世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中国ホームテキスタイル市場-成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


China Home Textiles Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

中国の巨大な人口と、一人当たりの繊維・衣料品消費量が年々増加していることが相まって、世界の市場に有利なビジネスチャンスをもたらしています。また、中国では住宅のリフォームプロジェクトが増加しており、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

中国の巨大な人口と、一人当たりの繊維・衣料品消費量が年々増加していることが相まって、世界の市場に有利なビジネスチャンスをもたらしています。また、中国では住宅のリフォームプロジェクトが増加しており、ホームテキスタイルメーカーに機会を提供することで、市場の成長を加速させています。中国のお客様は、家庭用装飾品の品質やデザインをより重視するようになってきています。このように、同市場は調査期間中に急速な成長を遂げており、予測期間中も同様に成長が続くと予想されます。

中国では、広東省、上海、江蘇省の南通、浙江省、山東省などが産業クラスター地域となっています。いくつかの主要プレイヤーは、テクノロジー企業と提携してスマートホーム業界を開拓しています。アジア太平洋地域は、市場の約45%を占めており、ホームテキスタイルの最も強力な生産国であり消費国でもあります。さらに、この地域では、中国が家庭用繊維製品の最大の製造・消費国となっています。

COVID-19の発生により、中国の家庭用繊維産業は混乱し、広い範囲で操業停止や減産状態に陥りました。しかし、国が段階的かつ効果的にパンデミックをコントロールしたことで、業界は多くの困難を克服し、2020年の下半期に仕事や生産を再開することを積極的に計画しています。

主な市場動向

輸出の増加により、市場はより多くの収益を記録している

米国をはじめとするいくつかの市場での製品需要の高さによる輸出量の増加が、調査期間中の中国家庭用繊維市場の収益増加に貢献しました。しかし、パンデミックの影響により、2020年には輸出総額が減少し、中国家庭用繊維産業の輸出部門に厳しい状況がもたらされました。税関の統計によると、2020年の中国の繊維製品の輸出額は372億米ドルで、前年比6.43%の減少となりました。北米とオセアニアへの輸出はそれぞれ2.11%と8.35%の成長率を記録しましたが、アジアと南米への輸出は2020年中にそれぞれ-10.70%と-12.93%と大幅に減少しました。

成長するベッドリネンとベッドスプレッドのセグメント

ベッドリネンとベッドスプレッドの分野は、市場での需要の高まりを受けて、より多くの収益を記録しています。公式統計によると、今回調査した市場では、960社以上の寝具企業が2020年に970億2200万人民元の営業利益を達成しており、同年の利益が増加しています。同様に、寝具の輸出額は前年比2.44%減の128億米ドル、タオルと毛布の輸出額はCOVID-19の流行と米中貿易の緊張により、それぞれ13.77%減、12.44%減と大幅に減少しました。しかし、カーペットとキッチンテキスタイルの分野は、2020年の下降トレンドに逆らって上昇しました。2021年前半には回復の兆しが見られ、パンデミックの影響から状況が正常化し始めたため、残りの予測期間もこの傾向が続くと予想されます。

競合他社の状況

当レポートでは、中国の家庭用繊維市場で活動する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアを見ると、現在は数社の大手企業が市場を独占しています。しかし、需要は主に消費者の収入によって左右されます。Luolai Home Textile Co., Ltd.、Sunvim Group、Fu Anna、Hunan Mendale Hometextile Company Ltd.などの大規模かつ主要なプレーヤーは、大量購入、製品の幅広さ、効果的なマーチャンダイジングとマーケティングによって競争しているが、中小プレーヤーは、市場の特定セグメントに焦点を当て、製品の深さと優れた顧客サービスによって競争している。

本レポートの購入理由

- エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察力とダイナミクス
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.3 市場の阻害要因と課題
4.4 市場機会
4.5 業界のサプライチェーン/バリューチェーン分析
4.6 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.7 消費者の購買行動と購買動向に関する洞察
4.8 業界の主要トレンドと技術革新についての洞察
4.9 中国家庭用繊維製品市場の輸出入に関する洞察
4.10 COVID -19の市場への影響
4.11 生地の種類に関する洞察(綿、絹、ポリエステルなど

5 市場区分
5.1 製品別
5.1.1 ベッドリネン
5.1.2 バスリネン
5.1.3 キッチンリネン
5.1.4 アップホルスタリー
5.1.5 フロアカバー
5.2 流通チャネル別
5.2.1 スーパーマーケット、ハイパーマーケット
5.2.2 専門店
5.2.3 オンライン
5.2.4 その他の流通チャネル

6 競争環境
6.1 市場集中度の概要
6.2 会社概要
6.2.1 Luolai Home Textile Co.,Ltd.
6.2.2 Hebei Ruichun Textile Co.,Ltd.
6.2.3 Sunvimグループ
6.2.4 Fu Anna
6.2.5 Orient International Holding Shanghai Hometex Co.
6.2.6 Honsun Home Textile Co.,Ltd.
6.2.7 湖南Mendale Hometextile Company Ltd.
6.2.8 ビヨンドホームテキスタイル
6.2.9 Jiangsu Bermo Home Textile Technology Co.,Ltd.
6.2.10 Violet Home Textile Co.,Ltd.
6.2.11 Shanghai Shuixing Home Textile Co.,Ltd.
6.2.12 その他の企業※1

7 市場の将来性

8 ディスクリマー

 

ページTOPに戻る


 

Summary

China’s huge population, coupled with its increasing textile and clothing consumption per capita year by year, is providing a lucrative global business opportunity for the market. The increasing home renovation projects in the country are also accelerating the growth of the market by creating opportunities for home textiles producers. Chinese customers are increasingly placing more emphasis on the quality and design of home decorations. Thus, the market has been experiencing rapid growth during the study period and is anticipated to continue the growth in the forecast period as well.

Guangdong Province, Shanghai, Nantong in Jiangsu Province, Zhejiang Province, and Shandong Province are the industrial cluster areas in China. Several key players are pairing up with technology companies to tap the smart home industry. Asia-Pacific region, which accounts for around 45% of the market remains as the most strong producer and consumer of home textiles. Moreover, within the region, China is the largest manufacturer and consumer of home textiles.

The COVID-19 outbreak disrupted the China home textile industry which operations fell into a state of shutdown and production reduction in a large area. However, with the country’s gradual and effective control of the pandemic, the industry has overcome many difficulties and actively organized the resumption of work and production during the second half of the year 2020.

Key Market Trends

High Exports Has Helped the Market to Record More Revenues

The increasing export quantities owing to the high demand for the products in the US and several other markets have helped the China home textile market to record more revenues during the study period. However, due to the pandemic, the total export value recorded a drop in revenue during 2020 and has brought severe challenges to the export segment of the China home textile industry. According to customs statistics, in 2020, China's textile product exports totaled USD 37.2 billion, a year-on-year decrease of 6.43%. Exports to North America and Oceania recorded growth rates of 2.11% and 8.35% respectively, whereas exports to Asia and South America fell sharply, -10.70% and -12.93% respectively during 2020.

Growing Bed Linen and Bed Spread Segment

Bed linen and bedspread segments have been recording more revenues owing to the growing demand for the products in the market. According to the official statistics, in the market studied, more than 960 bedding enterprises have achieved operating income of CNY 97.022 billion during 2020 which resulted in increased profits for the year. Similarly, the export value of bedding valued at USD 12.8 billion, down 2.44% year-on-year, and the export value of towels and blankets dropped significantly, -13.77% and -12.44% respectively. owing to the COVID-19 pandemic and tension between the US and China trade. However, the carpets and kitchen textiles segments rose against the downtrend in 2020. The market showed signs of recovery in the first half of 2021, which is anticipated to continue for the rest of the forecast period as the situation started to get to normal from the pandemic effect.

Competitive Landscape

The report covers major international players operating in the Chinese home textile market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, the demand is predominantly driven by consumer income. The large and key players including Luolai Home Textile Co., Ltd., Sunvim Group​, Fu Anna​, Hunan Mendale Hometextile Company Ltd.​, etc., competing through volume purchasing, breadth of products, and effective merchandising and marketing, whereas small and medium-sized players, are focusing on a market-specific segment and compete through depth of products and superior customer service.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints/Challenges
4.4 Market Opportunities
4.5 Industry Supply Chain/Value Chain Analysis
4.6 Porter's Five Forces Analysis
4.7 Insights on Consumer Buying Behavior and Purchasing Trends
4.8 Insights on Key Trends and Technological Innovations in the Industry
4.9 Insights on Imports and Exports in China Home Textiles Market
4.10 Impact of COVID -19 on the Market
4.11 Insights on Fabric Type (Cotton, Silk, Polyester, etc)

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Bed Linen
5.1.2 Bath Linen
5.1.3 Kitchen Linen
5.1.4 Upholstery
5.1.5 Floor Covering
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets & Hypermarkets
5.2.2 Speciality Stores
5.2.3 Online
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Luolai Home Textile Co., Ltd.
6.2.2 Hebei Ruichun Textile Co., Ltd.
6.2.3 Sunvim Group
6.2.4 Fu Anna
6.2.5 Orient International Holding Shanghai Hometex Co., Ltd.
6.2.6 Honsun Home Textile Co., Ltd.
6.2.7 Hunan Mendale Hometextile Company Ltd.
6.2.8 Beyond Home Textile
6.2.9 Jiangsu Bermo Home Textile Technology Co.,Ltd.
6.2.10 Violet Home Textile Co., Ltd.
6.2.11 Shanghai Shuixing Home Textile Co., Ltd.
6.2.12 Other Companies*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る