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欧州家庭用品市場の2030年予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別(調理器具・ベーカリーウェア、食器類、キッチン用品、バスルーム用品、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店、オンラインショップ、その他)


Europe Housewares Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type (Cookware and Bakeware, Tableware, Kitchen Appliances, Bathroom Essentials, and Others) and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Specialty Stores, Online Retail, and Others)

ヨーロッパの家庭用品市場は、2022年には743億4,404万米ドルと評価され、2030年には988億7,216万米ドルに達すると予測されている。 主要企業の戦略的開発イニシアティブが欧州家庭用品市場を活性化 メー... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2024年4月5日 US$3,550
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サマリー

ヨーロッパの家庭用品市場は、2022年には743億4,404万米ドルと評価され、2030年には988億7,216万米ドルに達すると予測されている。

主要企業の戦略的開発イニシアティブが欧州家庭用品市場を活性化

メーカーは、家庭用品の需要増加に対応するため、製品開発、事業拡大、M&A、パートナーシップなどに多額の投資を行っている。主要市場プレーヤーは、革新的な家庭用品を発売し、多くの消費者を引き付けるために研究開発に取り組んでいる。例えば、2021年10月、無害調理器具を提供するCaraway社は、5色のカラーバリエーションのベークウェアを発売した。こびりつかないフライパンを含むこれらのベークウェアは、セラミックコーティングが施され、重金属を使用していない。このような製品の発売は、家庭用品市場の成長を促進する。

家庭用品市場で事業を展開する老舗企業は、世界市場での存在感を高めるために他の事業を買収している。2021年10月、レノックス・コーポレーションは、フラットウェア、テーブルウェア、カトラリーなど卓上用品の製品ラインとともにオナイダ・コンシューマーLLCを買収した。この提携は、ブランドの重要なポートフォリオと先進的な製品を宣伝し、様々な小売チャネルを通じて顧客の認知度を高めるために結ばれた。さらに、各社は市場での地位を維持するために他のメーカーと提携している。2021年4月、BSHホームアプライアンス株式会社は、変化し続ける消費者需要に対応する次世代キッチン家電を製造するため、プラムとの提携を発表した。

このように、ハウスウェア市場の主要プレーヤーによるこうした戦略的な開発イニシアティブが、同地域の市場成長を促進している。

欧州家庭用品市場概要

欧州の家庭用品市場は、ドイツ、イタリア、フランス、英国、ロシア、その他の地域に区分される。都市人口の増加と自立した生活を営む成人の世帯数の増加が、欧州諸国における家庭用品や家電製品に対する需要の引き金となっている。欧州連合によると、2022年には7,190万人の未婚の成人が欧州諸国に住んでいた。さらに、4,820万人が子供のいない夫婦として暮らし、3,060万人が子供とともに夫婦として暮らしている。こうした数字と連動して、家庭料理の傾向が高まり、スタイリッシュで機能的なキッチン用品やダイニング用品が重視されるようになったことが、欧州の家庭用品市場の成長に大きく寄与している。さらに、持続可能性と環境に優しい製品への注目は、消費者に耐久性があり環境に優しい家庭用品への投資を促し、ひいては家庭用品業界の技術革新と製品開発を促進している。

欧州家庭用品市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)

欧州家庭用品市場のセグメンテーション

欧州家庭用品市場は、製品タイプ、流通チャネル、国によって区分される。製品タイプに基づき、欧州家庭用品市場は調理器具・ベークウェア、テーブルウェア、キッチン家電、バスルーム用品、その他に区分される。2022年の市場シェアはキッチン用品が最も大きい。

流通チャネルでは、欧州家庭用品市場はスーパーマーケットおよびハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分される。スーパーマーケットとハイパーマーケット部門が2022年に最大の市場シェアを占めた。

国別では、欧州家庭用品市場はドイツ、英国、フランス、イタリア、ロシア、その他欧州に区分される。2022年の欧州家庭用品市場シェアは、欧州以外の地域が独占した。

The Denby Pottery Co Ltd、Inter Ikea Holding Bv、Newell Brands Inc、BSH Hausgerate Gmbh、Kohler Coは、欧州家庭用品市場で事業を展開する大手企業である。

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目次

目次
1.はじめに
1.1 インサイトパートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要市場インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
3.4 限定と前提
4.欧州家庭用品市場の展望
4.1 概要
4.2 ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 供給者の交渉力
4.2.2 買い手の交渉力
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競争上のライバル
4.2.5 代替品の脅威
4.3 エコシステム分析
4.3.1 原材料サプライヤー
4.3.2 メーカー
4.3.3 ディストリビューター/サプライヤー
4.3.4 流通チャネル
4.3.5 最終消費者
4.4 ベンダーのリスト
5.欧州家庭用品市場:主要産業ダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 世帯数の増加に伴う家庭用品購入の増加
5.1.2 主要企業による戦略的開発イニシアティブ
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 業務と規制の統一性の欠如
5.3 市場機会
5.3.1 Eコマースの普及拡大
5.4 今後の動向
5.4.1 スマート家電の発展
5.5 推進要因と阻害要因の影響分析
6.家庭用品市場 - 欧州市場分析
6.1 欧州家庭用品市場売上高(10億米ドル)、2020年~2030年
6.2 家庭用品市場の予測と分析
7.ヨーロッパ家庭用品市場分析-製品タイプ
7.1 調理器具とベークウェア
7.1.1 概要
7.1.2 調理器具・ベークウェア市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
7.2 テーブルウェア
7.2.1 概要
7.2.2 テーブルウェア市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
7.3 キッチン家電
7.3.1 概要
7.3.2 キッチン家電市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
7.4 バスルーム用品
7.4.1 概要
7.4.2 浴室用品市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
7.5 その他
7.5.1 概要
7.5.2 その他市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
8.欧州家庭用品市場分析-流通チャネル
8.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
8.1.1 概要
8.1.2 スーパーマーケットとハイパーマーケットの市場収入と2030年までの予測(10億米ドル)
8.2 専門店
8.2.1 概要
8.2.2 専門店市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
8.3 オンライン小売
8.3.1 概要
8.3.2 オンライン小売市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
8.4 その他
8.4.1 概要
8.4.2 その他市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
9.ヨーロッパ家庭用品市場 - 国別分析
9.1 ヨーロッパ
9.1.1 欧州家庭用品市場の概要
9.1.2 欧州家庭用品市場の売上高と予測・分析-国別
9.1.2.1 ヨーロッパ家庭用品市場の国別内訳
9.1.2.2 ドイツ家庭用品市場の2030年までの売上高と予測(億米ドル)
9.1.2.2.1 ドイツ家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.2.2 ドイツ家庭用品市場の流通チャネル別内訳
9.1.2.3 フランス家庭用品市場の2030年までの収益と予測(10億米ドル)
9.1.2.3.1 フランス家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.3.2 フランス家庭用品市場の流通チャネル別内訳
9.1.2.4 イタリア家庭用品市場の2030年までの収益と予測(10億米ドル)
9.1.2.4.1 イタリア家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.4.2 イタリア家庭用品市場の流通チャネル別内訳
9.1.2.5 イギリス家庭用品市場の2030年までの収益と予測(10億米ドル)
9.1.2.5.1 イギリス家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.5.2 イギリス家庭用品市場の流通チャネル別内訳
9.1.2.6 ロシアの家庭用品市場の2030年までの収益と予測(10億米ドル)
9.1.2.6.1 ロシアの家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.6.2 ロシアの家庭用品市場の流通チャネル別内訳
9.1.2.7 残りのヨーロッパの家庭用品市場の売上高と2030年までの予測(10億米ドル)
9.1.2.7.1 その他のヨーロッパの家庭用品市場の製品タイプ別内訳
9.1.2.7.2 残りのヨーロッパ家庭用品市場の流通チャネル別内訳
10.競争環境
10.1 主要プレイヤー別ヒートマップ分析
11.企業プロフィール
11.1 ザ・デンビー・ポッタリー社
11.1.1 主要事実
11.1.2 事業内容
11.1.3 製品とサービス
11.1.4 財務概要
11.1.5 SWOT分析
11.1.6 主要な動き
11.2 インター・イケア・ホールディングBV
11.2.1 主要事実
11.2.2 事業内容
11.2.3 商品とサービス
11.2.4 財務概要
11.2.5 SWOT分析
11.2.6 主要開発
11.3 ニューウェル・ブランズ社
11.3.1 主要事実
11.3.2 事業内容
11.3.3 製品およびサービス
11.3.4 財務概要
11.3.5 SWOT分析
11.3.6 主要開発
11.4 BSHハウスゲレート社
11.4.1 主要事実
11.4.2 事業内容
11.4.3 製品およびサービス
11.4.4 財務概要
11.4.5 SWOT分析
11.4.6 主要開発
11.5 コーラー
11.5.1 主要事実
11.5.2 事業内容
11.5.3 製品とサービス
11.5.4 財務概要
11.5.5 SWOT分析
11.5.6 主要開発
12.付録

 

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Summary

The Europe housewares market was valued at US$ 74,344.04 million in 2022 and is expected to reach US$ 98,872.16 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 3.6% from 2022 to 2030.

Strategic Development Initiatives by Key Players Fuel Europe Housewares Market

Manufacturers are investing significantly in product developments, business expansions, mergers & acquisitions, partnerships, etc., to cater to the increasing demand for housewares. Key market players engage in research & development to launch innovative housewares to attract a large consumer base. For instance, in October 2021, Caraway, a company offering nontoxic cookware, launched bakeware in 5 color variants. These bakeware items, including non-stick pans, come with a ceramic coating and are free from heavy metal. Such product launched propel the houseware market growth.

Well-established players operating in the housewares market are acquiring other businesses to enhance their global market presence. In October 2021, Lenox Corporation acquired Oneida Consumer LLC along with its product line of tabletop items such as flatware, tableware, and cutlery. The alliance was formed to advertise a significant portfolio of brands and advanced products to boost client awareness through various retail channels. Additionally, companies are partnering with other manufacturers to maintain their market positions. In April 2021, BSH Home Appliances Corporation announced its partnership with Plum to manufacture next-generation kitchen appliances to meet ever-changing consumer demand.

Thus, such strategic development initiatives by key players in the houseware market are driving market growth in the region.

Europe Housewares Market Overview

The housewares market in Europe is segmented into Germany, Italy, France, the UK, Russia, and the Rest of Europe. Growing urban populations and the increasing number of households composed of adults living independently trigger the demand for household products and appliances in European countries. According to the European Union, in 2022, 71.9 million unmarried adults were living in European countries. Furthermore, 48.2 million individuals lived as couples without children, while 30.6 million individuals lived as couples along with their children. In tandem with these numbers, the rising trend of home-cooked meals, and the emphasis on stylish and functional kitchen as well as dining products contributes significantly to the housewares market growth in Europe. Moreover, the focus on sustainability and eco-friendly products encourages consumers to invest in durable and eco-friendly housewares, in turn, driving innovations and product development in the housewares industry.

Europe Housewares Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Europe Housewares Market Segmentation

The Europe housewares market is segmented based on product type, distribution channel, and country. Based on product type, the Europe housewares market is segmented into cookware and bakeware, tableware, kitchen appliances, bathroom essentials, and others. The kitchen appliances segment held the largest market share in 2022.

In terms of distribution channel, the Europe housewares market is segmented into supermarkets and hypermarkets, speciality stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2022.

By country, the Europe housewares market is segmented into Germany, the UK, France, Italy, Russia, and the Rest of Europe. The Rest of Europe dominated the Europe housewares market share in 2022.

The Denby Pottery Co Ltd, Inter Ikea Holding Bv, Newell Brands Inc, BSH Hausgerate Gmbh, and Kohler Co are some of the leading players operating in the Europe housewares market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Market Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
3.4 Limitations and Assumptions
4. Europe Housewares Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Material Suppliers
4.3.2 Manufacturers
4.3.3 Distributors/Suppliers:
4.3.4 Distribution Channels:
4.3.5 End Consumers
4.4 List of Vendors
5. Europe Housewares Market - Key Industry Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Purchase of Housewares with Rising Number of Households
5.1.2 Strategic Development Initiatives by Key Players
5.2 Market Restraints
5.2.1 Lack of Uniformity in Operations and Regulations
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Rising Penetration of E-Commerce
5.4 Future Trends
5.4.1 Development of Smart Appliances
5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints
6. Housewares Market - Europe Market Analysis
6.1 Europe Housewares Market Revenue (US$ Billion), 2020 - 2030
6.2 Housewares Market Forecast and Analysis
7. Europe Housewares Market Analysis - Product Type
7.1 Cookware and Bakeware
7.1.1 Overview
7.1.2 Cookware and Bakeware Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
7.2 Tableware
7.2.1 Overview
7.2.2 Tableware Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
7.3 Kitchen Appliances
7.3.1 Overview
7.3.2 Kitchen Appliances Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
7.4 Bathroom Essentials
7.4.1 Overview
7.4.2 Bathroom Essentials Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
7.5 Others
7.5.1 Overview
7.5.2 Others Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
8. Europe Housewares Market Analysis - Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Overview
8.1.2 Supermarkets and Hypermarkets Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
8.2 Specialty Stores
8.2.1 Overview
8.2.2 Specialty Stores Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
8.3 Online Retail
8.3.1 Overview
8.3.2 Online Retail Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
8.4 Others
8.4.1 Overview
8.4.2 Others Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
9. Europe Housewares Market - Country Analysis
9.1 Europe
9.1.1 Europe Housewares Market Overview
9.1.2 Europe Housewares Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
9.1.2.1 Europe Housewares Market Breakdown by Country
9.1.2.2 Germany Housewares Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Billion)
9.1.2.2.1 Germany Housewares Market Breakdown by Product Type
9.1.2.2.2 Germany Housewares Market Breakdown by Distribution Channel
9.1.2.3 France Housewares Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Billion)
9.1.2.3.1 France Housewares Market Breakdown by Product Type
9.1.2.3.2 France Housewares Market Breakdown by Distribution Channel
9.1.2.4 Italy Housewares Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Billion)
9.1.2.4.1 Italy Housewares Market Breakdown by Product Type
9.1.2.4.2 Italy Housewares Market Breakdown by Distribution Channel
9.1.2.5 UK Housewares Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Billion)
9.1.2.5.1 UK Housewares Market Breakdown by Product Type
9.1.2.5.2 UK Housewares Market Breakdown by Distribution Channel
9.1.2.6 Russia Housewares Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Billion)
9.1.2.6.1 Russia Housewares Market Breakdown by Product Type
9.1.2.6.2 Russia Housewares Market Breakdown by Distribution Channel
9.1.2.7 Rest of Europe Housewares Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Billion)
9.1.2.7.1 Rest of Europe Housewares Market Breakdown by Product Type
9.1.2.7.2 Rest of Europe Housewares Market Breakdown by Distribution Channel
10. Competitive Landscape
10.1 Heat Map Analysis By Key Players
11. Company Profiles
11.1 The Denby Pottery Co Ltd
11.1.1 Key Facts
11.1.2 Business Description
11.1.3 Products and Services
11.1.4 Financial Overview
11.1.5 SWOT Analysis
11.1.6 Key Developments
11.2 Inter IKEA Holding BV
11.2.1 Key Facts
11.2.2 Business Description
11.2.3 Products and Services
11.2.4 Financial Overview
11.2.5 SWOT Analysis
11.2.6 Key Developments
11.3 Newell Brands Inc
11.3.1 Key Facts
11.3.2 Business Description
11.3.3 Products and Services
11.3.4 Financial Overview
11.3.5 SWOT Analysis
11.3.6 Key Developments
11.4 BSH Hausgerate GmbH
11.4.1 Key Facts
11.4.2 Business Description
11.4.3 Products and Services
11.4.4 Financial Overview
11.4.5 SWOT Analysis
11.4.6 Key Developments
11.5 Kohler Co
11.5.1 Key Facts
11.5.2 Business Description
11.5.3 Products and Services
11.5.4 Financial Overview
11.5.5 SWOT Analysis
11.5.6 Key Developments
12. Appendix

 

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