FMCGロジスティクス - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測FMCG Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 FMCGロジスティクス市場規模は2024年に1兆3,000億米ドルと推定され、2029年には1兆6,700億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.09%を超えると予想される。 主なハイライト ... もっと見る
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サマリーFMCGロジスティクス市場規模は2024年に1兆3,000億米ドルと推定され、2029年には1兆6,700億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.09%を超えると予想される。 主なハイライト
FMCGロジスティクス市場動向Eコマースの普及拡大が効率的なロジスティクス・オペレーションを求めるEコマースは世界の小売市場を再構築している。現在に至るまで、Eコマース・ブームは旅行業界やアパレル、家電小売業に恩恵をもたらしている。現在、世界の消費財(FMCG)市場に占めるEコマースの割合は7%に満たない。オンラインFMCGの普及が遅れている主な理由の一つは、新鮮で腐りやすい商品が最高の状態で消費者に届くようにするための物流上の課題である。加えて、先進市場、特にドイツのような人口密度の高い市場では、多くのFMCG製品は、消費者の近くにある実店舗で容易に入手できる。 しかし、利便性に対する消費者の要求が高まり、テクノロジーやその他の条件が改善されたことで、オンラインFMCGの成長は世界中で加速している。FMCGのオンライン成長は今後もオフラインの成長を上回り、ほとんどの小売業者やメーカーは将来の成功を確実にするためにオムニチャネル戦略を必要としている。オンラインFMCGの売上は、今後数年間で世界的に倍増し、発展途上国市場では先進国市場の2倍の速さで成長するとみられている。アジア地域は、今後5年間でオンラインFMCGにとって最大の成長機会をもたらすと予想されている。 現在のオンラインマーケットプレイスでは、在庫状況や予想納期が可視化され、無料の追跡オプションや簡単な返品を含む様々な配送オプションが提供されている。送料を無料にするためには、小売業者は物流業者から低コストのソリューションを得る必要がある。同様に、消費者に即日配送を含む迅速な配送オプションを提案するためには、小売業者は優先順位の高い、完全に信頼できる物流サービスを必要としている。 人口の増加がFMCG産業の拡大を牽引人口の増加は、世界のFMCG産業の拡大を促す重要な理由のひとつである。実際のところ、人口の急速な増加は消費財消費の増加と逆相関している。同様の要因として、定期的な製品の発売、様々なFMCG製品に対する消費者の認知度の向上、中間層の可処分所得の増加、消費財への容易なアクセス、先進国および発展途上国における消費者のライフスタイルの顕著な変化、強力なブランド広告、魅力的な価格帯、そうした企業の強力な物流・流通チャネル、オンライン商取引の拡大、既存企業および新規参入企業による研究開発費の増加などが挙げられる。 また、ソーシャル・メディアとインターネットの利用の増加は、過去にも豊かな発展の可能性を生み出してきたし、今後もそうなることは間違いない。市場のかなりの部分を獲得するための主要な方法の一つとして、この業界のいくつかの国際的なトップ企業は、消費者にパーソナライズされたソリューションを提供することに専念している。こうした戦術のいくつかには、製品の導入や買収が含まれる。 最近の消費者は、利便性、より健康的な代替品、地元産のオーガニック製品をますます求めるようになっている。このような手軽さへの要求がeコマースを生み出し、隆盛を極めた。企業はデジタル・アナリティクスに多大な投資を行っており、消費者産業の中で小売業が最も変革の時期を迎えていると多くの人が考えている。 FMCG物流業界の概要FMCGロジスティクス市場はかなり細分化されており、大手のプレーヤーと地元の中小プレーヤーが存在し、かなりの数のプレーヤーが市場シェアを占めている。DHLグループ、C.H.ロビンソン、Kuehne + Nagel、Cevaロジスティクス、DBシェンカー、DSV、XPOロジスティクスがグローバルの上位競合企業である。グローバル・ロジスティクス企業のほとんどは、市場のニーズと需要を満たすため、小売・消費財ロジスティクス部門を持っている。さらに、現地のプレーヤーは、在庫処理、サービス提供、取扱商品、技術の面でますます能力を高めている。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査成果物 1.2 調査の前提 1.3 調査範囲 2 調査方法 2.1 分析方法 2.2 調査フェーズ 3 要約 4 市場の概要 4.1 現在の市場シナリオ 4.2 市場のダイナミクス 4.2.1 推進要因 4.2.1.1 迅速かつ効率的な配送に対する消費者の需要の高まり 4.2.1.2 サプライチェーン業務の合理化ニーズ 4.2.2 阻害要因 4.2.2.1 高い輸送コスト 4.2.2.2 生鮮品の管理の複雑さ 4.2.3 機会 4.2.3.1 先端技術の採用 4.2.3.2 eコマース・プラットフォームの拡大 4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 4.3.1 新規参入の脅威 4.3.2 買い手/消費者の交渉力 4.3.3 サプライヤーの交渉力 4.3.4 代替製品の脅威 4.3.5 競争ライバルの激しさ 4.4 産業バリューチェーン分析 4.5 政府の規制と取り組み 4.6 世界の物流セクター(概要、LPIスコア、主要貨物統計など) 4.7 世界のFMCG産業への注目(概要、流通チャネル、主要製品カテゴリーなど) 4.8 スポットライト - 従来のFMCG物流サプライチェーンにおけるEコマースの影響 4.9 FMCG小売セクターの迅速な補充サイクルが物流市場に与える影響 4.10 注目のコントラクトロジスティクスと統合ロジスティクス*の需要 5 市場区分 5.1 サービス別 5.1.1 輸送 5.1.2 倉庫、配送、在庫管理 5.1.3 その他の付加価値サービス 5.2 製品カテゴリー別 5.2.1 食品・飲料 5.2.2 パーソナルケア 5.2.3 家庭用品 5.2.4 その他消耗品 5.3 地域別 5.3.1 アジア太平洋 5.3.2 北米 5.3.3 ヨーロッパ 5.3.4 中南米 5.3.5 中東・アフリカ 6 競争環境 6.1 概要(市場集中度、主要プレーヤー) 6.2 企業プロフィール 6.2.1 DHLグループ 6.2.2 C.H.ロビンソン 6.2.3 クーネ+ナーゲル 6.2.4 セバ・ロジスティクス 6.2.5 XPOロジスティクス 6.2.6 DB シェンカー 6.2.7 ヘルマンワイドロジスティクス 6.2.8 DSV 6.2.9 ボロア・ロジスティクス 6.2.10 レナス・ロジスティクス 6.2.11 FMロジスティック 6.2.12 ケンコーロジスティクス 6.2.13 Penske Logistics* (ペンスキー・ロジスティクス 6.3 その他の会社 7 市場の将来 8 付録 8.1 主要国の活動別GDP分布 8.2 FMCG小売統計 8.3 経済統計 輸送・貯蔵部門、経済への貢献(主要国) 8.4 世界の消費財フロー統計
SummaryThe FMCG Logistics Market size is estimated at USD 1.30 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.67 trillion by 2029, growing at a CAGR of greater than 5.09% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights
FMCG Logistics Market TrendsGrowing Penetration of E-commerce Demands Efficient Logistics OperationsE-commerce is reshaping the global retail market. Till date, the e-commerce boom has favored the travel sector, as well as apparel and electronics retailers. E-commerce currently contributes less than 7% of the global fast-moving consumer goods (FMCG) market. One of the key reasons for the slower uptake of online FMCG has been the logistical challenges associated with ensuring fresh and perishable products arrive at the consumer in top condition. Additionally, in advanced markets, especially those with dense populations such as Germany, many FMCG products are readily available in close proximity to consumers at brick-and-mortar stores. However, with increasing consumer demand for convenience, and better technology and other enabling conditions, online FMCG growth is accelerating across the globe. FMCG online growth will continue to outpace offline growth, and most retailers and manufacturers need Omnichannel strategies to ensure future success. Online FMCG sales are set to double globally over the next few years and will grow twice as fast in developing markets than in developed markets. The Asia region is expected to provide some of the biggest growth opportunities for online FMCG over the next five years. The current online marketplace offers visibility of inventory status and expected delivery time and a variety of shipping options including free tracking options and easy returns. To provide free shipping, retailers need to get low-cost solutions from their logistics providers. Equally, to propose fast, including same-day delivery options to their consumers, retailers need high-priority and entirely reliable logistics services. The rising population driving the expansion of the FMCG IndustryThe growing population is one of the key reasons driving the expansion of the global FMCG industry. In actuality, the quick expansion in population is inversely correlated with the rise in consumer goods consumption. Similar factors include regular product launches, increased consumer awareness of various FMCG products, rising middle-class disposable incomes, easier access to consumer goods, a noticeable shift in consumers' lifestyles in developed and developing nations, strong brand advertising, and attractive price points, strong logistics and distribution channels of such companies, expansion of online commerce, and increased R&D spending by both established players and newcomers in the market. Also, the increasing use of social media and the internet has created a wealth of development prospects in the past and is certain to do so in the future. As one of their primary methods to capture a sizeable portion of the market, several top international businesses in the industry are dedicated to offering consumers personalized solutions. A few of these tactics involve product introductions and acquisitions. Consumers nowadays are increasingly looking for convenience, healthier alternatives, and locally produced organic products. This demand for ease was what gave rise to eCommerce, which has flourished. Companies are making significant investments in digital analytics, and many think that among all consumer industries, the retail sector is perhaps the ripest for transformation. FMCG Logistics Industry OverviewThe FMCG logistics market is fairly fragmented with the presence of large players and small and medium-sized local players with quite a few players who occupy the market share. DHL Group, C.H. Robinson, Kuehne + Nagel, Ceva Logistics, DB Schenker, DSV, and XPO Logistics are among Global’s top competitors. Most of the global logistics players have a retail and consumer goods logistics division to meet the market needs and demand. Additionally, local players are increasingly enhancing their capabilities in terms of inventory handling, service offerings, products handled, and technology. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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