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マレーシアの建設:市場シェア分析、産業動向と統計、2020-2029年の成長予測


Malaysia Construction - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020-2029

マレーシアの建設市場規模は2024年に385.5億米ドルと推定され、2029年には581.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.55%で推移すると予測されている。 主なハイライト C... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

マレーシアの建設市場規模は2024年に385.5億米ドルと推定され、2029年には581.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.55%で推移すると予測されている。

主なハイライト

  • COVID-19の期間中、マレーシアの建設業界は深刻な影響を受けた。移動規制令(MCO)の期間中、重要または不可欠なサービスに分類されるものを除き、ほとんどの建設作業が停止された。MCOが解除された後も、請負業者は建設現場の安全衛生対策に関する厳しい標準作業手順(「SOP」)を取り入れなければならないなど、混乱が続いた。このような混乱により、請負業者は当初、通常想定していたような仕事を遂行することができなくなった。
  • 建設市場は驚異的な発展を遂げ、現在では所得の創出、資本の構築、雇用の創出など、マレーシアの社会経済発展と国内総生産(GDP)を支えるすべてによって、国家全体の経済成長に大きく貢献している。マレーシアの建築業界の拡大を妨げている主な要因は、資金援助である。高額な資金を必要とするため、建設プロジェクトは民間投資家の投資を躊躇させる。国の負債を減らすために重要なインフラ・プロジェクトへの支出を減らすという政府の戦略は、建設業界が現在直面している課題の原因の大部分を占めている。
  • 建設業界は、大規模な輸送とエネルギー・プロジェクトへの投資によって成長を記録すると予想される。2021年9月、政府は2021年から2025年までの第12次マレーシア(12MP)計画におけるインフラプロジェクトに資金を供給する専門メカニズムである官民パートナーシップ(PPP)3.0モデルを確立する計画を発表した。
  • インフラ施設の拡大やグリーン・コンストラクションの高まりにより、マレーシアの建設市場は今後数年で拡大すると予想されている。多くの交通、通信、エネルギー・プロジェクトが建設機械の大きな需要をもたらすだろう。従来の構造物建設技術とは対照的に、グリーン建設は天然資源を節約し、廃棄物を少なくし、居住者に健康的な環境を提供する。
  • 2021年12月、マレーシア議会は2022年度政府予算を可決し、3321億MYR(818億米ドル)の支出を承認した。同予算には、開発費として756億MYR(186億米ドル)が計上され、雇用率の向上や企業支援のためのいくつかの優遇措置も盛り込まれている。

マレーシア建設市場の動向

インフラ部門への投資が建設活動を後押し

マレーシアの建設セクターは、複数の大規模インフラ・プロジェクトの復活により、大きな盛り上がりを見せている。このため、ブルサ・マレーシアの建設株指数は年初来で20.74%上昇し、2023年11月27日現在、2年ぶりの高値をつけた。

取引所の建設指数は2023年1月の152.51から184.19に上昇し、2021年4月14日以来の高水準となった。

政府によるメガプロジェクト、特に鉄道や道路網のインフラ整備の加速がこの成長の原動力となり、モビリティの向上と経済活動の活性化につながっている。

国内の主要インフラ・プロジェクトには、5Gの展開、イースト・コースト・ハイウェイ3、洪水軽減プロジェクト、ウェスト・コースト高速道路、イースト・コースト・レール・リンク、セントラル・スパイン・ロード、マス・ラピッド・トランジット3(MRT3)、ペナンのバヤン・レパス・ライト・ラピッド・トランジット(BLRT)、残りのパン・ボルネオ・ハイウェイ、ジョホール・シンガポール高速鉄道システムなどがある。

住宅建設の増加が建設市場を牽引

マレーシアの建設活動は、2023年第2四半期に成長率が鈍化したものの、5四半期連続で増加している。

マレーシア統計局(DOSM)のデータによると、2023年4月から6月までの建設部門の工事額は前年同期比8.1%増の324億MYR(70.5億米ドル)だった。

建設生産高の伸びは、主に住宅部門における工事の増加によるもので、前年同期比6.9%の伸びとなった。さらに、特殊貿易活動も前年同期比9.8%増と急成長を遂げた。

しかし、同部門の生産高で最大の割合を占める土木工学の成長率は前年同期比10.4%と鈍化した。

この4四半期で最も伸びが鈍化したのは、主に、業務遂行額が多かれ少なかれ同じであったためにベースが高くなり、2023年第2四半期までの3四半期で121億MYR(25.9億米ドル)前後で推移したためである。

プロジェクト所有者別では、総生産高の63.1%を占める民間セクターの生産高が前年同期比17.3%増(2023年第1四半期:同10.6%増)と急速に増加した一方、政府管轄の建設プロジェクト開発の進捗率は前年同期比ゼロ%増(2023年第1四半期:同6.1%増)と、2023年第1四半期から横ばいとなった。

マレーシア建設業界の概要

マレーシアの建設市場は、国際的な大手企業が市場全体の大きなシェアを占めているため、競争は緩やかである。さらに、住宅建設部門と輸送建設部門は予測期間中に大きく成長する可能性を秘めており、他の市場プレーヤーのビジネスチャンスを刺激している。マレーシアの建設市場における主なプレーヤーには、YTL Corporation Berhad、IJM Corporation Berhad、Gamuda Berhad、UEM Group Berhad、Malaysian Resources Corporation Berhadなどがある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 市場の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察
4.1 現在の経済と建設市場のシナリオ
4.2 建設分野における技術革新
4.3 政府の規制と取り組みが建設業界に与える影響
4.4 マレーシア・ビジョン2020の概要と解説
4.5 マレーシアの主要産業指標と他のASEAN諸国との比較
4.6 マレーシアと他のASEAN諸国との建設コスト指標の比較
4.7 COVID-19の市場への影響
4.8 市場のダイナミクス
4.8.1 市場促進要因
4.8.1.1 住宅需要の増加
4.8.1.2 インフラプロジェクトの増加
4.8.2 市場の阻害要因
4.8.2.1 原材料コストの上昇
4.8.3 市場機会
4.9 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.10 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.10.1 サプライヤーの交渉力
4.10.2 買い手/消費者の交渉力
4.10.3 新規参入者の脅威
4.10.4 代替製品の脅威
4.10.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 業種別
5.1.1 商業用建設
5.1.2 住宅建設
5.1.3 工業建設
5.1.4 インフラ(交通)建設
5.1.5 エネルギー・公益事業建設
5.2 建設タイプ別
5.2.1 増築
5.2.2 解体・新築

6 競争環境
6.1 市場概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 YTL Corporation Berhad
6.2.2 IJM Corporation Berhad
6.2.3 ガムダ・ベルハド
6.2.4 UEMグループ
6.2.5 マレーシア・リソース・コーポレーション
6.2.6 WCTホールディングス
6.2.7 WCEホールディングス
6.2.8 ホック・セン・リー・グループ
6.2.9 Mudajaya Group Berhad
6.2.10 ムヒッバ・エンジニアリング(M)Bhd*社

7 市場の将来

8 付録

 

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Summary

The Malaysia Construction Market size is estimated at USD 38.55 billion in 2024, and is expected to reach USD 58.10 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.55% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • During COVID-19, the construction industry in Malaysia was severely affected. Most construction work, except those classified as critical or essential services, was halted throughout the Movement Control Order (MCO). Even after the MCO was lifted, contractors continued to encounter disruption, such as having to incorporate stringent standard operating procedures on health and safety measures ("SOPs") for construction sites. Such disruption has prevented them from carrying out their work as initially and normally envisaged.
  • The construction market has developed tremendously and now contributes significantly to the nation's overall economic growth by generating income, building capital, and creating jobs, all of which support Malaysia's socioeconomic development and gross domestic product (GDP). The main factor impeding Malaysia's building industry's expansion is financial aid. Due to their high financial requirements, construction projects deter private investors from making investments. The Government's strategy of reducing spending on significant infrastructure projects in order to reduce the nation's debt is mostly to blame for the challenges the construction industry is currently facing.
  • The construction industry is expected to register growth driven by investment in large-scale transport and energy projects. In September 2021, the Government announced its plan to establish the Public Private Partnership (PPP) 3.0 model, a specialized mechanism to fund infrastructure projects in the 12th Malaysia (12MP) plan between 2021 and 2025.
  • Due to the rising expansion of infrastructure facilities and green construction, the Malaysian construction market is anticipated to expand in the coming years. Many transportation, telecommunications, and energy projects would result in significant demand for construction equipment. As opposed to the conventional technique of creating structures, green construction conserves natural resources, produces less waste, and gives occupants healthy settings.
  • In December 2021, the Malaysian parliament passed the Government's budget for 2022, approving an expenditure of MYR 332.1 billion (USD 81.8 billion). The budget includes an allocation of MYR 75.6 billion (USD 18.6 billion) for development expenditure, along with several incentives to improve employment rates and support businesses.

Malaysia Construction Market Trends

Investments in Infrastructure Sector to Boost Construction Activity

The Malaysian construction sector has experienced a significant boost due to the revival of several large-scale infrastructure projects. This has led to a 20.74% year-to-date increase in the construction stocks index on Bursa Malaysia, reaching a two-year high as of November 27, 2023.

The construction index on the exchange rose to 184.19 from 152.51 in January 2023, marking the highest level since April 14, 2021.

The government's acceleration of mega projects, particularly in rail and road network infrastructure, has been the driving force behind this growth, enhancing mobility and stimulating economic activities.

Key infrastructure projects in the country include the 5G rollout, East Coast Highway 3, flood-mitigation projects, West Coast Expressway, East Coast Rail Link, Central Spine Road, Mass Rapid Transit 3 (MRT3), Bayan Lepas Light Rapid Transit (BLLRT) in Penang, the remaining Pan Borneo Highway, and the Johor-Singapore Rapid Transit System.

Increase in Residential Constructions To Drive the Construction Market

Construction activity in Malaysia has increased for the fifth consecutive quarter, although the growth rate has slowed in the second quarter of 2023.

According to data from the Department of Statistics Malaysia (DOSM), the value of work done in the construction sector rose by 8.1 percent year-on-year to MYR 32.4 billion (USD 7.05 billion) from April to June 2023.

The growth in construction output was primarily driven by increased work in the residential sector, which saw a rebound and a 6.9 percent year-on-year expansion. Additionally, special trade activities experienced a faster rise of 9.8 percent year-on-year.

However, civil engineering, which makes up the largest proportion of the sector's output, grew at a slower rate of 10.4 percent year-on-year.

The growth was the slowest in four quarters mainly because of the higher base due to the value of work done was more or less the same, hovering around MYR 12.1 billion (USD 2.59 billion) in the three quarters to Q2-2023.

By project owners, private sector output, which accounted for 63.1% of total output, rose faster by 17.3 percent y-o-y (Q1 2023: +10.6 percent yoy), while the progress of construction project developments under the government recorded zero yoy growth (1Q2023: +6.1 percent y-o-y) or unchanged from Q1 of 2023.

Malaysia Construction Industry Overview

The Malaysian construction market is less competitive due to major international players holding a large share of the total market. Furthermore, the residential and transport construction sectors have a huge potential for growth in the forecasted period, which stimulates opportunities for other market players. Some of the major players in Malaysia's Construction Market are YTL Corporation Berhad, IJM Corporation Berhad, Gamuda Berhad, UEM Group Berhad, and Malaysian Resources Corporation Berhad.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Economic and Construction Market Scenario
4.2 Technological Innovations in the Construction Sector
4.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.4 Review and Commentary on the Extent of Malaysia Vision 2020
4.5 Comparison of Key Industry Metrics of Malaysia with Other ASEAN Countries
4.6 Comparison of Construction Cost Metrics of Malaysia with Other ASEAN Countries
4.7 Impact of COVID-19 on the Market
4.8 Market Dynamics
4.8.1 Market Drivers
4.8.1.1 Rise in Demand of Residential Property
4.8.1.2 Increase in Infrastructure Projects
4.8.2 Market Restraints
4.8.2.1 Increase in Cost of Raw Materials
4.8.3 Market Oppurtunities
4.9 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.10 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.10.1 Bargaining Power of Suppliers
4.10.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.10.3 Threat of New Entrants
4.10.4 Threat of Substitute Products
4.10.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Sector
5.1.1 Commercial Construction
5.1.2 Residential Construction
5.1.3 Industrial Construction
5.1.4 Infrastructure (Transportation) Construction
5.1.5 Energy and Utilities Construction
5.2 By Construction Type
5.2.1 Additions
5.2.2 Demolition and New Construction

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 YTL Corporation Berhad
6.2.2 IJM Corporation Berhad
6.2.3 Gamuda Berhad
6.2.4 UEM Group Berhad
6.2.5 Malaysian Resources Corporation Berhad
6.2.6 WCT Holdings Berhad
6.2.7 WCE Holdings Berhad
6.2.8 Hock Seng Lee Berhad
6.2.9 Mudajaya Group Berhad
6.2.10 Muhibbah Engineering (M) Bhd*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

 

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