貨物輸送 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測Freight Forwarding - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 フレイトフォワーディング市場規模は、2024年に1,760億2,000万米ドルと推定され、2029年には2,158億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.16%である。 主なハイライト... もっと見る
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サマリーフレイトフォワーディング市場規模は、2024年に1,760億2,000万米ドルと推定され、2029年には2,158億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.16%である。 主なハイライト
貨物輸送市場の動向国境を越えた海上貿易の成長が市場を牽引複数のショックが世界経済に重くのしかかる中、世界貿易は2022年後半に勢いを失い、2023年も低迷が続くと予想される。WTOのエコノミストは現在、2022年の世界商品貿易量の伸びを3.5%と予測しており、2022年4月の3.0%から上昇している。しかし、2023年は1.0%増と、前回の3.4%増から大幅に減少すると予測している。主要国の経済成長がさまざまな理由で鈍化しているため、輸入需要は軟化すると予想される。ロシア・ウクライナ紛争によるエネルギー価格の高騰は家計支出を減少させ、欧州の製造コストを上昇させる。米国の金融引き締めは、住宅、自動車、固定投資など金利に敏感な支出に影響を与える。 カナダの商品輸入は2022年1月の7.5%減に続き、2月は3.9%増となった。一方、輸出は主にエネルギー製品の輸出増加により2.8%増加した。その結果、カナダの世界商品貿易黒字は1月の31億米ドルから2月には27億米ドルに減少した。2月の基礎・工業化学品、プラスチック、ゴム製品の輸入は、肥料、農薬、その他の化学製品の輸入が過去最高(18.4%増)を記録したこともあり、5.6%増加した。中国の生産量減少、ロシアの新たな肥料輸出割当、ウクライナ紛争など、最近の出来事がこの業界に影響を与えている。これらの出来事は、これらの製品の入手可能性とコストに対する懸念を高め、その結果、カナダの肥料輸入に典型的な動きをもたらした。 コンテナ海運業界で働く人々にとって、2022年は利益の多い年となった。パンデミックの終息により、海運シナリオは過去2年間よりも安定すると予想される。2022年の国際コンテナ輸出量は約2~3%増加した。これは昨年の積み残しだけでなく、海運セクターの回復が遅れているためでもある。さらに、港湾の混雑は今後数カ月で世界的に正常化すると予想される。しかし、これはパンデミックに大きく依存しており、COVID-19の再度の発生は状況を悪化させる可能性がある。 時間短縮のための航空貨物の増加が市場成長を促進航空貨物業界は現在、飛行機の欠航、路線の縮小、需要の落ち込みなど、いくつかの問題に対処している。一部の多国籍航空貨物会社は、パンデミック期に比べて需要が落ち込んでいると報告している。Eコマースのピークシーズンはすでに始まっており、ホリデーシーズン開始まで2ヵ月を切った。しかし、この時期にもかかわらず、航空貨物部門は、過去2年間の商品需要の急増とは対照的に、消費者需要の落ち込みを経験している。簡単に言えば、航空貨物会社は、いくつかの要因から2022年第4四半期は低迷すると予想している。 顧客のニーズは、オムニチャネル手法への傾向を強めている。航空会社は、従来の空港から空港へのルートを超えて事業を拡大する必要性を認識しており、航空会社やその他の関係者は、エンド・ツー・エンドの支援を提供することの利点をすでに認識している。この流れが再開されるにつれ、航空会社と荷送人の間の協定は繁栄していくだろう。航空貨物は今後、オムニチャネル戦略を採用する可能性が高く、限られた貨物容量と適正価格での競争が容易になる。航空貨物にとってのビジネスチャンスに加え、さらなる課題もある。さまざまなセクターがそうであるように、大幅な譲歩は、貨物・旅客双方の立場で、ビジネスにとっての採用危機を装っている。 貨物輸送業界の概要貨物輸送市場は、グローバル、リージョナル、ローカルプレーヤーが混在し、断片化されている。地元の中小企業は、小規模なフリートや保管スペースで市場にサービスを提供している。しかし、上位20社が市場を支配しており、市場全体の50%以上を占めている。市場をリードするプレーヤーには、DHL Global Forwarding、Kuehne + Nagel International AG、DB Schenker、DSV、Expeditors Internationalなどがある。貨物輸送市場は着実に成長しており、豊富なビジネスチャンスが存在するため、プレーヤーはテクノロジーを取り入れ、デジタル化を進め、業務の規模と効率を高める必要がある。世界中に広がる強力なネットワークを持つことは、企業にとって重要である。国際的な投資家は、ASEAN物流市場におけるM&Aへの関心を高めている。グローバルなロジスティクス企業がASEAN地域に進出しているのは、商取引や貿易活動が活発化しているからだ。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提 1.2 研究の範囲 2 調査方法 2.1 分析方法 2.2 調査フェーズ 3 要約 4 マーケットインサイト・ダイナミクス 4.1 現在の市場シナリオ 4.2 市場の概要 4.3 市場のダイナミクス 4.3.1 推進要因 4.3.1.1 電子商取引による需要の増加 4.3.2 阻害要因 4.3.2.1 燃料費の増加 4.3.3 機会 4.3.3.1 物流業界のデジタル化 4.4 バリューチェーン/サプライチェーン分析 4.5 ポーターのファイブフォース分析 4.5.1 供給者の交渉力 4.5.2 買い手/消費者の交渉力 4.5.3 新規参入の脅威 4.5.4 代替製品の脅威 4.5.5 競争ライバルの激しさ 4.6 貨物輸送の技術的進歩に関する洞察 4.7 世界のフレイトフォワーディング市場の概要 4.8 貨物輸送市場のデジタル化 4.9 貨物輸送市場の価格分析と収益分析 4.10 貨物輸送市場の地域別インサイト 4.11 COVID-19が市場に与える影響 5 市場のセグメンテーション 5.1 輸送モード別 5.1.1 航空貨物輸送 5.1.2 海上貨物輸送 5.1.3 道路貨物輸送 5.1.4 鉄道貨物輸送 5.2 顧客タイプ別 5.2.1 B2B 5.2.2 B2C 5.3 アプリケーション別 5.3.1 工業・製造業 5.3.2 小売 5.3.3 ヘルスケア 5.3.4 石油・ガス 5.3.5 食品・飲料 5.3.6 その他の用途 5.4 地域別 5.4.1 北米 5.4.1.1 米国 5.4.1.2 カナダ 5.4.1.3 メキシコ 5.4.2 ヨーロッパ 5.4.2.1 ドイツ 5.4.2.2 フランス 5.4.2.3 イギリス 5.4.2.4 その他のヨーロッパ 5.4.3 アジア太平洋 5.4.3.1 中国 5.4.3.2 日本 5.4.3.3 韓国 5.4.3.4 インド 5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域 5.4.4 ラメア 5.4.4.1 ブラジル 5.4.4.2 南アフリカ 5.4.4.3 GCC 5.4.4.4 その他の地域 6 競争環境 6.1 概要 6.2 企業プロフィール 6.2.1 Kuehne + Nagel International AG 6.2.2 DB シェンカー 6.2.3 ボロア・ロジスティクス 6.2.4 DHLグローバルフォワーディング 6.2.5 日本通運株式会社 6.2.6 Dsvグローバル・トランスポート&ロジスティクス 6.2.7 マースクグループ 6.2.8 C.H.ロビンソン 6.2.9 パナルピナ 6.2.10 ユナイテッド・パーセル・サービス 6.2.11 フェデックス 6.2.12 ウォルマート・グループ 6.2.13 MGF(マニトウリン・グローバル・フォワーディング) 6.2.14 ヘルマンワールドワイドロジスティクス 6.2.15 エクスペディターズ・インターナショナル 6.2.16 ダッチャー 6.2.17 イメルコ 6.2.18 シノトランス インディア プライベート リミテッド 6.2.19 CEVA Logistics 6.2.20 ユーバー・フレイトLLC 7 市場の将来 8 付録
SummaryThe Freight Forwarding Market size is estimated at USD 176.02 billion in 2024, and is expected to reach USD 215.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.16% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights
Freight Forwarding Market TrendsGrowth in Cross-Border and Sea Trade Driving the MarketAs multiple shocks weigh on the global economy, global trade is expected to lose momentum in the second half of 2022 and remain subdued in 2023. WTO economists now forecast a 3.5% growth in global merchandise trade volumes in 2022, up from 3.0% in April 2022. However, they predict a 1.0% increase in 2023, a significant decrease from the previous estimate of 3.4%. Import demand is expected to soften as growth in major economies slows for a variety of reasons. High energy prices caused by the Russia-Ukraine conflict will reduce household spending and raise manufacturing costs in Europe. Monetary policy tightening in the United States will have an impact on interest-sensitive spending in areas such as housing, automobiles, and fixed investment. Canada's merchandise imports increased by 3.9% in February 2022, following a 7.5% decline in January 2022. Meanwhile, exports increased by 2.8% in February 2022, owing primarily to increased exports of energy products. As a result, Canada's global merchandise trade surplus fell from USD 3.1 billion in January to USD 2.7 billion in February. Imports of basic and industrial chemicals, plastics, and rubber products increased 5.6% in February, owing in part to record-high imports of fertilizers, pesticides, and other chemical products (+18.4%). A slew of recent events has had an impact on this industry, including lower Chinese output, new Russian fertilizer export quotas, and the Ukraine conflict. These occurrences raise concerns about the availability and cost of these products, resulting in a typical movement for Canadian fertilizer imports. For those working in the container shipping industry, 2022 was a profitable year. The end of the pandemic is expected to make the shipping scenario more stable than it has been in the previous two years. The volume of international container exports increased by around 2-3% in 2022. This is due not only to last year's backlogs but also to the maritime shipping sector's slow recovery. Furthermore, port congestion is expected to normalise in the coming months around the world. However, this was heavily dependent on the pandemic, as another COVID-19 outbreak could worsen the situation. Increasing Air Freight to Reduce Time Propelling the Market GrowthThe air freight industry is currently dealing with several issues, including grounded planes, route reductions, and a drop in demand. Some multinational air freight companies are reporting a drop in demand compared to the pandemic period. The peak season for e-commerce has already begun, with less than two months until the start of the holiday season. However, despite the time of year, the air freight sector is experiencing a drop in consumer demand, as opposed to the previous two years' burgeoning demand for goods. Simply put, air freight companies anticipate a subdued fourth quarter of 2022 due to several factors. Customer needs are fueling a growing trend toward omnichannel techniques. Airlines are recognising the need to expand their operations beyond traditional airport-to-airport routes, and airlines and other stakeholders are already recognizing the benefits of providing end-to-end assistance. As this trend resumes, agreements between airlines and shippers are likely to prosper. Air shipment will most likely adopt an omnichannel strategy in the future, making it easier to compete for limited cargo capacity and reasonable pricing. In addition to the opportunities for air cargo, there are additional challenges, with the significant concession feigning recruitment crises for the business on both freight and passenger positions, as it is for various sectors. Freight Forwarding Industry OverviewThe freight forwarding market is fragmented with a mix of global, regional, and local players. Small- and medium-sized local players still serve the market with small fleets and storage spaces. However, the top 20 players dominate the market, accounting for more than 50% of the total market. Leading players in the market include DHL Global Forwarding, Kuehne + Nagel International AG, DB Schenker, DSV, Expeditors International, and many more. As the freight forwarding market is growing steadily and there exists abundant opportunity, the players need to embrace technologies, become more digitized, and increase the scale and efficiency of their operations. Having a strong network spanning the globe is important for companies. International investors are increasingly interested in mergers and acquisitions in the ASEAN logistics market. Global logistics companies have been expanding in the ASEAN region because of increased commerce and trade activities. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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