アパレル物流:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測Apparel Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 アパレル・ロジスティクス市場規模は2024年に1,386億2,000万米ドルと推定され、2029年には1,913億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は6.66%である。 アパレル業界... もっと見る
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サマリーアパレル・ロジスティクス市場規模は2024年に1,386億2,000万米ドルと推定され、2029年には1,913億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は6.66%である。 アパレル業界の迅速な補充サイクルが、市場の成長を促す主な要因となっている。小売業者からメーカーに至るまで、アパレルのサプライチェーンは、最新のトレンドと最高の顧客体験を提供するために激しく競争している。一方、消費者の期待やフルフィルメント・モデルの変化は、アパレル・ビジネスを圧迫している。 COVID-19のパンデミックにより、各地域でロックダウン、ライン制限、輸送組織の崩壊が発生した。このような事例が急増しており、アパレル物流市場全体が多方面から影響を受けている。労働力の確保がアパレル物流市場の在庫網に支障をきたし、戸締まりや感染拡大で屋内待機を余儀なくされている。 多くの大手ファッション小売企業は、単一の情報システムで単一の施設内でマルチチャネル流通を行うというコンセプトを採用し、労働生産性と在庫の最適化において劇的な改善を達成している。アパレル市場は定期的に進化し、刷新されている。新たな販売チャネルが開発され、企業は継続的にロジスティクスと輸送ネットワークを評価し、改造する必要がある。 世界のアパレル業界は、刻々と変化するファッション・トレンドにより、非常にダイナミックだ。激しい競争のため、アパレル企業はデータ分析やAIなどの新技術を導入している。アパレル業界には大規模なアウトソーシング業務があり、ロジスティクス・プレーヤーは国内外での業務に大きなチャンスを得ているため、非常に競争の激しい業界となっている。サプライチェーンに混乱が生じれば、アパレル企業にとって莫大な損失につながる。そのため、サプライチェーンへの影響を最小限に抑えるため、アパレル企業は通常、ロジスティクス・プレーヤーに業務をアウトソーシングすることを好む。 アパレル物流市場の動向成長するオンライン・アパレル販売と消費者行動の変化2021年6月、ファストファッションのeコマースサイト「shein.com」は、ファッションとアパレルのカテゴリーで世界で最もアクセスされ、デスクトップトラフィックの3.29%を占めた。スウェーデンの衣料品小売企業HMのEコマース・ポータルは、1.75%の訪問で2位にランクインした。2020年と2021年、オンライン・アパレル小売サイトは、デジタル市場での存在感により売上が増加した。この効果は、eコマースの成長、モバイル・ショッピング、顧客のパーソナライゼーションへの高まる期待に応えることをより重視することで、市場プレイヤーのアプローチに変化を促し、今後も続くと予想される。 ウェブサイトトラフィックの年間成長率に基づき、shein.comは2020年第4四半期に米国を代表するファストファッション小売業者のウェブサイトに浮上した。消費者は価格や商品を比較するためにウェブサイトを頻繁に訪れるが、世界のオンライン・プラットフォームは、デジタル・ショッピング空間で競争力を維持するために、ファッション・ブランドとの提携を拡大し、新たなエンゲージメント手法を開発する計画である。増加するオンライン注文を処理するため、サードパーティ・ロジスティクス企業は数百万平方フィートのスペースを吸収し、消費財、eコマース、製造、アパレル企業に貸し出している。 アパレル市場の成長がアパレル物流の成長を後押しアパレル市場が生み出す収益は、調査期間を通じて着実に増加した。2020年の市場収益は約1兆4,600億米ドルであった。消費者向けテクノロジー・ブランドは、オーストラリア、日本、韓国のオンライン消費者を長い間ターゲットにしてきた。しかし、アパレルや美容分野のブランドも他の地域をターゲットにしている。従って、ブランドはローカライゼーションと、これらの製品の主要な購買層であるミレニアル世代の顧客への対応に引き続き注力する可能性がある。 アパレルとフットウェアの前年比成長率は2020年に深刻な損失を被った。COVID-19の大流行を背景に、成長率は合計で10%以上低下した。スポーツ用品とマス/クラブ小売は2020年に成長。ナイキやアディダスのような世界的なスポーツアパレルやフットウェアブランドは他地域を捨て、ベトナムのような東南アジアの新興国で生産を増やしており、運送会社やその他の第三者物流サービスプロバイダーにとって明るい見通しとなっている。 アパレル物流業界の概要アパレル物流市場は、大手グローバル・プレーヤーと中小ローカル・プレーヤーの存在によって断片化されている。一部の主要プレーヤーが市場シェアの大半を占めている。ほとんどのグローバル・ロジスティクス・プレーヤーは、市場のニーズと需要を満たすため、小売・アパレル・ロジスティクス部門を持っている。さらに、地元のプレーヤーは、船隊の規模、サービスの提供、取扱商品、技術の面でますます能力を高めている。eコマース販売の急増は、スピード、配送などの面で物流企業にチャンスと課題をもたらしている。高い資本と資産を持つグローバル企業は、先進的な保管スペースやフルフィルメント・センターに投資し、このシナリオから利益を得ることができる。他方、地域や地元のプレーヤーは、生産会社や小売業者のニーズをサポートするため、より優れたセクター・ソリューションを打ち出している。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場の概要 4.1 現在の市場シナリオ 4.2 市場のダイナミクス 4.2.1 推進要因 4.2.2 阻害要因 4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 4.4 産業バリューチェーン分析 4.5 政府の規制と取り組み 4.6 世界の物流セクターのスポットライト 4.7 世界のアパレル産業の概要 4.8 スポットライト - 従来のアパレル物流サプライチェーンにおけるEコマースの効果 4.9 返品物流に関するレビューと解説 4.10 アパレル業界の迅速な補充サイクルが物流市場に与える影響 4.11 スポットライト:コントラクトロジスティクスと統合ロジスティクスの需要 4.12 COVID-19が市場に与える影響 5 市場セグメンテーション 5.1 サービス別 5.1.1 輸送 5.1.2 倉庫保管、在庫管理 5.1.3 その他の付加価値サービス 5.2 地域別 5.2.1 アジア太平洋 5.2.1.1 中国 5.2.1.2 日本 5.2.1.3 インド 5.2.1.4 韓国 5.2.1.5 ASEAN 5.2.1.6 その他のアジア太平洋地域 5.2.2 北米 5.2.2.1 米国 5.2.2.2 カナダ 5.2.2.3 ブラジル 5.2.2.4 メキシコ 5.2.2.5 その他の地域 5.2.3 ヨーロッパ 5.2.3.1 イギリス 5.2.3.2 ドイツ 5.2.3.3 イタリア 5.2.3.4 スペイン 5.2.3.5 フランス 5.2.3.6 その他のヨーロッパ 5.2.4 中東・アフリカ 5.2.4.1 サウジアラビア 5.2.4.2 南アフリカ 5.2.4.3 その他の中東・アフリカ地域 6 主要な定性的・定量的洞察 6.1 サプライチェーン・プロセス別 6.1.1 生産物流 6.1.2 販売物流 6.1.3 リバース・ロジスティクス 6.2 サービスの性質別 6.2.1 企業物流 6.2.2 第三者物流 6.2.3 eコマース物流と即時配送 7 世界の主要ファッション小売企業に関する洞察(企業概要、製品ポートフォリオ、物流パートナーなど) 7.1 インディテックス(ザラ) 7.2 H&M 7.3 ファーストリテイリングLtd. 7.4 Gap Inc. 7.5 アンタ 7.6 L Brands Inc. 7.7 PVH Corp. 7.8 ラルフ・ローレン・コーポレーション 8 競争環境 8.1 概要(市場集中度、主要プレーヤー) 8.2 会社プロファイル 8.2.1 セバ・ロジスティクス 8.2.2 DBシェンカー 8.2.3 ドイツポストDHLグループ 8.2.4 DSV 8.2.5 ヘルマンワールドワイドロジスティクス 8.2.6 アパレル・ロジスティクス・グループ 8.2.7 ログウィンAG 8.2.8 PVS フルフィルメント・サービス GmbH 8.2.9 ボロア・ロジスティクス 8.2.10 GAC グループ 8.2.11 日本通運 8.2.12 ジェネックス・ロジスティクス 8.2.13 Expeditors International of Washington Inc. 8.2.14 アジリティ・ロジスティクス 8.2.15 ビーグループ 9 市場機会と今後の動向 10 付録 11 免責事項
SummaryThe Apparel Logistics Market size is estimated at USD 138.62 billion in 2024, and is expected to reach USD 191.35 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.66% during the forecast period (2024-2029). Rapid replenishment cycles of the apparel industry are the main factor driving the market's growth. From retailers to manufacturers, apparel supply chains compete strongly to provide the latest trends and the best customer experience. Meanwhile, changing consumer expectations and fulfillment models pressure apparel businesses. The COVID-19 pandemic caused lockdowns, line limitations, and breakdown of transportation organizations across regions. With the rapidly increasing cases, the overall apparel logistics market is being influenced from multiple points of view. The accessibility of the labor force is disturbing the inventory network of the apparel logistics market, as the lockdowns and the spread of the infection are forcing individuals to remain indoors. Many leading fashion retailers have embraced the concept of performing multi-channel distribution within a single facility with a single information system, achieving dramatic improvements in labor productivity and inventory optimization. The apparel marketplace is evolving and reinventing itself regularly. New sales channels are being developed, requiring companies to continuously evaluate and remodel their logistics and transportation networks. The global apparel industry is extremely dynamic due to the ever-changing fashion trends. Due to the intense competition, apparel companies are implementing new technologies, such as data analytics and AI. The apparel industry has massive outsourcing operations that provide logistics players with considerable opportunities in domestic and international operations, making it a highly competitive industry. Any disruption in the supply chain leads to a huge loss for apparel companies. Thus, to have a minimal impact on their supply chain, apparel companies usually prefer outsourcing their operations to logistics players. Apparel Logistics Market TrendsGrowing Online Apparel Sales and Changing Consumer BehaviorIn June 2021, the fast-fashion e-commerce site, shein.com, was the most visited in the fashion and apparel category worldwide, accounting for 3.29% of desktop traffic. The e-commerce portal of the Swedish clothing retailer HM ranked second, with 1.75% visits. In 2020 and 2021, online apparel retail sites experienced a sales increase due to their digital market presence. This effect has fuelled changes in the approach of the market players, which may be expected to continue in the coming years, with more emphasis on the growth of e-commerce, mobile shopping, and meeting ever-rising expectations of personalization among customers. Based on the yearly percentage growth in terms of website traffic, shein.com emerged as the leading fast-fashion retailer website in the United States in Q4 2020. While consumers frequently visit websites to compare prices and products, global online platforms plan to expand their fashion brand partnerships and develop additional engagement methods to stay competitive in the digital shopping space. To handle the growing online orders, third-party logistics companies are absorbing millions of sq. ft of space and letting it out to consumer goods, e-commerce, manufacturing, and apparel companies. Growing Apparel Market Boosting the Growth of Apparel LogisticsRevenue generated by the apparel market steadily increased through the study period. In 2020, the market revenue was approximately USD 1.46 trillion. Consumer technology brands have long targeted online shoppers in Australia, Japan, and South Korea. However, brands in the apparel and beauty sectors are also targeting other regions. Hence, brands may continue focusing on localization and catering to millennial customers who are the key buyers of these products. The Y-o-Y growth rate for apparel and footwear experienced severe losses in 2020. Against the backdrop of the COVID-19 pandemic, growth declined by a total of over 10%. Sporting goods and mass/club retail grew in 2020. Global sports apparel and footwear brands like Nike and Adidas are ditching other regions and increasing their production in emerging Southeast Asian countries like Vietnam, offering a positive outlook for transportation companies and other third-party logistics service providers. Apparel Logistics Industry OverviewThe apparel logistics market is fragmented with the presence of large global players and small- and medium-sized local players. Some of the key players occupy most of the market share. Most global logistics players have a retail and apparel logistics division to meet the market needs and demand. Additionally, local players are increasingly enhancing their capabilities in terms of fleet size, service offerings, products handled, and technology. The surging e-commerce sales are creating opportunities and challenges for logistics companies in terms of speed, delivery, etc. Global companies with high capital and assets can invest in advanced storage spaces and fulfillment centers and benefit from this scenario. On the other hand, regional and local players are coming up with better sector solutions to support the needs of the production companies and retailers. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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2024/11/20 10:26 155.91 円 165.77 円 200.60 円 |