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オランダの交通インフラ建設:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Netherlands Transportation Infrastructure Construction - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

オランダの交通インフラ建設市場規模は2024年に295.6億米ドルと推定され、2029年には380.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.18%である。 主なハイライト 交通インフ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

オランダの交通インフラ建設市場規模は2024年に295.6億米ドルと推定され、2029年には380.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.18%である。

主なハイライト

  • 交通インフラは、国内の公共財の移動を促進する。この結果、輸送や貨物サービスが途切れることなく、地域経済に直接貢献することになる。したがって、各国政府は、国の全体的な開発目標を支援するために、交通インフラ建設に重点を置いている。オランダの交通インフラ建設は、鉄道の改革や道路、橋、空港などの改善・再建を伴う近代化によって推進されている。オランダにおける都市移動の増加は、より多くの交通プロジェクト建設の需要を生み出している。
  • COVID-19は運輸部門に影響を与えた。その影響は直接的、間接的なもので、交通サービスの低下、社会的遠ざけ策による建設工事の遅れ、サプライチェーンの混乱などである。
  • 交通インフラ建設プロジェクトにおける政府支出の増加は、エネルギー効率の高い、環境的に持続可能な資産への投資とともに、オランダの交通インフラ建設市場を後押ししている。大規模インフラプロジェクトへの投資は、オランダの経済成長を促進するための重要な戦略のひとつである。政府のインフラ整備への取り組みは、建設支出の増加に寄与するだろう。
  • オランダの商業建設部門における公共投資の増加は、交通インフラ建設に携わる企業にとって重要な市場機会となっている。巨大な顧客の存在は、同国への強力なFDI(外国直接投資)流入をもたらしている。

オランダ交通インフラ建設市場動向

交通インフラ需要の増大

オランダは高度に発展した国で、人口が非常に密集しているため、交通はオランダ経済の成長にとって重要な要素である。同国には非常に緻密で近代的な交通インフラが整備されており、道路、鉄道、航空、水路網による輸送が円滑に行われている。オランダでは長距離の主な交通手段は鉄道である。地域や地方の公共交通機関はバスで、一部の都市では地下鉄や路面電車が走っている。ランスタッドネット(R-net)は、オランダのランスタン地域で質の高い公共交通を提供する政府と公共交通事業者の共同プロジェクトである。オランダの地方村地域とロッテルダム、ハーグ、アムステルダムなどの大都市を結ぶには、主に路面電車が利用されている。オランダには水路が多いため、すべての道路に橋がかけられているわけではなく、今でもフェリーが運航されている。このように交通インフラが発達しているにもかかわらず、モビリティに対する要求の高まりから、この分野へのさらなる投資が求められている。

オランダ政府は、交通が国の経済に貢献する重要な要素のひとつであることから、既存のインフラを改善するだけでなく、新たな交通インフラの建設にも力を入れている。また、人口密集(2021年に1700万人)のニーズと需要を満たすためには、より発達した交通インフラが必要である。オランダ政府は、公共交通インフラに40億ユーロ(43.5億米ドル)を投資する予算を組んでおり、特に新しい住宅開発地への接続に重点を置き、到達可能性を向上させている。都市部や交通量の多い幹線道路では、モビリティは着実に増加している。この発展に対応するため、政府は計画を立てている。2040年の目標は、ランスタッド地域の4大都市間の移動時間を1時間未満にすることだ。人口密集地では、政府は、主要都市の人気スポットへ最短の待ち時間で直結する高頻度の幹線ネットワークを構築したいと考えている。

市場成長を支える旅行と観光

オランダでは、旅行・観光セクターがオランダ経済にとってますます重要になってきている。旅行・観光業からの収入は、予測期間中、毎年ますます増加すると予想される。この部門は、国内観光、インバウンド観光、アウトバウンド観光の3つの主要な要素で構成されている。国内観光は、オランダ国内を旅行するオランダ国民を含み、オランダの観光支出で最も高い支出を報告する。オランダでは、ほとんどの観光客がアムステルダムに魅了される。歴史的建造物、運河、有名な博物館があるため、アムステルダムはオランダ有数の観光地である。レジャー観光で知られるだけでなく、オランダの首都はビジネス旅行の目的地でもあり、毎年世界中から何千人ものグローバルなビジネス客が訪れています。

観光と交通インフラは相互に関連しており、経済的にも有益である。観光は交通インフラの発展に大きなプラスの影響を与えることが知られている。これには、投資の増加、アクセスの改善、輸送サービスの向上、接続性の改善などが含まれる。政府や民間団体は、観光客の増加が見込まれる場合、交通インフラへの投資に意欲を示すことが多い。この投資は、新しい空港、鉄道路線、高速道路、公共交通システムの開発など、さまざまな形で行われる。観光部門は、オランダの交通インフラ建設市場の成長を牽引するだろう。

オランダ交通インフラ建設業界概要

オランダの交通インフラ市場は細分化されており、Royal BAM Group、Besix、Dura Vermeer、Volker Wessels、AVG Infraといった国内外のプレーヤーが存在する。交通インフラ市場では、持続可能性と技術的進歩に対する需要が高まっており、この地域の企業はこれを採用し、競争力を維持することが期待されている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 オランダにおける交通インフラ需要の増加
4.2.2 旅行・観光産業の成長が交通インフラ需要を促進
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 建設プロジェクトのコストが高い
4.3.2 新規プロジェクト用のスペースが限られている
4.4 市場機会
4.4.1 費用対効果の高いインフラプロジェクトの実施
4.4.2 この分野における技術進歩の急増
4.5 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.6 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.6.1 新規参入企業の脅威
4.6.2 買い手/消費者の交渉力
4.6.3 供給者の交渉力
4.6.4 代替製品の脅威
4.6.5 競争ライバルの激しさ
4.7 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 モード別
5.1.1 道路
5.1.2 鉄道
5.1.3 航空
5.1.4 港湾・内陸水路

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 BESIX
6.2.2 デュラ・フェルメール
6.2.3 フォルカーウェッセルズ
6.2.4 AVG Infra
6.2.5 ロイヤルBAMグループ
6.2.6 ロイヤル・ボスカリス
6.2.7 TNO
6.2.8 ヘイマンス
6.2.9 バラスト・ネダム
6.2.10 アクティヴィダス・デ・コンストラクション・イ・サービシオス SA* (Actividades de Construccion y Servicios SA

7 市場の将来

8 付録

 

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Summary

The Netherlands Transportation Infrastructure Construction Market size is estimated at USD 29.56 billion in 2024, and is expected to reach USD 38.04 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.18% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Transportation infrastructure facilitates the movement of public goods in the country. This factor results in an uninterrupted transit and freight services directly contributing to the region’s economy. Thus, governments focus on transportation infrastructure construction to support the overall development goals of the countries. The transportation infrastructure construction in Netherlands is driven by modernization, which involves reforming railways and improving and rebuilding roads, bridges, airports, etc. An increase in urban mobility in Netherlands has created a demand for the construction of more transportation projects
  • COVID-19 impacted the transportation sector. The impact is in direct and indirect ways, such as a reduction in transit services, slowing down construction works due to social distancing measures, and disrupted supply chain.
  • The increase in government expenditure in transportation infrastructure construction projects, along with the investments in energy-efficient and environmentally sustainable assets, is giving a boost to the Netherlands transportation infrastructure construction market. Investment in large-scale infrastructure projects is one of the key strategies of the Netherlands to promote its economic growth. The government's effort to improve the country's infrastructure will contribute to the growth in construction spending.
  • Increasing public investments in Netherlands’s commercial construction sectors is a key market opportunity for the companies operating in the construction of transportation infrastructure. The presence of huge customers is resulting in strong FDI (foreign direct investment) inflows into the country.

Netherlands Transportation Infrastructure Construction Market Trends

Increasing Demand for Transportation Infrastructure

Transportation is a key factor in the growth of the economy in the Netherlands because it is a highly developed country with a very dense population. The country has a very dense and modern transportation infrastructure, facilitating transport with the road, rail, air, and water networks. The main mode of transportation for long distances in the Netherlands is train. Regional and local public transport is by bus, and in some cities by metro and tram. Randstadnet or R-net is a collaborative project of governments and public transport operators providing high-quality public transport in the Randstan area of the Netherlands. To connect the local village area of the Netherlands with the major cities like Rotterdam, The Hague, and Amsterdam, mostly trams are used. Due to the large number of waterways in the Netherlands, not every road connection has been bridged, and there are still some ferries in operation. Despite this developed transport infrastructure, the increasing mobility requirements are demanding more investment in the sector.

The government of the Netherlands is focusing on building the new transportation infrastructure as well as improving the existing infrastructure because transportation is one of the key factors contributing to the country's economy. Also, to meet the needs and demands of the dense population (17 million in 2021), more developed transportation infrastructure is needed. The Dutch government has budgeted to invest EUR 4 billion (USD 4.35 billion) in public transport infrastructure, with a particular focus on connections to new housing developments to improve their reachability. In urban regions and on busy corridors mobility is growing steadily. To address this development the government has plans. The ambition for 2040 is to offer travellers a ‘door to door’ travel time of under one hour between any of the four major cities in the Randstad region. In densely populated areas the Government wants to create a high frequency mainline network of direct connections, requiring minimal waiting times, to popular places in the major cities.

Travel and Tourism to Support the Market Growth

In the Netherlands, the travel and tourism sector has become increasingly important to the Dutch economy. The revenue from travel and tourism is expected to grow more and more every year during the forecast period. This sector is comprised of three major components: domestic, inbound, and outbound tourism. Domestic tourism, which includes Dutch citizens traveling locally within the Netherlands, reports the highest expenditure in terms of tourism expenditure in the Netherlands. In the Netherlands, most tourists are attracted to Amsterdam. Due to its historic buildings, canals, and famous museums, Amsterdam is one of the leading destination spots in the Netherlands. Not only known for its leisure tourism, but the Dutch capital is also a business travel destination, attracting thousands of global business visitors from across the world each year.

Tourism and transport infrastructure are interconnected and economically beneficial. Tourism has been known to have significant positive impacts on the development of transportation infrastructure. These include increased investment, improved access, better transportation services, improved connectivity, etc. Governments and private entities are often motivated to invest in transportation infrastructure when they anticipate increased tourist arrivals. This investment can take various forms, including the development of new airports, railway lines, highways, and public transportation systems. The tourism sector will drive the growth of transportation infrastructure construction market in Netherlands.

Netherlands Transportation Infrastructure Construction Industry Overview

The Netherlands Transportation Infrastructure market is fragmented in nature, with a presence of several local and international players like Royal BAM Group, Besix, Dura Vermeer, Volker Wessels, and AVG Infra. The demand for sustainability and technological advancements in the transport infrastructure market is increasing, and companies in the region are expected to adopt and remain competitive.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Demand for Transportation Infrastructure is increasing in Netherlands
4.2.2 Growth in Travel and Tourism is driving the need for Transportation Infrastructure.
4.3 Market Restraints
4.3.1 High cost of the construction projects
4.3.2 Limited space availability for new projects
4.4 Market Opportunities
4.4.1 Implement infrastructure projects in cost effective manner
4.4.2 Surge in technological advancements in the sector
4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Mode
5.1.1 Roadways
5.1.2 Railways
5.1.3 Airways
5.1.4 Ports and Inland Waterways

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 BESIX
6.2.2 Dura Vermeer
6.2.3 volkerWessels
6.2.4 AVG Infra
6.2.5 Royal BAM Group
6.2.6 Royal Boskalis
6.2.7 TNO
6.2.8 Heijmans
6.2.9 Ballast Nedam
6.2.10 Actividades de Construccion y Servicios SA*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

 

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