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アセアン貨物輸送:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Asean Freight Forwarding - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

アセアンのフレイトフォワーディング市場規模は2024年に274.8億米ドルと推定され、2029年には463.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は11%である。 主なハイライト この... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アセアンのフレイトフォワーディング市場規模は2024年に274.8億米ドルと推定され、2029年には463.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は11%である。

主なハイライト

  • この地域には6億4,000万人以上の人々が暮らし、約2兆9,000億米ドルのGDPを生み出している。輸送とロジスティクスは、この地域全体の政府にとって重要な分野である。
  • 同地域における消費の高まりと電子商取引の着実な成長により、工業用在庫の開発と近代化の傾向は加速すると予想される。
  • シンガポールは確立された貨物輸送市場のひとつであり、インドネシアは人口が多く興味深い市場である。タイとマレーシアも重要な市場であり、予測期間中に着実な成長が見込まれる。
  • 急成長にもかかわらず、この地域の物流効率は比較的低い。通関は貨物輸送市場において、効率性に大きく影響する重要なプロセスのひとつである。この地域の政府は、通関プロセスの効率を改善するために必要な措置を講じている。
  • 貿易量の増加に伴い、この地域でも多くの貨物集約プラットフォームが立ち上がっている。これらのプラットフォームは、中小企業の貨物を統合し、統合された貨物を貨物輸送業者に送る。これにより、少量の貨物を転送する際の処理時間や複雑さが軽減される。
  • 農業はこの地域全体の主要な経済活動のひとつであるため、コールドチェーン・ロジスティクスはこの地域全体で急速に成長しているビジネスである。その中で、生鮮品の冷凍輸送や航空輸送も増加している。

ASEAN貨物輸送市場の動向

海上貨物輸送は予測期間中に著しい成長を遂げる

この地域の地理的プロフィールから、海上貿易は効果的なサプライ・チェーン・ネットワークの実現に不可欠であり、地域の成長に大きなチャンスをもたらすことがわかる。特にインドネシアとフィリピンでは、海運はこの地域の輸送システムにとって不可欠な要素である。

シンガポールとマレーシアの港は、比較的インフラが整っており、大型船を扱うことができる。タイの港湾の質も良いが、インドネシア、フィリピン、ベトナムの港湾の質は相対的に低い。

例えば、マラッカ海峡は世界貿易の4分の1以上を占めている。同地域の立地の良さと、現在進行中の港湾インフラの大規模改修を考慮すると、海上貨物輸送市場は予測期間中に着実な成長が見込まれる。

港湾の自動化、人工知能、モノのインターネット、ブロックチェーンなどの新たな新技術が、海上貨物輸送市場を将来的に押し上げると予想される。

域内貿易の拡大が貨物輸送市場を牽引する見通し

この地域の国際貿易は、製造業の増加によって急速に成長している。製造業はASEANの新興経済圏の主要部門であり、域内政府はタイの東部経済回廊(EEC)など、さまざまな取り組みを通じて製造業活動を継続的に促進している。

中国では製造コストの上昇に伴い、労働集約的な産業からの脱却が進んでいる。さらに、バリュー・チェーンの向上により、企業は製造施設を東南アジアに移転している。さらに、自由貿易協定(FTA)や経済特区(SEZ)が、この地域の貿易と製造活動の成長を後押ししている。

この地域の多くの経済は輸出が主体である。さらに、貨物輸送市場は貿易の増加に悪影響を及ぼし、この地域の経済成長を支えている。

ASEAN貨物輸送業界の概要

同地域の貨物輸送市場は、多数のプレーヤーによって断片化されている。この地域には、DHL、DBシェンカー、セバ・ロジスティクス、シノトランス、日本通運などの大手国際貨物輸送会社が存在する。これらの国際的なプレーヤーとは別に、中小企業である多くの国内企業も貨物輸送事業に従事している。この地域で陸上輸送の存在感を示していることは、貨物輸送事業に携わる企業にとって有利である。

高い成長ポテンシャルを持つこの地域では、ロジスティクス分野で新たなプレーヤーの参入が相次いでいる。例えば、2019年5月、マヒンドラ・ロジスティクスは、同社の貨物輸送事業を強化するため、ASEAN地域での買収を模索していると発表した。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査成果物
1.2 調査の前提
1.3 調査範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場のダイナミクスと洞察
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 市場ダイナミクス
4.2.1 推進要因
4.2.2 抑制要因
4.2.3 機会
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.4 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.5 政府の規制と取り組み
4.6 技術動向
4.7 この地域のEコマース産業(国内および越境)に関する洞察
4.8 スポットライト - 貨物輸送コスト/運賃
4.9 貨物輸送回廊の概要
4.10 主要な経済特区(SEZ)と製造拠点に関する洞察
4.11 環太平洋パートナーシップ包括的および先進的協定(CPTPP)の詳細と貨物輸送への影響
4.12 陸上貨物輸送(道路と鉄道)に関する洞察

5 市場の区分
5.1 輸送モード
5.1.1 航空貨物輸送
5.1.2 海上貨物輸送
5.2 サービス
5.2.1 貨物輸送
5.2.2 倉庫保管
5.2.3 付加価値サービス(通関、梱包など)
5.3 国
5.3.1 シンガポール
5.3.2 タイ
5.3.3 マレーシア
5.3.4 インドネシア
5.3.5 ベトナム
5.3.6 フィリピン
5.3.7 その他のASEAN諸国(ミャンマー、ラオス、カンボジア、ブルネイ)
5.4 エンドユーザー
5.4.1 製造業および自動車
5.4.2 石油・ガス、鉱業、採石業
5.4.3 農業、漁業、林業
5.4.4 建設業
5.4.5 流通業(卸売業および小売業-FMCGを含む)
5.4.6 その他エンドユーザー(電気通信、医薬品など)

6 競争環境
6.1 概要(市場集中度と主要プレーヤー)
6.2 企業プロフィール(M&A、合弁事業、提携、合意を含む)
6.2.1 ドイツポストDHLグループ(DHLグローバルフォワーディング)
6.2.2 クーネ+ナーゲルインターナショナルAG
6.2.3 DB シェンカー
6.2.4 シノトランス・リミテッド
6.2.5 DSV A/S
6.2.6 日本通運株式会社Ltd.
6.2.7 CEVAロジスティクス
6.2.8 近鉄エクスプレス
6.2.9 ケリー・ロジスティクス・ネットワーク・リミテッド
6.2.10 日本郵船株式会社(郵船ロジスティクス株式会社)
6.2.11 ジェマデプト・コーポレーション/ジェマデプト・ロジスティクス
6.2.12 トランスオーシャン・ホールディングス
6.2.13 Freight Management Holdings Bhd
6.2.14 コンプリート・ロジスティック・サービス(Complete Logistic Services Bhd
6.2.15 サムデラ
6.3 その他の会社(主要情報/概要)
6.3.1 C.H. Robinson、Expeditors International、United Parcel Service Inc.、Geodis、Bollor Logistics、Hellmann Worldwide Logistics GmbH & Co.KG、Agility Logistics Pvt Ltd、Advantage Logistics Co.Ltd.、PT Cahaya Pundimas Indonusa* がある。

7 市場機会と今後の動向

8 付録
8.1 活動別、地域別のGDP分布
8.2 資本の流れに関する洞察
8.3 対外貿易統計-輸出入(品目別
8.4 ASEANの主要輸出先に関する考察
8.5 ASEANの主要輸入原産地に関する洞察

 

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Summary

The Asean Freight Forwarding Market size is estimated at USD 27.48 billion in 2024, and is expected to reach USD 46.32 billion by 2029, growing at a CAGR of 11% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The region is home to more than 640 million people and generates GDP of around USD 2.9 trillion. Transportation and logistics are the key areas of focus for governments across the region.
  • With the rising consumption and steady growth of e-commerce in the region, the trend of developing and modernizing the industrial inventories is expected to accelerate.
  • Singapore has one of the established freight forwarding markets, and Indonesia remains an interesting market with high population. Thailand and Malaysia are also significant and are expected to witness steady growth during the forecast period.
  • Despite the rapid growth, the logistics efficiency in the region is comparatively lower. Customs clearance is one of the critical processes in the freight forwarding market that largely affects efficiency. The governments of the region are taking necessary steps for improving the efficiency of the customs clearance process.
  • In the wake of rising trade volume, a lot of freight aggregation platforms are also being started in the region. These platforms consolidate the freight from small- and medium-sized firms and send the combined cargo to freight forwarders. This reduces the processing time and complexities involved in forwarding low volumes of cargo.
  • As agriculture being one of the key economic activities across the region, the cold chain logistics is a rapidly growing business across the region. In this context, the reefer shipping and air transport of perishable goods are also increasing.

ASEAN Freight Forwarding Market Trends

Sea Freight Forwarding to Achieve Significant Growth over the Forecast Period

The geographical profile of the region indicates that the maritime trade is vital to achieve an effective supply chain network, and it brings significant opportunities for the growth of the region. Shipping is a vital factor in the region’s transportation system, especially in Indonesia and Philippines.

The ports in Singapore and Malaysia are capable of handling large vessels with comparatively better infrastructure. The port quality in Thailand is also good, while the port quality in Indonesia, Philippines, and Vietnam is relatively lower.

The region is an important hub for cargo flow; for example, the Strait of Malacca accounts for more than one-fourth of the global trade. Given the prominent location of the region and the ongoing major upgrades of port infrastructure, the sea freight forwarding market is expected to witness steady growth over the forecast period.

The emerging new technologies, such as port automation, artificial intelligence, Internet of Things, and blockchain, are expected to boost the sea freight forwarding market in future.

Growing Trade in the Region is Expected to Drive the Freight Forwarding Market

The international trade of the region is growing rapidly, driven by the increasing manufacturing activity. The manufacturing sector is the key sector in the emerging economies of ASEAN, and the governments of the region are continuously promoting the manufacturing activities through various initiatives, such as, Eastern Economic Corridor (EEC) in Thailand.

With the rising manufacturing costs in China, the country is moving away from labor-intensive industries. Additionally, moving up the value chain is leading the businesses to relocate their manufacturing facilities to Southeast Asia. Moreover, the Free Trade Agreements (FTAs) and Special Economic Zones (SEZs) fuel the growth of trade and manufacturing activities in the region.

A lot of economies in the region are majorly export driven. Additionally, the freight forwarding market is detrimental to the rising trade and supports the economic growth of the region.

ASEAN Freight Forwarding Industry Overview

The freight forwarding market in the region is fragmented with a large number of players. The region has the presence of large international freight forwarders, such as DHL, DB Schenker, Ceva Logistics, Sinotrans, Nippon Express, and other companies. Apart from these international players, a lot of domestic companies that are small- and medium-sized firms are also engaged in the freight forwarding business. Having a presence in land transport in the region presents an advantage to the companies involved in freight forwarding business.

With a high growth potential, the region is witnessing entry of new players in the logistics sector. For instance, in May 2019, Mahindra Logistics announced that the company is looking for an acquisition in the ASEAN region to strengthen the freight forwarding business of the company.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on the E-commerce Industry in the Region (Domestic and Cross-border)
4.8 Spotlight - Freight Transportation Costs/Freight Rates
4.9 Brief on Freight Transport Corridors
4.10 Insights on Key Special Economic Zones (SEZs) and Manufacturing Hubs
4.11 Details on Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership (CPTPP) and its Effect on Freight Forwarding
4.12 Insights on Land Freight Forwarding (Road and Rail)

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Mode of Transport
5.1.1 Air Freight Forwarding
5.1.2 Sea Freight Forwarding
5.2 Service
5.2.1 Freight Transport
5.2.2 Warehousing
5.2.3 Value-added Services (Customs Clearance, Packaging, etc.)
5.3 Country
5.3.1 Singapore
5.3.2 Thailand
5.3.3 Malaysia
5.3.4 Indonesia
5.3.5 Vietnam
5.3.6 Philippines
5.3.7 Rest of ASEAN (Myanmar, Laos, Cambodia, and Brunei)
5.4 End User
5.4.1 Manufacturing and Automotive
5.4.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.4.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.4.4 Construction
5.4.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
5.4.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceutical, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles (including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group (DHL Global Forwarding)
6.2.2 Kuehne + Nagel International AG
6.2.3 DB Schenker
6.2.4 Sinotrans Limited
6.2.5 DSV A/S
6.2.6 Nippon Express Co. Ltd
6.2.7 CEVA Logistics
6.2.8 Kintetsu World Express Inc.
6.2.9 Kerry Logistics Network Limited
6.2.10 Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (Yusen Logistics Co. Ltd)
6.2.11 Gemadept Corporation/Gemadept Logistics
6.2.12 TransOcean Holdings Bhd
6.2.13 Freight Management Holdings Bhd
6.2.14 Complete Logistic Services Bhd
6.2.15 PT Samudera
6.3 Other Companies (Key Information/Overview)
6.3.1 C.H. Robinson, Expeditors International, United Parcel Service Inc., Geodis, Bollor Logistics, Hellmann Worldwide Logistics GmbH & Co. KG, Agility Logistics Pvt Ltd, Advantage Logistics Co. Ltd, and PT Cahaya Pundimas Indonusa*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.4 Insights on Key Export Destinations of ASEAN
8.5 Insights on Key Import Origins of ASEAN

 

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