アジア太平洋地域の家庭用品市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別(調理器具・ベーカリーウェア、テーブルウェア、キッチン用品、バスルーム用品、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店、オンラインショップ、その他)
Asia Pacific Housewares Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type (Cookware and Bakeware, Tableware, Kitchen Appliances, Bathroom Essentials, and Others) and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Specialty Stores, Online Retail, and Others)
アジア太平洋地域の家庭用品市場は、2022年に1,206億2,875万米ドルと評価され、2030年には1,746億6,916万米ドルに達すると予測されている。
電子商取引の普及がアジア太平洋地域の家庭用品市場を活性化
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サマリー アジア太平洋地域の家庭用品市場は、2022年に1,206億2,875万米ドルと評価され、2030年には1,746億6,916万米ドルに達すると予測されている。
電子商取引の普及がアジア太平洋地域の家庭用品市場を活性化
スマートフォンやインターネットの普及により、Eコマース・プラットフォームへのアクセスが容易になったこと、消費者の購買力が高まっていること、オンライン小売プラットフォームが便利なショッピング体験を提供していることなどが、Eコマース・プラットフォームを通じた家庭用品の販売を促進している主な要因である。
消費者は、さまざまなブランドのさまざまな製品を手頃な価格で入手でき、詳細な製品説明、消費者の評価とレビュー、宅配サービスもあることから、オンライン小売プラットフォームを通じて家庭用品を購入することをますます好むようになっている。COVID-19の大流行中、人々は家にいることを余儀なくされ、その結果オンライン・ショッピングに傾倒するようになった。このように、さまざまな地域でeコマースの浸透が進むにつれて、家庭用品メーカーは、Lidl、Amazon、Walmartなどの有名なeコマース・プラットフォームを通じて最終製品を販売することで、オンラインでの存在感を高めることに注力している。また、ウェブサイトを通じて消費者直販(D2C)サービスを提供し、オンラインで製品を販売している。従って、Eコマースの浸透の高まりは、予測期間中、家庭用品市場に有利な機会を提供すると予想される。
アジア太平洋地域の家庭用品市場概要
アジア太平洋地域の家庭用品市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他のアジア太平洋地域に区分される。都市化の進展と中産階級の可処分所得の増加が、高度なキッチン用品やスタイリッシュな食器など、モダンで便利な家庭用品の需要を押し上げている主な要因である。国際労働機関(ILO)によると、アジア太平洋諸国の総所得は2021年に3.5%増加し、中国は2021年に0.3%、2022年上半期に0.7%を占める。同様に、中央アジアと西アジアでも総所得は12.4%増加した。さらに、欧米のライフスタイルや調理トレンドの影響も、アジア太平洋地域における特殊な調理器具やベークウェア製品の需要を高める大きな要因となっている。成長機会にもかかわらず、消費者の価格に対する敏感さは、アジア太平洋地域の家庭用品事業の進展にとって大きな課題となっている。同地域の消費者の多くは、手頃な価格でベーシックな家庭用品を選ぶ傾向にある。さらに、同市場は競争が激しく、国内ブランドと国際ブランドの両方が、より良い市場ポジションを獲得しようとしのぎを削っている。
アジア太平洋地域の家庭用品市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
アジア太平洋地域の家庭用品市場のセグメンテーション
アジア太平洋地域の家庭用品市場は、製品タイプ、流通チャネル、国によって区分される。製品タイプ別に見ると、アジア太平洋地域の家庭用品市場は、調理器具・ベークウェア、テーブルウェア、キッチン家電、バスルーム用品、その他に区分される。2022年の市場シェアはキッチン用品が最大であった。
流通チャネルでは、アジア太平洋地域の家庭用品市場はスーパーマーケットおよびハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分される。スーパーマーケットおよびハイパーマーケット部門が2022年に最大の市場シェアを占めた。
国別では、アジア太平洋地域の家庭用品市場は中国、オーストラリア、インド、日本、韓国、その他のアジア太平洋地域に区分される。残りのアジア太平洋地域は、2022年のアジア太平洋地域の家庭用品市場シェアを独占した。
Bradshaw Home Inc、Inter Ikea Holding Bv、Hutzler Manufacturing Co Inc、TTK Prestige Ltd、Newell Brands Inc、BSH Hausgerate Gmbh、Kohler Coは、アジア太平洋の家庭用品市場で事業を展開している大手企業である。
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目次 目次
1.はじめに
1.1 インサイトパートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要市場インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
3.4 限定と前提
4.アジア太平洋地域の家庭用品市場
4.1 概要
4.2 ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 供給者の交渉力
4.2.2 バイヤーの交渉力
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競争上のライバル
4.2.5 代替品の脅威
4.3 エコシステム分析
4.3.1 原材料サプライヤー
4.3.2 メーカー
4.3.3 ディストリビューター/サプライヤー
4.3.4 流通チャネル
4.3.5 最終消費者
4.4 ベンダーのリスト
5.アジア太平洋地域の家庭用品市場:主要産業ダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 世帯数の増加に伴う家庭用品購入の増加
5.1.2 主要企業の戦略的開発イニシアティブ
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 業務と規制の統一性の欠如
5.3 市場機会
5.3.1 Eコマースの普及拡大
5.4 今後の動向
5.4.1 スマート家電の発展
5.5 推進要因と阻害要因の影響分析
6.家庭用品市場:アジア太平洋地域の市場分析
6.1 アジア太平洋地域の家庭用品市場売上高(億米ドル)、2020年~2030年
6.2 家庭用品市場の予測と分析
7.アジア太平洋地域の家庭用品市場分析-製品タイプ
7.1 調理器具とベークウェア
7.1.1 概要
7.1.2 調理器具・ベークウェア市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
7.2 テーブルウェア
7.2.1 概要
7.2.2 食器市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
7.3 キッチン家電
7.3.1 概要
7.3.2 キッチン家電市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
7.4 バスルーム用品
7.4.1 概要
7.4.2 浴室用品市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
7.5 その他
7.5.1 概要
7.5.2 その他市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
8.アジア太平洋地域の家庭用品市場分析-流通チャネル
8.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
8.1.1 概要
8.1.2 スーパーマーケットとハイパーマーケットの市場収入と2030年までの予測(10億米ドル)
8.2 専門店
8.2.1 概要
8.2.2 専門店市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
8.3 オンライン小売
8.3.1 概要
8.3.2 オンライン小売市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
8.4 その他
8.4.1 概要
8.4.2 その他市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
9.アジア太平洋地域の家庭用品市場 - 国別分析
9.1 アジア太平洋
9.1.1 アジア太平洋地域の家庭用品市場概観
9.1.2 アジア太平洋地域の家庭用品市場の国別内訳
9.1.2.1 アジア太平洋地域の家庭用品市場の国別内訳
9.1.2.2 オーストラリアの家庭用品市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
9.1.2.2.1 オーストラリアの家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.2.2 オーストラリア家庭用品市場の流通チャネル別内訳
9.1.2.3 中国の家庭用品市場の2030年までの収益と予測(10億米ドル)
9.1.2.3.1 中国家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.3.2 中国家庭用品市場の流通チャネル別内訳
9.1.2.4 インド家庭用品市場の2030年までの収益と予測(10億米ドル)
9.1.2.4.1 インド家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.4.2 インド家庭用品市場の流通チャネル別内訳
9.1.2.5 日本の家庭用品市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
9.1.2.5.1 日本家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.5.2 日本家庭用品市場の流通チャネル別内訳
9.1.2.6 韓国家庭用品市場の2030年までの収益と予測(10億米ドル)
9.1.2.6.1 韓国家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.6.2 韓国家庭用品市場の流通チャネル別内訳
9.1.2.7 残りのアジア太平洋地域の家庭用品市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
9.1.2.7.1 その他のアジア太平洋地域の家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.7.2 残りのアジア太平洋地域の家庭用品市場の流通チャネル別内訳
10.競争環境
10.1 主要プレイヤー別ヒートマップ分析
11.企業プロフィール
11.1 ブラッドショー・ホーム社
11.1.1 主要事実
11.1.2 事業内容
11.1.3 製品とサービス
11.1.4 財務概要
11.1.5 SWOT分析
11.1.6 主要な動き
11.2 インター・イケア・ホールディングBV
11.2.1 主要事実
11.2.2 事業内容
11.2.3 商品とサービス
11.2.4 財務概要
11.2.5 SWOT分析
11.2.6 主要開発
11.3 ハツラー・マニュファクチャリング
11.3.1 主要事実
11.3.2 事業内容
11.3.3 製品とサービス
11.3.4 財務概要
11.3.5 SWOT分析
11.3.6 主要開発
11.4 TTKプレステージ
11.4.1 主要事実
11.4.2 事業内容
11.4.3 製品およびサービス
11.4.4 財務概要
11.4.5 SWOT分析
11.4.6 主要開発
11.5 ニューウェル・ブランズ・インク
11.5.1 主要事実
11.5.2 事業内容
11.5.3 製品およびサービス
11.5.4 財務概要
11.5.5 SWOT分析
11.5.6 主要開発
11.6 BSHハウスゲレート社
11.6.1 主要事実
11.6.2 事業内容
11.6.3 製品およびサービス
11.6.4 財務概要
11.6.5 SWOT分析
11.6.6 主要開発
11.7 コーラー
11.7.1 主要事実
11.7.2 事業内容
11.7.3 製品とサービス
11.7.4 財務概要
11.7.5 SWOT分析
11.7.6 主要開発
12.付録
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Summary The Asia Pacific housewares market was valued at US$ 1,20,628.75 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,74,669.16 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 4.7% from 2022 to 2030. Rising Penetration of E-Commerce Fuels Asia Pacific Housewares Market Easy access to e-commerce platforms owing to the rising adoption and reach of smartphones and the Internet, the growing purchasing power of consumers, and the convenient shopping experience provided by online retail platforms are among the major factors driving the sales of housewares through e-commerce platforms. Consumers increasingly prefer buying housewares via online retail platforms due to the availability of various products of different brands at affordable prices with detailed product descriptions, consumer ratings & reviews, and home delivery services. During the COVID-19 pandemic, people were compelled to stay home, which resulted in an inclination toward online shopping. Thus, with the increasing penetration of e-commerce across different geographies, housewares manufacturers are focusing on enhancing their online presence by selling their end products through well-known e-commerce platforms, such as Lidl, Amazon, and Walmart. Moreover, they provide direct-to-consumer (D2C) sales services through their websites to sell products online. Hence, the rising penetration of e-commerce is expected to provide lucrative opportunities for the housewares market during the forecast period. Asia Pacific Housewares Market Overview The housewares market in Asia Pacific is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The growing urbanization and disposable income of the middle-class population is a prime factor that has propelled the demand for modern and convenient housewares, including advanced kitchen appliances and stylish tableware. According to the International Labour Organization (ILO), the total income of Asian and Pacific countries increased by 3.5% in 2021, wherein China accounted for 0.3% in 2021 and 0.7% in the first half of 2022. Similarly, total income grew by 12.4% in Central and Western Asia. Further, the influence of Western lifestyles and cooking trends is another major factor bolstering the demand for specialized cookware and bakeware products in Asia Pacific. Despite the growth opportunities, price sensitivity among consumers presents a significant challenge for the progress of housewares businesses in Asia Pacific. Many consumers in the region tend to opt for affordable and basic houseware products. Moreover, the market is highly competitive, with both local and international brands rivaling for better market positions. Asia Pacific Housewares Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million) Asia Pacific Housewares Market Segmentation The Asia Pacific housewares market is segmented based on product type, distribution channel, and country. Based on product type, the Asia Pacific housewares market is segmented into cookware and bakeware, tableware, kitchen appliances, bathroom essentials, and others. The kitchen appliances segment held the largest market share in 2022. In terms of distribution channel, the Asia Pacific housewares market is segmented into supermarkets and hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2022. By country, the Asia Pacific housewares market is segmented into China, Australia, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific housewares market share in 2022. Bradshaw Home Inc, Inter Ikea Holding Bv, Hutzler Manufacturing Co Inc, TTK Prestige Ltd, Newell Brands Inc, BSH Hausgerate Gmbh, and Kohler Co are some of the leading players operating in the Asia Pacific housewares market.
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Table of Contents TABLE OF CONTENTS 1. Introduction 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance 1.2 Market Segmentation 2. Executive Summary 2.1 Key Market Insights 2.2 Market Attractiveness 3. Research Methodology 3.1 Coverage 3.2 Secondary Research 3.3 Primary Research 3.4 Limitations and Assumptions 4. Asia Pacific Housewares Market Landscape 4.1 Overview 4.2 Porter's Five Forces Analysis 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers 4.2.2 Bargaining Power of Buyers 4.2.3 Threat of New Entrants 4.2.4 Competitive Rivalry 4.2.5 Threat of Substitutes 4.3 Ecosystem Analysis 4.3.1 Raw Material Suppliers 4.3.2 Manufacturers 4.3.3 Distributors/Suppliers: 4.3.4 Distribution Channels: 4.3.5 End Consumers 4.4 List of Vendors 5. Asia Pacific Housewares Market - Key Industry Dynamics 5.1 Market Drivers 5.1.1 Increasing Purchase of Housewares with Rising Number of Households 5.1.2 Strategic Development Initiatives by Key Players 5.2 Market Restraints 5.2.1 Lack of Uniformity in Operations and Regulations 5.3 Market Opportunities 5.3.1 Rising Penetration of E-Commerce 5.4 Future Trends 5.4.1 Development of Smart Appliances 5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints 6. Housewares Market - Asia Pacific Market Analysis 6.1 Asia Pacific Housewares Market Revenue (US$ Billion), 2020 - 2030 6.2 Housewares Market Forecast and Analysis 7. Asia Pacific Housewares Market Analysis - Product Type 7.1 Cookware and Bakeware 7.1.1 Overview 7.1.2 Cookware and Bakeware Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion) 7.2 Tableware 7.2.1 Overview 7.2.2 Tableware Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion) 7.3 Kitchen Appliances 7.3.1 Overview 7.3.2 Kitchen Appliances Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion) 7.4 Bathroom Essentials 7.4.1 Overview 7.4.2 Bathroom Essentials Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion) 7.5 Others 7.5.1 Overview 7.5.2 Others Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion) 8. Asia Pacific Housewares Market Analysis - Distribution Channel 8.1 Supermarkets and Hypermarkets 8.1.1 Overview 8.1.2 Supermarkets and Hypermarkets Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion) 8.2 Specialty Stores 8.2.1 Overview 8.2.2 Specialty Stores Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion) 8.3 Online Retail 8.3.1 Overview 8.3.2 Online Retail Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion) 8.4 Others 8.4.1 Overview 8.4.2 Others Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion) 9. Asia Pacific Housewares Market - Country Analysis 9.1 Asia Pacific 9.1.1 Asia Pacific Housewares Market Overview 9.1.2 Asia Pacific Housewares Market Breakdown by Country 9.1.2.1 Asia Pacific Housewares Market Breakdown by Country 9.1.2.2 Australia Housewares Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion) 9.1.2.2.1 Australia Housewares Market Breakdown by Product Type 9.1.2.2.2 Australia Housewares Market Breakdown by Distribution Channel 9.1.2.3 China Housewares Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion) 9.1.2.3.1 China Housewares Market Breakdown by Product Type 9.1.2.3.2 China Housewares Market Breakdown by Distribution Channel 9.1.2.4 India Housewares Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion) 9.1.2.4.1 India Housewares Market Breakdown by Product Type 9.1.2.4.2 India Housewares Market Breakdown by Distribution Channel 9.1.2.5 Japan Housewares Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion) 9.1.2.5.1 Japan Housewares Market Breakdown by Product Type 9.1.2.5.2 Japan Housewares Market Breakdown by Distribution Channel 9.1.2.6 South Korea Housewares Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion) 9.1.2.6.1 South Korea Housewares Market Breakdown by Product Type 9.1.2.6.2 South Korea Housewares Market Breakdown by Distribution Channel 9.1.2.7 Rest of Asia Pacific Housewares Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Billion) 9.1.2.7.1 Rest of Asia Pacific Housewares Market Breakdown by Product Type 9.1.2.7.2 Rest of Asia Pacific Housewares Market Breakdown by Distribution Channel 10. Competitive Landscape 10.1 Heat Map Analysis By Key Players 11. Company Profiles 11.1 Bradshaw Home Inc 11.1.1 Key Facts 11.1.2 Business Description 11.1.3 Products and Services 11.1.4 Financial Overview 11.1.5 SWOT Analysis 11.1.6 Key Developments 11.2 Inter IKEA Holding BV 11.2.1 Key Facts 11.2.2 Business Description 11.2.3 Products and Services 11.2.4 Financial Overview 11.2.5 SWOT Analysis 11.2.6 Key Developments 11.3 Hutzler Manufacturing Co Inc 11.3.1 Key Facts 11.3.2 Business Description 11.3.3 Products and Services 11.3.4 Financial Overview 11.3.5 SWOT Analysis 11.3.6 Key Developments 11.4 TTK Prestige Ltd 11.4.1 Key Facts 11.4.2 Business Description 11.4.3 Products and Services 11.4.4 Financial Overview 11.4.5 SWOT Analysis 11.4.6 Key Developments 11.5 Newell Brands Inc 11.5.1 Key Facts 11.5.2 Business Description 11.5.3 Products and Services 11.5.4 Financial Overview 11.5.5 SWOT Analysis 11.5.6 Key Developments 11.6 BSH Hausgerate GmbH 11.6.1 Key Facts 11.6.2 Business Description 11.6.3 Products and Services 11.6.4 Financial Overview 11.6.5 SWOT Analysis 11.6.6 Key Developments 11.7 Kohler Co 11.7.1 Key Facts 11.7.2 Business Description 11.7.3 Products and Services 11.7.4 Financial Overview 11.7.5 SWOT Analysis 11.7.6 Key Developments 12. Appendix
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