: % Value 2019-2024 Table 9 Forecast Sales of Baby Food by Category: Volume 2024-2029 Table 10 Forecast Sales of Baby Food by Category: Value 2024-2029 Table 11 Forecast Sales of Baby Food by Category: % Volume Growth 2024-2029 Table 12 Forecast Sales of Baby Food by Category: % Value Growth 2024-2029 DAIRY PRODUCTS AND ALTERNATIVES IN JAPAN EXECUTIVE SUMMARY Dairy products and alternatives in 2024: The big picture Key trends in 2024 Competitive landscape Channel developments What next for dairy products and alternatives? MARKET DATA Table 13 Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: Value 2019-2024 Table 14 Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 15 NBO Company Shares of Dairy Products and Alternatives: % Value 2020-2024 Table 16 LBN Brand Shares of Dairy Products and Alternatives: % Value 2021-2024 Table 17 Penetration of Private Label by Category: % Value 2019-2024 Table 18 Distribution of Dairy Products and Alternatives by Format: % Value 2019-2024 Table 19 Forecast Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: Value 2024-2029 Table 20 Forecast Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: % Value Growth 2024-2029 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryIn 2024, milk formula is expected to grow in Japan in retail current value terms, due to price rises seen in 2023, which have continued in 2024, caused by the rising costs of dairy raw materials, packaging, and energy. For example, Meiji Co Ltd and Morinaga Milk increased their prices in late 2022 and 2023 respectively. The category leader Meiji raised the manufacturer shipping price by 7-8% in November, followed by an increase of around 8% in May 2023. Price changes are set to continue to impac... Euromonitor International's Baby Food in Japan report offers in-depth knowledge of the market at a national level, providing local insight and understanding unavailable elsewhere. In addition to the latest retail sales data 2019-2023, it identifies the leading companies, brands and retail outlets, and assesses the key trends and demographic shifts behind consumer demand and sales growth. How key trends such as health and wellness, sustainability and recovery from the pandemic are shaping the market in <|Year|> directly informs our forecasts to 2028, clearly indicating how the market is expected to change. Product coverage: Dried Baby Food, Milk Formula, Other Baby Food, Prepared Baby Food. Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data. Why buy this report? * Get a detailed picture of the Baby Food market; * Pinpoint growth sectors and identify factors driving change; * Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands; * Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop. Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.Table of ContentsBaby Food in JapanEuromonitor International August 2024 List Of Contents And Tables BABY FOOD IN JAPAN KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Price rises and increased activity outside the home benefit value sales of milk formula Demand for baby food remains strong due to convenience and nutritional value Significant expansion of liquid milk formula thanks to Meiji's new product PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Declining birth rate set to negatively affect milk formula Changing perception of baby-raising will benefit some categories Liquid standard milk formula set to continue expanding CATEGORY DATA Table 1 Sales of Baby Food by Category: Volume 2019-2024 Table 2 Sales of Baby Food by Category: Value 2019-2024 Table 3 Sales of Baby Food by Category: % Volume Growth 2019-2024 Table 4 Sales of Baby Food by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 5 Sales of Growing-Up Milk Formula by Age: % Value 2019-2024 Table 6 NBO Company Shares of Baby Food: % Value 2020-2024 Table 7 LBN Brand Shares of Baby Food: % Value 2021-2024 Table 8 Distribution of Baby Food by Format: % Value 2019-2024 Table 9 Forecast Sales of Baby Food by Category: Volume 2024-2029 Table 10 Forecast Sales of Baby Food by Category: Value 2024-2029 Table 11 Forecast Sales of Baby Food by Category: % Volume Growth 2024-2029 Table 12 Forecast Sales of Baby Food by Category: % Value Growth 2024-2029 DAIRY PRODUCTS AND ALTERNATIVES IN JAPAN EXECUTIVE SUMMARY Dairy products and alternatives in 2024: The big picture Key trends in 2024 Competitive landscape Channel developments What next for dairy products and alternatives? MARKET DATA Table 13 Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: Value 2019-2024 Table 14 Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 15 NBO Company Shares of Dairy Products and Alternatives: % Value 2020-2024 Table 16 LBN Brand Shares of Dairy Products and Alternatives: % Value 2021-2024 Table 17 Penetration of Private Label by Category: % Value 2019-2024 Table 18 Distribution of Dairy Products and Alternatives by Format: % Value 2019-2024 Table 19 Forecast Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: Value 2024-2029 Table 20 Forecast Sales of Dairy Products and Alternatives by Category: % Value Growth 2024-2029 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
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よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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