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倉庫・流通ロジスティクス市場:タイプ別(ソリューション、サービス)、運用形態別(保管、道路流通、海上流通、その他)、エンドユース別(ヘルスケア、製造、航空宇宙、通信、政府・公共事業、銀行・金融サービス、小売、メディア・娯楽、貿易・運輸、その他)、ビジネスタイプ別(倉庫、流通、付加価値サービス):2023-2032年の世界市場機会分析と産業予測

倉庫・流通ロジスティクス市場:タイプ別(ソリューション、サービス)、運用形態別(保管、道路流通、海上流通、その他)、エンドユース別(ヘルスケア、製造、航空宇宙、通信、政府・公共事業、銀行・金融サービス、小売、メディア・娯楽、貿易・運輸、その他)、ビジネスタイプ別(倉庫、流通、付加価値サービス):2023-2032年の世界市場機会分析と産業予測


Warehousing and Distribution Logistics Market By Type (Solution, Services), By Mode of Operation (Storage, Roadways Distribution, Seaways Distribution, Others), By End Use (Healthcare, Manufacturing, Aerospace, Telecommunication, Government and Public Utilities, Banking and Financial Services, Retail, Media and Entertainment, Trade and Transportation, Others), By Business Type (Warehouse, Distribution, Value Added Services): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

倉庫は、保管庫とも呼ばれ、サプライチェーンの重要な構成要素であり、販売や流通に必要な時期まで商品を保管するシステムとして機能する。生産と消費の間の緩衝材として機能し、製品が必要な時に必要な場所で入... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
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サマリー

倉庫は、保管庫とも呼ばれ、サプライチェーンの重要な構成要素であり、販売や流通に必要な時期まで商品を保管するシステムとして機能する。生産と消費の間の緩衝材として機能し、製品が必要な時に必要な場所で入手できるようにする。一方、流通ロジスティクスは、商品の出発点から最終目的地までのエンド・ツー・エンドの移動を包括する。このサービスには、包装、保管、輸送、在庫管理、在庫管理などの様々な機能が含まれる。

倉庫管理と流通ロジスティクスの統合により、企業は業務を合理化し、サプライチェーンの効率を最適化し、全体的なコストを削減することができる。商品の保管と移動を効果的に管理することで、企業は顧客に提供するサービスのレベルを維持、あるいは向上させることができる。これは、タイムリーな配送と製品の供給が顧客満足に不可欠である、今日のめまぐるしい市場において特に重要である。さらに、これらのサービスは、企業が需要の変動を管理し、在庫切れを最小限に抑え、過剰在庫を削減するのに役立ち、最終的には、より迅速で機敏なサプライチェーンにつながります。

倉庫管理と流通ロジスティクスは、効率的な製品管理と移動のバックボーンとして機能する、現代のサプライチェーンに不可欠な要素である。倉庫管理とは、販売や流通のためにすぐに必要とされない商品を保管することを指す。必要な時まで製品を保管できる安全でセキュアな環境を提供し、企業が在庫を効果的に管理するのに役立つ。
一方、流通ロジスティクスは、製造業者から最終消費者までの商品のエンド・ツー・エンドの移動を含む包括的なサービスである。これは、包装、輸送、在庫管理、在庫管理などのいくつかの重要な活動を包含する。倉庫業と流通ロジスティクスの統合は、商品が効率的に保管・管理され、タイムリーに顧客に配送されることを保証する。
世界の倉庫・流通ロジスティクス市場の成長は、リードタイムを短縮した効率的で費用対効果の高いサプライチェーンに対する需要の高まりが主な要因となっている。世界中の様々な企業が、効率的なサプライチェーンのインフラを構築するために倉庫や配送センターを建設している。例えば、2022年4月、AbrdnのAIPUTファンド(Airport Industrial Property Unit Trust)は、ヒースロー空港貨物ターミナルの向かいに36万平方フィートのdnata City East倉庫キャンパスの建設を完了した。この新しい倉庫キャンパスは、物流インフラを強化し、ゲートウェイから時間的に重要な価値の高い製品をより迅速、安全かつ持続的に移動できるようにすることが期待されている。

さらに、eコマース産業の拡大、倉庫需要の急増、在庫量の増加といった要因が、予測期間中の世界の倉庫・流通ロジスティクス市場の成長を後押しすると予想されている。しかし、物流サービスに対するメーカーの管理不足、自動倉庫の貧弱なインフラと高い初期費用が市場成長の妨げになると予想される。
逆に、倉庫の自動化傾向の増加やエクスプレス配送の需要の増加は、予測期間中に倉庫管理・配送ロジスティクス市場の拡大に有益な機会を提供すると予想される。

世界の倉庫・流通ロジスティクス市場は、エンドユース、ビジネスタイプ、オペレーションモード、タイプ、地域に区分される。最終用途別では、ヘルスケア、製造、航空宇宙、通信、政府・公共事業、銀行・金融サービス、小売、メディア・娯楽、貿易・運輸、その他に分けられる。ビジネスタイプ別では、倉庫、流通、付加価値サービスに分けられる。運営形態により、倉庫、道路流通、海上流通、その他に分類される。タイプ別では、ソリューションとサービスに二分される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析される。
この市場に参入している主要企業は、Agility、Ceva Logistics、CJ Century Logistics、CWT Ltd.、DB Schenker、DHL Supply Chain、Gemadept、Keppel Logistics、Kerry Logistic、Kuehne+Nagel、Singapore Post、Tiong Nam Logistics、WHA Corp.、YCH Group、Yusen Logistics、Manhattan Associates、Blue Yonder、Easy Metrics、TZA (Supply Chain 24/7)、SAP SE、NextView、Tecsyである。

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製品/セグメント別のプレーヤーの市場シェア分析
クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
SWOT分析
主要市場セグメント
ビジネスタイプ別
倉庫
流通
付加価値サービス
タイプ別
ソリューション
サービス
運用形態別
保管
道路配送
海上輸送
その他
最終用途別
ヘルスケア
製造業
航空宇宙
通信
政府・公益事業
銀行・金融サービス
小売
メディア・娯楽
貿易・運輸
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
フランス
イタリア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
インド
韓国
日本
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
アジリティ
ブルー・ヨンダー社
CEVA ロジスティクス
CJ センチュリーロジスティクス
CWT Pte.リミテッド
DB シェンカー
DHLグループ(DHLサプライチェーン)
イージーメトリクス
ジェマダプト
GEODIS
ケリー・ロジスティクス・ネットワーク・リミテッド
KuehneNagel
マンハッタン・アソシエイツ
ネクスト・ビュー・ソフトウェア
SAP SE
シンガポールポスト
サプライチェーン24/7
TECSYS
ティオンナムロジスティクス
WHA Corporation PCL
YCH グループ
郵船ロジスティクス

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目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.eコマース産業の拡大
3.4.1.2.倉庫需要の急増
3.4.1.3.在庫量の増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.自動倉庫の初期コストの高さ
3.4.2.2.物流サービスに対するメーカーの管理不足
3.4.3.機会
3.4.3.1.倉庫の自動化傾向の高まり
3.4.3.2.エクスプレス配送需要の急増
第4章 倉庫管理・配送物流市場:タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.ソリューション
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.サービス
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
第5章 倉庫管理・配送物流市場:運営形態別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.貯蔵
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.道路分布
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.海上輸送の流通
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.その他
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.地域別の市場規模と予測
5.5.3.国別市場シェア分析
第6章 倉庫保管・配送物流市場:エンドユース別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.ヘルスケア
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.製造業
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.航空宇宙
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
6.5.電気通信
6.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.5.2.地域別の市場規模と予測
6.5.3.国別市場シェア分析
6.6.政府・公益事業
6.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.6.2.地域別の市場規模と予測
6.6.3.国別市場シェア分析
6.7.銀行・金融サービス
6.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.7.2.地域別の市場規模と予測
6.7.3.国別市場シェア分析
6.8.小売
6.8.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.8.2.地域別の市場規模と予測
6.8.3.国別市場シェア分析
6.9.メディアとエンターテインメント
6.9.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.9.2.地域別の市場規模と予測
6.9.3.国別市場シェア分析
6.10.貿易と輸送
6.10.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.10.2.地域別の市場規模と予測
6.10.3.国別市場シェア分析
6.11.その他
6.11.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.11.2.地域別の市場規模と予測
6.11.3.国別市場シェア分析
第7章 倉庫保管・配送ロジスティクス市場:ビジネスタイプ別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.倉庫
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.流通
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
7.4.付加価値サービス
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.地域別の市場規模と予測
7.4.3.国別市場シェア分析
第8章 倉庫保管・配送物流市場:地域別
8.1.概要
8.1.1.市場規模および予測 地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測(タイプ別
8.2.3.市場規模・予測:運転モード別
8.2.4.市場規模・予測:最終用途別
8.2.5.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.6.1.米国
8.2.6.1.1.市場規模・予測:タイプ別
8.2.6.1.2.市場規模および予測:運転モード別
8.2.6.1.3.市場規模・予測:最終用途別
8.2.6.1.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.2.6.2.カナダ
8.2.6.2.1.市場規模・予測、タイプ別
8.2.6.2.2.市場規模・予測:運転モード別
8.2.6.2.3.市場規模・予測:最終用途別
8.2.6.2.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.2.6.3.メキシコ
8.2.6.3.1.市場規模・予測、タイプ別
8.2.6.3.2.市場規模・予測:営業形態別
8.2.6.3.3.市場規模・予測:最終用途別
8.2.6.3.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.3.欧州
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測(タイプ別
8.3.3.市場規模・予測:運転モード別
8.3.4.市場規模・予測:最終用途別
8.3.5.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.6.1.ドイツ
8.3.6.1.1.市場規模・予測、タイプ別
8.3.6.1.2.市場規模・予測:運転モード別
8.3.6.1.3.市場規模・予測:最終用途別
8.3.6.1.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.3.6.2.イギリス
8.3.6.2.1.市場規模・予測、タイプ別
8.3.6.2.2.市場規模・予測:運転モード別
8.3.6.2.3.市場規模・予測:最終用途別
8.3.6.2.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.3.6.3.フランス
8.3.6.3.1.市場規模・予測、タイプ別
8.3.6.3.2.市場規模・予測:運転モード別
8.3.6.3.3.市場規模・予測:最終用途別
8.3.6.3.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.3.6.4.イタリア
8.3.6.4.1.市場規模・予測、タイプ別
8.3.6.4.2.市場規模・予測:営業形態別
8.3.6.4.3.市場規模・予測:最終用途別
8.3.6.4.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.3.6.5.その他のヨーロッパ
8.3.6.5.1.市場規模・予測、タイプ別
8.3.6.5.2.市場規模および予測:運転モード別
8.3.6.5.3.市場規模・予測:最終用途別
8.3.6.5.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.4.アジア太平洋地域
8.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測、タイプ別
8.4.3.市場規模・予測:運転モード別
8.4.4.市場規模・予測:最終用途別
8.4.5.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.6.1.中国
8.4.6.1.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.6.1.2.市場規模・予測:運転モード別
8.4.6.1.3.市場規模・予測:最終用途別
8.4.6.1.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.4.6.2.インド
8.4.6.2.1.市場規模・予測、タイプ別
8.4.6.2.2.市場規模・予測:運転モード別
8.4.6.2.3.市場規模・予測:最終用途別
8.4.6.2.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.4.6.3.韓国
8.4.6.3.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.6.3.2.市場規模および予測:運転モード別
8.4.6.3.3.市場規模・予測:最終用途別
8.4.6.3.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.4.6.4.日本
8.4.6.4.1.市場規模・予測、タイプ別
8.4.6.4.2.市場規模・予測:運転モード別
8.4.6.4.3.市場規模・予測:最終用途別
8.4.6.4.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.4.6.5.その他のアジア太平洋地域
8.4.6.5.1.市場規模・予測、タイプ別
8.4.6.5.2.市場規模および予測:運転モード別
8.4.6.5.3.市場規模・予測:最終用途別
8.4.6.5.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.5.ラメア
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測(タイプ別
8.5.3.市場規模・予測:運転モード別
8.5.4.市場規模・予測:最終用途別
8.5.5.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.6.1.ラテンアメリカ
8.5.6.1.1.市場規模・予測、タイプ別
8.5.6.1.2.市場規模および予測:運転モード別
8.5.6.1.3.市場規模・予測:最終用途別
8.5.6.1.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.5.6.2.中東
8.5.6.2.1.市場規模・予測、タイプ別
8.5.6.2.2.市場規模および予測:運転モード別
8.5.6.2.3.市場規模・予測:最終用途別
8.5.6.2.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
8.5.6.3.アフリカ
8.5.6.3.1.市場規模・予測、タイプ別
8.5.6.3.2.市場規模・予測:営業形態別
8.5.6.3.3.市場規模・予測:最終用途別
8.5.6.3.4.市場規模・予測:ビジネスタイプ別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第10章 企業プロフィール
10.1.CEVAロジスティクス
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.スナップショット
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.1.7.主な戦略的動きと展開
10.2.CJセンチュリーロジスティクス
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.スナップショット
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.2.7.主な戦略的動きと展開
10.3.CWT Pte.リミテッド
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.スナップショット
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.業績
10.4.DB シェンカー
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.スナップショット
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.4.7.主な戦略的動きと展開
10.5.DHLグループ(DHLサプライチェーン)
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.スナップショット
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.5.7.主な戦略的動きと展開
10.6.ジェマダプト
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.スナップショット
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.6.6.業績
10.7.ケリー・ロジスティクス・ネットワーク・リミテッド
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.業績
10.7.7.主な戦略的動きと展開
10.8.クーネ・ナーゲル
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.業績
10.8.7.主な戦略的動きと展開
10.9.シンガポールポスト
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.9.6.業績
10.9.7.主な戦略的動きと展開
10.10.ティオン・ナム・ロジスティクス
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.スナップショット
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.業績
10.10.7.主な戦略的動きと展開
10.11.WHAコーポレーションPCL
10.11.1.会社概要
10.11.2.主要役員
10.11.3.スナップショット
10.11.4.事業セグメント
10.11.5.製品ポートフォリオ
10.11.6.業績
10.11.7.主な戦略的動きと展開
10.12.YCHグループ
10.12.1.会社概要
10.12.2.主要役員
10.12.3.スナップショット
10.12.4.事業セグメント
10.12.5.製品ポートフォリオ
10.12.6.主な戦略的動きと展開
10.13.マンハッタン・アソシエイツ
10.13.1.会社概要
10.13.2.主要役員
10.13.3.スナップショット
10.13.4.事業セグメント
10.13.5.製品ポートフォリオ
10.13.6.業績
10.14.イージーメトリクス
10.14.1.会社概要
10.14.2.主要役員
10.14.3.スナップショット
10.14.4.事業セグメント
10.14.5.製品ポートフォリオ
10.15.サプライチェーン 24/7
10.15.1.会社概要
10.15.2.主要役員
10.15.3.スナップショット
10.15.4.事業セグメント
10.15.5.製品ポートフォリオ
10.16.ネクストビューソフトウェア
10.16.1.会社概要
10.16.2.主要役員
10.16.3.スナップショット
10.16.4.事業セグメント
10.16.5.製品ポートフォリオ
10.17.テクシス
10.17.1.会社概要
10.17.2.主要役員
10.17.3.スナップショット
10.17.4.事業セグメント
10.17.5.製品ポートフォリオ
10.17.6.業績
10.17.7.主な戦略的動きと展開
10.18.ジオディス
10.18.1.会社概要
10.18.2.主要役員
10.18.3.スナップショット
10.18.4.事業セグメント
10.18.5.製品ポートフォリオ
10.18.6.業績
10.18.7.主な戦略的動きと展開
10.19.ブルー・ヨンダー社
10.19.1.会社概要
10.19.2.主要役員
10.19.3.スナップショット
10.19.4.事業セグメント
10.19.5.製品ポートフォリオ
10.19.6.業績
10.20.SAP SE
10.20.1.会社概要
10.20.2.主要役員
10.20.3.スナップショット
10.20.4.事業セグメント
10.20.5.製品ポートフォリオ
10.20.6.業績
10.21.郵船ロジスティクス
10.21.1.会社概要
10.21.2.主要役員
10.21.3.スナップショット
10.21.4.事業セグメント
10.21.5.製品ポートフォリオ
10.22.敏捷性
10.22.1.会社概要
10.22.2.主要役員
10.22.3.スナップショット
10.22.4.事業セグメント
10.22.5.製品ポートフォリオ
10.22.6.業績
10.22.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

Warehousing, also known as storage, is a crucial component of the supply chain, serving as a system for storing goods until they are needed for sale or distribution. It acts as a buffer between production and consumption, ensuring that products are available when and where they are needed. Distribution logistics, on the other hand, encompasses the end-to-end movement of goods from the point of origin to the final destination. This service includes a variety of functions such as packaging, storage, transportation, stock control, and inventory management.

The integration of warehousing and distribution logistics allows businesses to streamline their operations, optimize supply chain efficiency, and reduce overall costs. By effectively managing storage and the movement of goods, companies can maintain or even improve the level of service provided to customers. This is especially important in today's fast-paced market where timely delivery and product availability are critical to customer satisfaction. In addition, these services help businesses manage fluctuations in demand, minimize stockouts, and reduce excess inventory, ultimately leading to a more responsive and agile supply chain.

Warehousing and distribution logistics are essential elements of the modern supply chain, serving as the backbone of efficient product management and movement. Warehousing refers to the storage of goods that are not immediately needed for sale or distribution. It provides a safe and secure environment where products can be kept until they are required, thus helping businesses manage their inventory effectively.
Distribution logistics, on the other hand, is a comprehensive service that involves the end-to-end movement of goods from the manufacturer to the final consumer. It encompasses several key activities such as packaging, transportation, stock control, and inventory management. The integration of warehousing with distribution logistics ensures that goods are stored and managed efficiently, and then delivered to customers in a timely manner.
The growth of the global warehousing and distribution logistics market is majorly driven by rise in demand for efficient and cost-effective supply chain with reduced lead time. Various companies across the globe are building warehouses and distribution center to create efficient supply chain infrastructure. For instance, in April 2022, Abrdn’s AIPUT fund (Airport Industrial Property Unit Trust) completed construction of its 360,000 sq ft dnata City East warehouse campus opposite Heathrow’s Cargo Terminal. The new warehouse campus is expected to strengthen logistics infrastructure, ensuring high value time-critical products are moved more quickly, safely, and sustainably from gateway location.

Furthermore, factors such as expansion of the e-commerce industry, surge in demand for warehouses, increase in volume of inventory are anticipated to boost the growth of the global warehousing and distribution logistics market during the forecast period. However, lack of control of manufacturers on logistics service and poor infrastructure and high initial cost of automated warehouses are expected to hinder the market growth.
On the contrary, increase in trend of automation in warehouses and rise in demand for express delivery are expected to offer remunerative opportunities for the expansion of the warehousing and distribution logistics market during the forecast period.

The global warehousing and distribution logistics market is segmented into end use, business type, mode of operation, type, and region. By end use, it the market is divided into healthcare, manufacturing, aerospace, telecommunication, government & public utilities, banking & financial services, retail, media & entertainment, trade & transportation, and others. On the basis of business type, it is divided into warehouse, distribution, and value-added services. Depending on mode of operation, it is categorized into storage, roadways distribution, seaways distribution, and others. As per type, it is bifurcated into solution and services. Region wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The key players that operate in this market are Agility, Ceva Logistics, CJ Century Logistics, CWT Ltd., DB Schenker, DHL Supply Chain, Gemadept, Keppel Logistics, Kerry Logistic, Kuehne+Nagel, Singapore Post, Tiong Nam Logistics, WHA Corp., YCH Group, Yusen Logistics, Manhattan Associates, Blue Yonder, Easy Metrics, TZA (Supply Chain 24/7), SAP SE, NextView, and Tecsy

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
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Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Market share analysis of players by products/segments
● Additional company profiles with specific to client's interest
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Business Type
● Warehouse
● Distribution
● Value Added Services
By Type
● Solution
● Services
By Mode of Operation
● Storage
● Roadways Distribution
● Seaways Distribution
● Others
By End Use
● Healthcare
● Manufacturing
● Aerospace
● Telecommunication
● Government and Public Utilities
● Banking and Financial Services
● Retail
● Media and Entertainment
● Trade and Transportation
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ UK
○ France
○ Italy
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ India
○ South Korea
○ Japan
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Agility
○ Blue Yonder, Inc.
○ CEVA Logistics
○ CJ Century Logistics
○ CWT Pte. Limited
○ DB Schenker
○ DHL GROUP (DHL Supply Chain)
○ Easy Metrics
○ GEMADAPT
○ GEODIS
○ KERRY LOGISTICS NETWORK LIMITED
○ KuehneNagel
○ Manhattan Associates
○ Next View Software
○ SAP SE
○ Singapore Post Limited
○ Supply Chain 24/7
○ TECSYS
○ Tiong Nam Logistics
○ WHA Corporation PCL
○ YCH Group
○ Yusen Logistics



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Expansion of the e-commerce industry
3.4.1.2. Surge in demand for warehouses
3.4.1.3. Increase in volume of inventory
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High Initial cost of automated warehouses
3.4.2.2. Lack of control of manufacturers on logistics service
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Rise in trend of automation in warehouses
3.4.3.2. Surge in demand for express delivery
CHAPTER 4: WAREHOUSING AND DISTRIBUTION LOGISTICS MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Solution
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Services
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: WAREHOUSING AND DISTRIBUTION LOGISTICS MARKET, BY MODE OF OPERATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Storage
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Roadways Distribution
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Seaways Distribution
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Others
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: WAREHOUSING AND DISTRIBUTION LOGISTICS MARKET, BY END USE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Healthcare
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Manufacturing
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Aerospace
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Telecommunication
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
6.6. Government and Public Utilities
6.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.6.2. Market size and forecast, by region
6.6.3. Market share analysis by country
6.7. Banking and Financial Services
6.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.7.2. Market size and forecast, by region
6.7.3. Market share analysis by country
6.8. Retail
6.8.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.8.2. Market size and forecast, by region
6.8.3. Market share analysis by country
6.9. Media and Entertainment
6.9.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.9.2. Market size and forecast, by region
6.9.3. Market share analysis by country
6.10. Trade and Transportation
6.10.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.10.2. Market size and forecast, by region
6.10.3. Market share analysis by country
6.11. Others
6.11.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.11.2. Market size and forecast, by region
6.11.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: WAREHOUSING AND DISTRIBUTION LOGISTICS MARKET, BY BUSINESS TYPE
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Warehouse
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Distribution
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. Value Added Services
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: WAREHOUSING AND DISTRIBUTION LOGISTICS MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Type
8.2.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.2.4. Market size and forecast, by End Use
8.2.5. Market size and forecast, by Business Type
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Market size and forecast, by Type
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by End Use
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by Business Type
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Market size and forecast, by Type
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by End Use
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by Business Type
8.2.6.3. Mexico
8.2.6.3.1. Market size and forecast, by Type
8.2.6.3.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.2.6.3.3. Market size and forecast, by End Use
8.2.6.3.4. Market size and forecast, by Business Type
8.3. Europe
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Type
8.3.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.3.4. Market size and forecast, by End Use
8.3.5. Market size and forecast, by Business Type
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. Germany
8.3.6.1.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by End Use
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by Business Type
8.3.6.2. UK
8.3.6.2.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by End Use
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by Business Type
8.3.6.3. France
8.3.6.3.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by End Use
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by Business Type
8.3.6.4. Italy
8.3.6.4.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by End Use
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by Business Type
8.3.6.5. Rest of Europe
8.3.6.5.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by End Use
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by Business Type
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Type
8.4.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.4.4. Market size and forecast, by End Use
8.4.5. Market size and forecast, by Business Type
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. China
8.4.6.1.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by End Use
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by Business Type
8.4.6.2. India
8.4.6.2.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by End Use
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by Business Type
8.4.6.3. South Korea
8.4.6.3.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by End Use
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by Business Type
8.4.6.4. Japan
8.4.6.4.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by End Use
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by Business Type
8.4.6.5. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.5.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by End Use
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by Business Type
8.5. LAMEA
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Type
8.5.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.5.4. Market size and forecast, by End Use
8.5.5. Market size and forecast, by Business Type
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Latin America
8.5.6.1.1. Market size and forecast, by Type
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by End Use
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by Business Type
8.5.6.2. Middle East
8.5.6.2.1. Market size and forecast, by Type
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by End Use
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by Business Type
8.5.6.3. Africa
8.5.6.3.1. Market size and forecast, by Type
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Mode of Operation
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by End Use
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by Business Type
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product mapping of top 10 player
9.4. Competitive dashboard
9.5. Competitive heatmap
9.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. CEVA Logistics
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Business performance
10.1.7. Key strategic moves and developments
10.2. CJ Century Logistics
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.2.6. Business performance
10.2.7. Key strategic moves and developments
10.3. CWT Pte. Limited
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.3.6. Business performance
10.4. DB Schenker
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.4.6. Business performance
10.4.7. Key strategic moves and developments
10.5. DHL GROUP (DHL Supply Chain)
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.5.6. Business performance
10.5.7. Key strategic moves and developments
10.6. GEMADAPT
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.6.6. Business performance
10.7. KERRY LOGISTICS NETWORK LIMITED
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.7.6. Business performance
10.7.7. Key strategic moves and developments
10.8. KuehneNagel
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.8.6. Business performance
10.8.7. Key strategic moves and developments
10.9. Singapore Post Limited
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.9.6. Business performance
10.9.7. Key strategic moves and developments
10.10. Tiong Nam Logistics
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio
10.10.6. Business performance
10.10.7. Key strategic moves and developments
10.11. WHA Corporation PCL
10.11.1. Company overview
10.11.2. Key executives
10.11.3. Company snapshot
10.11.4. Operating business segments
10.11.5. Product portfolio
10.11.6. Business performance
10.11.7. Key strategic moves and developments
10.12. YCH Group
10.12.1. Company overview
10.12.2. Key executives
10.12.3. Company snapshot
10.12.4. Operating business segments
10.12.5. Product portfolio
10.12.6. Key strategic moves and developments
10.13. Manhattan Associates
10.13.1. Company overview
10.13.2. Key executives
10.13.3. Company snapshot
10.13.4. Operating business segments
10.13.5. Product portfolio
10.13.6. Business performance
10.14. Easy Metrics
10.14.1. Company overview
10.14.2. Key executives
10.14.3. Company snapshot
10.14.4. Operating business segments
10.14.5. Product portfolio
10.15. Supply Chain 24/7
10.15.1. Company overview
10.15.2. Key executives
10.15.3. Company snapshot
10.15.4. Operating business segments
10.15.5. Product portfolio
10.16. Next View Software
10.16.1. Company overview
10.16.2. Key executives
10.16.3. Company snapshot
10.16.4. Operating business segments
10.16.5. Product portfolio
10.17. TECSYS
10.17.1. Company overview
10.17.2. Key executives
10.17.3. Company snapshot
10.17.4. Operating business segments
10.17.5. Product portfolio
10.17.6. Business performance
10.17.7. Key strategic moves and developments
10.18. GEODIS
10.18.1. Company overview
10.18.2. Key executives
10.18.3. Company snapshot
10.18.4. Operating business segments
10.18.5. Product portfolio
10.18.6. Business performance
10.18.7. Key strategic moves and developments
10.19. Blue Yonder, Inc.
10.19.1. Company overview
10.19.2. Key executives
10.19.3. Company snapshot
10.19.4. Operating business segments
10.19.5. Product portfolio
10.19.6. Business performance
10.20. SAP SE
10.20.1. Company overview
10.20.2. Key executives
10.20.3. Company snapshot
10.20.4. Operating business segments
10.20.5. Product portfolio
10.20.6. Business performance
10.21. Yusen Logistics
10.21.1. Company overview
10.21.2. Key executives
10.21.3. Company snapshot
10.21.4. Operating business segments
10.21.5. Product portfolio
10.22. Agility
10.22.1. Company overview
10.22.2. Key executives
10.22.3. Company snapshot
10.22.4. Operating business segments
10.22.5. Product portfolio
10.22.6. Business performance
10.22.7. Key strategic moves and developments

 

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2025/04/15 10:26

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