デジタル貨物輸送:市場シェア分析、業界動向・統計、2020年~2029年の成長予測Digital Freight Forwarding - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 デジタル貨物輸送市場の市場規模は、2024年に346億7,000万米ドルと推定され、2029年には928億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは21.77%で成長すると予想される。 デジタル化... もっと見る
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サマリーデジタル貨物輸送市場の市場規模は、2024年に346億7,000万米ドルと推定され、2029年には928億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは21.77%で成長すると予想される。 デジタル化は、現在の経済の成長を支える重要な原動力のひとつであり続けている。convoy、Uber Freight、uShipのような企業は、物流業界のギャップを埋める新しいプラットフォームを打ち出している。デジタル貨物輸送では、手作業によるプロセスが削減される。貨物輸送のためのすべての見積もりは、何時間にも及ぶ会話や紙の証跡の煩わしさから解放され、1つのプラットフォームで利用できるようになる。デジタル貨物輸送の主な利点には、即時の見積もり、透明性のある価格設定、料金と輸送会社の比較、追跡、簡単な文書化などが含まれる。物流業界はペーパーレスのデジタル化された業界へと発展しており、市場の成長を支えている。 デジタル貨物輸送市場の動向電子商取引の成長がデジタル貨物輸送市場を牽引2019年、世界の小売eコマース売上高は約3兆5300億米ドルに達し、eリテール収入は今後数年でさらに速いペースで成長すると予測されている。オンラインショッピングは世界中で最も人気のあるオンライン活動の一つであり、中国、インド、インドネシアなどの発展途上市場では、国内および越境ECが活況を呈している。これは、消費者への直接販売だけでなく、電子機器、医薬品、消費者向けパッケージ商品の出荷も含む。インターネットへのアクセスの増加に伴い、製品メーカーでさえ、従来の貨物輸送からデジタル貨物輸送へと徐々に移行しつつある。デジタル・フレイト・フォワーディングの主な利点には、即時の見積もり、透明性の高い価格設定、料金や輸送会社の比較、追跡、簡単な書類作成などがある。 デジタル貨物輸送市場をリードするフレックスポートFlexportはサンフランシスコを拠点とするデジタル貨物輸送会社と物流プラットフォームである。2013年に設立された同社は、事業の約半分を海上貨物、残りの半分を航空貨物で展開している。2017年9月のシリーズCラウンドの資金調達後、Flexportの評価額は8億ドルに達した。このラウンドを主導したのはDST Globalで、他の投資家にはFounders FundとWells Fargoが含まれる。2018年、同社は中国の大手宅配会社SF Expressから1億米ドルを受け取った。これにより、フレックスポートの資金調達総額は3億米ドル、評価額は10億米ドル以上となった。 新興企業の売上高は約4億米ドルで、順調に成長している。年間約12万TEU(20フィート換算単位)を出荷しており、太平洋横断航路に注力しており、その出荷量は太平洋横断航路の東行き航路で20位となっている。2019年には8億6,000万米ドルの収益に達し、分析レポートを加えた高品質のロジスティクスサービスを提供することで、デジタル貨物輸送市場のリーダーとなった。 デジタル貨物輸送業界の概要デジタル・フレート・フォワーディング市場は競争が激しく、多くのプレーヤーが存在するため非常に断片化されている。デジタル・フレート・フォワーダー(DFF)は、デジタル・プラットフォームを利用して、マーケットプレイスやコネクティビティ・プロバイダーよりも幅広いロジスティクス・サービスを提供している。DFFは、ある地点から別の地点へ商品を輸送するシームレスなユーザー体験を核とした価値提案を行う一方、単一のユーザー・インターフェースで情報を1つのプラットフォームに集約している。同市場の既存主要プレーヤーには、Flexport、Twill、FreightHub、Fleet、InstaFreight、Transporteca、Kontainers、KN Freight Net、Turvo、iContainers、DHL Group、Kuehne + Nagel International AG、Agility Logistics Pvt. その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査成果物 1.2 調査の前提 1.3 調査範囲 2 調査方法 2.1 分析方法 2.2 調査フェーズ 3 要約 4 市場の洞察 4.1 現在の市場シナリオ 4.2 バリューチェーン/サプライチェーン分析 4.3 投資シナリオ 4.4 政府の規制と取り組み 4.5 オンライン貨物輸送とデジタルプラットフォームにおける技術開発 4.6 Eコマース物流と貨物輸送の概要 4.7 競合他社に対するEプラットフォームの価値提案 4.8 Covid-19の市場への影響 5 市場のダイナミクス 5.1 推進要因 5.2 阻害要因 5.3 機会 5.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 5.4.1 供給者の交渉力 5.4.2 消費者の交渉力 5.4.3 新規参入者の脅威 5.4.4 代替品の脅威 5.4.5 競争ライバルの激しさ 6 市場の区分 6.1 輸送手段別 6.1.1 陸上 6.1.2 海 6.1.3 航空 6.2 地域別 6.2.1 北米 6.2.1.1 アメリカ合衆国 6.2.1.2 カナダ 6.2.1.3 メキシコ 6.2.2 ヨーロッパ 6.2.2.1 ドイツ 6.2.2.2 フランス 6.2.2.3 オランダ 6.2.2.4 イギリス 6.2.2.5 イタリア 6.2.2.6 その他のヨーロッパ 6.2.3 アジア太平洋 6.2.3.1 中国 6.2.3.2 日本 6.2.3.3 オーストラリア 6.2.3.4 インド 6.2.3.5 シンガポール 6.2.3.6 マレーシア 6.2.3.7 インドネシア 6.2.3.8 韓国 6.2.3.9 その他のアジア太平洋地域 6.2.4 中東・アフリカ 6.2.4.1 南アフリカ 6.2.4.2 エジプト 6.2.4.3 GCC諸国 6.2.4.4 その他の中東・アフリカ地域 6.2.5 南米 6.2.5.1 ブラジル 6.2.5.2 チリ 6.2.5.3 南米のその他 7 競争環境 7.1 市場集中の概要 7.2 企業プロフィール 7.2.1 フレックスポート 7.2.2 Twill 7.2.3 フレイトハブ 7.2.4 フリート 7.2.5 InstaFreight 7.2.6 トランスポートカ 7.2.7 コンテナ 7.2.8 KNフレイトネット 7.2.9 ターボ 7.2.10 アイコンテナ 7.2.11 DHLグループ 7.2.12 Kuehne + Nagel International AG 7.2.13 Agility Logistics Pvt. 8 市場機会と今後の動向 9 免責事項
SummaryThe Digital Freight Forwarding Market size is estimated at USD 34.67 billion in 2024, and is expected to reach USD 92.84 billion by 2029, growing at a CAGR of 21.77% during the forecast period (2024-2029). Digitization is continuing to be one of the key drivers supporting growth of the current economy. Companies like convoy, Uber Freight and uShip are coming up with new platforms to fill in the gaps in the logistics industry. With Digital freight forwarding the manual process will be reduced. All the quotations for freight forwarding will be available at one platform without the hassle of hours of conversation and paper trails. The major benefits of digital freight forwarding include instant quotes, transparent pricing, comparison of rates and carriers, tracking, easy documentation and others. The logistics industry is developing to a paperless digitized industry supporting the growth of the market. Digital Freight Forwarding Market TrendsGrowth in E-Commerce driving Digital Freight Forwarding MarketIn 2019, retail e-commerce sales worldwide amounted to around 3.53 trillion US dollars and e-retail revenues are projected to grow even further at a quicker pace in the coming few years. Online shopping is one of the most popular online activities worldwide, both domestic and cross-border e-commerce is booming in developing markets such as China, India, and Indonesia due to that reason. This encompasses not just direct-to-consumer retail, but also shipments of electronics, pharmaceuticals, and consumer packaged goods. With increasing access to internet even the manufacturers of products are gradually moving from traditional freight forwarding to digital freight forwarding. The major benefits of digital freight forwarding include instant quotes, transparent pricing, comparison of rates and carriers, tracking, easy documentation and others. Flexport leading the Digital Freight forwarding marketFlexport is a San Francisco-based digital freight forwarder and logistics platform. Founded in 2013, the company has around half of its business in ocean freight and the other half in air freight. After its Series C round of funding in September 2017, Flexport had a valuation of $800 million. DST Global led this round; other investors include Founders Fund and Wells Fargo. In 2018, the company received USD 100 million from SF Express, a leading courier company in China. This brought Flexport's total funding to USD 300 million and its valuation to more than USD 1 billion. The startup has a run-rate revenue of approximately USD 400 million and is growing steadily. It ships roughly 120,000 TEUs (20-foot equivalent units) annually, with a focus on transpacific trade lanes, where its shipment volume is the 20th largest on the transpacific eastbound route. It reached a revenue of USD 860 million in 2019 and became the leader in digital freight forwarding market as it provides high quality logistics service with added analytical reports. Digital Freight Forwarding Industry OverviewThe Digital Freight Forwarding Market is competitive and is highly fragmented with presence of many players. Digital freight forwarders (DFFs) use a digital platform to offer a broader range of logistics services than marketplaces and connectivity providers. DFFs build their core value proposition around a seamless user experience of shipping goods from one point to another while aggregating information on one platform with a single user interface. Some of the existing major players in the market include - Flexport, Twill, FreightHub, Fleet, InstaFreight, Transporteca, Kontainers, KN Freight Net, Turvo, iContainers, DHL Group, Kuehne + Nagel International AG and Agility Logistics Pvt. Ltd. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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