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自動車用電子制御ユニット(ECU)市場:技術別(パワートレイン、ボディ、ADAS、インフォテインメント、シャシー)、用途別(乗用車、商用車、電気自動車)、モード別(従来型、自律型)、ECU容量別(16ビット、32ビット、64ビット)、タイプ別(スマートアクチュエータまたはエッジノード、セントラルECUまたはドメインECU、ゾーンECU、その他):2024年~2035年の世界の機会分析と産業予測

自動車用電子制御ユニット(ECU)市場:技術別(パワートレイン、ボディ、ADAS、インフォテインメント、シャシー)、用途別(乗用車、商用車、電気自動車)、モード別(従来型、自律型)、ECU容量別(16ビット、32ビット、64ビット)、タイプ別(スマートアクチュエータまたはエッジノード、セントラルECUまたはドメインECU、ゾーンECU、その他):2024年~2035年の世界の機会分析と産業予測


Automotive Electronic Control Unit (ECU) Market By Technology (Powertrain, Body, ADAS, Infotainment, Chassis), By Application (Passenger Cars, Commercial Vehicle, Electric Vehicles), By Mode (Conventional, Autonomous), By ECU Capacity (16 Bit, 32 Bit, 64 Bit), By Type (Smart Actuator or Edge Node, Central ECU or Domain ECU, Zonal ECU, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2035

自動車用ECU(電子制御ユニット)は、エンジン性能、安全機能、インフォテインメントなど、さまざまな電子システムや機能を管理・制御するために自動車に組み込まれた専用コンピュータである。 自動車におけるモ... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
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サマリー

自動車用ECU(電子制御ユニット)は、エンジン性能、安全機能、インフォテインメントなど、さまざまな電子システムや機能を管理・制御するために自動車に組み込まれた専用コンピュータである。
自動車におけるモノのインターネット(IoT)とスマート技術の統合が、自動車用電子制御ユニット(ECU)市場の需要を大きく牽引している。自動車のコネクテッド化が進み、リアルタイムのデータモニタリング、遠隔診断、高度なインフォテインメントシステムなど、IoT対応機能が搭載されるようになると、電子制御要件の複雑さと量が増加する。スマートテクノロジーには、さまざまなセンサーや通信モジュールからのデータを管理・処理し、シームレスな接続性と機能性を確保する高度なECUが必要です。このような統合により、車両の性能、安全性、ユーザー体験が向上するため、これらの技術革新をサポートできる高度なECUの必要性が高まっています。

さらに、V2X(Vehicle-to-Everything)通信と自律走行技術が重視されるようになったことで、複雑なデータ処理とシステム調整に対応できる高性能ECUの需要がさらに高まっている。その結果、自動車におけるIoTとスマート技術の普及が、自動車用ECU市場の拡大と進化を促す重要な要因となっている。したがって、自動車におけるIoTとスマート技術の統合が、自動車用電子制御ユニット市場の需要を牽引している。

自動車用電子制御ユニットの需要増加に伴う継続的な需要増に対応するため、さまざまな企業が現在のサービスを拡大している。例えば、2023年2月のコンチネンタルの発表は、インドの自動車産業にとって極めて重要な瞬間を浮き彫りにしており、同地域の大手自動車メーカーは先進運転支援システム(ADAS)技術を導入した。この進歩は、自動車の安全性と自動化における大きな飛躍を意味し、運転体験の向上と事故削減への取り組みの高まりを反映している。ADASには、アダプティブ・クルーズ・コントロール、レーンキーピング・アシスタンス、自動緊急ブレーキなどの革新的な機能が含まれ、これらはすべて、現代の複雑な道路を走行するドライバーを支援するために設計されている。これらの技術を統合することで、インドの自動車メーカーは自動車の安全性を向上させるだけでなく、世界の自動車トレンドに合わせ、インド自動車市場における革新と安全基準の新たなベンチマークを設定している。

さらに、自動車用電子制御ユニット・プロバイダー間の提携が増加していることも、同市場の追い風となっている。例えば、コンチネンタルは2024年4月、欧州およびアジアの自動車メーカー向けにゾーン・コントロール・ユニット(ZCU)を発表し、高性能コンピュータを超えるサーバー・ベース・システムを強化することで、サーバー・ベースの車両アーキテクチャを推進している。複数の世界的な顧客から注文を受けているこれらのZCUは、ソフトウェアで定義された自動車の階層型アーキテクチャにおける重要なコンポーネントであり、コンチネンタルのエレクトロニクス専門家は、先進的なソフトウェア駆動型自動車ソリューション開発の最前線に位置している。
例えば、2024年4月、マレリはインフィニオンとの提携により開発した最新のゾーン・コントロール・ユニットをAuto Chinaショーで紹介し、照明、車体、推進力などさまざまな車両領域にわたる複数のECUを統合し、拡張可能なソリューションにした先進の電子制御ユニットを披露した。このイノベーションは、クロスドメインの専門知識、サービス指向のソフトウェア、クラウド仮想化を通じてソフトウェア定義の車両を変革し、車両のカスタマイズとパーソナライゼーションを強化する道を開くという、マレリのリーダーシップを示すものであった。

パーソナライズされたコネクテッドな車両体験に対する需要の高まりは、自動車用電子制御ユニット(ECU)市場に有利な機会をもたらす。消費者が自分の好みに合わせた車両を求める傾向が強まる中、ECUは高度なカスタマイズ機能を実現する上で極めて重要な役割を果たしている。これらのユニットは、リアルタイムのデータ処理とさまざまな車載システム間の通信を促進し、シート位置、空調制御、インフォテインメント設定などのパーソナライズされた設定のシームレスな統合を可能にする。

例えば、2021年4月、株式会社デンソーは、車両の位置を正確に特定するための空間情報サービス電子制御ユニット(SIS ECU)と、これらの製品から配信される情報を高速処理するためのアドバンスト・ドライブ・システム電子制御ユニット(ADS ECU)およびアドバンスト・ドライブ・エクステンション電子制御ユニット(ADX ECU)を備えた先進運転支援技術を開発した。このように、新技術の採用により、自動車の電子制御およびソフトウェアコンテンツが増加し、その結果、予測期間中に電子制御ユニット(ECU)の需要が増加している。
さらに、モノのインターネット(IoT)技術の進歩によるコネクテッドカーの台頭により、車両と外部ネットワーク間の複雑なデータフローを管理できる高度なECUのニーズが高まっている。このコネクティビティによって、遠隔診断、無線ソフトウェア・アップデート、V2X(Vehicle-to-Everything)通信などの機能が実現し、ドライビング・エクスペリエンスと安全性の両方が向上します。自動車メーカーがこうした高度な機能に対する消費者の需要の高まりに応えようと努力しているため、ECU市場は大きな成長を遂げようとしている。

また、最先端ECU技術の開発に投資する企業は、現代のドライバーの進化する期待に応えるソリューションを提供することで、このトレンドを活用するのに有利な立場にある。この市場機会は、最適な性能と機能性を実現するために高度なECUに大きく依存する電気自動車や自律走行車の採用増加によってさらに増幅される。したがって、パーソナライズされたコネクテッドな車両体験に対する需要の高まりは、自動車用電子制御ユニット市場にとって有利な機会である。

自動車用電子制御ユニット市場は、技術、アプリケーション、モード、ECU容量、タイプ、地域によって区分される。技術ベースでは、市場はパワートレイン、ボディ、ADAS、インフォテインメント、シャシーに分類される。アプリケーションベースでは、市場は乗用車、商用車、電気自動車に二分される。モード別では、市場は従来型と自律型に分類される。ECU容量ベースでは、市場は16ビット、32ビット、64ビットに分類される。タイプ別では、スマートアクチュエータまたはエッジノード、セントラルECUまたはドメインECU、ゾーンECU、その他に分類される。地域別では、市場は北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカで分析される。
自動車用電子制御ユニット市場の主要企業は、Aptiv、Continental Ag、Denso Corporation、Hitachi Astemo, Ltd、Hyundai Mobis Co Ltd、Lear Corporation、Marelli Holdings Co., Ltd、Panasonic Corporation、Robert Bosch Gmbh、Pektronである。

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技術動向分析
製品/セグメント別プレーヤーの市場シェア分析
戦略的提言
顧客の関心に応じた追加的な企業プロフィール
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなどを含む、エクセル形式)
SWOT分析
主要市場セグメント
技術別
パワートレイン
ボディ
ADAS
インフォテインメント
シャシー
アプリケーション別
電気自動車
乗用車
商用車
モード別
従来型
自律走行
ECU容量別
16ビット
32ビット
64ビット
タイプ別
スマートアクチュエータまたはエッジノード
セントラルECUまたはドメインECU
ゾーンECU
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
フランス
ドイツ
イタリア
イギリス
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
アプティブ
コンチネンタル
デンソー
日立アステモ
ヒュンダイモービス
リア・コーポレーション
マレリ・ホールディングス(株
パナソニックホールディングス
ペクトロングループ
ロバート・ボッシュ

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目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度
3.3.2.新規参入の脅威が高い
3.3.3.中程度の代替品の脅威
3.3.4.ライバルの強度が高い
3.3.5.買い手の高い交渉力
3.4.市場力学
3.4.1.促進要因
3.4.1.1.先進運転支援システムに対する需要の高まり
3.4.1.2.自動車におけるIoTとスマート技術の統合
3.4.1.3.カーエレクトロニクスとコネクティビティの進歩
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.既存の車両システムとの統合の複雑さ
3.4.2.2.高度な電子制御ユニットの高コスト
3.4.3.機会
3.4.3.1.次世代カーエレクトロニクスとセンサーの開発
3.4.3.2.パーソナライズされたコネクテッドカー体験に対する需要の高まり
第4章:自動車用電子制御ユニット(ECCU)市場、技術別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.パワートレイン
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.ボディ
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.ADAS
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.インフォテインメント
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.地域別の市場規模と予測
4.5.3.国別市場シェア分析
4.6.シャシー
4.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.6.2.地域別の市場規模と予測
4.6.3.国別市場シェア分析
第5章 自動車用電子制御ユニット(ECCU)市場:用途別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.乗用車
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.商用車
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.電気自動車
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
第6章 自動車用電子制御ユニット(ECCU)市場:モード別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.従来型
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.自律型
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
第7章 自動車用電子制御ユニット(ECCU)市場:ECCU容量別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.16ビット
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.32ビット
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
7.4.64ビット
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.地域別の市場規模と予測
7.4.3.国別市場シェア分析
第8章 自動車用電子制御ユニット(ECCU)市場:タイプ別
8.1.概要
8.1.1.市場規模と予測
8.2.スマートアクチュエータまたはエッジノード
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.地域別の市場規模と予測
8.2.3.国別市場シェア分析
8.3.セントラルECUまたはドメインECU
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.地域別の市場規模と予測
8.3.3.国別市場シェア分析
8.4.ゾーンECU
8.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.4.2.地域別の市場規模と予測
8.4.3.国別市場シェア分析
8.5.その他
8.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.5.2.地域別の市場規模と予測
8.5.3.国別の市場シェア分析
第9章 自動車用電子制御ユニット(ECCU)市場:地域別
9.1.概要
9.1.1.市場規模および予測 地域別
9.2.北米
9.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.2.2.技術別の市場規模と予測
9.2.3.市場規模・予測:アプリケーション別
9.2.4.市場規模・予測:モード別
9.2.5.市場規模・予測:ECU容量別
9.2.6.市場規模・予測:タイプ別
9.2.7.市場規模・予測:国別
9.2.7.1.米国
9.2.7.1.1.市場規模・予測:技術別
9.2.7.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.2.7.1.3.市場規模・予測:モード別
9.2.7.1.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.2.7.1.5.市場規模・予測:タイプ別
9.2.7.2.カナダ
9.2.7.2.1.市場規模・予測、技術別
9.2.7.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.2.7.2.3.市場規模・予測:モード別
9.2.7.2.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.2.7.2.5.市場規模・予測:タイプ別
9.2.7.3.メキシコ
9.2.7.3.1.市場規模・予測、技術別
9.2.7.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.2.7.3.3.市場規模・予測:モード別
9.2.7.3.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.2.7.3.5.市場規模・予測:タイプ別
9.3.欧州
9.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.3.2.市場規模および予測(技術別
9.3.3.市場規模・予測:アプリケーション別
9.3.4.市場規模・予測:モード別
9.3.5.市場規模・予測:ECU容量別
9.3.6.市場規模・予測:タイプ別
9.3.7.市場規模・予測:国別
9.3.7.1.フランス
9.3.7.1.1.市場規模・予測:技術別
9.3.7.1.2.市場規模・予測:用途別
9.3.7.1.3.市場規模・予測:モード別
9.3.7.1.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.3.7.1.5.市場規模・予測:タイプ別
9.3.7.2.ドイツ
9.3.7.2.1.市場規模・予測、技術別
9.3.7.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.3.7.2.3.市場規模・予測:モード別
9.3.7.2.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.3.7.2.5.市場規模・予測:タイプ別
9.3.7.3.イタリア
9.3.7.3.1.市場規模・予測:技術別
9.3.7.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.3.7.3.3.市場規模・予測:モード別
9.3.7.3.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.3.7.3.5.市場規模・予測:タイプ別
9.3.7.4.イギリス
9.3.7.4.1.市場規模・予測:技術別
9.3.7.4.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.3.7.4.3.市場規模・予測:モード別
9.3.7.4.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.3.7.4.5.市場規模・予測:タイプ別
9.3.7.5.その他の欧州
9.3.7.5.1.市場規模・予測、技術別
9.3.7.5.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.3.7.5.3.市場規模・予測:モード別
9.3.7.5.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.3.7.5.5.市場規模・予測:タイプ別
9.4.アジア太平洋地域
9.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.4.2.市場規模および予測(技術別
9.4.3.市場規模・予測:アプリケーション別
9.4.4.市場規模・予測:モード別
9.4.5.市場規模・予測:ECU容量別
9.4.6.市場規模・予測:タイプ別
9.4.7.市場規模・予測:国別
9.4.7.1.中国
9.4.7.1.1.市場規模・予測:技術別
9.4.7.1.2.市場規模・予測:用途別
9.4.7.1.3.市場規模・予測:モード別
9.4.7.1.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.4.7.1.5.市場規模・予測:タイプ別
9.4.7.2.日本
9.4.7.2.1.市場規模・予測、技術別
9.4.7.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.4.7.2.3.市場規模・予測:モード別
9.4.7.2.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.4.7.2.5.市場規模・予測:タイプ別
9.4.7.3.インド
9.4.7.3.1.市場規模・予測:技術別
9.4.7.3.2.市場規模・予測:用途別
9.4.7.3.3.市場規模・予測:モード別
9.4.7.3.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.4.7.3.5.市場規模・予測:タイプ別
9.4.7.4.韓国
9.4.7.4.1.市場規模および予測、技術別
9.4.7.4.2.市場規模・予測:用途別
9.4.7.4.3.市場規模・予測:モード別
9.4.7.4.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.4.7.4.5.市場規模・予測:タイプ別
9.4.7.5.その他のアジア太平洋地域
9.4.7.5.1.市場規模・予測、技術別
9.4.7.5.2.市場規模・予測:用途別
9.4.7.5.3.市場規模・予測:モード別
9.4.7.5.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.4.7.5.5.市場規模・予測:タイプ別
9.5.ラメア
9.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.5.2.市場規模および予測(技術別
9.5.3.市場規模・予測:アプリケーション別
9.5.4.市場規模・予測:モード別
9.5.5.市場規模・予測:ECU容量別
9.5.6.市場規模・予測:タイプ別
9.5.7.市場規模・予測:国別
9.5.7.1.ラテンアメリカ
9.5.7.1.1.市場規模・予測、技術別
9.5.7.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.5.7.1.3.市場規模・予測:モード別
9.5.7.1.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.5.7.1.5.市場規模・予測:タイプ別
9.5.7.2.中東
9.5.7.2.1.市場規模・予測:技術別
9.5.7.2.2.市場規模・予測:用途別
9.5.7.2.3.市場規模・予測:モード別
9.5.7.2.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.5.7.2.5.市場規模・予測:タイプ別
9.5.7.3.アフリカ
9.5.7.3.1.市場規模・予測:技術別
9.5.7.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
9.5.7.3.3.市場規模・予測:モード別
9.5.7.3.4.市場規模・予測:ECU容量別
9.5.7.3.5.市場規模・予測:タイプ別
第10章 競争環境
10.1.はじめに
10.2.上位の勝利戦略
10.3.トップ10選手の製品マッピング
10.4.競合ダッシュボード
10.5.競合ヒートマップ
10.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第11章 企業プロフィール
11.1.アプティブ
11.1.1.会社概要
11.1.2.主要役員
11.1.3.スナップショット
11.1.4.事業セグメント
11.1.5.製品ポートフォリオ
11.1.6.業績
11.1.7.主な戦略的動きと展開
11.2.コンチネンタルAG
11.2.1.会社概要
11.2.2.主要役員
11.2.3.スナップショット
11.2.4.事業セグメント
11.2.5.製品ポートフォリオ
11.2.6.業績
11.2.7.主な戦略的動きと展開
11.3.株式会社デンソー
11.3.1.会社概要
11.3.2.主要役員
11.3.3.スナップショット
11.3.4.事業セグメント
11.3.5.製品ポートフォリオ
11.3.6.業績
11.3.7.主な戦略的動きと展開
11.4.日立アステモ
11.4.1.会社概要
11.4.2.主要役員
11.4.3.スナップショット
11.4.4.事業セグメント
11.4.5.製品ポートフォリオ
11.4.6.業績
11.4.7.主な戦略的動きと展開
11.5.現代モービス
11.5.1.会社概要
11.5.2.主要役員
11.5.3.スナップショット
11.5.4.事業セグメント
11.5.5.製品ポートフォリオ
11.5.6.業績
11.6.リア・コーポレーション
11.6.1.会社概要
11.6.2.主要役員
11.6.3.スナップショット
11.6.4.事業セグメント
11.6.5.製品ポートフォリオ
11.6.6.業績
11.7.株式会社マレリ・ホールディングス
11.7.1.会社概要
11.7.2.主要役員
11.7.3.スナップショット
11.7.4.事業セグメント
11.7.5.製品ポートフォリオ
11.7.6.主な戦略的動きと展開
11.8.パナソニックホールディングス株式会社
11.8.1.会社概要
11.8.2.主要役員
11.8.3.スナップショット
11.8.4.事業セグメント
11.8.5.製品ポートフォリオ
11.8.6.業績
11.9.ロバート・ボッシュ GmbH
11.9.1.会社概要
11.9.2.主要役員
11.9.3.スナップショット
11.9.4.事業セグメント
11.9.5.製品ポートフォリオ
11.9.6.業績
11.10.ペクトロングループ
11.10.1.会社概要
11.10.2.主要役員
11.10.3.スナップショット
11.10.4.事業セグメント
11.10.5.製品ポートフォリオ

 

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Summary

An automotive ECU (Electronic Control Unit) is a specialized computer embedded in vehicles to manage and control various electronic systems and functions, such as engine performance, safety features, and infotainment.
The integration of Internet of Things (IoT) and smart technologies in vehicles is significantly driving the demand for the automotive electronic control unit (ECU) market. As vehicles become increasingly connected and equipped with IoT-enabled features, such as real-time data monitoring, remote diagnostics, and advanced infotainment systems, the complexity and volume of electronic control requirements rise. Smart technologies necessitate sophisticated ECUs to manage and process data from various sensors and communication modules, ensuring seamless connectivity and functionality. This integration enhances vehicle performance, safety, and user experience, driving the need for advanced ECUs capable of supporting these innovations.

Furthermore, the growing emphasis on vehicle-to-everything (V2X) communication and autonomous driving technologies further fuels the demand for high-performance ECUs that can handle intricate data processing and system coordination. Consequently, the proliferation of IoT and smart technologies in vehicles is a key factor propelling the expansion and evolution of the automotive ECU market. Therefore, integration of IoT and smart technologies in vehicles is driving the demand for the automotive electronic control unit market.

Various companies are expanding their current services to meet the continuous rise in demand with increase in demand for automotive electronic control unit. For instance, in February 2023, Continental's announcement highlights a pivotal moment for India's automotive industry, as leading automakers in the region have introduced advanced driver assistance systems (ADAS) technology. This advancement represents a significant leap forward in vehicle safety and automation, reflecting a growing commitment to enhancing driving experiences and reducing accidents. ADAS encompasses a range of innovative features such as adaptive cruise control, lane-keeping assistance, and automatic emergency braking, all designed to assist drivers in navigating the complexities of modern roads. By integrating these technologies, Indian automakers are not only improving vehicle safety but also aligning with global automotive trends, setting a new benchmark for innovation and safety standards in the Indian automotive market.

Furthermore, the market is also benefiting from an increase in partnerships between automotive electronic control unit providers. For instance, in April 2024, Continental is advancing server-based vehicle architectures by introducing Zone Control Units (ZCUs) for European and Asian car manufacturers, enhancing their server-based systems beyond high-performance computers. With multiple global customer orders, these ZCUs represent a critical component in the tiered architecture of software-defined vehicles, positioning Continental's electronics specialists at the forefront of developing advanced, software-driven automotive solutions.
For instance, in April 2024, Marelli highlighted its latest Zone Control Unit, developed in partnership with Infineon, at the Auto China show, showcasing its advanced electronic control units that integrated multiple ECUs across various vehicle domains such as lighting, body, and propulsion into a cohesive, scalable solution. This innovation exemplified Marelli's leadership in transforming software-defined vehicles through cross-domain expertise, service-oriented software, and cloud virtualization, paving the way for enhanced vehicle customization and personalization.

The rise in demand for personalized and connected vehicle experiences presents a lucrative opportunity for the automotive electronic control unit (ECU) market. As consumers increasingly seek vehicles tailored to their preferences, ECUs play a pivotal role in enabling advanced customization features. These units facilitate real-time data processing and communication between various in-vehicle systems, allowing for seamless integration of personalized settings such as seat positions, climate control, and infotainment preferences.

For instance, in April 2021, DENSO Corporation developed its advanced driver assistance technology with Spatial Information Service Electronic Control Unit (SIS ECU) for accurately identifying the position of the vehicle and an Advanced Drive System Electronic Control Unit (ADS ECU) & Advanced Drive Extension Electronic Control Unit (ADX ECU) for high-speed processing of information delivered by these products. Thus, the adoption of new technologies has witnessed an increase in electronic and software content in vehicles, consequently increasing the demand for electronic control units (ECU) during the forecast period.
Moreover, the rise of connected vehicles, driven by advancements in Internet of Things (IoT) technology, has heightened the need for sophisticated ECUs that can manage complex data flows between the vehicle and external networks. This connectivity enables features such as remote diagnostics, over-the-air software updates, and vehicle-to-everything (V2X) communication, enhancing both the driving experience and safety. As automakers strive to meet the growing consumer demand for such advanced features, the ECU market is poised for significant growth.

In addition, companies that invest in developing cutting-edge ECU technologies will be well-positioned to capitalize on this trend, offering solutions that cater to the evolving expectations of modern drivers. This market opportunity is further amplified by the increasing adoption of electric and autonomous vehicles, which rely heavily on advanced ECUs for optimal performance and functionality. Therefore, rise in demand for personalized and connected vehicle experiences is lucrative opportunity for the automotive electronic control unit market.

The automotive electronic control unit market is segmented on the basis of technology, application, mode, ECU capacity, type, and region. On the basis of technology, the market is classified into powertrain, body, ADAS, infotainment, and chassis. On the basis of application, the market is bifurcated into passenger cars, commercial vehicle, and electric vehicles. On the basis of mode, the market is categorized into conventional, and autonomous. On the basis of ECU Capacity, the market is divided into 16 Bit, 32 Bit, and 64 Bit. On the basis of type, the market is divided into Smart Actuator or Edge Node, Central ECU or Domain ECU, Zonal ECU, and Others. On the basis of region, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America. and Middles East & Africa.
The key players in the automotive electronic control unit market are Aptiv, Continental Ag, Denso Corporation, Hitachi Astemo, Ltd, Hyundai Mobis Co Ltd, Lear Corporation, Marelli Holdings Co., Ltd, Panasonic Corporation, Robert Bosch Gmbh, and Pektron.

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● Technology Trend Analysis
● Market share analysis of players by products/segments
● Strategic Recommedations
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Technology
● Powertrain
● Body
● ADAS
● Infotainment
● Chassis
By Application
● Electric Vehicles
● Passenger Cars
● Commercial Vehicle
By Mode
● Conventional
● Autonomous
By ECU Capacity
● 16 Bit
● 32 Bit
● 64 Bit
By Type
● Smart Actuator or Edge Node
● Central ECU or Domain ECU
● Zonal ECU
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ France
○ Germany
○ Italy
○ UK
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Aptiv
○ Continental AG
○ DENSO CORPORATION
○ Hitachi Astemo, Ltd.
○ HYUNDAI MOBIS
○ Lear Corp.
○ Marelli Holdings Co., Ltd
○ Panasonic Holdings Corporation
○ Pektron Group Ltd
○ Robert Bosch GmbH



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate bargaining power of suppliers
3.3.2. High threat of new entrants
3.3.3. Moderate threat of substitutes
3.3.4. High intensity of rivalry
3.3.5. High bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rise in Demand for Advanced Driver Assistance Systems
3.4.1.2. Integration of IoT and Smart Technologies in Vehicles
3.4.1.3. Advancements in Automotive Electronics and Connectivity
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Complexity of Integration with Existing Vehicle Systems
3.4.2.2. High Cost of Advanced Electronic Control Units
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Development of Next-Generation Automotive Electronics and Sensors
3.4.3.2. Rise in Demand for Personalized and Connected Vehicle Experiences
CHAPTER 4: AUTOMOTIVE ELECTRONIC CONTROL UNIT (ECU) MARKET, BY TECHNOLOGY
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Powertrain
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Body
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. ADAS
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Infotainment
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
4.6. Chassis
4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2. Market size and forecast, by region
4.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: AUTOMOTIVE ELECTRONIC CONTROL UNIT (ECU) MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Passenger Cars
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Commercial Vehicle
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Electric Vehicles
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: AUTOMOTIVE ELECTRONIC CONTROL UNIT (ECU) MARKET, BY MODE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Conventional
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Autonomous
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: AUTOMOTIVE ELECTRONIC CONTROL UNIT (ECU) MARKET, BY ECU CAPACITY
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. 16 Bit
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. 32 Bit
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. 64 Bit
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: AUTOMOTIVE ELECTRONIC CONTROL UNIT (ECU) MARKET, BY TYPE
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast
8.2. Smart Actuator or Edge Node
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by region
8.2.3. Market share analysis by country
8.3. Central ECU or Domain ECU
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by region
8.3.3. Market share analysis by country
8.4. Zonal ECU
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by region
8.4.3. Market share analysis by country
8.5. Others
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by region
8.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 9: AUTOMOTIVE ELECTRONIC CONTROL UNIT (ECU) MARKET, BY REGION
9.1. Overview
9.1.1. Market size and forecast By Region
9.2. North America
9.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.2.2. Market size and forecast, by Technology
9.2.3. Market size and forecast, by Application
9.2.4. Market size and forecast, by Mode
9.2.5. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.2.6. Market size and forecast, by Type
9.2.7. Market size and forecast, by country
9.2.7.1. U.S.
9.2.7.1.1. Market size and forecast, by Technology
9.2.7.1.2. Market size and forecast, by Application
9.2.7.1.3. Market size and forecast, by Mode
9.2.7.1.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.2.7.1.5. Market size and forecast, by Type
9.2.7.2. Canada
9.2.7.2.1. Market size and forecast, by Technology
9.2.7.2.2. Market size and forecast, by Application
9.2.7.2.3. Market size and forecast, by Mode
9.2.7.2.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.2.7.2.5. Market size and forecast, by Type
9.2.7.3. Mexico
9.2.7.3.1. Market size and forecast, by Technology
9.2.7.3.2. Market size and forecast, by Application
9.2.7.3.3. Market size and forecast, by Mode
9.2.7.3.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.2.7.3.5. Market size and forecast, by Type
9.3. Europe
9.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.3.2. Market size and forecast, by Technology
9.3.3. Market size and forecast, by Application
9.3.4. Market size and forecast, by Mode
9.3.5. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.3.6. Market size and forecast, by Type
9.3.7. Market size and forecast, by country
9.3.7.1. France
9.3.7.1.1. Market size and forecast, by Technology
9.3.7.1.2. Market size and forecast, by Application
9.3.7.1.3. Market size and forecast, by Mode
9.3.7.1.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.3.7.1.5. Market size and forecast, by Type
9.3.7.2. Germany
9.3.7.2.1. Market size and forecast, by Technology
9.3.7.2.2. Market size and forecast, by Application
9.3.7.2.3. Market size and forecast, by Mode
9.3.7.2.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.3.7.2.5. Market size and forecast, by Type
9.3.7.3. Italy
9.3.7.3.1. Market size and forecast, by Technology
9.3.7.3.2. Market size and forecast, by Application
9.3.7.3.3. Market size and forecast, by Mode
9.3.7.3.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.3.7.3.5. Market size and forecast, by Type
9.3.7.4. UK
9.3.7.4.1. Market size and forecast, by Technology
9.3.7.4.2. Market size and forecast, by Application
9.3.7.4.3. Market size and forecast, by Mode
9.3.7.4.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.3.7.4.5. Market size and forecast, by Type
9.3.7.5. Rest of Europe
9.3.7.5.1. Market size and forecast, by Technology
9.3.7.5.2. Market size and forecast, by Application
9.3.7.5.3. Market size and forecast, by Mode
9.3.7.5.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.3.7.5.5. Market size and forecast, by Type
9.4. Asia-Pacific
9.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.4.2. Market size and forecast, by Technology
9.4.3. Market size and forecast, by Application
9.4.4. Market size and forecast, by Mode
9.4.5. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.4.6. Market size and forecast, by Type
9.4.7. Market size and forecast, by country
9.4.7.1. China
9.4.7.1.1. Market size and forecast, by Technology
9.4.7.1.2. Market size and forecast, by Application
9.4.7.1.3. Market size and forecast, by Mode
9.4.7.1.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.4.7.1.5. Market size and forecast, by Type
9.4.7.2. Japan
9.4.7.2.1. Market size and forecast, by Technology
9.4.7.2.2. Market size and forecast, by Application
9.4.7.2.3. Market size and forecast, by Mode
9.4.7.2.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.4.7.2.5. Market size and forecast, by Type
9.4.7.3. India
9.4.7.3.1. Market size and forecast, by Technology
9.4.7.3.2. Market size and forecast, by Application
9.4.7.3.3. Market size and forecast, by Mode
9.4.7.3.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.4.7.3.5. Market size and forecast, by Type
9.4.7.4. South Korea
9.4.7.4.1. Market size and forecast, by Technology
9.4.7.4.2. Market size and forecast, by Application
9.4.7.4.3. Market size and forecast, by Mode
9.4.7.4.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.4.7.4.5. Market size and forecast, by Type
9.4.7.5. Rest of Asia-Pacific
9.4.7.5.1. Market size and forecast, by Technology
9.4.7.5.2. Market size and forecast, by Application
9.4.7.5.3. Market size and forecast, by Mode
9.4.7.5.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.4.7.5.5. Market size and forecast, by Type
9.5. LAMEA
9.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.5.2. Market size and forecast, by Technology
9.5.3. Market size and forecast, by Application
9.5.4. Market size and forecast, by Mode
9.5.5. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.5.6. Market size and forecast, by Type
9.5.7. Market size and forecast, by country
9.5.7.1. Latin America
9.5.7.1.1. Market size and forecast, by Technology
9.5.7.1.2. Market size and forecast, by Application
9.5.7.1.3. Market size and forecast, by Mode
9.5.7.1.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.5.7.1.5. Market size and forecast, by Type
9.5.7.2. Middle East
9.5.7.2.1. Market size and forecast, by Technology
9.5.7.2.2. Market size and forecast, by Application
9.5.7.2.3. Market size and forecast, by Mode
9.5.7.2.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.5.7.2.5. Market size and forecast, by Type
9.5.7.3. Africa
9.5.7.3.1. Market size and forecast, by Technology
9.5.7.3.2. Market size and forecast, by Application
9.5.7.3.3. Market size and forecast, by Mode
9.5.7.3.4. Market size and forecast, by ECU Capacity
9.5.7.3.5. Market size and forecast, by Type
CHAPTER 10: COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. Introduction
10.2. Top winning strategies
10.3. Product mapping of top 10 player
10.4. Competitive dashboard
10.5. Competitive heatmap
10.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 11: COMPANY PROFILES
11.1. Aptiv
11.1.1. Company overview
11.1.2. Key executives
11.1.3. Company snapshot
11.1.4. Operating business segments
11.1.5. Product portfolio
11.1.6. Business performance
11.1.7. Key strategic moves and developments
11.2. Continental AG
11.2.1. Company overview
11.2.2. Key executives
11.2.3. Company snapshot
11.2.4. Operating business segments
11.2.5. Product portfolio
11.2.6. Business performance
11.2.7. Key strategic moves and developments
11.3. DENSO CORPORATION
11.3.1. Company overview
11.3.2. Key executives
11.3.3. Company snapshot
11.3.4. Operating business segments
11.3.5. Product portfolio
11.3.6. Business performance
11.3.7. Key strategic moves and developments
11.4. Hitachi Astemo, Ltd.
11.4.1. Company overview
11.4.2. Key executives
11.4.3. Company snapshot
11.4.4. Operating business segments
11.4.5. Product portfolio
11.4.6. Business performance
11.4.7. Key strategic moves and developments
11.5. HYUNDAI MOBIS
11.5.1. Company overview
11.5.2. Key executives
11.5.3. Company snapshot
11.5.4. Operating business segments
11.5.5. Product portfolio
11.5.6. Business performance
11.6. Lear Corp.
11.6.1. Company overview
11.6.2. Key executives
11.6.3. Company snapshot
11.6.4. Operating business segments
11.6.5. Product portfolio
11.6.6. Business performance
11.7. Marelli Holdings Co., Ltd
11.7.1. Company overview
11.7.2. Key executives
11.7.3. Company snapshot
11.7.4. Operating business segments
11.7.5. Product portfolio
11.7.6. Key strategic moves and developments
11.8. Panasonic Holdings Corporation
11.8.1. Company overview
11.8.2. Key executives
11.8.3. Company snapshot
11.8.4. Operating business segments
11.8.5. Product portfolio
11.8.6. Business performance
11.9. Robert Bosch GmbH
11.9.1. Company overview
11.9.2. Key executives
11.9.3. Company snapshot
11.9.4. Operating business segments
11.9.5. Product portfolio
11.9.6. Business performance
11.10. Pektron Group Ltd
11.10.1. Company overview
11.10.2. Key executives
11.10.3. Company snapshot
11.10.4. Operating business segments
11.10.5. Product portfolio

 

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2025/04/11 10:26

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