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欧州FMCGロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Europe FMCG Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

欧州のFMCGロジスティクス市場規模は2024年に2,895億1,000万米ドルと推定され、2029年には3,628億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.62%である。 COVID-19危機は、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

欧州のFMCGロジスティクス市場規模は2024年に2,895億1,000万米ドルと推定され、2029年には3,628億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.62%である。

COVID-19危機は、欧州の道路貨物市場の需要と供給を根本的に混乱させた。事実上ヨーロッパ全土が影響を受けたが、その影響には明確な段階があった。封鎖や国境通過制限の影響は、時間が経過し、市場が政府の新規則に適応するにつれて進展した。

欧州におけるロジスティクス投資は、欧州における大規模な電子商取引の成長に牽引され、2021年には456億2,000万ユーロ(476億米ドル)に増加した。市場成長を促進する主なパラメータには、経済成長、人口増加、工業化が含まれる。しかし、海港や道路網の整備に対する政府のコミットメントの欠如や、地産地消の拡大に伴うサプライチェーンの再構築が、市場の成長を妨げている。

西ヨーロッパは2020年のヨーロッパにおけるFMCGロジスティクス市場で最大の市場シェアを占めており、同地域は予測期間中、市場ベンダーにいくつかの成長機会を提供するだろう。物流業界におけるM&Aの増加、物流ベンダーによるトラックプラトゥーニングへの注力の高まり、シェアリングエコノミーの採用の増加は、この地域におけるFMCG物流市場の成長に大きな影響を与えるだろう。

欧州FMCGロジスティクス市場動向

欧州のEコマース売上高、高いペースで増加へ

数多くのeコマース事業者が、当初はわずかな資金で運営していたにもかかわらず、より大きな事業拡大を目の当たりにしている。サード・パーティー・ロジスティクスによって、小売業者は、eコマースを通じて行われる取引について、顧客の前でより洗練された情報を披露することができる。業界の専門家によると、2023年までに、英国における小売売上高全体の25%をeコマースが占めるようになるという。西ヨーロッパでは、小売売上高の10.2%がオンライン化されており、東ヨーロッパでは5.0%がオンライン化されている。スペインとイタリアでは現在、小売売上全体の5%程度しかオンライン化されていないため、この2つの市場では今後5年間で、オンライン小売売上が西ヨーロッパ市場の中で最も大きく成長すると予想され、それぞれ年率17%、21%となる。同様に、中東欧では、ルーマニア、ロシア、ハンガリーが最も好調で、年平均17.5%の成長が見込まれます。

フランスとイタリアは、欧州市場において大きなシェアを占める、非常に確立されたプレミアム市場である。Eコマースの世界に参入する医療・製薬企業はますます増えている。その結果、多くの規制上の制約に対処しながら、急増し続ける需要に応えるための最適な方法を見極めようとしている。栄養補助食品や化粧品のような健康や美容に関する製品は、規制上の制限をほとんど受けずにオンラインで販売することができる(ただし、潜在的な消費者に製品の特徴や価格を知らせるためのいくつかの重要な要件はまだある)が、医薬品の電子商取引にはかなり多くの条件が課される。

eコマース分野への参入を検討している企業(医療機器業界など)にとって、法規制がないことが疑問となり、不確実性が高いケースもある。同時に、当局は監督と執行を続けている。イタリアの消費者に処方箋のみの医薬品、あるいは違法な医薬品を提供しているために、禁止されているウェブサイトが頻繁に報告されている(これには海外で運営されているウェブサイトも含まれる)。スペインは、2021年の売上高が272億米ドルで、イタリアとロシアを抜いて13番目に大きい電子商取引市場である。17%増で、スペインのeコマース市場は2021年の世界成長率15%に貢献する。スペインと同様、世界のeコマース売上は今後数年間で増加すると予想される。新しい市場が出現するにつれ、世界的な成長は今後数年間続くだろう。東アジアと東南アジアは、成長する中間層と遅れているオフライン・インフラによって、この発展を推進するだろう。

ブレグジットの物流市場への影響

英国は長年の交渉の末、欧州連合(EU)を離脱した。多くの専門家は、欧州のサプライチェーンとロジスティクス部門に大きな影響を与える可能性があると述べている。欧州の貿易に悪影響を及ぼすだろう

Brexit以前は、商品や物資はさほど中断することなく欧州全域を移動し、その結果、サプライチェーンの機能にとって不可欠なスムーズな移行が実現した。ブレグジット後は、経済的、関税的、行政的な変化が生じ、貨物に追加料金や関税が課されることになる。これはサプライチェーンの機能に大きな影響を与えるだろう。

EUは世界第2位の貿易圏であり、ブレグジットはサプライチェーンにおけるコスト増につながる。欧州域内貿易に影響を与えるだけでなく、域内の物流業界にも大きな影響を与えるだろう。

英国内の貨物輸送は道路輸送が主流である。道路を利用して英国に輸入され、英国から輸出される貨物の大半は、海外の運送業者(車両の多くはポーランド、アイルランド、ルーマニアで登録されている)によって取り扱われている。逆に、英国の運送業者は、EUにおける運送活動全体の8%を占めている。

こうした英国の輸送業者は、ブレグジット後にいくつかのハードルに直面する可能性がある。また、追加関税や通関手続きはサプライチェーンの遅延を引き起こし、すべての輸送手段にとってコスト増となる。

欧州の港湾を経由して操業する英国の物流企業も、EU加盟国時代に受けていた恩恵を失うことになる。同様に、他の欧州の海運企業も、同国の港で船舶を輸送する間は、英国の新たな規則や規制に従うことになる。

欧州FMCGロジスティクス産業概要

欧州のFMCGロジスティクス市場は競争が激しく断片化されており、多くのプレーヤーが存在する。世界的にFMCGの売上が増加しているため、効率的なロジスティクス・サービス・プロバイダーに対する需要も増加している。FMCG製品は必要不可欠なものであるため、その需要は今後も伸び続けるだろう。FMCGロジスティクス・サービス・プロバイダーのビジネスチャンスは、今後数年で拡大すると予想される。同市場には、DHL グループ、C.H. ロビンソン・ワールドワイド社、Kuehne + Nagel International AG、Agility Logistics、CEVA Logistics、FedEx、XPO Logistics、Nippon Express、DB Schenker、Hellmann Worldwide Logistics、APL Logistics などの既存の大手企業がある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場インサイト
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.3 技術動向
4.4 地域のEコマース産業に関する洞察
4.5 政府の規制と取り組み
4.6 欧州の3PL市場と宅配便・エクスプレス・小包市場に関する洞察
4.7 Covid-19がFMCG物流市場に与える影響

5 市場ダイナミクス
5.1 推進要因
5.2 阻害要因
5.3 機会
5.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
5.4.1 供給者の交渉力
5.4.2 消費者の交渉力
5.4.3 新規参入者の脅威
5.4.4 代替品の脅威
5.4.5 競争ライバルの激しさ

6 市場のセグメンテーション
6.1 サービス別
6.1.1 輸送
6.1.2 倉庫、流通、在庫管理
6.1.3 その他の付加価値サービス
6.2 製品カテゴリー別
6.2.1 食品・飲料
6.2.2 パーソナルケア
6.2.3 家庭用品
6.2.4 その他消耗品
6.3 国別
6.3.1 ドイツ
6.3.2 イギリス
6.3.3 オランダ
6.3.4 フランス
6.3.5 イタリア
6.3.6 スペイン
6.3.7 ポーランド
6.3.8 ベルギー
6.3.9 スウェーデン
6.3.10 その他のヨーロッパ

7 競争環境
7.1 市場集中の概要
7.2 企業プロフィール
7.2.1 DHLグループ
7.2.2 C.H.ロビンソン・ワールドワイド・インク
7.2.3 Kuehne + Nagel International AG
7.2.4 アジリティ・ロジスティクス
7.2.5 CEVAロジスティクス
7.2.6 フェデックス
7.2.7 XPOロジスティクス
7.2.8 日本通運
7.2.9 DB シェンカー
7.2.10 ヘルマンワイドロジスティクス
7.2.11 APL ロジスティクス

8 市場機会と今後の動向

9 付録

 

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Summary

The Europe FMCG Logistics Market size is estimated at USD 289.51 billion in 2024, and is expected to reach USD 362.86 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.62% during the forecast period (2024-2029).

The COVID-19 crisis fundamentally disrupted the demand and supply in the European road freight market. While virtually all of Europe was affected, the impact had distinct phases. The effects of lockdowns and border crossing restrictions evolved as time passed and the market adjusted to the government's new rules.

Logistics investments in Europe went up to EUR 45.62 billion (USD 47.60 billion) in 2021, driven by the massive e-commerce growth in Europe. Key parameters promoting market growth include economic growth, increasing population, and industrialization. However, the lack of the government's commitment to developing seaports or road networks and reconfigured supply chains, with the growing local production and consumption units, are hampering the market growth.

Western Europe had the largest market share in the FMCG logistics market in Europe in 2020, and the region will offer several growth opportunities to market vendors during the forecast period. Increasing M&A in the logistics industry, growing focus on truck platooning by logistics vendors, and increasing adoption of sharing economy will significantly influence FMCG logistics market growth in this region.

Europe FMCG Logistics Market Trends

E-commerce Sales to Rise at a High Pace in Europe

Numerous e-commerce businesses witnessed more significant operational expansion even though they functioned on a shoestring initially. Third-party logistics allows retailers to unleash greater sophistication before their customers on the deals made through the e-commerce mode. According to industry experts, e-commerce will likely account for 25% of the total retail sales in the United Kingdom by 2023. In Western Europe, 10.2% of retail sales are online, while 5.0% are online in Eastern Europe. With only around 5% of the total retail sales currently made online in Spain and Italy, these two markets are expected to see the most substantial online retail sales growth of all the Western European markets over the next five years at 17% per annum and 21% per annum, respectively. Likewise, Central and Eastern Europe may witness an average growth of 17.5% annually, with Romania, Russia, and Hungary performing the strongest.

France and Italy are highly established premium markets that contribute to significant shares in the European market. More and more healthcare and pharmaceutical companies are entering the e-commerce world. As a result, they find themselves attempting to identify the most suitable way to meet ever-burgeoning demand while dealing with numerous regulatory restrictions. While wellness and beauty products, such as nutrition supplements and cosmetics, may be sold online with few regulatory restrictions (although there are still several critical requirements to inform potential consumers about the characteristics of the products and their prices), e-commerce of medicines is subject to considerably more conditions.

In some cases, legislation absence raises questions and creates a high uncertainty level for those considering entering the e-commerce field (e.g., those in the medical device industry). At the same time, authorities continue to enact oversight and enforcement. There are frequent reports of websites that are banned because they offer prescription-only medicines or even illegal medicines to Italian consumers (this includes websites operating abroad). Spain is the 13th largest market for e-commerce, with a revenue of USD 27.2 billion in 2021, placing it ahead of Italy and Russia. With an increase of 17%, the Spanish e-commerce market contributed to a worldwide growth rate of 15% in 2021. Like in Spain, global e-commerce sales are expected to increase over the following years. As new markets emerge, global growth will continue over the upcoming years. East and Southeast Asia will propel this development with their growing middle class and lagging offline infrastructure.

Impact of Brexit on the Logistics Market

The UK left the European Union (EU) after years of negotiations. Many experts say it could significantly affect Europe's supply chain and logistics sector. It will harm European trade.

Before Brexit, goods and supplies moved across Europe without much interruption, resulting in a smooth transition essential for the supply chain functioning. Post-Brexit, there will be economic, customs, and administrative changes, and additional charges and duties will be imposed on shipments. It will significantly affect the supply chain functioning.

The EU is the world's second-largest trading bloc, and Brexit will result in incremental costs in the supply chain. It will not only impact intra-Europe trade but also hugely affect the logistics industry in the region.

Road haulage is the dominant mode of freight transport within the UK. Most goods imported to and exported from the UK by road are handled by overseas haulers (with vehicles mostly registered in Poland, Ireland, and Romania). Conversely, the UK haulers account for 8% of the total haulage activity in the EU.

Those UK haulers could face several hurdles post-Brexit. Also, additional tariffs and customs clearance procedures cause delays in supply chains and increase costs for all transport modes.

The UK logistics companies operating through European ports will also lose the benefits they received while members of the EU. Similarly, other European maritime transport companies will adhere to new UK rules and regulations while shipping in ports in the country.

Europe FMCG Logistics Industry Overview

The Europe FMCG Logistics Market is highly competitive and fragmented, with many players. With Increasing FMCG sales worldwide, the demand for efficient logistics service providers also increased with the increasing sales. As FMCG products are essential, their demand will likely keep growing in the coming years. The opportunity for FMCG logistics service providers is expected to grow in the coming years. Some existing significant players in the market include - DHL Group, C.H. Robinson Worldwide Inc., Kuehne + Nagel International AG, Agility Logistics, CEVA Logistics, FedEx, XPO Logistics, Nippon Express, DB Schenker, Hellmann Worldwide Logistics and APL Logistics.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.3 Technological Trends
4.4 Insights into E-Commerce Industry in the Region
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Insights on 3PL market and Courier, Express, and Parcel Mrkets in Europe
4.7 Impact of Covid-19 on FMCG Logistics Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Service
6.1.1 Transportation
6.1.2 Warehousing, Distribution, and Inventory Management
6.1.3 Other Value-added Services
6.2 By Product Category
6.2.1 Food and Beverage
6.2.2 Personal Care
6.2.3 Household Care
6.2.4 Other Consumables
6.3 By Country
6.3.1 Germany
6.3.2 United Kingdom
6.3.3 Netherlands
6.3.4 France
6.3.5 Italy
6.3.6 Spain
6.3.7 Poland
6.3.8 Belgium
6.3.9 Sweden
6.3.10 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 DHL Group
7.2.2 C.H. Robinson Worldwide Inc.
7.2.3 Kuehne + Nagel International AG
7.2.4 Agility Logistics
7.2.5 CEVA Logistics
7.2.6 FedEx
7.2.7 XPO Logistics
7.2.8 Nippon Express
7.2.9 DB Schenker
7.2.10 Hellmann Worlwide Logistics
7.2.11 APL Logistics*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX

 

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