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ヘルスケアサードパーティロジスティクス市場 サービスタイプ別(輸送サービス、倉庫保管サービス、在庫管理サービス、コールドチェーンロジスティクスサービス) , エンドユーザー別(製薬会社、病院・クリニック、医療機器製造会社、バイオテクノロジー会社) , 輸送媒体別(陸上輸送、航空貨物、海上貨物) :2024年〜2033年の世界の機会分析と産業予測

ヘルスケアサードパーティロジスティクス市場 サービスタイプ別(輸送サービス、倉庫保管サービス、在庫管理サービス、コールドチェーンロジスティクスサービス) , エンドユーザー別(製薬会社、病院・クリニック、医療機器製造会社、バイオテクノロジー会社) , 輸送媒体別(陸上輸送、航空貨物、海上貨物) :2024年〜2033年の世界の機会分析と産業予測


Healthcare Third-party Logistics market By Service Type (Transportation Service, Warehousing and Storage Service, Inventory Management Service, Cold Chain Logistics Service) , By End User (Pharmaceutical Companies, Hospitals and Clinics, Medical Device Manufacturing Companies, Biotechnology Companies) By Medium of Transport (Ground Transportation, Air Cargo, Ocean Freight) : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

ヘルスケア第三者物流市場 ヘルスケアサードパーティロジスティクス市場の2023年の市場規模は2,124億ドルで、2024年から2033年までの年平均成長率は7.4%で、2033年には4,313億ドルに達すると予測されている。 ... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
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サマリー

ヘルスケア第三者物流市場
ヘルスケアサードパーティロジスティクス市場の2023年の市場規模は2,124億ドルで、2024年から2033年までの年平均成長率は7.4%で、2033年には4,313億ドルに達すると予測されている。
ヘルスケアのサードパーティロジスティクスには、ヘルスケア製品の保管、輸送、流通業務を専門のロジスティクスプロバイダーにアウトソーシングすることが含まれる。物流をアウトソーシングする製品は、医薬品から医療機器、手術用品から生物製剤まで多岐にわたる。物流をアウトソーシングすることで、ヘルスケア企業は中核機能に集中し、事業規模を拡大することができる。

生物学的製剤やワクチンに対する世界的な需要の増加により、企業は物流業務をアウトソーシングし、シームレスで手間のかからない注文の配送を確保する必要に迫られている。これが市場の成長を大きく後押ししている。さらに、専門のロジスティクス・プロバイダーは、適正流通規範やFDA規制など、複数の規制基準への準拠を保証しており、これがヘルスケア・サードパーティ・ロジスティクス市場の主要な促進要因となっている。市場の牽引役となっている顕著なトレンドは、モノのインターネットに基づくセンサーや無線周波数識別タグなどのスマート技術の利用である。これらの先進技術はサプライチェーンをエンド・ツー・エンドで監視し、製品の安全性とタイムリーな配送の透明性を維持する。
しかし、輸送過程における製品の盗難や改ざんの脅威が、複数のヘルスケア企業が物流のアウトソーシングを躊躇させ、市場の発展を妨げている。これとは反対に、製品の改ざん防止を目的としたブロックチェーン技術の採用は、サードパーティロジスティクスへの投資を後押ししている。ドイツのロジスティクス企業であるDHLによると、製薬会社が特にコールドチェーン・ロジスティクスに投じる年間投資額は170億ドルに上る。これらの投資は今後さらに急増すると予測されており、ヘルスケアサードパーティロジスティクス市場に新たな道を開くことになる。

セグメント別レビュー
ヘルスケア第三者物流市場は、サービスタイプ、エンドユーザー、輸送媒体、地域に区分される。サービスタイプ別では、輸送サービス、倉庫・保管サービス、在庫管理サービス、コールドチェーンロジスティクスサービスに分けられる。エンドユーザー別では、製薬会社、病院・クリニック、医療機器製造会社、バイオテクノロジー会社に分類される。輸送手段別では、地上輸送、航空貨物、海上輸送に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析される。
主な調査結果
サービスタイプ別では、輸送サービス分野が2023年に高いシェアを占めた。
エンドユーザー別では、製薬会社セグメントが2023年の市場を支配した。
輸送媒体別では、地上輸送セグメントが2023年に高い市場シェアを占めた。
地域別では、北米が2023年に最も高い収益を上げた。
競争分析
世界のヘルスケアサードパーティロジスティクス市場の主要プレーヤーには、フェデックスサプライチェーン、DHLサプライチェーン、UPSヘルスケアロジスティクス、カーディナル・ヘルス、アメリソース・ブルゲン、XPOロジスティクス、DBシェンカー、クーネ・アンド・ナーゲル、エクスペディターズ・インターナショナル、日本通運、CHロビンソン・ワールドワイド、シノトランス、アジリティ、SFエクスプレス、キネシス・メディカルB.V.、ユナイテッド・パーセル・サービス・オブ・アメリカ、バレット・ディストリビューション、ケリー・ロジスティクス・ネットワーク・リミテッド、フレイト・ロジスティクス・ソリューションズが含まれる。これらの大手企業は、競争市場における足場を固めるため、事業拡大、新製品の発売、提携など様々な主要開発戦略を採用している。

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主要企業の新製品開発/製品マトリックス
クライアントの関心に応じた追加企業プロファイル
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
主要市場セグメント
サービスタイプ別
輸送サービス
倉庫保管サービス
在庫管理サービス
コールドチェーン物流サービス
エンドユーザー別
製薬会社
病院・クリニック
医療機器製造会社
バイオテクノロジー企業
輸送手段別
陸上輸送
航空貨物
海上貨物
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
フランス
ドイツ
イタリア
スペイン
イギリス
ロシア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
タイ
マレーシア
インドネシア
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
南アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
アルゼンチン
その他の地域
主な市場プレイヤー
フェデックス サプライチェーン
DHL サプライチェーン
UPSヘルスケアロジスティクス
カーディナルヘルス
アメリソース・バーゲン
XPO ロジスティクス
DB シェンカー
Kuehne and Nagel
エクスペディターズ・インターナショナル
日本通運
CH ロビンソン・ワールドワイド
シノトランス
アジリティ
SF エクスプレス
キネシスメディカルB.V.
United Parcel Service of America, Inc.
バレット・ディストリビューション
ケリー・ロジスティクス・ネットワーク・リミテッド
フレイト・ロジスティクス・ソリューションズ

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目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:要旨
2.1.CXOの視点
第3章 市場環境
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主要投資先
3.2.2.上位の勝ち組戦略
3.3.ポーターのファイブフォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力
3.3.2.新規参入者の脅威
3.3.3.代替品の脅威
3.3.4.競争上のライバル
3.3.5.買い手の交渉力
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.促進要因
3.4.2.阻害要因
3.4.3.機会
第4章 医療機関向けサードパーティロジスティクス市場、サービスタイプ別
4.1.市場概要
4.1.1 サービスタイプ別市場規模と予測
4.2.輸送サービス
4.2.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.2.2.市場規模および予測、地域別
4.2.3.市場シェア分析、国別
4.3.倉庫保管サービス
4.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.3.2.市場規模および予測、地域別
4.3.3.市場シェア分析、国別
4.4.在庫管理サービス
4.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.4.2.市場規模および予測、地域別
4.4.3.市場シェア分析、国別
4.5.コールドチェーン物流サービス
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.市場規模および予測、地域別
4.5.3.市場シェア分析、国別
第5章 医療機関向けサードパーティロジスティクス市場:エンドユーザー別
5.1.市場概要
5.1.1 市場規模および予測、エンドユーザー別
5.2.製薬企業
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.市場規模および予測、地域別
5.2.3.市場シェア分析、国別
5.3.病院と診療所
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.市場規模および予測、地域別
5.3.3.市場シェア分析、国別
5.4.医療機器製造企業
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.市場規模および予測、地域別
5.4.3.市場シェア分析、国別
5.5.バイオテクノロジー企業
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.市場規模および予測、地域別
5.5.3.市場シェア分析、国別
第6章 医療機関向けサードパーティロジスティクス市場:輸送媒体別
6.1.市場概要
6.1.1 輸送媒体別市場規模と予測
6.2.地上輸送
6.2.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.2.2.市場規模および予測、地域別
6.2.3.市場シェア分析、国別
6.3.航空貨物
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.市場規模および予測、地域別
6.3.3.市場シェア分析、国別
6.4.海上貨物
6.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.4.2.市場規模および予測、地域別
6.4.3.市場シェア分析、国別
第7章 医療機関向けサードパーティロジスティクス市場:地域別
7.1.市場概要
7.1.1 市場規模および予測、地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向と機会
7.2.2.市場規模および予測、サービスタイプ別
7.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.4.市場規模・予測:輸送媒体別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.6.米国の医療サードパーティロジスティクス市場
7.2.6.1.市場規模および予測、サービスタイプ別
7.2.6.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.6.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.2.7.カナダの医療サードパーティロジスティクス市場
7.2.7.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.2.7.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.7.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.2.8.メキシコの医療サードパーティロジスティクス市場
7.2.8.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.2.8.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.8.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.3.欧州
7.3.1.主な市場動向と機会
7.3.2.市場規模および予測、サービスタイプ別
7.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.4.市場規模・予測:輸送媒体別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.6.フランスの医療サードパーティロジスティクス市場
7.3.6.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
7.3.6.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.6.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.3.7.ドイツの医療サードパーティロジスティクス市場
7.3.7.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.3.7.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.7.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.3.8.イタリアの医療サードパーティロジスティクス市場
7.3.8.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.3.8.2.市場規模および予測:エンドユーザー別
7.3.8.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.3.9.スペインの医療サードパーティロジスティクス市場
7.3.9.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.3.9.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.9.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.3.10.イギリスの医療サードパーティロジスティクス市場
7.3.10.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.3.10.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.10.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.3.11.ロシアの医療サードパーティロジスティクス市場
7.3.11.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.3.11.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.11.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.3.12.その他のヨーロッパの医療サードパーティロジスティクス市場
7.3.12.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.3.12.2.市場規模および予測:エンドユーザー別
7.3.12.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主な市場動向と機会
7.4.2.市場規模および予測、サービスタイプ別
7.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.4.市場規模・予測:輸送媒体別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.6.中国の医療サードパーティロジスティクス市場
7.4.6.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
7.4.6.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.6.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.4.7.日本の医療サードパーティロジスティクス市場
7.4.7.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.4.7.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.7.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.4.8.インドの医療サードパーティロジスティクス市場
7.4.8.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
7.4.8.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.8.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.4.9.韓国の医療サードパーティロジスティクス市場
7.4.9.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.4.9.2.市場規模および予測:エンドユーザー別
7.4.9.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.4.10.オーストラリアの医療サードパーティロジスティクス市場
7.4.10.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.4.10.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.10.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.4.11.タイの医療サードパーティロジスティクス市場
7.4.11.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
7.4.11.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.11.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.4.12.マレーシアの医療サードパーティロジスティクス市場
7.4.12.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
7.4.12.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.12.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.4.13.インドネシアの医療向け第三者物流市場
7.4.13.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
7.4.13.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.13.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.4.14.その他のアジア太平洋地域の医療サードパーティロジスティクス市場
7.4.14.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.4.14.2.市場規模および予測:エンドユーザー別
7.4.14.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.5.ラメア
7.5.1.主な市場動向と機会
7.5.2.市場規模および予測、サービスタイプ別
7.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.4.市場規模・予測:輸送媒体別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.6.ブラジルの医療サードパーティロジスティクス市場
7.5.6.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.5.6.2.市場規模および予測:エンドユーザー別
7.5.6.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.5.7.南アフリカの医療サードパーティロジスティクス市場
7.5.7.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.5.7.2.市場規模および予測:エンドユーザー別
7.5.7.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.5.8.サウジアラビアの医療向け第三者物流市場
7.5.8.1.市場規模および予測、サービスタイプ別
7.5.8.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.8.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.5.9.UAEの医療向け第三者物流市場
7.5.9.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.5.9.2.市場規模および予測:エンドユーザー別
7.5.9.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.5.10.アルゼンチンの医療サードパーティロジスティクス市場
7.5.10.1.市場規模および予測:サービスタイプ別
7.5.10.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.10.3.市場規模・予測:輸送媒体別
7.5.11.その他のLAMEAの医療サードパーティロジスティクス市場
7.5.11.1.市場規模および予測, サービスタイプ別
7.5.11.2.市場規模および予測:エンドユーザー別
7.5.11.3.市場規模・予測:輸送媒体別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2023年
第9章 企業プロフィール
9.1.フェデックスのサプライチェーン
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.会社概要
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.1.7.主な戦略的動きと展開
9.2.DHL サプライチェーン
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.会社概要
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.2.7.主な戦略的動きと展開
9.3.UPSヘルスケアロジスティクス
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.会社概要
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.3.7.主な戦略的動きと展開
9.4.カーディナル・ヘルス
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.会社概要
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.4.7.主な戦略的動きと展開
9.5.アメリソース・バーゲン
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.会社概要
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.業績
9.5.7.主な戦略的動きと展開
9.6.XPO Logistics
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.会社概要
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.業績
9.6.7.主な戦略的動きと展開
9.7.DB シェンカー
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.7.7.主な戦略的動きと展開
9.8.クーネ・アンド・ナーゲル
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.業績
9.8.7.主な戦略的動きと展開
9.9.エクスペディターズ・インターナショナル
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.業績
9.9.7.主な戦略的動きと展開
9.10.日本通運
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.会社概要
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.業績
9.10.7.主な戦略的動きと展開
9.11.CHロビンソン・ワールドワイド
9.11.1.会社概要
9.11.2.主要役員
9.11.3.スナップショット
9.11.4.事業セグメント
9.11.5.製品ポートフォリオ
9.11.6.業績
9.11.7.主な戦略的動きと展開
9.12.シノトランス
9.12.1.会社概要
9.12.2.主要役員
9.12.3.会社概要
9.12.4.事業セグメント
9.12.5.製品ポートフォリオ
9.12.6.業績
9.12.7.主な戦略的動きと展開
9.13.アジリティ
9.13.1.会社概要
9.13.2.主要役員
9.13.3.スナップショット
9.13.4.事業セグメント
9.13.5.製品ポートフォリオ
9.13.6.業績
9.13.7.主な戦略的動きと展開
9.14.SF エクスプレス
9.14.1.会社概要
9.14.2.主要役員
9.14.3.スナップショット
9.14.4.事業セグメント
9.14.5.製品ポートフォリオ
9.14.6.業績
9.14.7.主な戦略的動きと展開
9.15.キネシスメディカルB.V.
9.15.1.会社概要
9.15.2.主要役員
9.15.3.スナップショット
9.15.4.事業セグメント
9.15.5.製品ポートフォリオ
9.15.6.業績
9.15.7.主な戦略的動きと展開
9.16.ユナイテッド・パーセル・サービス・オブ・アメリカ
9.16.1.会社概要
9.16.2.主要役員
9.16.3.スナップショット
9.16.4.事業セグメント
9.16.5.製品ポートフォリオ
9.16.6.業績
9.16.7.主な戦略的動きと展開
9.17.バレット流通
9.17.1.会社概要
9.17.2.主要役員
9.17.3.スナップショット
9.17.4.事業セグメント
9.17.5.製品ポートフォリオ
9.17.6.業績
9.17.7.主な戦略的動きと展開
9.18.ケリー・ロジスティクス・ネットワーク・リミテッド
9.18.1.会社概要
9.18.2.主要役員
9.18.3.スナップショット
9.18.4.事業セグメント
9.18.5.製品ポートフォリオ
9.18.6.業績
9.18.7.主な戦略的動きと展開
9.19.貨物物流ソリューション
9.19.1.会社概要
9.19.2.主要役員
9.19.3.スナップショット
9.19.4.事業セグメント
9.19.5.製品ポートフォリオ
9.19.6.業績
9.19.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

Healthcare Third-party Logistics Market
The healthcare third-party logistics market was valued at $212.4 billion in 2023 and is projected to reach $431.3 billion by 2033, growing at a CAGR of 7.4% from 2024 to 2033.
Healthcare third-party logistics involves the outsourcing of healthcare products’ storage, transportation, and distribution operations to specialized logistics providers. The variety of products that are outsourced for logistics ranges from medicines to medical equipment and from surgical supplies to biologics. Outsourcing logistics enables healthcare companies to focus on their core functions and scale their business.

Increase in demand for biological drugs and vaccines from across the globe has compelled businesses to outsource their logistical operations and ensure a seamless, hassle-free delivery of orders. This augments the growth of the market significantly. Furthermore, specialized logistics providers ensure compliance with multiple regulatory standards such as Good Distribution Practices and FDA regulations that acts as a key driver of the healthcare third-party logistics market. A prominent trend acquiring traction in the market is the use of smart technologies such as the Internet of Things-based sensors and radiofrequency identification tags. These advanced technologies provide end-to-end monitoring of the supply chain and maintain transparency in product safety & timely delivery.
However, the threat of product theft or tampering during the transit process deters several healthcare businesses from outsourcing their logistics, which hampers the development of the market. Contrarily, the adoption of blockchain technology for a tamper-proof supply of products is boosting investments in third-party logistics. According to DHL—a German logistics company—the annual investments by pharma companies particularly for cold chain logistics are $17 billion. These investments are further projected to surge in the future, thus opening new avenues for the healthcare third-party logistics market.

Segment Review
The healthcare third-party logistics market is segmented into service type, end user, medium of transport, and region. On the basis of service type, the market is divided into transportation service, warehousing & storage service, inventory management service, and cold chain logistics service. Depending on end user, it is classified into pharmaceutical companies, hospitals & clinics, medical device manufacturing companies, and biotechnology companies. According to medium of transport, it is categorized into ground transportation, air cargo, and ocean freight. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
Key Findings
On the basis of service type, the transportation service segment held a high share of the market in 2023.
Depending on end user, the pharmaceutical companies segment dominated the market in 2023.
According to medium of transport, the ground transportation segment accounted for a high market share in 2023.
Region wise, North America was the highest revenue generator in 2023.
Competition Analysis
The major players in the global healthcare third-party logistics market include FedEx Supply Chain, DHL Supply Chain, UPS Healthcare Logistics, Cardinal Health, Amerisource Burgen, XPO logistics, DB Schenker, Kuehne and Nagel, Expeditors International, Nippon Express, CH Robinson Worldwide, Sinotrans, AGILITY, SF Express, Kinesis Medical B.V., United Parcel Service of America, Inc., Barett Distribution, Kerry Logistics Network Limited, and Freight Logistics Solutions. These major players have adopted various key development strategies such as business expansion, new product launches, and partnerships to strengthen their foothold in the competitive market.

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● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
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Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Market share analysis of players at global/region/country level
Key Market Segments
By Service Type
● Transportation Service
● Warehousing and Storage Service
● Inventory Management Service
● Cold Chain Logistics Service
By End User
● Pharmaceutical Companies
● Hospitals and Clinics
● Medical Device Manufacturing Companies
● Biotechnology Companies
By Medium Of Transport
● Ground Transportation
● Air Cargo
● Ocean Freight
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ France
○ Germany
○ Italy
○ Spain
○ UK
○ Russia
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Australia
○ Thailand
○ Malaysia
○ Indonesia
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ South Africa
○ Saudi Arabia
○ UAE
○ Argentina
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ FedEx Supply Chain
○ DHL Supply Chain
○ UPS Healthcare Logistics
○ Cardinal Health
○ Amerisource Burgen
○ XPO logistics
○ DB Schenker
○ Kuehne and Nagel
○ Expeditors International
○ Nippon Express
○ CH Robinson Worldwide
○ Sinotrans
○ AGILITY
○ SF Express
○ Kinesis Medical B.V.
○ United Parcel Service of America, Inc.
○ Barett Distribution
○ Kerry Logistics Network Limited
○ Freight logistics Solutions



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report Description
1.2. Key Market Segments
1.3. Key Benefits
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary Research
1.4.2. Secondary Research
1.4.3. Analyst Tools and Models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET LANDSCAPE
3.1. Market Definition and Scope
3.2. Key Findings
3.2.1. Top Investment Pockets
3.2.2. Top Winning Strategies
3.3. Porter's Five Forces Analysis
3.3.1. Bargaining Power of Suppliers
3.3.2. Threat of New Entrants
3.3.3. Threat of Substitutes
3.3.4. Competitive Rivalry
3.3.5. Bargaining Power among Buyers
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.2. Restraints
3.4.3. Opportunities
CHAPTER 4: HEALTHCARE THIRD-PARTY LOGISTICS MARKET, BY SERVICE TYPE
4.1. Market Overview
4.1.1 Market Size and Forecast, By Service Type
4.2. Transportation Service
4.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.2.2. Market Size and Forecast, By Region
4.2.3. Market Share Analysis, By Country
4.3. Warehousing And Storage Service
4.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.3.2. Market Size and Forecast, By Region
4.3.3. Market Share Analysis, By Country
4.4. Inventory Management Service
4.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.4.2. Market Size and Forecast, By Region
4.4.3. Market Share Analysis, By Country
4.5. Cold Chain Logistics Service
4.5.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.5.2. Market Size and Forecast, By Region
4.5.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 5: HEALTHCARE THIRD-PARTY LOGISTICS MARKET, BY END USER
5.1. Market Overview
5.1.1 Market Size and Forecast, By End User
5.2. Pharmaceutical Companies
5.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.2.2. Market Size and Forecast, By Region
5.2.3. Market Share Analysis, By Country
5.3. Hospitals And Clinics
5.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.3.2. Market Size and Forecast, By Region
5.3.3. Market Share Analysis, By Country
5.4. Medical Device Manufacturing Companies
5.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.4.2. Market Size and Forecast, By Region
5.4.3. Market Share Analysis, By Country
5.5. Biotechnology Companies
5.5.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.5.2. Market Size and Forecast, By Region
5.5.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 6: HEALTHCARE THIRD-PARTY LOGISTICS MARKET, BY MEDIUM OF TRANSPORT
6.1. Market Overview
6.1.1 Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
6.2. Ground Transportation
6.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.2.2. Market Size and Forecast, By Region
6.2.3. Market Share Analysis, By Country
6.3. Air Cargo
6.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.3.2. Market Size and Forecast, By Region
6.3.3. Market Share Analysis, By Country
6.4. Ocean Freight
6.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.4.2. Market Size and Forecast, By Region
6.4.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 7: HEALTHCARE THIRD-PARTY LOGISTICS MARKET, BY REGION
7.1. Market Overview
7.1.1 Market Size and Forecast, By Region
7.2. North America
7.2.1. Key Market Trends and Opportunities
7.2.2. Market Size and Forecast, By Service Type
7.2.3. Market Size and Forecast, By End User
7.2.4. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.2.5. Market Size and Forecast, By Country
7.2.6. U.S. Healthcare Third-party Logistics Market
7.2.6.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.2.6.2. Market Size and Forecast, By End User
7.2.6.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.2.7. Canada Healthcare Third-party Logistics Market
7.2.7.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.2.7.2. Market Size and Forecast, By End User
7.2.7.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.2.8. Mexico Healthcare Third-party Logistics Market
7.2.8.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.2.8.2. Market Size and Forecast, By End User
7.2.8.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.3. Europe
7.3.1. Key Market Trends and Opportunities
7.3.2. Market Size and Forecast, By Service Type
7.3.3. Market Size and Forecast, By End User
7.3.4. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.3.5. Market Size and Forecast, By Country
7.3.6. France Healthcare Third-party Logistics Market
7.3.6.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.3.6.2. Market Size and Forecast, By End User
7.3.6.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.3.7. Germany Healthcare Third-party Logistics Market
7.3.7.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.3.7.2. Market Size and Forecast, By End User
7.3.7.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.3.8. Italy Healthcare Third-party Logistics Market
7.3.8.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.3.8.2. Market Size and Forecast, By End User
7.3.8.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.3.9. Spain Healthcare Third-party Logistics Market
7.3.9.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.3.9.2. Market Size and Forecast, By End User
7.3.9.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.3.10. UK Healthcare Third-party Logistics Market
7.3.10.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.3.10.2. Market Size and Forecast, By End User
7.3.10.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.3.11. Russia Healthcare Third-party Logistics Market
7.3.11.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.3.11.2. Market Size and Forecast, By End User
7.3.11.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.3.12. Rest Of Europe Healthcare Third-party Logistics Market
7.3.12.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.3.12.2. Market Size and Forecast, By End User
7.3.12.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key Market Trends and Opportunities
7.4.2. Market Size and Forecast, By Service Type
7.4.3. Market Size and Forecast, By End User
7.4.4. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.4.5. Market Size and Forecast, By Country
7.4.6. China Healthcare Third-party Logistics Market
7.4.6.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.4.6.2. Market Size and Forecast, By End User
7.4.6.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.4.7. Japan Healthcare Third-party Logistics Market
7.4.7.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.4.7.2. Market Size and Forecast, By End User
7.4.7.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.4.8. India Healthcare Third-party Logistics Market
7.4.8.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.4.8.2. Market Size and Forecast, By End User
7.4.8.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.4.9. South Korea Healthcare Third-party Logistics Market
7.4.9.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.4.9.2. Market Size and Forecast, By End User
7.4.9.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.4.10. Australia Healthcare Third-party Logistics Market
7.4.10.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.4.10.2. Market Size and Forecast, By End User
7.4.10.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.4.11. Thailand Healthcare Third-party Logistics Market
7.4.11.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.4.11.2. Market Size and Forecast, By End User
7.4.11.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.4.12. Malaysia Healthcare Third-party Logistics Market
7.4.12.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.4.12.2. Market Size and Forecast, By End User
7.4.12.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.4.13. Indonesia Healthcare Third-party Logistics Market
7.4.13.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.4.13.2. Market Size and Forecast, By End User
7.4.13.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.4.14. Rest of Asia-Pacific Healthcare Third-party Logistics Market
7.4.14.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.4.14.2. Market Size and Forecast, By End User
7.4.14.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.5. LAMEA
7.5.1. Key Market Trends and Opportunities
7.5.2. Market Size and Forecast, By Service Type
7.5.3. Market Size and Forecast, By End User
7.5.4. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.5.5. Market Size and Forecast, By Country
7.5.6. Brazil Healthcare Third-party Logistics Market
7.5.6.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.5.6.2. Market Size and Forecast, By End User
7.5.6.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.5.7. South Africa Healthcare Third-party Logistics Market
7.5.7.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.5.7.2. Market Size and Forecast, By End User
7.5.7.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.5.8. Saudi Arabia Healthcare Third-party Logistics Market
7.5.8.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.5.8.2. Market Size and Forecast, By End User
7.5.8.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.5.9. UAE Healthcare Third-party Logistics Market
7.5.9.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.5.9.2. Market Size and Forecast, By End User
7.5.9.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.5.10. Argentina Healthcare Third-party Logistics Market
7.5.10.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.5.10.2. Market Size and Forecast, By End User
7.5.10.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
7.5.11. Rest of LAMEA Healthcare Third-party Logistics Market
7.5.11.1. Market Size and Forecast, By Service Type
7.5.11.2. Market Size and Forecast, By End User
7.5.11.3. Market Size and Forecast, By Medium Of Transport
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top Winning Strategies
8.3. Product Mapping Of Top 10 Player
8.4. Competitive Dashboard
8.5. Competitive Heatmap
8.6. Top Player Positioning, 2023
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. FedEx Supply Chain
9.1.1. Company Overview
9.1.2. Key Executives
9.1.3. Company Snapshot
9.1.4. Operating Business Segments
9.1.5. Product Portfolio
9.1.6. Business Performance
9.1.7. Key Strategic Moves and Developments
9.2. DHL Supply Chain
9.2.1. Company Overview
9.2.2. Key Executives
9.2.3. Company Snapshot
9.2.4. Operating Business Segments
9.2.5. Product Portfolio
9.2.6. Business Performance
9.2.7. Key Strategic Moves and Developments
9.3. UPS Healthcare Logistics
9.3.1. Company Overview
9.3.2. Key Executives
9.3.3. Company Snapshot
9.3.4. Operating Business Segments
9.3.5. Product Portfolio
9.3.6. Business Performance
9.3.7. Key Strategic Moves and Developments
9.4. Cardinal Health
9.4.1. Company Overview
9.4.2. Key Executives
9.4.3. Company Snapshot
9.4.4. Operating Business Segments
9.4.5. Product Portfolio
9.4.6. Business Performance
9.4.7. Key Strategic Moves and Developments
9.5. Amerisource Burgen
9.5.1. Company Overview
9.5.2. Key Executives
9.5.3. Company Snapshot
9.5.4. Operating Business Segments
9.5.5. Product Portfolio
9.5.6. Business Performance
9.5.7. Key Strategic Moves and Developments
9.6. XPO Logistics
9.6.1. Company Overview
9.6.2. Key Executives
9.6.3. Company Snapshot
9.6.4. Operating Business Segments
9.6.5. Product Portfolio
9.6.6. Business Performance
9.6.7. Key Strategic Moves and Developments
9.7. DB Schenker
9.7.1. Company Overview
9.7.2. Key Executives
9.7.3. Company Snapshot
9.7.4. Operating Business Segments
9.7.5. Product Portfolio
9.7.6. Business Performance
9.7.7. Key Strategic Moves and Developments
9.8. Kuehne And Nagel
9.8.1. Company Overview
9.8.2. Key Executives
9.8.3. Company Snapshot
9.8.4. Operating Business Segments
9.8.5. Product Portfolio
9.8.6. Business Performance
9.8.7. Key Strategic Moves and Developments
9.9. Expeditors International
9.9.1. Company Overview
9.9.2. Key Executives
9.9.3. Company Snapshot
9.9.4. Operating Business Segments
9.9.5. Product Portfolio
9.9.6. Business Performance
9.9.7. Key Strategic Moves and Developments
9.10. Nippon Express
9.10.1. Company Overview
9.10.2. Key Executives
9.10.3. Company Snapshot
9.10.4. Operating Business Segments
9.10.5. Product Portfolio
9.10.6. Business Performance
9.10.7. Key Strategic Moves and Developments
9.11. CH Robinson Worldwide
9.11.1. Company Overview
9.11.2. Key Executives
9.11.3. Company Snapshot
9.11.4. Operating Business Segments
9.11.5. Product Portfolio
9.11.6. Business Performance
9.11.7. Key Strategic Moves and Developments
9.12. Sinotrans
9.12.1. Company Overview
9.12.2. Key Executives
9.12.3. Company Snapshot
9.12.4. Operating Business Segments
9.12.5. Product Portfolio
9.12.6. Business Performance
9.12.7. Key Strategic Moves and Developments
9.13. AGILITY
9.13.1. Company Overview
9.13.2. Key Executives
9.13.3. Company Snapshot
9.13.4. Operating Business Segments
9.13.5. Product Portfolio
9.13.6. Business Performance
9.13.7. Key Strategic Moves and Developments
9.14. SF Express
9.14.1. Company Overview
9.14.2. Key Executives
9.14.3. Company Snapshot
9.14.4. Operating Business Segments
9.14.5. Product Portfolio
9.14.6. Business Performance
9.14.7. Key Strategic Moves and Developments
9.15. Kinesis Medical B.V.
9.15.1. Company Overview
9.15.2. Key Executives
9.15.3. Company Snapshot
9.15.4. Operating Business Segments
9.15.5. Product Portfolio
9.15.6. Business Performance
9.15.7. Key Strategic Moves and Developments
9.16. United Parcel Service Of America, Inc.
9.16.1. Company Overview
9.16.2. Key Executives
9.16.3. Company Snapshot
9.16.4. Operating Business Segments
9.16.5. Product Portfolio
9.16.6. Business Performance
9.16.7. Key Strategic Moves and Developments
9.17. Barett Distribution
9.17.1. Company Overview
9.17.2. Key Executives
9.17.3. Company Snapshot
9.17.4. Operating Business Segments
9.17.5. Product Portfolio
9.17.6. Business Performance
9.17.7. Key Strategic Moves and Developments
9.18. Kerry Logistics Network Limited
9.18.1. Company Overview
9.18.2. Key Executives
9.18.3. Company Snapshot
9.18.4. Operating Business Segments
9.18.5. Product Portfolio
9.18.6. Business Performance
9.18.7. Key Strategic Moves and Developments
9.19. Freight Logistics Solutions
9.19.1. Company Overview
9.19.2. Key Executives
9.19.3. Company Snapshot
9.19.4. Operating Business Segments
9.19.5. Product Portfolio
9.19.6. Business Performance
9.19.7. Key Strategic Moves and Developments

 

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