ラテンアメリカの電子商取引ロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測Latin America E-commerce Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 ラテンアメリカのEコマースロジスティクス市場規模は2024年に57.5億米ドルと推定され、2029年には93.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は10.30%で推移すると予測される... もっと見る
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サマリーラテンアメリカのEコマースロジスティクス市場規模は2024年に57.5億米ドルと推定され、2029年には93.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は10.30%で推移すると予測される。 主なハイライト
ラテンアメリカのEコマース・ロジスティクス市場動向Eコマース・ブームがラスト・マイル・デリバリー需要を牽引3億8,600万人の人口を擁するこの地域には、Eコマースで成功するための潜在的な機会が豊富にある。経済不安の最中にEコマースが成長するとは多くの人は思わないだろうが、この急成長のほとんどは、インターネットとスマートフォンの利用が増加し、以前は手の届かなかった海外からの商品へのアクセスが可能になったことによる。 ラテンアメリカにおけるEコマースの急成長は、オフラインでの即日配送という頑固なボトルネックに直面している。より早く顧客の手元に届くことが、密集した都心部にある倉庫やフルフィルメント・センターに投資家を引きつけている。しかし、メキシコシティやサンパウロのような大都市での商品の出し入れは、せいぜい低調だ。 バンや小型トラックのドライバーは、ひどい交通渋滞の中、悪路を走り、広大な郊外にある大型倉庫からの配達を行い、しばしば到着が遅れる。eコマース企業はここ数年、配送にかかる日数を7~10日から2~3日に短縮しているが、目標は当日配送を達成することだ。 メルカド・リブレは、ラテンアメリカにおけるeコマース分野の発展に主導的な役割を果たしてきた。メルカド・リブレは、ラテンアメリカにおける電子商取引の分野で主導的な役割を果たしてきた。第三者販売大手のメルカド・リブレは影響力を拡大しているが、多くの競合企業がメルカド・リブレの電子商取引の覇権に追いつこうとしている。 アルゼンチンで誕生したオンライン・マーケットプレイスは、ラテンアメリカ生まれのEコマース企業リストのトップに君臨している。メルカド・リブレのオンライン決済サービスであるメルカド・パゴは、デジタル決済にも手を広げ、マーケットプレイスのビジネスモデルの内外を問わず、500億米ドルという途方もない金額を処理した。 デジタル化とオンライン取引への傾斜現金社会の物流上の悪夢を回避するため、この地域をターゲットとするeコマース・プロバイダーは、この現実を管理する方法を発見した。オンライン消費者の約40%がPayPalの利用を好み、38%が代金引換を利用している。 さらに、インターネット・サービスやデータのコストが低下し、クレジットカードやデジタル決済システムの利用が拡大したことで、オンライン・ショッピングの導入に対する課題も軽減されている。その結果、この分野はラテンアメリカの小売売上高全体の8~10%のシェアを占めるに至っている。 ブラジルとメキシコは、ラテンアメリカにおけるeコマースの巨大な可能性を秘めている。ブラジルには現在7,740万人のeコマース・ユーザーがおり、2023年末までにさらに3,880万人がオンライン・ショッピングを利用すると推定されている。一方、メキシコのインターネット・ユーザーは1億331万人で、人口の半分弱を占めており、大幅な成長の余地がある。 ラテンアメリカEコマース・ロジスティクス産業概要ラテンアメリカのeコマース・ロジスティクス市場は比較的断片化されており、DHL、DBシェンカー、ケリー・ロジスティクスなど国内外の企業が混在している。 電子商取引活動の拡大により、地方をまたいだ大規模な配送が頻繁に行われるようになり、この地域では電子商取引活動に特化した物流サービスが誕生している。電子商取引のビジネス環境はよりダイナミックで競争が激しくなっているため、企業は柔軟で費用対効果の高い、より良い物流サービスを求める傾向にある。ドアデリバリ、リアルタイムの追跡などの付加価値サービスは、長期的な顧客関係を築きたいロジスティクス・プレーヤーに競争上の優位性を与えている。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提 1.2 研究の範囲 2 調査方法 2.1 分析方法 2.2 調査フェーズの説明 3 エグゼクティブサマリー 4 市場の洞察とダイナミクス 4.1 現在の市場シナリオ 4.2 技術動向と自動化 4.3 政府の規制と取り組み 4.4 サプライチェーン/バリューチェーン分析 4.5 COVID-19が市場に与える影響 4.6 電子商取引市場の洞察 4.7 スポットライト:電子商取引物流の主要拠点 4.8 リバース/リターン物流に関する洞察 5 市場のダイナミクス 5.1 市場の促進要因 5.1.1 人口増加 5.1.2 都市化の急速な進展 5.2 市場の阻害要因/課題 5.2.1 統合の複雑さ 5.2.2 技術的信頼性の問題が地域参入の妨げになる可能性がある 5.3 市場機会 5.3.1 技術革新 5.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 5.4.1 買い手/消費者の交渉力 5.4.2 サプライヤーの交渉力 5.4.3 新規参入企業の脅威 5.4.4 代替製品の脅威 5.4.5 競争ライバルの激しさ 6 市場区分 6.1 サービス別 6.1.1 輸送 6.1.2 倉庫保管・在庫管理 6.1.3 付加価値サービス(ラベリング、パッケージングなど) 6.2 ビジネス別 6.2.1 B2B(企業間取引) 6.2.2 B2C(企業対顧客) 6.3 仕向地別 6.3.1 国内 6.3.2 国際/クロスボーダー 6.4 商品別 6.4.1 ファッション・アパレル 6.4.2 家電・家電 6.4.3 美容・パーソナルケア製品 6.4.4 その他製品(玩具、食品、家具など) 6.5 国別 6.5.1 ブラジル 6.5.2 メキシコ 6.5.3 アルゼンチン 6.5.4 コロンビア 6.5.5 チリ 6.5.6 ペルー 6.5.7 その他のラテンアメリカ 7 競争環境 7.1 市場集中の概要 7.2 企業プロフィール 7.2.1 DHL Express 7.2.2 フェデックス 7.2.3 ボロア・ロジスティクス 7.2.4 DB シェンカー 7.2.5 ゲフコ・ロジスティクス 7.2.6 CH ロビンソンワールドワイド 7.2.7 CEVA ロジスティクス 7.2.8 クーネ・ナーゲル 7.2.9 日本通運 7.2.10 ケリーロジスティクス 7.2.11 ロジ 7.2.12 B2Wデジタル 7.3 その他の会社 8 市場の将来 9 付録 9.1 マクロ経済指標(活動別GDP分布、運輸・宅配セクターの経済への寄与度) 9.2 小売・Eコマース部門に関連する主要統計(売上/収益、消費者嗜好など)
SummaryThe Latin America E-commerce Logistics Market size is estimated at USD 5.75 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.38 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.30% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights
Latin America E-commerce Logistics Market TrendsE-commerce Boom Spearheading Last-mile Delivery DemandWith a population of 386 million, there is an abundance of potential opportunities for e-commerce success in the region. While many would not expect growth in e-commerce during economic unrest, this surge mostly came from the rise in internet and smartphone usage, which provided access to goods from abroad that were previously out of reach. E-commerce's rapid growth in Latin America faces a stubborn bottleneck offline with same-day deliveries. Reaching a customer's doorstep faster has drawn investors toward warehouses and fulfillment centers in dense city centers. However, moving goods in and out of mega metropolises like Mexico City or Sao Paulo is sluggish at best. Van and small truck drivers drive on poor roads amid terrible traffic jams to make deliveries from large warehouses in the sprawling suburbs, often arriving late. While e-commerce companies have shaved delivery times from 7-10 days to 2-3 over the past few years, the target is to reach same-day deliveries. Mercado Libre has played a leading role in developing the sector in Latin America. Although the third-party sales giant maintains a growing influence, many competitors are rising to catch up with its e-commerce hegemony. The online marketplace created in Argentina remains at the top of the Latin America-born e-commerce companies list. Branching out to digital payments, Mercado Libre's Mercado Pago, its online payments service, processed a staggering USD 50 billion inside and outside the marketplace business model. Digitization and Inclination Toward Online TransactionsTo circumvent the logistical nightmare of a cash-based society, e-commerce providers targeting the region have found ways to manage this reality. About 40% of online consumers prefer utilizing PayPal, and 38% use cash-on-delivery. Moreover, the declining costs of internet services and data and the growing use of credit cards and digital payment systems have reduced the challenges to adopting online shopping. As a result, the sector has captured a 8-10% share of total retail sales in Latin America. Brazil and Mexico hold enormous potential for e-commerce in Latin America. There are currently 77.4 million e-commerce users in Brazil, with an additional 38.8 million estimated to be shopping online by the end of 2023. By comparison, there are 103.31 million internet users in Mexico, accounting for just under half of the population, leaving room for substantial growth. Latin America E-commerce Logistics Industry OverviewThe Latin American e-commerce logistics market is relatively fragmented, with a mixture of domestic and international companies, including DHL, DB Schenker, and Kerry Logistics. Growing e-commerce activities have led to a high frequency of large-scale deliveries across provinces, giving birth to logistics services specifically for e-commerce activities in the region. Since the e-commerce business environment has become more dynamic and competitive, companies tend to demand better logistics services that are flexible and cost-effective. Value-added services, such as door delivery, real-time tracking, and others, have given a competitive advantage to logistics players who want to build long-lasting customer relationships. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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