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アジア太平洋地域の自動車物流:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Asia Pacific Automotive Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

アジア太平洋地域の自動車ロジスティクス市場規模は2024年に2,890億4,000万米ドルと推定され、2029年には3,860億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は6.5%を超えると... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域の自動車ロジスティクス市場規模は2024年に2,890億4,000万米ドルと推定され、2029年には3,860億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は6.5%を超えると予想される。

業界分析によると、アジア太平洋地域は調査した世界市場で主要な市場シェアを占めると推定される。これは主に、中国やインドのような新興経済国の存在によるものである。原材料の入手が容易であること、同地域における自動車需要の増加、人口の増加、低賃金労働者の利用可能性など、数多くの要因が同地域の自動車物流市場を牽引すると予想されている。

アジア太平洋地域には、トヨタ自動車、マルチ・スズキ、現代自動車、上海汽車などの大手自動車メーカーがある。生産と取引活動の増加に伴い、OEMのサプライ・チェーンをより効率的に最適化するため、調達、輸送、保管活動を管理するロジスティクス企業の需要が高まっている。

グローバルな物流企業は、市場に関連する成長を利用するため、アジア太平洋地域への参入を増やしている。例えば、2019年6月、フランスの物流プロバイダーGEFCOは、重慶(中国)に欧州、ロシア、中国間の鉄道による車両の輸出入に特化した専門子会社を設立した。

絶えず変化する国際貿易政策、進化する安全・環境規制、電子制御車や自律走行車に対する需要の高まり、自動車に対する社会的態度の変化、世界政治、さらにはサイバーセキュリティの問題など、すべてが偉大な自動車サプライチェーンにおいて重要な役割を担っている。

自動車ロジスティクス市場をさらに加速させるため、政府機関により様々な取り組みが行われている。例えば、アジア太平洋地域では、産業界と政府による関連規制や専門的基準を向上させる取り組みが、物流業務において重要な役割を果たしている。

物流サービスの範囲は、物流業界の規制や政策に左右される。さらに、こうしたサービスの拡大は、政府の政策によっても推進される。例えば、韓国のロジスティクス政策枠組み法は、倉庫、輸送、付加価値サービスの統合サービスを提供する企業に便益を提供している。自動車ロジスティクス市場に参入する企業は、提供するプランの種類に応じて複数の参入要件を満たさなければならない。

アジア太平洋地域の自動車物流市場動向

この地域では電気自動車の需要が増加している

APAC地域は、2022年に1,170万台を占め、世界の電動化自動車市場をリードしており、中国がその大半を占めている。バッテリー技術の向上、充電インフラ網の拡大、顧客需要の高まりにより、EVへのシフトが加速すると予測される。

世界第4位の自動車市場であるインドは、全般的な景気回復と公共交通機関よりも自家用車を好む消費者の傾向を反映した旺盛な基礎需要により、2022年には10%の成長を記録した。

インド政府の32億米ドルのインセンティブ・プログラムは、83億米ドルの投資を呼び込み、同国のEVと部品製造の活発化を支援している。EVの普及を促進するため、タイとインドネシアも政策支援プログラムを充実させている。

2022年、タイにおけるハイブリッドEVの販売台数は42,000台近くに達し、他のタイプのEVの中で最も多い。2022年、タイにおける3種類のEVの販売台数はいずれも48%増加した。タイ工業連盟(FTI)は、今年のタイのEV市場は引き続き勢いを増し、販売台数は2万5000~3万5000台に達すると予測している。

中国のEV市場は、政府の広範な支援と充電インフラの拡充によって大きく成長している。2025年までに電気自動車販売台数を自動車販売台数の25%まで押し上げるという政府の取り組みが活発化しており、中国市場の成長を大きく牽引している。設定された目標を達成するため、政府は2023年までに電気自動車購入の免税措置を拡大した。

スマート技術と自律走行車の融合

自律走行車は交通の未来である。韓国、中国、日本を筆頭に、アジアの数カ国が確信に達し、それぞれが実験、法制化、技術開発を通じて、交通エコシステムの形を変えようと懸命に取り組んでいる。

韓国ソウル特別市は、初の小規模自動運転バスの運行を開始した。走行距離は約3.5キロメートルで、その間2つの駅に停車し、スマート・アプリケーションを通じて座席を予約できる7人以上の乗客を乗せない。このバスは、最初の期間は乗客を無料で乗せ、市内中心部の観光・商業の繁華街を低速で移動する。韓国は約9億米ドルの予算を投じて、2026年までにすべての道路に自律走行車を配備するという野望を達成するよう官民セクターを促している。その中には400台のバスとタクシーが含まれている。

中国政府は交通安全法を改正し、高速道路や地方政府が選んだ道路を走る車両に義務基準を設けた。中国政府は交通安全法を改正し、高速道路や地方自治体が選んだ道路を通行する車両に交通安全基準を設けている。また、市内に設置されたセンサーやカメラからの情報を受信する指令センターを設置し、交通安全システムが可能な限り機能するようにしている。例えば広州市では、公共バスの乗客は成人であり、礼儀正しい行動をとらなければならないと定めている。広州市では今年末までに260台の自動運転車を公道に配備する準備を進めている。

日本の首都にある空港では、4年間の準備期間を経て、レベル4の自動運転バスが空港施設内で乗客の輸送を開始する。カメラ、センサー、追跡装置のネットワークに支えられ、さまざまなタイプの自律走行車の長時間の試験で、事故なく約13万キロを走行した。このバスは、空港周辺をパトロールする4台の車と、荷物コンテナを牽引する12台のトロリーバスに加わる。これらはすべてバッテリー駆動で、2030年までにその数を倍増させ、すべての地上業務を引き継ぐことが期待されている。

アジア太平洋地域の自動車物流産業の概要

アジア太平洋地域の自動車物流市場は細分化されている。予測期間中は、電気自動車の需要増加により市場の成長が見込まれており、その他多くの要因が市場を牽引している。国際的なプレーヤーが市場を支配している。主なプレーヤーは、Kuehne+Nagel International AG、C.H. Robinson Worldwide, Inc.、Hellmann Worldwide Logistics、CEVA Logistics AGなどである。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査成果物
1.2 調査の前提
1.3 調査範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 自動車メーカーとロジスティクス・パートナーのパートナーシップの増加
4.2.2 国際貿易の成長
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 サプライチェーン・ビジネスの性質
4.4 市場機会
4.4.1 国家間の自由貿易協定の増加
4.5 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.6 ポーターのファイブフォース分析
4.6.1 サプライヤーの交渉力
4.6.2 買い手/消費者の交渉力
4.6.3 新規参入者の脅威
4.6.4 代替製品の脅威
4.6.5 競争ライバルの激しさ
4.7 注目-従来の自動車物流サプライチェーンにおける電子商取引の効果
4.8 自動車アフターマーケットとその物流活動に関する洞察
4.9 COVID-19の市場への影響

5 市場区分
5.1 サービス別
5.1.1 輸送
5.1.2 倉庫、流通、在庫管理
5.1.3 その他サービス
5.2 タイプ別
5.2.1 完成車
5.2.2 自動車部品
5.2.3 その他
5.3 国別
5.3.1 中国
5.3.2 インド
5.3.3 日本
5.3.4 韓国
5.3.5 インドネシア
5.3.6 フィリピン
5.3.7 その他のアジア太平洋地域

6 競争環境
6.1 概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 CEVA Logistics AG
6.2.2 DBシェンカー
6.2.3 DHL
6.2.4 DSV
6.2.5 GEODIS
6.2.6 KUEHNE + NAGEL International AG
6.2.7 日本通運株式会社
6.2.8 ライダーシステム
6.2.9 XPOロジスティクス
6.2.10 ネオビア・ロジスティクス・サービス LLC.
6.2.11 日立物流
6.2.12 郵船ロジスティクス株式会社日立物流
6.2.13 ユナイテッド・パーセル・サービス*社

7 市場機会と今後の動向

8 付録
8.1 GDPの活動別分布
8.2 資本の流れに関する洞察
8.3 経済統計-運輸・倉庫部門、経済への貢献

 

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Summary

The Asia Pacific Automotive Logistics Market size is estimated at USD 289.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 386.06 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 6.5% during the forecast period (2024-2029).

As per the industry analysis, the Asia-Pacific region is estimated to hold the major market share in the global market studied. This is primarily because of the presence of emerging economies like China and India. Numerous factors, like the easy availability of raw materials, increased demand for vehicles in the region, rising population, and availability of low-wage workers, are anticipated to drive the automotive logistics market in the region.

Asia-Pacific is home to some of the major automotive OEM companies, like Toyota, Maruti Suzuki, Hyundai, and SAIC Motor Corporation Limited, among others. With the increasing production and trading activities, there is a demand for logistics companies to manage the procurement, transport, and storage activities of the OEMs to optimize the latter’s supply chain more efficiently.

Global logistics companies are increasingly entering the Asia-Pacific region to tap the growth associated with the market. For instance, in June 2019, French logistics provider GEFCO set up a dedicated subsidiary in Chongqing (China) to specialize in importing and exporting vehicles by rail between Europe, Russia, and China.

Ever-shifting international trade policies, evolving safety and environmental regulations, escalating demand for electronic and autonomous vehicles, changing societal attitudes toward automobiles, global politics, and even cybersecurity issues—all play significant roles in the great auto supply chain.

Various initiatives are undertaken by governmental bodies to accelerate the automotive logistics market further. For instance, in Asia-Pacific, relevant regulations and initiatives to improve professional standards by industry & government play an important role in logistics operations.

The range of logistics services is subject to logistics industry regulations and policies. Moreover, the expansion of such services is also driven by government policies. For instance, the Framework Act on Logistics Policies in Korea provides benefits to companies delivering integrated services of warehousing, transport, and value-added services. The companies entering the automotive logistics market have to comply with multiple entry requirements depending on the type of plan they offer.

Asia Pacific Automotive Logistics Market Trends

Demand for Electric Vehicles are increasing in the region

The APAC region leads the global electrified vehicle market, accounting for 11.7 million units in 2022, dominated by China. The shift to EVs is forecasted to accelerate due to improvements in battery technology, an expanding network of charging infrastructure, and rising customer demand.

India, which is the fourth largest automotive market in the world, saw a growth of 10% in 2022 on strong underlying demand reflecting the general economic recovery and consumers' preference for personal vehicles over public transportation.

The Indian Government's USD 3.2 billion incentive program, which has drawn USD 8.3 billion in investments, is helping the country's EV and component manufacturing ramp up. To promote the adoption of EVs, Thailand and Indonesia are also improving their policy assistance programs.

During 2022, the sales volume of hybrid EVs in Thailand amounted to almost 42000, the highest among other types of EVs. In 2022, the sales volume of all three types of EVs in Thailand grew by 48%. The Federation of Thai Industries (FTI) predicts that for this year, Thailand’s EV market will continue to gain momentum, with sales expected to reach between 25,000 and 35,000 units.

China's EV market is growing significantly with extensive government support and expansion in charging infrastructure. Increasing government efforts to push electric car sales to up to 25% of the car sales by 2025 have been driving the market growth considerably in China. To achieve the set target, the government has extended the tax exemptions for purchasing electric cars by 2023.

Amalgamation of Smart Technologies and Autonomous Vehicles

Autonomous vehicles are the future of transportation. Conviction reached by several Asian countries, most notably South Korea, China, and Japan, Each is working hard to change the shape of the transport ecosystem by experimenting, legislating, and developing technologies.

South Korea Seoul's metropolitan government has launched the first small-scale self-driving commercial bus service. The trip will be limited to about 3.5 kilometers, during which it will stop at two stations and not carry more than 7 passengers who can reserve their seats through a smart application. The bus will move, which will carry passengers free of charge during the first period, At low speed within a busy tourist and commercial area in the city center. With a budget of nearly USD 900 million, Korea is urging its public and private sectors to achieve its ambition to deploy autonomous vehicles on all its roads by 2026. Among them are 400 buses and taxis.

The Chinese government has amended the traffic safety law; It sets mandatory standards for vehicles on highways and on streets chosen by the local government. It has established a command center that receives information from sensors and cameras distributed across the city to ensure that the system runs as best as possible. Guangzhou, for example, stipulated that the passengers of public buses must be adults and have civilized behavior; it is preparing to deploy 260 self-driving vehicles on its public roads before the end of this year.

The airport in the Japanese capital, After 4 years of preparations, Level IV self-driving buses will begin transporting passengers within the airport facility, Supported by a network of cameras, sensors, and tracking devices, And on lengthy trials of different types of autonomous vehicles traveled about 130,000 kilometers without any incident, The final choice will be made on a 14-passenger bus, It uses GPS and a backup system that regularly scans the road ahead of the bus to take over the drive in case the main system fails. This bus will join 4 cars patrolling the airport perimeter and 12 trolleybuses pulling luggage containers. All of these are battery-powered; it is hoped that its number will double to take over all ground operations by 2030.

Asia Pacific Automotive Logistics Industry Overview

The Asia-Pacific automotive logistics market is fragmented. The market is expected to grow during the forecast period due to the growing demand for electric vehicles, and many other factors are driving the market. International players dominate in the market. Major Players include Kuehne+Nagel International AG, C.H. Robinson Worldwide, Inc., Hellmann Worldwide Logistics, and CEVA Logistics AG.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Rising Number of Partnerships among Automobile Manufacturers and Logistics Partners
4.2.2 Growth in international trade
4.3 Market Restraints
4.3.1 Nature of Supply Chain Business
4.4 Market Opportunities
4.4.1 Rise in free trade agreements between nations
4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.6 Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Threat of New Entrants
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Spotlight - Effect of E-commerce on Traditional Automotive Logistics Supply Chain
4.8 Insights on Automotive Aftermarket and its Logistics Activities
4.9 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Service
5.1.1 Transportation
5.1.2 Warehousing, Distribution and Inventory Management
5.1.3 Other Services
5.2 By Type
5.2.1 Finished Vehicle
5.2.2 Auto Components
5.2.3 Other types
5.3 By Country
5.3.1 China
5.3.2 India
5.3.3 Japan
5.3.4 South Korea
5.3.5 Indonesia
5.3.6 Philippines
5.3.7 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 CEVA Logistics AG
6.2.2 DB Schenker
6.2.3 DHL
6.2.4 DSV
6.2.5 GEODIS
6.2.6 KUEHNE + NAGEL International AG
6.2.7 Nippon Express Co., Ltd
6.2.8 Ryder System, Inc
6.2.9 XPO Logistics, Inc
6.2.10 Neovia Logistics Services LLC.
6.2.11 Hitachi Transport System Ltd.
6.2.12 Yusen Logistics Co. Ltd
6.2.13 United Parcel Service, Inc*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Economic Statistics-Transport and Storage Sector, Contribution to Economy

 

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2024/10/04 10:27

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