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欧州医薬品ロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Europe Pharmaceutical Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

欧州の医薬品ロジスティクス市場規模は2024年に868.9億米ドルと推定され、予測期間中(2024〜2029年)の年平均成長率は3.92%で、2029年には1,053.1億米ドルに達すると予測されている。 主なハイライト 欧州に... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

欧州の医薬品ロジスティクス市場規模は2024年に868.9億米ドルと推定され、予測期間中(2024〜2029年)の年平均成長率は3.92%で、2029年には1,053.1億米ドルに達すると予測されている。

主なハイライト

  • 欧州における医薬品ロジスティクスの需要は、主にCOVID-19の大流行と大手製薬会社による投資の増加に後押しされた医薬品とワクチンの需要増によって牽引されている。COVID-19の大流行により、欧州では従来型医薬品と一般用医薬品(OTC)の取引が増加した。生物製剤、ホルモン剤、ワクチン、複合タンパク質、コールドチェーン輸送を必要とする温度特異的副産物の生産率の向上も、欧州医薬品ロジスティクス市場の著しい成長を目撃した。欧州には強力で競争の激しい製薬業界がある。
  • さらに、製薬業界における細胞療法、ワクチン、血液製剤の需要の増加が、同地域の医薬品ロジスティクス市場の成長を牽引している。医薬品部門におけるリバース・ロジスティクス需要の増加、温度に敏感な医薬品需要の増加、医薬品ロジスティクスにおけるRFID技術の利用の増加は、欧州の医薬品ロジスティクス市場における今後の動向である。
  • 医薬品販売の増加は、ヘルスケアロジスティクス市場の成長を促進すると予想される。医薬品は薬局やドラッグストアなどに保管・輸送されるため、輸送やヘルスケアロジスティクスの需要が高まる。

欧州医薬品ロジスティクス市場動向

欧州医薬品売上高の増加

欧州は世界第2位のバイオ医薬品市場である。人口の増加としつこい病気が市場の発展を後押ししている。受け入れ態勢と開放性、病気の治療と終結のためのバイオ医薬品へのアクセスのしやすさ、薬物療法に関連する心構えが欧州市場を後押ししている。

近年、欧州委員会(EC)は、患者のニーズを満たす安全で安価な医薬品の供給を確保し、イノベーターとして世界のリーダーであり続けるために欧州の製薬業界を支援することを目的として、欧州の医薬品戦略案に関するパブリック・インプットを開始した。

医薬品メーカーは、製品の品質と感度をますます重視するようになっています。複雑な生物学的ベースの医薬品の開発、ホルモン治療、ワクチン、複雑なタンパク質の出荷などの要因は、特殊な輸送や倉庫を必要とする特定の結果を必要とします。医薬品と医療機器の温度管理物流は、ヘルスケア物流業界で著しく成長している部分である。さらに、商品の品質を維持するための効果的なコールドチェーン物流サービスに対するニーズの増加が、医薬品物流市場の成長を後押ししている。

加えて、製薬業界のコールドチェーン・サプライチェーンとロジスティクス全体が、より戦略的で信頼性の高いものになりつつある。こうした高価値の医薬品は、そのほとんどが流通網全体にわたってコールドチェーン・ソリューションを通じて出荷されるため、市場の成長を後押ししている。

2021年、スイスのノバルティスは、処方薬(Rx)の売上高で欧州の製薬会社のトップに立ち、約511億3000万米ドルを売り上げた。

売上が増えれば、薬局やドラッグストアなどに製品を運ぶ適切な物流が必要となり、医薬品物流の需要が高まる。

ドイツからの医薬品輸出の増加

ドイツ貿易投資庁(GTAI)によれば、ドイツはヨーロッパ最大の医薬品市場であり、世界第4位の規模を誇る。ドイツは医薬品製造の世界的な原動力のひとつとみなされており、その高度に熟練した労働力は、製薬企業が高い製造品質を維持しながら、バイオシミラーのような複雑で要求の厳しい製品をさらに切り崩す力を与えている。

予防接種と診断薬を含むドイツの医薬品市場の施設と薬局店舗部門の絶対額は、2020年に7%以上成長して495億ユーロ(545億7,000万米ドル)になる。業界レポートが示すように、錠剤、分包、注射剤などの単位を数えた合計は、やや減少(-0.6%)して975億ユーロ(1,074億8,000万米ドル)となった。各センター・薬局の売上高は6〜7%増加した。診療所で消費された金額は10%減少したが、ドラッグストア業界の取引は変化しなかったと報告書は述べている。

さらに2021年には、EUの医薬品輸出の約32%が米国に輸出された。2021年、ドイツの主な医薬品輸入先は米国で、輸入額は178億ユーロ(196億2,000万米ドル)を超えた。次いでスイスが約84億ユーロ(92.6億米ドル)の医薬品をドイツから輸入している。2021年のドイツへの医薬品輸入額は約710億ユーロ(782.7億米ドル)であった。この結果、輸出額が輸入額を上回るため、ドイツの医薬品貿易収支はプラスとなった。さらに、ドイツの医薬品市場は2021年に約565億ユーロ(62.8億米ドル)の収益を上げ、欧州の主要医薬品市場となった。

欧州医薬品物流業界の概要

欧州の医薬品ロジスティクス市場は競争が激しく断片化されており、地域的・国際的な市場プレーヤーで構成されている。同市場には、DHL Supply Chain、FedEx、Kuehne + Nagel International AG、United Parcel Service、CH Robinsonなどの大手企業が存在する。国内の主要企業には、Eurotranspharma、Centre Specialties Pharmaceutiques、PostNL Pharma & Care、Trans-o-Flex Schnell-Lieferdienst GmbHなどがある。

これらの企業は、自動化、人工知能と機械学習(AIとML)、ブロックチェーン、輸送管理システムなどの次世代物流ソリューション技術を自社のサービスに導入し、サプライチェーンの生産性を高め、コストを削減し、エラーを回避している。

例えば、2021年4月、フランスを拠点とするCEVA Logisticsは、FOR PATIENTSヘルスケアロジスティクスのサブブランドを立ち上げた。この新しい温度感応型ソリューションは、世界中の温度管理された施設にある医療・製薬企業に完全なロジスティクス・ソリューションを提供する。CEVAは、組み込みの位置・温度IoTデバイスを通じて、リアルタイムの意思決定のための可視性と追跡ソリューションを提供する。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査成果物
1.2 調査の前提
1.3 調査範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場ダイナミクス
4.2.1 市場の促進要因
4.2.2 市場の抑制要因
4.2.3 市場機会
4.3 高級住宅不動産セクターにおける技術革新への洞察
4.4 政府の規制とイニシアチブ
4.5 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.6 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.6.1 新規参入企業の脅威
4.6.2 買い手/消費者の交渉力
4.6.3 供給者の交渉力
4.6.4 代替製品の脅威
4.6.5 競争ライバルの激しさ
4.7 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 製品別
5.1.1 ジェネリック医薬品
5.1.2 ブランド医薬品
5.2 業務別
5.2.1 コールドチェーン輸送
5.2.2 非コールドチェーン輸送
5.3 用途別
5.3.1 バイオ医薬品
5.3.2 化学医薬品
5.4 輸送別
5.4.1 航空
5.4.2 鉄道
5.4.3 道路
5.4.4 海運
5.5 地域別
5.5.1 ドイツ
5.5.2 イギリス
5.5.3 オランダ
5.5.4 フランス
5.5.5 イタリア
5.5.6 スペイン
5.5.7 ポーランド
5.5.8 ベルギー
5.5.9 スウェーデン
5.5.10 その他のヨーロッパ

6 競争環境
6.1 概要(市場集中度と主要プレーヤー)
6.2 企業プロフィール
6.2.1 DHL
6.2.2 フェデックス
6.2.3 キューネ+ナーゲルインターナショナルAG
6.2.4 ユナイテッドパーセルサービス
6.2.5 C.H.ロビンソン
6.2.6 CEVAロジスティクス
6.2.7 DB シェンカー
6.2.8 アジリティ・ロジスティクス
6.2.9 ユーロトランスファーマ
6.2.10 CSP

7 市場機会と今後の動向

8 付録

 

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Summary

The Europe Pharmaceutical Logistics Market size is estimated at USD 86.89 billion in 2024, and is expected to reach USD 105.31 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.92% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The demand for pharmaceutical logistics in Europe is mainly driven by the increasing demand for drugs and vaccines, fueled by the COVID-19 pandemic and increasing investments by leading pharmaceutical firms. The COVID-19 pandemic increased the trade of conventional and over-the-counter (OTC) drugs in Europe. Enhancement in the production rate of biologics, hormone medications, vaccines, complex proteins, and temperature-specific byproducts requiring cold chain shipment also witnessed significant growth in the European pharmaceutical logistics market. There is a strong and competitive pharmaceutical industry in Europe.
  • Moreover, increasing demand for cellular therapies, vaccines, and blood products in the pharmaceutical industry is driving the growth of the region's pharmaceutical logistics market. The increase in demand for reverse logistics in the pharmaceutical sector, the rise in demand for temperature-sensitive pharmaceutical drugs, and the increase in the use of RFID technologies for pharmaceutical logistics are upcoming trends in the pharmaceutical logistics market in Europe.
  • The growing pharmaceutical sales are expected to propel the growth of the healthcare logistics market. Increasing sales of pharmaceuticals are expected to boost the demand for logistics as the pharmaceutical products or drugs should be stored and transported to pharmacies, drug stores, and others, thus increasing the demand for transportation or healthcare logistics.

Europe Pharmaceutical Logistics Market Trends

Increase in European Pharmaceutical Sales

Europe is the second-biggest biopharmaceuticals market in the world. The increasing populace and persistent sicknesses are pushing market development. The reception and openness, accessibility of biopharmaceuticals for the treatment and conclusion of illnesses, and mindfulness connected with medication have boosted the European market.

In the recent year, the European Commission (EC) launched public input on its proposed pharmaceutical strategy for Europe to ensure the region's supply of safe and affordable medicines to meet patients' needs and support the European pharmaceutical industry in order to remain an innovator and world leader.

Pharmaceutical manufacturers increasingly focus on product quality and sensitivity. Factors such as the development of complex biological-based medicines and shipments of hormone treatments, vaccines, and complex proteins require specific results in need of specialized transportation and warehousing. Temperature-controlled logistics of pharmaceutical products and medical devices is a significantly growing part of the healthcare logistics industry. Moreover, increase in need for effective cold chain logistics services to maintain the quality of goods fuels the growth of the pharmaceutical logistics market.

In addition, the entire cold chain supply chain and logistics for pharmaceutical industry is becoming more strategic and reliable. These high-value pharmaceutical products are mostly shipped via cold chain solutions across the entire distribution network, thus driving the growth of the market.

During 2021, Swiss company Novartis was the leading European pharmaceutical company in terms of prescription (Rx) drug sales with sales figures of approximately USD 51.13 billion.

More sales would push the need for appropriate logistics to transport products to pharmacies, drug stores, and others, thereby creating larger demand for pharmaceutical logistics.

Increase in Pharmaceutical Exports from Germany

Germany is the biggest pharmaceutical market in Europe and the fourth-biggest in the world, as per Germany Trade and Invest (GTAI). The nation is viewed as one of the world's driving spots for pharmaceutical manufacture, and its highly skilled labor force empowers pharmaceutical organizations to chip away at additional convoluted and demanding goods like biosimilars while keeping up with high production quality.

The absolute German pharmaceutical market facility and pharmacy store segment grew by more than 7% to EUR 49.5 billion (USD 54.57 billion) in 2020, including immunizations and diagnostics. As indicated by an industry report, the sum by counting units, like tablets, sachets, and injections, decreased somewhat (- 0.6 %) to EUR 97.5 billion (USD 107.48 billion). Every center and pharmacy store portion saw a 6-7% increase in sales. The sum consumed in clinics diminished by 10%, while deals in the drugstore industry stayed unaltered, per the report.

Moreover, in 2021, about 32 percent of EU pharmaceutical exports went to the United States. In 2021, Germany's leading destination for pharmaceuticals was the United States, with an import value of over 17.8 billion euros (USD 19.62 billion). Switzerland followed, importing pharmaceuticals from Germany valued at approximately 8.4 billion euros (USD 9.26 billion). The value of pharmaceuticals imported into Germany was approximately 71 billion euros (USD 78.27 billion) in 2021. This results in Germany having a positive trade balance in pharmaceuticals since its exports are worth more than the value of imports. Furthermore, the German pharmaceutical market generated revenues of some 56.5 billion euros (USD 62.28 billion) in 2021, which made it the leading pharmaceutical market in Europe.

Europe Pharmaceutical Logistics Industry Overview

The European pharmaceutical logistics market is highly competitive and fragmented and consists of regional and international market players. A few existing major players in the market include DHL Supply Chain, FedEx, Kuehne + Nagel International AG, United Parcel Service, and CH Robinson. Some major domestic players include Eurotranspharma, Centre Specialties Pharmaceutiques, PostNL Pharma & Care, and Trans-o-Flex Schnell-Lieferdienst GmbH.

These companies are implementing next-generation logistics solution technologies into their services, such as automation, artificial intelligence and machine learning (AI and ML), blockchain, transportation management systems, and others, to increase supply chain productivity, reduce costs and avoid errors.

For instance, in April 2021, France-based CEVA Logistics launched the FOR PATIENTS healthcare logistics sub-brand. This new temperature-sensitive solution offers complete logistics solutions to healthcare and pharmaceutical companies in temperature-controlled facilities worldwide. CEVA will provide visibility and tracking solutions for real-time decisions through embedded location and temperature IoT devices.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scop of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Market Drivers
4.2.2 Market Restraints
4.2.3 Market Opportunities
4.3 Insights into Technological Innovation in Luxury Residential Real Estate Sector
4.4 Government Regulations and Intiatives
4.5 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Generic Drugs
5.1.2 Branded Drugs
5.2 By Operation
5.2.1 Cold Chain Transport
5.2.2 Non-cold Chain Transport
5.3 By Application
5.3.1 Biopharma
5.3.2 Chemical Pharma
5.4 By Transportation
5.4.1 Airways
5.4.2 Railways
5.4.3 Roadways
5.4.4 Seaways
5.5 By Geography
5.5.1 Germany
5.5.2 United Kingdom
5.5.3 Netherlands
5.5.4 France
5.5.5 Italy
5.5.6 Spain
5.5.7 Poland
5.5.8 Belgium
5.5.9 Sweden
5.5.10 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 DHL
6.2.2 FedEx
6.2.3 Kuehne+Nagel International AG
6.2.4 United Parcel Service
6.2.5 C.H. Robinson
6.2.6 CEVA Logistics
6.2.7 DB Schenker
6.2.8 Agility Logistics
6.2.9 Eurotranspharma
6.2.10 CSP*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

 

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