世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中東・アフリカの家庭用品市場の2030年予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別(調理器具・ベーカリーウェア、食器類、キッチン用品、バスルーム用品、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店、オンラインショップ、その他)


Middle East & Africa Housewares Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type (Cookware and Bakeware, Tableware, Kitchen Appliances, Bathroom Essentials, and Others) and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Specialty Stores, Online Retail, and Others)

中東・アフリカの家庭用品市場は、2022年には274億2,230万米ドルと評価され、2030年には373億5,806万米ドルに達すると予測されている。 スマート家電の発展が中東・アフリカの家庭用品市場に火をつける ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2024年4月5日 US$3,550
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
65 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

中東・アフリカの家庭用品市場は、2022年には274億2,230万米ドルと評価され、2030年には373億5,806万米ドルに達すると予測されている。

スマート家電の発展が中東・アフリカの家庭用品市場に火をつける

スマート家電は、ブルートゥース、近距離無線通信(NFC)、Wi-Fiで接続されたスマートフォンやタブレットで操作できる。これらの技術により、ユーザーはアプリを介してスマート家電を操作することができる。メーカーは、簡単なライフスタイルをサポートするために、スマート家電を継続的に改良・開発しており、特に技術に精通した消費者にアピールしている。有名ブランドは、スマートホーム向けの自動化やハイテク機能を備えた機器を開発している。さらに、音声アシスタントや人工知能(AI)がスマート家電に大きな進化をもたらしつつある。

省エネ家電、コネクテッド・デバイスでの通知機能、Wi-Fi機能は、スマート・キッチン家電の主要な機能アップグレードである。例えば、スマート電子レンジは、調理手順をシームレスにダウンロードしたり、食品のバーコードを読み取ったり、AI音声アシスタントを提供したりして、完全にハンズフリーな体験を可能にする。ワールプールは2022年1月、Wi-Fi接続されたスマート電子レンジの一部をアップグレードし、サクサクの再加熱仕様を再現するために、ソフトウェアアップデートによってエアフライモードを組み込むと発表した。このように、家庭用品に革新的な技術を取り入れることは、今後数年間、家庭用品市場に新たなトレンドをもたらす可能性が高い。

中東・アフリカの家庭用品市場概要

中東・アフリカの家庭用品市場は、南アフリカ、サウジアラビア、UAE、その他の地域に細分化される。多くの人々が都市部に移り住み、生活水準の向上を目指す中、中東諸国では高品質で美しい家庭用品の需要が高まっている。さらに、ライフスタイルの変化と消費者の嗜好の進化が、この地域の家庭用品市場の形成に重要な役割を果たしている。現代の消費者は、便利で時間を節約できるソリューション、特に時間と労力を節約し、全体的な調理や食事の体験を向上させるキッチン用品に傾倒している。健康とウェルネスに対する意識の高まりは、消費者の食生活の嗜好の変化に合わせたより健康的な調理法を促進するよう設計された特定の調理器具やベークウェアの需要をさらに後押ししている。しかし、中東・アフリカの低賃金成長により、生活必需品以外の家庭用品への消費支出は減少している。国際労働機関(ILO)によると、アフリカの2021年の賃金上昇率はマイナス1.4%で、2022年前半にはさらにマイナス0.5%まで低下した。UAEでは賃金動向は不透明だが、2021年に0.5%、2022年に1.2%の低賃金成長が報告されている。

Eコマースとデジタル・プラットフォームは、消費者の家庭用品の購買行動に革命をもたらした。オンライン・ショッピングの手軽さ、多様な商品の入手可能性、競争力のある価格設定が、オンライン・プラットフォームでの家庭用品の売上をさらに押し上げている。購入のための幅広い選択肢があるため、人々は製品の仕様、レビュー、価格に基づいて情報に基づいた選択をすることができる。Eコマース・プラットフォームは消費者とサプライヤーの間のギャップを埋め、市場リーチを拡大し、中東・アフリカにおける調理器具やベークウェア、食器、キッチン用品、バスルーム用品の売上を促進している。

中東・アフリカ家庭用品市場の売上高と2030年までの予測 (百万米ドル)

中東・アフリカの家庭用品市場のセグメンテーション

中東・アフリカの家庭用品市場は、製品タイプ、流通チャネル、国によって区分される。製品タイプ別に見ると、中東・アフリカの家庭用品市場は調理器具・ベークウェア、テーブルウェア、キッチン家電、バスルーム用品、その他に区分される。2022年にはキッチン用品分野が最大の市場シェアを占めている。

流通チャネルでは、中東・アフリカの家庭用品市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分される。スーパーマーケットとハイパーマーケット部門が2022年に最大の市場シェアを占めた。

国別では、中東・アフリカの家庭用品市場はサウジアラビア、南アフリカ、UAE、その他の中東・アフリカに区分される。2022年の中東・アフリカ家庭用品市場シェアは、中東・アフリカの残りの地域が圧倒的であった。

Inter Ikea Holding Bv、Newell Brands Inc、BSH Hausgerate Gmbh、Kohler Coなどが中東・アフリカの家庭用品市場で事業を展開する大手企業である。

ページTOPに戻る


目次

目次
1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要市場インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
3.4 限定と前提
4.中東・アフリカの家庭用品市場展望
4.1 概要
4.2 ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 供給者の交渉力
4.2.2 買い手の交渉力
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競争上のライバル
4.2.5 代替品の脅威
4.3 エコシステム分析
4.3.1 原材料サプライヤー
4.3.2 メーカー
4.3.3 ディストリビューター/サプライヤー
4.3.4 流通チャネル
4.3.5 最終消費者
4.4 ベンダーのリスト
5.中東・アフリカの家庭用品市場:主要産業動向
5.1 市場の促進要因
5.1.1 世帯数の増加に伴う家庭用品購入の増加
5.1.2 主要企業の戦略的開発イニシアティブ
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 業務と規制の統一性の欠如
5.3 市場機会
5.3.1 Eコマースの普及拡大
5.4 今後の動向
5.4.1 スマート家電の発展
5.5 推進要因と阻害要因の影響分析
6.家庭用品市場:中東・アフリカ市場分析
6.1 中東・アフリカ家庭用品市場売上高(億米ドル)、2020年~2030年
6.2 家庭用品市場の予測と分析
7.中東・アフリカの家庭用品市場分析-製品タイプ
7.1 調理器具とベークウェア
7.1.1 概要
7.1.2 調理器具・ベークウェア市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
7.2 テーブルウェア
7.2.1 概要
7.2.2 食器市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
7.3 キッチン家電
7.3.1 概要
7.3.2 キッチン家電市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
7.4 バスルーム用品
7.4.1 概要
7.4.2 浴室用品市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
7.5 その他
7.5.1 概要
7.5.2 その他市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
8.中東・アフリカの家庭用品市場分析:流通経路
8.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
8.1.1 概要
8.1.2 スーパーマーケットとハイパーマーケットの市場収入と2030年までの予測(10億米ドル)
8.2 専門店
8.2.1 概要
8.2.2 専門店市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
8.3 オンライン小売
8.3.1 概要
8.3.2 オンライン小売市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
8.4 その他
8.4.1 概要
8.4.2 その他市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
9.中東・アフリカ家庭用品市場 - 国別分析
9.1 中東・アフリカ
9.1.1 中東・アフリカ家庭用品市場概観
9.1.2 中東・アフリカ家庭用品市場の売上高と予測・分析-国別
9.1.2.1 中東・アフリカ家庭用品市場の国別内訳
9.1.2.2 南アフリカの家庭用品市場の2030年までの売上高と予測(億米ドル)
9.1.2.2.1 南アフリカの家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.2.2 南アフリカの家庭用品市場の流通経路別内訳
9.1.2.3 サウジアラビアの家庭用品市場の2030年までの収益と予測(10億米ドル)
9.1.2.3.1 サウジアラビアの家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.3.2 サウジアラビアの家庭用品市場の流通経路別内訳
9.1.2.4 UAEハウスウェア市場の2030年までの収益予測(億米ドル)
9.1.2.4.1 UAE家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.4.2 UAE家庭用品市場の流通経路別内訳
9.1.2.5 その他の中東・アフリカの家庭用品市場の2030年までの収益と予測(10億米ドル)
9.1.2.5.1 その他の中東・アフリカ家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.5.2 その他の中東・アフリカ家庭用品市場の流通経路別内訳
10.競争環境
10.1 主要プレイヤー別ヒートマップ分析
11.企業プロフィール
11.1 インター・イケア・ホールディングBV
11.1.1 主要事実
11.1.2 事業内容
11.1.3 商品とサービス
11.1.4 財務概要
11.1.5 SWOT分析
11.1.6 主要な開発
11.2 ニューウェル・ブランズ社
11.2.1 主要事実
11.2.2 事業内容
11.2.3 製品およびサービス
11.2.4 財務概要
11.2.5 SWOT分析
11.2.6 主要開発
11.3 BSHハウスゲレート社
11.3.1 主要事実
11.3.2 事業内容
11.3.3 製品およびサービス
11.3.4 財務概要
11.3.5 SWOT分析
11.3.6 主要開発
11.4 コーラー
11.4.1 主要事実
11.4.2 事業内容
11.4.3 製品およびサービス
11.4.4 財務概要
11.4.5 SWOT分析
11.4.6 主要開発
12.付録

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Middle East & Africa housewares market was valued at US$ 27,422.30 million in 2022 and is expected to reach US$ 37,358.06 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 3.9% from 2022 to 2030.

Development of Smart Appliances Fuel Middle East & Africa Housewares Market

Smart appliances can be operated using smartphones or tablets connected via Bluetooth, near-field communication (NFC), or Wi-Fi. These technologies allow users to control their smart appliances via an app. Manufacturers are continuously modifying and developing smart home appliances to support easy lifestyles, which especially appeals to tech-savvy consumers. Well-known brands have been developing devices with automation and hi-tech features for smart homes. Moreover, voice assistants and artificial intelligence (AI) are bringing significant evolution into smart housewares.

Energy-saving appliances, notifications enabled on connected devices, and Wi-Fi capabilities are the key functional upgrades in smart kitchen appliances. For example, smart microwaves can seamlessly download cooking instructions, read barcodes on food products, and offer AI voice assistants to enable a completely hands-free experience. Whirlpool, in January 2022, announced that some of its smart, Wi-Fi-connected microwave would be upgraded to incorporate an air fry mode via a software update to replicate the crispy reheating specifications. Thus, the incorporation of innovative technologies into housewares is likely to bring new trends in the housewares market in the coming years.

Middle East & Africa Housewares Market Overview

The housewares market in the Middle East & Africa is sub-segmented into South Africa, Saudi Arabia, the UAE, and the Rest of the Middle East & Africa. As more people move to urban areas and work toward improved living standards, the demand for quality and aesthetically pleasing housewares is on the rise in Middle Eastern countries. Additionally, changing lifestyles and evolving consumer preferences play a significant role in shaping the housewares market in the region. Modern consumers are more inclined toward convenient and time-saving solutions, especially kitchen appliances, which save time and effort, along with enhancing the overall cooking and dining experience. The rising awareness about health and wellness further propels the demand for particular cookware and bakeware items designed to promote healthier cooking methods that align with the changing dietary preferences of consumers. However, consumer spending on nonessential housewares has decreased due to low-wage growth in the Middle East & Africa. According to the International Labour Organization (ILO), Africa experienced a -1.4% total wage growth rate in 2021, which further dropped to -0.5% in the first half of 2022. In the UAE, wage trends are uncertain, but low-wage growth of 0.5% in 2021 and 1.2% in 2022 were reported.

E-commerce and digital platforms have revolutionized consumers' shopping behavior for housewares. The ease of online shopping, the availability of a wide variety of products, and competitive pricing further boost the sales of houseware on online platforms. With a vast range of options available for buying, people can make informed choices based on product specifications, reviews, and prices. E-commerce platforms have bridged the gap between consumers and suppliers, expanding the market reach and driving the sales of cookware and bakeware, tableware, kitchen appliances, and bathroom essentials in the Middle East & Africa.

Middle East & Africa Housewares Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Middle East & Africa Housewares Market Segmentation

The Middle East & Africa housewares market is segmented based on product type, distribution channel, and country. Based on product type, the Middle East & Africa housewares market is segmented into cookware and bakeware, tableware, kitchen appliances, bathroom essentials, and others. The kitchen appliances segment held the largest market share in 2022.

In terms of distribution channel, the Middle East & Africa housewares market is segmented into supermarkets and hypermarkets, speciality stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2022.

By country, the Middle East & Africa housewares market is segmented into Saudi Arabia, South Africa, the UAE, and the Rest of Middle East & Africa. The Rest of Middle East & Africa dominated the Middle East & Africa housewares market share in 2022.

Inter Ikea Holding Bv, Newell Brands Inc, BSH Hausgerate Gmbh, and Kohler Co are some of the leading players operating in the Middle East & Africa housewares market.



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Market Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
3.4 Limitations and Assumptions
4. Middle East & Africa Housewares Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Material Suppliers
4.3.2 Manufacturers
4.3.3 Distributors/Suppliers:
4.3.4 Distribution Channels:
4.3.5 End Consumers
4.4 List of Vendors
5. Middle East & Africa Housewares Market - Key Industry Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Purchase of Housewares with Rising Number of Households
5.1.2 Strategic Development Initiatives by Key Players
5.2 Market Restraints
5.2.1 Lack of Uniformity in Operations and Regulations
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Rising Penetration of E-Commerce
5.4 Future Trends
5.4.1 Development of Smart Appliances
5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints
6. Housewares Market - Middle East & Africa Market Analysis
6.1 Middle East & Africa Housewares Market Revenue (US$ Billion), 2020 - 2030
6.2 Housewares Market Forecast and Analysis
7. Middle East & Africa Housewares Market Analysis - Product Type
7.1 Cookware and Bakeware
7.1.1 Overview
7.1.2 Cookware and Bakeware Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
7.2 Tableware
7.2.1 Overview
7.2.2 Tableware Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
7.3 Kitchen Appliances
7.3.1 Overview
7.3.2 Kitchen Appliances Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
7.4 Bathroom Essentials
7.4.1 Overview
7.4.2 Bathroom Essentials Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
7.5 Others
7.5.1 Overview
7.5.2 Others Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
8. Middle East & Africa Housewares Market Analysis - Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Overview
8.1.2 Supermarkets and Hypermarkets Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
8.2 Specialty Stores
8.2.1 Overview
8.2.2 Specialty Stores Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
8.3 Online Retail
8.3.1 Overview
8.3.2 Online Retail Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
8.4 Others
8.4.1 Overview
8.4.2 Others Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
9. Middle East & Africa Housewares Market - Country Analysis
9.1 Middle East & Africa
9.1.1 Middle East & Africa Housewares Market Overview
9.1.2 Middle East & Africa Housewares Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
9.1.2.1 Middle East & Africa Housewares Market Breakdown by Country
9.1.2.2 South Africa Housewares Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Billion)
9.1.2.2.1 South Africa Housewares Market Breakdown by Product Type
9.1.2.2.2 South Africa Housewares Market Breakdown by Distribution Channel
9.1.2.3 Saudi Arabia Housewares Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Billion)
9.1.2.3.1 Saudi Arabia Housewares Market Breakdown by Product Type
9.1.2.3.2 Saudi Arabia Housewares Market Breakdown by Distribution Channel
9.1.2.4 UAE Housewares Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Billion)
9.1.2.4.1 UAE Housewares Market Breakdown by Product Type
9.1.2.4.2 UAE Housewares Market Breakdown by Distribution Channel
9.1.2.5 Rest of Middle East & Africa Housewares Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Billion)
9.1.2.5.1 Rest of Middle East & Africa Housewares Market Breakdown by Product Type
9.1.2.5.2 Rest of Middle East & Africa Housewares Market Breakdown by Distribution Channel
10. Competitive Landscape
10.1 Heat Map Analysis By Key Players
11. Company Profiles
11.1 Inter IKEA Holding BV
11.1.1 Key Facts
11.1.2 Business Description
11.1.3 Products and Services
11.1.4 Financial Overview
11.1.5 SWOT Analysis
11.1.6 Key Developments
11.2 Newell Brands Inc
11.2.1 Key Facts
11.2.2 Business Description
11.2.3 Products and Services
11.2.4 Financial Overview
11.2.5 SWOT Analysis
11.2.6 Key Developments
11.3 BSH Hausgerate GmbH
11.3.1 Key Facts
11.3.2 Business Description
11.3.3 Products and Services
11.3.4 Financial Overview
11.3.5 SWOT Analysis
11.3.6 Key Developments
11.4 Kohler Co
11.4.1 Key Facts
11.4.2 Business Description
11.4.3 Products and Services
11.4.4 Financial Overview
11.4.5 SWOT Analysis
11.4.6 Key Developments
12. Appendix

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

The Insight Partners社の消費財分野での最新刊レポート


よくあるご質問


The Insight Partners社はどのような調査会社ですか?


The Insight Partnersはインドに本社を置く調査会社です。経験豊富な専門家チームを通じて、お客様に最適な調査と分析を提供することに専念しています。幅広い分野をカバーしていますがヘルスケ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る